Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

16 hours ago, skdh said:
Ahojte, nie som mechanik ani nic podobne, tak sa pytam.
 

Skus sa povozit aspon cca 30 minut so zapnutym vyhrievanim sedaciek, vtedy sa autobateria nabija plnym napatim a uvidis, ci ti bateria rano urobi to iste.

Popripade si skontroluj napatie na baterie pri startovani. Ak uz po jednom dni statia rano na baterii nameras pod 9,6V tak ti bateria odchadza.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, skdh napsal:
Ahojte, nie som mechanik ani nic podobne, tak sa pytam. Bezne ked startujem, trva to sekundu a auto nabehne. Za posledny mesiac sa mi uz 2-3x stalo, ze  auto startovalo cca 3 sekundy. Vonku je 5 stupnov. Start vyzera takto: tu-tu-tu-tu-tu-tu bruuum 😃 sorry, neviem to inak popisat. Co to bude? Baterka? Starter?
 
 

Tento jev delšího startu jsem dříve občas pozoroval, stačilo dát baterku přes noc na nabíječku a pak to zase startovalo na brnknutí. AGM baterie by měla mít aspoň 12,5 -12,7V, pokud je to méně, chystá se k odchodu, ten bývá většinou náhlý a v nejméně potřebnou chvíli. 

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne to, co @skdh popisuje nesouvisi s baterii, ale je to problem s delsim startovanim popisovany napr. zde: https://forum.skodahome.cz/topic/144948-špatný-první-start-při-delším-stání/

 

Pricinou je spatne nastaveni polohy vacek po delsim stani, kdy dojde ke ztrate tlaku oleje a zmene vzajemne polohy vacek. Pri prvnim startu je pak potreba nekolik dodatecnych otoceni motoru, aby se natlakoval mazaci okruh a doplnil tlak do tlakoveho akumulatoru a doslo k donastaveni vacek.

Nekteri to resi vymenou elektromagnetu prestavovace, nekteri pak vymenou regulacniho ventilu a vika za verzi bez tlakoveho akumulatoru.

 

Ten pokles kapacity akumulatoru 70->50% pres noc bych tak kriticky nevidel. Pokud je uvadena kapacita 70% merena podle svorkoveho napeti po vypnuti motoru, nemusi byt tato hodnota prilis presna kvuli zvysenemu napeti kratce po ukonceni nabijeni akumulatoru.

Spise bych se zameril na sledovani klidoveho napeti akumulatoru po nekolika hodinach (nebo dnech). Pokud se drzi dlouhodobe nad 12.4-12.5V tak bych rekl, ze akumulator je jeste v poradku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak som prisiel z prace pred 30 min, bateria dobita na 70%, voltage mi carista ukazovala celu cestu (20km) 14,7V. - zapnute vyhrievanie prednych sedadiel a volantu a zapnuta klima (klimu mam zapnutu stale)

Este dnes vecer pojdem do auta skontrolovat stav baterie a uvidim ako pojde dole, rano to opat skontrolujem.

 

Este mi napada, mal som pozicany kabel a VCDS od kolegu z prace. Zapinal som si riasy pocas denneho svietenia, vypnutie pipania pri otvarani kufra tlacitkom. Vypinal som aj start/stop, teraz som ho na skusku vypol. Ale tieto veci by asi nemali suvisiet, kedze bateria sa vybija aj pri vypnutom aute.

 

Zistoval som si nejake info, vraj pri kodovani cez cinsky kabel (kolega ho asi ma) sa moze stat to, ze VCDS posle okrem kodovanych hodnot aj ine hodnoty do riadiacich jednotiek, o ktorych nemusim vediet a to moze sposobovat vybijanie. Neviem ci je to pravda.

 

Rocnik auta je 2017, 2.0 TDI 140kw, L&K.

 

Screenshot_20211103-180729_Carista.jpg

Editováno: , autor: skdh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna Vcds ko ako klon nevie posielat ine povely pri kodovani ako tie ktore riešiš Ty.Otazka je,ci pri zmene adaptacii na danom kanali ,naprebieha este nejaky dodatocny"bordel".

Co som si takmer urcite isty,ze pri kodovani si nemal pripojenu nabijacku a tak si s napatim baterky siel hodne dolu-zo skusenosti pri pripojeni a praci cca 2 hodky s VCDS kom vycucias baterku prakticky do stavu,ze auto nudzovo odstavi jednotky.

Teraz treba baterku kvalitne dobit a odsledovat.

Ak bude problem pretrvavat,nie je problem vratit adaptacie naspat a odsledovat v takom stave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bajkyvdaka za info, nevedel som. Mne bolo povedane, ze s cinskym kablom sa zmeny do povodneho stavu vratit nedaju vraj. Dobit nemam moznost, napada mi previezt sa niekam kym nedobijem bateriu? Povedzme Tatry a naspat? Vyjde ma to dokopy nejakych 400km. Obetoval by som sobotu a isiel by som ak to pomoze :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No.. nie som si tym uplne isty..

 

Bol som v aute po 2 hodinach, 2% isli dole, voltage mi carista ukazala 12,0V (zapalovanie bolo zapnute, auto nebolo nastartovane). Na konci som nastartoval auto, uplne bez problemov.

