Přejít na obsah

Jaké disky


muto33

Doporučené příspěvky

4 Zikina

Na funkci rostlináře to nebude mít vliv. Problém může nastat za 4 roky na STK (pokud se tam neprozřetelně na těchto discích pojede), nebo v případě nehody ... pojišťovny jsou šťouravé a pneu a disky je snadná cesta, jak neplnit, nebo krátit plnění. Za mě tedy ... na wagen jen to, co mám v TP :-) ... byť jsou disky na foto šmrncovní a karoq a ateca je de facto jedno auto ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Catexcavator napsal:

Tak kup disky podle techničáku a podložky k tomu!!! Auto bude vypadat pěkně, policajt to nepozná ( podívá se na rozměr a víc neřeší) a před technickou podložky vyndát.

Tím že to policajt nepozná bych si tak jistý nebyl, mám s tím jisté zkušenosti, ale tenkrát jsem to ještě ukecal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 9. 2019 na 18:31, Zikina napsal:

Mám dotaz, v TP mám uvedené ET45 ale chci koupit kola s ET42. Slyšela jsem že nějaká odchylka je možná. Jedná se o originální kola na seat ateca a k originálním kolům typový list není tak je nemohu nechat zapsat do TP. Jsou to pouze 3mm a karoq má kola hodně vevnitř tak by asi neměl být problém. Co si o tom myslíte? Děkuji 

109874046-1.jpg

To je divné mám Atecu a ET 45.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
V 16. 11. 2019 na 20:48, fero182 napsal:

Dnes som prezul z lentych VEGA 19" na zimne Mytikas 18". Pre kontrast pripajam foto. 

IMG_20191116_095800184.jpg

 

Ahoj prosím tě, je velký komfortní rozdíl v těchto kolech? Mám stejné zimní a letní chci taky 19’’

Nyní nemusím mít strach na retardéru o disky atd,ale s 19’’?? Nevím no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som zvolil kompromis 18" pre leto aj zimu. Karoq nie je veľmi príťažlivé vozidlo, avšak majitelia sa to pokúšajú oživiť práve diskami. Na Octávii je tých možností podstatne viac, čo sa týka kombinácií farby a diskov. Mňa zaujal na predajni nádherne zladený Kodiaq RS v čiernom prevedení. Snažil som sa niečo odkukať, nechcel som mať podľa tohto vzoru na mojom Karoqu nič chrómové, ale to sa pre vyššie verzie nedá, tak som to vzdal.

 

Uvítal by som nejaké inšpirácie pekných diskov na Karoqu.

 

Editováno: , autor: ctiborB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Někteří lepší prodejci kol ti řeknou jaká kola na Karoq  si můžeš dát. Mně se líbila kola J8 ET45 v 18, na která, ale musíš dát pneu  225 a já mám ve velkém  TP pouze  215 (mám předokolku). Tam mi řekli, že to není problém, že mi pošlou za 400Kč Typový list na kola  s českým překladem. Došel jsem na technickou za 300Kč mi napsali povolení J8 ET45 18 a potom jenom na dopravce rozměry napsali do velkého TP a mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty moje jsou 8,5Jx19" ET 45 a pneu 225/45. Kvůli tomu půl palci navíc v šířce disků jsem to musel nechat zapsat do TP, ale vše v pohodě. A osobně to doporučuji, širší disk vypadá lépe. Nechal jsem se inspirovat u Abta, který stejný rozměr nabízí. Trošku si teď hraju s myšlenkou zkusit na léto 20", ale ještě uvidíme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty obrázky na ABT jsou vážně inspirativní :). Přes zimu budu mít čas a třeba něco vymyslím na léto. Já musím mít kvůli černému autu černý s leštěným hliníkem. Moc se mi nelíbí, když je na disku stříbrný rantl. Hezčí je , když je černá hned vedle gumy. Jinak celé černé jsou hezké z blízka, ale z dálky vypadají jako plecháče. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to samozřejmě otázka vkusu a potřeb. Na Karoqa velká kola zkrátka opticky sednou, není to sice úplně velké auto, ale zase jeho takový nemastný a neslaný design spolu s poměrně vykrojenými blatníky si říkají o nějaké oživení. A právě to dobře zvolená kola umějí.

 

Za mě se vliv velikosti kol hooodně přeceňuje. Jasně, kdo přesedne z 16" s balóny do 19" s pneu s nižším profilem, tak si změny asi všimne, ale že by to bylo nutně k horšímu? Neumím hodnotit a sám bych kecal, kdybych řekl, že na větších kolech se auto chová třeba jistěji nebo naopak poskakuje a je nepohodlné. Prostě se chová plus mínus stejně. 

 

A 20" kola Karoqu hodně sluší. Dal jsem si na něj jen na zkoušku 20" Vegy z Kodiaqa a vypadalo to úžasně. Jasně, jezdit by se na tom nedalo, celé kolo bylo logicky větší než by mělo být. Šlo mi jen o zkoušku, zda už to nebude naživo moc. 

 

Jen bude na 100% potřeba volit z kovaných kol, aby se co nejvíce snížila neodpružená hmotnost, což je - podle mě - hlavní viník snížení komfortu při používání velkých kol. Sám jsem si to před lety vyzkoušel, když jsem koupil na jedno auto zimní sadu a musel jsem kvůli absolutně nehorázné ceně originálních disků volit kovaná BBS. Podotýkám, že rozměr letní i zimní sady byl stejný, lišila se jen hmotnost kol (a samozřejmě pneu). A rozdíl byl neskutečný, na kovaných kolech bylo auto komfortnější a mělo i subjektivně lepší jízdní vlastnosti, ač bylo na zimních gumách. 

 

Takže přes zimu zkusím vybrat nějaké kované dvacítky. Jen se bojím, abych sehnal odpovídající disk k pneu 225/40 R20, což by podle mne ideální. ABT i MTM tam cpe 235/35 R 20 a ta šíře se mi trošku příčí kvůli valivým odporům, které budou žrát výkon, kterého Karoq nemá na rozdávání. Tohle ale ještě budu muset zkonzultovat, jsou to jen moje laické domněnky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...