Přejít na obsah

Turbo


Radek Otmar

Doporučené příspěvky

Ahoj,mám problém.Když jsemkoupil svoji oktu tak jsem ji pruboval až do maxima a dobré,později se stávalo že když jsem chtěl předjet apod.tak při cca 3200otáčkách klesnul výkon motoru.Po vypnutí motoru a znovu nastartování zase všechno v cajku až do oněch otáček.Na vagu nic nebylo ale po čase se objevil servis oil,po výměně se nechala točit v poho přes 4000,a tak jsem si říkal že to bylo tím,že je to chytré auto.Ted to dělá znovu ale do výměny mám jště asi 7000km.Poradíte mi?Mám 1.9 TDI 81 kW,r.v.3/2000,najeto 105000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tento problém už jsem řešil několikrát,měnil jsem váhy vzduchu,ale bylo to pořád stejné,jak jsem vytočil 3000 ot. a víc,tak se ztratil výkon,výměna oleje s tím nemá nic společného ještě mi to na vagu napsalo,že je překročena mez regulace plnícího tlaku takže bylo v háji turbo,dal jsem nové a auto je O.K. ještě bych nejprve zkusil vyměnit váhu vzduchu,ale mám obavy,že to tím nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jedná se o zaseklé naklápění lopatek, tudíš se díky tomu zvedne plnící tlak a RJ je nucená omezit dávku paliva, proto to klesne. Vyndat turbo, rozklepnout ho, vycistit nejlépe v ultrazvukové lázni, slozit a melo by to fungovat. Rukou zkus hejbnout s tou nastavovací tyčkou co je na turbu, když půjde lehce, pak bude závada někde v podtlakové sekci regulace. Někdy to postačí lehce rozhejbat rukou a pak to chvilku funguje, někdy i delší chvilku :horse:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je zatuhlé táhlo naklápění lopatek,tak bych nejdřív vyzkoušel odpojit táhlo od podtlakové membrány jestli není zaseklá. Stálo se mi to před měsícem.Koupil jsem na vrakáči jinou a vyměnil bez problému. Turbo jsem nedemontoval. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alf:mohl by si mi to přiblížit?jak se k tomu dostanu?ze zhora to nejde a jak to vypadá tohle jsem nikdy neřešil funkčnost turba.měl bys fotky?

Dostaneš se tam zespodu,podemotáži krytu motoru. Foto nemám ale můžu vyfotit tu starou membránu. Jde o to jestli ti opravdu nechodí to táhlo lopatek, to můžeš vyzkoušet z hora,nahmatáš hadičku co vede od ventilu k té membráně,vede dolů kolem pylového filtru k podtlakové membráně zespodu.Je to taková plechovka a nahoře má táhlo co vede k turbu. Drží na dvou šroubech na turbu a táhlo je nasazeno na čep a zajištěno segerovkou. Pokud se ti podaří táhlo odpojit tak zjistíš jestli jsou přidřené lopatky turba nebo seklá membrána. To táhlo normálně chodí cca 15mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nech někoho sednout za volant,posviď si na tu tyčku co jde od membrány do Turba,řeknu dotyčnému,ať zapne zapalování a tyčka se musí pěkně pohnout.Jinak to může dělat i styřelá hadička vedoucí od N75 do membrány

Já to zkoušel odpojením hadičky od ventilu N75 vytvořil jsem podtlak ústy a druhou rukou kontrolovall táhlo. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo díky mrknu na to,jen je mi divné že to šlo,pak ne,pak zase v pohodě a po dlouhé době to zase vypadává.Je mi trapně když to do kopce natírám blbýmu golfu a pod.,pak mi klesne výkon a já jsem nucen to zastavit,zdechnout,natočit a pak zase vyjet. :horse:

To stím golfem není hezký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme taky zalezi jak se k motoru chovas.Pokud sednes do studeneho auta a hned tomu zacnes nakladat do kopce tak musis cekat ze se to nekde projevi.To samo i kdyz letis palbu po dalnicy a zastavis a hned zdechnes smrt pro turbo.V 81kw je naklapeni lopatek a turbo se samo i vice zahriva je chlazeno olejem a melo by se nechat bezet motor chviíli na volnobeh at se dochladi.jiank ta tvoje zavada bude nejspis pridrene lopatky.Nejlepe by bylo udelat log kanala 3,10,11 a hodit to sem at se na to mrknem.udelat akcni cleny na ventil n75 zda funguje.Poslechnout si ty hadicky jestli tam neni nekde dira.Vycistit popripade i vahu sprejem na brzdy pokud bude slaba-Mela by v plne zatezi ukazovat kolem 850-900mg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj dimec.samosebou vím jak se k motoru chovat k turbu obvzlášt nakonec jsem synem řidiče z povolání tak jsem nějakou tu lekci kolem aut za ty léta dostal co se týče jízdy čas od času i lepanec za chyby to už tak bývá.nicméně se ted na to o víkendu mrknu co a jak,mám i kabel na vag tak mrknu na ty položky co píšeš a v neděli nebo v pondělí se vyjádřím.kouknu i do knížek kde se co nachází u tohoto vozu to bude má premiéra. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...