 

Screenshot_20211103-201913_Carista.jpg

Editováno: , autor: skdh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas diesel a tam teda vidno ci toci dlho koli baterke alebo je to nieco ine

proste , vladze to tocit motorom alebo nie ?

ja mam O3 1,6TDi a slabu baterku od dlheho letneho startovania som spoznal na prvy pokus.

normalne to v lete dlhsie toci , ale normalnymi otackami az potom chyti , alebo pri slabej baterke citim ze to len prevaluje motor - vtedy je bateria KO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri zapnutom zapaľovaní, rozsvietenom displeji, svetlách atď je aj 12V v pohode nakoľko prebieha odber z baterky. Reálny stav autobatérie zistíš, keď auto aspoň 12h postojí, pripojíš napr. multimeter na +- póly baterky a naštartuješ. Baterka v dobrom stave by nemala klesnúť pod 10V. Nemá zmysel kontrolovať ju každé 2 hodiny o koľko klesla.
Ja mám v aute na baterke napojený merač spárovaný cez bluetooth do aplikácie v mobile. Najrýchlejšie klesá napätie na batérii na začiatku, vidno to aj na grafoch, ale po čase sa napätie ustáli a klesá len veľmi pomaly.

signal-2021-11-03-211744_001.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, přivezl jsem si auto ze servisu (měnili čerpadlo webasta) a S/S přestalo vypínat motor. Asi to měli delší dobu napíchnutý na diag. Baterie je pořád originál z fabriky (výroba 10/2015). Po napíchnutí přes VCDS a vyčtení historie to vypadá, že baterie má z původních 68Ah asi jen 26Ah. Tak jsem to hodil na nabíječku (+ na +, - na to místo na kastli). Za dvě hodiny nabíječka svítí, že je plně nabito. S/S ovšem stále většinou odmítá vypnout motor z důvodu vysokého odběru (ne, že by baterka byla kaput). S/S vypne motor jen po minimálně 30 minutách běhu motoru a to max na 20 sekund. Motor nastartuje v pohodě i po půlhodince běhu webasta a před tím týden stání. Teď při jízdě pořád nabíjí 14,7V. Pár dní po převzetí ze servisu to napětí docela lítalo, jako by BMS testovalo baterku - napětí 12.5-14.9 i při zapnutém motoru. Ví někdo které hodnoty ve VCDS nejlépe popisují zdraví baterie? Co vím tak dobrý ukazatel je vnitřní odpor, ale jeden je 2.2mΩ a druhý 9,4mΩ. Jeden je dobrá hodnota a druhý je už špatná, ale přesný význam co která hodnota je, jsem se nikde nedočetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezapíná S/S? Šťastný člověk. Projeď to, jak se tu radí, s výhřevem sedaček, zadního okna, ze zapojeným spotřebičem (pokud máš zásuvku 230V) a pak ráno změř. Pokud naměříš obvyklé hodnoty, neřeš. Čuňata v servisu by ale měla vedět, že mají baterku dobíjet, živit aspoň přes zásuvku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já S/S docela používám, když jedu po městě. S 2.0 TSI to znatelně snižuje spotřebu na krátkejch trasách. Proto jsem si to přes VCDS nevypnul, jako všem známejm okolo. S/S beru jako symptom. Nerad bych někde skončil s mrtvou baterkou jak se na benzínu stává. U nafty to člověk ráno nenatočí, pak to nahodí přes kabely a jde vybírat novou baterku. Ale u benzínu se mi stalo, že jsem to ráno nachichotal jak nic a odpoledne ani ťuk. Ale to teda byl Renault Clio 1.2 s 11 let starou FIAMM original z fabriky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten start stop na TSi to je opat vrazda.Predstav si co tak auto spravi pri mestskom rezime.Rozbehnes sa,turbo sa roztočí,olej ma 105stupnov.Zastavis na semafore a okamzite motor zhasne-strata tlaku oleja,ale turbo sa este nejaky cas toci,zaroven olej sa nechladi,ale turbo ho pecie kludne dalej.

Takto sa par krat rozbehnes a zastavis,kludne kazdy den.Vysledok?Skus hadat.

Je dokazane,ze ak nestojis aspon 3minuty v kuse ,tak start stop nesetri ani deci.Pri opatovnom starte spotrebujes viac ako si usetril.

A to este nehovorime ako Start stop dava na frak alternatoru,baterke,starteru,loziskam na kluke...

Kazdy nech robi so S/S co chce,ale odporucanie je jasne,nepouzivat kym nestojis viac ako 3minuty.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje este metoda obmedzenia teplotou.Nastavis aby pod 50stupnov nefungoval Start stop.

STG 19 > Anpassung > …
> Kanal "EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Minimum_temperature" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)
> Kanal "EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Maximum_temperature" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skrina turba ano,ta sa chladi dalej,ale olej ako taky,ktory sa primarne chladi v chladici oleja jeho cirkulaciou co sa vlastne nedeje,ostava v turbe.Uz sme ale trosku OT.

Na mojom aute presne prevadzka,kde predchadzajuci pan nakladal autu po dialnici pomerne slusne,zisiel z vyjazdu a na semafore 200m odtial zastavil na Start stop.Vysledok 2x vymena turba.Nastastie uznane v zaruke.Neofiko vyjadrenie bolo prave spominany typ prevadzky.

 

Editováno: , autor: bajky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 11. 2021 na 19:35, bajky napsal:

Existuje este metoda obmedzenia teplotou.Nastavis aby pod 50stupnov nefungoval Start stop.

STG 19 > Anpassung > …
> Kanal "EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Minimum_temperature" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)
> Kanal "EM_start_stop_requirement_ambient_temperature-Maximum_temperature" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50)

Ahoj mas to vyskúšané? 

Je to lepšie ako cez Volty? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, bajky napsal:

Skrina turba ano,ta sa chladi dalej,ale olej ako taky,ktory sa primarne chladi v chladici oleja jeho cirkulaciou co sa vlastne nedeje,ostava v turbe.

 

V turbu zustava a teplo prenasi na tzrboa to to zas prenese na vodu ktera koluje tak ze teoreticky by se ta teplota mela snizovat diky odvodu tepla vodou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...