Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování... Citovat
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne??? Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku. Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ? 1 Citovat
Caster Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 před 2 minutami, Shaarky napsal: Tak ještě něco málo - kódování je nutné z toho důvodu, že údajně nabíjecí mechanismus automaticky předpokládá degradaci baterie, takže novou baterii nedobije zřejmě naplno bez nakódování... Při koupi stejného typu baterie, která byla v autě, by nemělo být nutné něco nastavovat. Škoda, Volkswagen, Audi a další však vyžadují zadat sériové číslo baterie, protože si řídící jednotka zaznamenová přesnou statistiku, jak, kdy, jak velkým proudem a po jakou dobu danou baterku nabíjela včetně celkových součtů. Údaje mohou asi pomoci při případné diagnostice problémů. Hlavně však jde o sledování emisí, aby náhodou auto nenabilo baterii víc (a nespotřebovalo navíc např. 0,001 L paliva...) , než je nezbytně nutné (max. 80% kapacity baterie). To samozřejmě baterii ničí (sulfatace) a podstatně zkracuje její životnost či kapacitu. Běžně používané měřáky baterií v servisech jsou na nic. Změří, že je baterka OK, i když má třeba kapacitu jen 54% (neudrží napětí, druhý den ráno např. 12,2 V) a je zralá na reklamaci, kapacita pod 60% v záruční lhůtě 2 let, (má předchozí baterie nabíjení na max. 80%) - změřeno zátěžovým testem 30 A. 1 Citovat
ski1961 Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 @Caster no nevím, ale myslím, že při výměněn baterie se nic kodovat nemusí..jeden kolega baterii vyměnil, nic nekodoval a nic se neděje, žádné chybové hlášky neexistují.. Ani seriové číslo není z výroby nakodované..z výroby je nakodován pouze typ baterie EFB a kapacita 59 Ah..třeba místo ser. čísla jsou tam jen samé jednišky.. Přikládám výpis mé baterie z výroby... 1 Citovat
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 (editace) @Caster, možná být nemělo být potřeba, ale já tam právě mám 11111111 jako S/N :-) - a vypadá to tedy na "standard" Jinak potvrzuji, byl jsem na zátěžovém testu a ono to vypadá, že se trochu "ohnuly" i normy, aby vše do sebe zapadalo. 24 hod nabíjení, 2 hod odstavení/odvětrání, zátěžový test ukáže okolo 8.3V a vše je ok. Zřejmě to je dáno GEL baterií, která "vydrží" více... Upozornění : čistá spekulace samozřejmě Editováno: 4. Únor 2019, autor: Shaarky Citovat
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 před 35 minutami, AdoksS napsal: Shaarky: Ale to nedobije ani tak, když tam řádí ta slavná rekuperace ne??? Tím netvrdím, že není potřeba kodovat novou baterku. Caster: A nechceš si koupit škodovku, aby se to podařilo vyřešit ? Ale ano, dobije, ale jen když budeš řádně rekuperovat, pak to i na 100% půjde :-) Citovat
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Asi to bude opravdu standart. Mé nastavení z výroby IDE03256-MAS06105-Přizpůsobení akumulátoru-Jmenovitá kapacita akumulátoru,68 Ah IDE03256-MAS06106-Přizpůsobení akumulátoru-Technologie akumulátoru,Vlies IDE03256-MAS06107-Přizpůsobení akumulátoru-Výrobce akumulátoru,JCB IDE03256-MAS06108-Přizpůsobení akumulátoru-Sériové číslo akumulátoru,1111111111 1 Citovat
sk0d@ Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Jop. Uz to neskrabte. Kto ma cas vo fabrike nahadzovat nejake nezmyselne seriove cisla. Maju dost prace s vasimi konfiguraciami. Citovat
Shaarky Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 No zítra si to půjdu minimálně nastavit alespoň tak jak to má být a uvidím, co to bude dělat, především z kapacitního hlediska. Popř. někdo jiný si může zkusit nastavit non-GEL a také uvidí, pak může nasdílet (ale asi jen za předpokladu, že si pro jistotu baterii pohlídá) ... by mne zajímalo, jestli nakódováním obyč. baterie je rekup. vypne - ale to zde předpokládám již někdo zkoušel. poznámka : za případné "exploze", zničené baterie či vůz si každý ručí sám...ačkoliv, pokud tam jsou čidla a jednotka si měří teplotu, odpor, napětí...tak snad, ale kdo ví. Opět spekulace. Citovat
AdoksS Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Nastavit " non - GEL " je zajímavá myšlenka. Asi při chvilce vyzkouším. Citovat
McMatej Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 (editace) Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37. akumulatory.pdf Editováno: 4. Únor 2019, autor: McMatej Citovat
Caster Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Možnosti nastavení typu baterie u Škodovek: Wet Fleece (AGM) Wind6V Wind12V Ultracap Gel Lithium_ion EFB Binary_AGM EFB_plus Not_assigned_10 Not_assigned_11 Not_assigned_12 Not_assigned_13 Not_assigned_14 Uknown 1 Citovat
