Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, chci se zeptat, jak moc má smysl jít do chiptuningu u rapidku s motorem 1.0 TSI 81kW. ? (vyroben leden 2018)

A na kolik to má smysl povýšit? Není to pak trápení či zabiják motoru...?

Jestli se nepletu, tak je to asi stejný motor jako 1.0 TSI 70kW akorát jinak naladěný?

Pokud to má smysl tak kde na severní Moravě (Ostrava).

Vloženo

Většina lidí se bojí,že nevydrží 100 tisíc km, a někdo už by ho chipoval. :D Úplně stejný jako 70 kW není, jsou tam nějaké úpravy týkající se turba a ventilů (chlazených sodíkem) kvůli tepelné odolnosti.

Vloženo

Sice o tom neuvazuju (uz v zakladu je to dravec:D), ale zajimave tema. Nekdo uz s osobni zkusenosti?? Muzete to nekdo vice rozvect? Například vice k otazce mozneho potencialu a vydrze motoru...

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Chip nechci, ale řešil jsem jednu zajímavou otázku. Svět motorů naměřil při testu 1.0 TSI 81 kW nějakých 91 kW na brzdě. Chip nabídky na internetu jsou max 97 kW. Co tedy vlastně získám? Těch 6 kW? Předpokládám, že se vše bude řešit individuálně na místě a těch 97 kW jsou pouze marketingová čísla. Kam se, ale reálně výkon dostane? Na 110 kW = + 20 % k 91 kW? To bych do toho snad i šel :-)

Vloženo

To pro mnoho lidí. A s těmi +20%, 110kw z toho určitě nebude, reálné na brzdě bývá těch 97-103kw, aspoň dle zahraničních měření.

To že ten motor má vyšší výkon taky není pravidlo a už z podstaty měření záleží jak se to udělá. Myslím že@Motorpower zde psal, že se správně nastavenou brzdou je bojím výkon cca to co udává výrobce.

Vloženo

Napsal jsem, že CHIP nechci. Snad jedině kdyby to mělo těch 110 kW a byl tam smajlík. Díky za info, že měření SM nebylo správné. Každopádně výkon motor mě stačí a průběh výkonu je dle mě dobrý. Neustále držím otáčky na 2000 ot. Jediné na co si můžu stěžovat je pokles výkonu při rozjezdu v letošním horkém létě se zapnutou klimatizací.

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Informačne som sa pýtal..tak na SVK nemenovaný chlapec (aby som mu nerobil reklamu) spraví solídnu úpravu na 135 koníkov, to môže byť už celkom zaujímavé, čo vy nato?

Vloženo

240 - 265 NM max..no to je dosť zdvihnutie točivého momentu oproti sérií, na druhu stranu nie je to žiaden amatér a každé auto sa ladí individuálne

Vloženo

Je to iba úvaha, doposiaľ som mal každé auto upravené..ale boli to 1.9 a 2.0 motory..neviem ako to je s 1.0 asi to nikto zatiaľ neskúšal :D na 1.2 chip vidím na nete hoci kde

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím pánové.

Tak jsem se konečně rozhodl....a nechal si udělat chiptun.

Předesílám,že mi vůbec nešlo o navýšení výkonu jako takového,ale o zlepšení průběhu kroutícího momentu a zlepšení chodu motoru.

 

Původně jsem jezdil různé škodovky a na konec F3 1,2/81kW a to byl povedený motor,který mi ve městě seděl ze všech dříve používaných nejlépe.

U Rapida mi vadil spodek výkonového spektra a hrubý chod tříválce než se pohnul přes 1800 ot.

Po úpravě toto všechno zmizelo!

Motor běhá jako 1,2 ve Fábii-zátah od spodku je nesrovnatelně lepší a příjemnější.

Rozjezdy plynulejší a chod motoru od 1500- 4500ot je velice kultivovaný.

Samozřejmě jízda mimo město ve vyšších rychlostech je také citelně lepší,ovšem jak jsem již psal to nebylo hlavním cílem,protože tohle auto používám jako pracovní a z 80% jezdím po městě.

Spotřeba po přezkoušení je zhruba stejná ...nemá cenu tady řešit +/- desetiny litru,bylo by to naprosto neobjektivní.

 

Všechna svá auta servisuji u ŠA,olej/filtr po 15,000km (jednou já,jednou servis).

 

Scan_0001.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo (editace)

Tiež váham či ísť alebo neísť do toho, preveroval som si APR, tak spraviť to vedia. Ako píšeš ide skôr o priebeh výkonu a využitie točivého momentu ako o je výkonové maximum. 

Editováno: , autor: Shot
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

to:  pigo

Jak bys zpětně po několika měsících provozu s takto upraveným motorem hodnotil provedenou úpravu?

Děkuji za Tvůj čas

  • o 8 měsíců později...
Vloženo
V 22. 3. 2020 na 16:18, ovi napsal:

to:  pigo

Jak bys zpětně po několika měsících provozu s takto upraveným motorem hodnotil provedenou úpravu?

Děkuji za Tvůj čas

Zdravím pánové.

Takže moje zkušennost po roce s chipem.

Naprosto spokojen.Motor je krásně pružný - srovnal bych ho jednoznačně se čtyřválcem 1,2 z F3.

Jediné co je rozdílné je zvukový dojem a mírné vibrace ve spodku.

Stejnou úpravu si před rokem nechal udělat i zeťák a naše zkušennosti jsou stejné.

Nemá cenu se tu rozepisovat o převodovce,která je jak je známo moc "dlouhá" a to tomuhle motoru rozhodně nesvědčí.

Myslím,že s převodovkou z F3 1,2-81kW by to nemělo vůbec chybu.

 

Pro svižné předjíždění na 3.r.st. úplně perfektní.

Pro ježdění po městě nesrovnatelně svižnější.

Se spotřebou jsem spokojen,moc ji neřeším,ale bezprostředně po úpravě jsem vysledoval,že se snížila mimo město cca o 0,3 - 0,4L.

 

Vloženo

To OVI-

Zdravím.

Vím,že jste se dotazoval již dávno,ale nechtěl jsem dělat unáhlené závěry.

Po roce provozu už mohu říci,že to byl krok správným směrem.

Průměrná spotřeba za celou dobu je 7,2L,ale je třeba říci,že 80% jízd je po městě se zhruba 70-80 starty denně.

Pracuji jako servisní technik,takže každé moje auto je sakramensky otestované!

Zároveň se o ně vždy starám s velkou pečlivostí + olej/filtr 15t km.

Pokud vyjíždím mimo město,tak dostane auto "pěkně za uši,aby vylítal karbon".

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...