Caster Vloženo 5. Únor 2019 Vloženo 5. Únor 2019 (editace) před 3 hodinami, McMatej napsal: Pokud je Non-gel baterií myšlen klasický akumulátor se zaplavenými elektrodami, tak ten se může nabíjet ve vozidle trvalým napětím až 14,7 V (mimo vozidlo až do 16,8 V). Gelové baterii dlouhodobě vyšší napětí než 14,4 V škodí. viz příloha na straně 37. akumulatory.pdf Exide uvádí nabíjecí napětí pro GEL baterii 14,4 V pro teplotu 25°C. S teplotní kompenzací, při poklesu teploty o 1° zvýšit pro cyklický režim provozu akumulátoru o 3,8 mV na článek, tj. pro 12 V baterii 3,8 x 6 článků = 22,8 mV. Při nabíjení při teplotě 0°C je rozdíl teplot 25-0=25 x 22,8=0,57 V mV tj. nabíjet 14,4 + 0,57 = 14,97 V. Myslím, že je těch 14,8 V (odpovídá to teplotě 7,46°C) v pohodě. Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM. Editováno: 5. Únor 2019, autor: Caster Doplněno info o teplotní sondě Citovat
McMatej Vloženo 5. Únor 2019 Vloženo 5. Únor 2019 (editace) Okolo 10 °C to bude nabíjet ideálně, ale co když se baterie ohřeje (např. od motoru) nebo v létě??? Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení. Editováno: 5. Únor 2019, autor: McMatej Citovat
Caster Vloženo 5. Únor 2019 Vloženo 5. Únor 2019 před 14 minutami, McMatej napsal: Jde mi o to, abyste se z jednoho extrému (nedostatečného nabíjení) nedostali do opačného extrému - přebíjení. Řídící jednotka by měla podle teploty řídit nabíjecí napětí. Budu to hlídat, na baterii mám Bluetooth sondu viz graf v příspěvku o něco dříve. Myslím si, že i případný rozdíl napětí 0,4 V nemůže mít na baterii nějaký zásadní vliv. Mimochodem nabíječky Exide nerozlišují baterie AGM a Gel (AGM má vyšší nabíjecí napětí než Gel), je na nich jen volba klasická (baterie) nebo AGM/Gel. 1 Citovat
qwertyx64 Vloženo 6. Únor 2019 Vloženo 6. Únor 2019 sk0d@ dobry troll , hehe Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi. Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi. Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%. Pseudotema roztiahnuta na 16 stran. 1 6 Citovat
paldous Vloženo 6. Únor 2019 Vloženo 6. Únor 2019 (editace) V 5. 2. 2019 na 1:35, Caster napsal: Já mám sondu proudu, napětí a teploty stále připojenou na "-" kabelu u baterie. 100% nabíjení jsem jen zapnul v řídící jednotce BCM. Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%? Editováno: 6. Únor 2019, autor: paldous Citovat
Caster Vloženo 6. Únor 2019 Vloženo 6. Únor 2019 před 33 minutami, paldous napsal: Kde presne v BCM a co jsi nastavil aby dobijelo na 100%? Mám Ford Mondeo 1 Citovat
OtaH Vloženo 20. Únor 2019 Vloženo 20. Únor 2019 V 22. 10. 2018 na 6:00, osobne napsal: Jak už jsem psal, může se to udělat jednoduše a zdarma, nebo složitě a za prachy. Ne nadarmo ferda mlčí, nechce si kazit kšefty. Možná má narozdíl ode mě nějaké ponětí o řízení motorů a dobíjení u SIII, ale nechce vám tu veřejně lhát, tak mlčí a nic nevyvrací. Když už si za ty SW změny zaplatíte, tak se alespoň ujistěte, jestli vám pak nezmizí po první návštěvě servisu, při kterém vám v rámci servisní prohlídky aktualizují SW řídící jednotky, jako se to stalo mě u změn provedených přes aplikaci Carista. Kolik jsi platil za vypnutí start-stop? Také mě to čeká tak abych měl představu. Práce na 15 min? Dík 1 Citovat
OtaH Vloženo 20. Únor 2019 Vloženo 20. Únor 2019 V 6. 2. 2019 na 0:41, qwertyx64 napsal: sk0d@ dobry troll , hehe Rekuperacia tu je uz niekolko rokov. Za tie roky si myslim, ze to je dostatocne odladene. Prvykrat som sa s tym stretol v B7 pred asi 5 rokmi. Do dnesneho dna som nepocul od nikoho erudovaneho, ze by vedel povedat ake problemy rekuperacia sposobuje alebo ze niecomu skodi. Je tu niekto, kto ma realne problemy s rekuperaciou a musi ju aktivne riesit? Za realne problemy nepovazujem to, co tu riesite, ci je bateria nabita na 50% alebo 70%. Pseudotema roztiahnuta na 16 stran. Ano. Několik lidí ve F3 nenastartovalo a to ani u nových aut. Pseudokauza to tedy rozhodně není. Někteří po zkušenostech s bateriemi pro jistotu vozí startovací kabely v kufru a to se mi zdá tedy více než směšné a vypovídá to o nutnosti tohoto tématu 1 Citovat
Plzeňáček Vloženo 20. Únor 2019 Vloženo 20. Únor 2019 Že to pseudokauza není dokazuje fakt, že před měsícem jsme pro kamaráda koupili ročního Superba z flotily Škodovky - rok psáno na Škoda Auto, nafta 140kW 4x4 L&K s nezávislým topením, a to auto je neustále nabité na 90%-100% při popojíždění po městě i v mrazech. Po kontrole u Ferdy potvrzeno, že tam je rekuperace upravena. Mě úplně to samé auto, totožná výbava, motor, baterie, před vypnutím rekuperace u Ferda25 jezdilo běžně se 40%-60% nabití baterie. I sami škodováci si tedy pro svá auta rekuperaci vypínají. Víc netřeba dodávat asi, ne? :-) 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.