Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, chci se zeptat, jak moc má smysl jít do chiptuningu u rapidku s motorem 1.0 TSI 81kW. ? (vyroben leden 2018)

A na kolik to má smysl povýšit? Není to pak trápení či zabiják motoru...?

Jestli se nepletu, tak je to asi stejný motor jako 1.0 TSI 70kW akorát jinak naladěný?

Pokud to má smysl tak kde na severní Moravě (Ostrava).

Funguje to docela dobře, ale na severní Moravě solidní úpravu na benzin nepořešíš.

Většina lidí se bojí,že nevydrží 100 tisíc km, a někdo už by ho chipoval. :D Úplně stejný jako 70 kW není, jsou tam nějaké úpravy týkající se turba a ventilů (chlazených sodíkem) kvůli tepelné odolnosti.

Sice o tom neuvazuju (uz v zakladu je to dravec:D), ale zajimave tema. Nekdo uz s osobni zkusenosti?? Muzete to nekdo vice rozvect? Například vice k otazce mozneho potencialu a vydrze motoru...

  • 2 týdny později...

Chip nechci, ale řešil jsem jednu zajímavou otázku. Svět motorů naměřil při testu 1.0 TSI 81 kW nějakých 91 kW na brzdě. Chip nabídky na internetu jsou max 97 kW. Co tedy vlastně získám? Těch 6 kW? Předpokládám, že se vše bude řešit individuálně na místě a těch 97 kW jsou pouze marketingová čísla. Kam se, ale reálně výkon dostane? Na 110 kW = + 20 % k 91 kW? To bych do toho snad i šel :-)

Zní to dobře, ale jaká bude životnost 1.0 TSI se 110kW? Myslím, že už teď s 81kW to je překrmený až, až!

Dodi 15 souhlasím. Nemyslím si, že motor po 100 000 km bude na odpis, jak říkají někteří chytráci. Rozhodně bych, ale do CHIPu nešel. 

Lukitos: nejak ti nerozumím, nejprve pises,ze by jsi do toho asi sel a ted zase nesel, tak nevím ...... :kol-34::lol:

Pro mě je třeba důležitější průběh výkonu, než jeho maximum.

To pro mnoho lidí. A s těmi +20%, 110kw z toho určitě nebude, reálné na brzdě bývá těch 97-103kw, aspoň dle zahraničních měření.

To že ten motor má vyšší výkon taky není pravidlo a už z podstaty měření záleží jak se to udělá. Myslím že@Motorpower zde psal, že se správně nastavenou brzdou je bojím výkon cca to co udává výrobce.

Napsal jsem, že CHIP nechci. Snad jedině kdyby to mělo těch 110 kW a byl tam smajlík. Díky za info, že měření SM nebylo správné. Každopádně výkon motor mě stačí a průběh výkonu je dle mě dobrý. Neustále držím otáčky na 2000 ot. Jediné na co si můžu stěžovat je pokles výkonu při rozjezdu v letošním horkém létě se zapnutou klimatizací.

  • 1 měsíc později...

No a kdyz Rapid 1.0 81 kw ma 0-100 za 9,8s.  Tak kdyz udelate chip tuning, bude zrychleni napr jen 9s?

Nebo jak to v praxi poznam?

  • 2 měsíce později...

Čipovat litrový 3 válec ve vyšší výkonové verzi 81kw je podle mě nesmysl a šílenost bez záruk výdrže tohoto motorku

  • 7 měsíců později...

Informačne som sa pýtal..tak na SVK nemenovaný chlapec (aby som mu nerobil reklamu) spraví solídnu úpravu na 135 koníkov, to môže byť už celkom zaujímavé, čo vy nato?

Záleží co další parametry, hlavně pozor na náběh točivého momentu (oficiální limit pro manuální převodovku je 200Nm).

240 - 265 NM max..no to je dosť zdvihnutie točivého momentu oproti sérií, na druhu stranu nie je to žiaden amatér a každé auto sa ladí individuálne

To už je na tobě, vždy záleží na konkrétní úpravě, pokud je ověřený a úprava je OK, tak proč ne.

Je to iba úvaha, doposiaľ som mal každé auto upravené..ale boli to 1.9 a 2.0 motory..neviem ako to je s 1.0 asi to nikto zatiaľ neskúšal :D na 1.2 chip vidím na nete hoci kde

  • 2 týdny později...

Zdravím pánové.

Tak jsem se konečně rozhodl....a nechal si udělat chiptun.

Předesílám,že mi vůbec nešlo o navýšení výkonu jako takového,ale o zlepšení průběhu kroutícího momentu a zlepšení chodu motoru.

 

Původně jsem jezdil různé škodovky a na konec F3 1,2/81kW a to byl povedený motor,který mi ve městě seděl ze všech dříve používaných nejlépe.

U Rapida mi vadil spodek výkonového spektra a hrubý chod tříválce než se pohnul přes 1800 ot.

Po úpravě toto všechno zmizelo!

Motor běhá jako 1,2 ve Fábii-zátah od spodku je nesrovnatelně lepší a příjemnější.

Rozjezdy plynulejší a chod motoru od 1500- 4500ot je velice kultivovaný.

Samozřejmě jízda mimo město ve vyšších rychlostech je také citelně lepší,ovšem jak jsem již psal to nebylo hlavním cílem,protože tohle auto používám jako pracovní a z 80% jezdím po městě.

Spotřeba po přezkoušení je zhruba stejná ...nemá cenu tady řešit +/- desetiny litru,bylo by to naprosto neobjektivní.

 

Všechna svá auta servisuji u ŠA,olej/filtr po 15,000km (jednou já,jednou servis).

 

Scan_0001.jpg

Tiež váham či ísť alebo neísť do toho, preveroval som si APR, tak spraviť to vedia. Ako píšeš ide skôr o priebeh výkonu a využitie točivého momentu ako o je výkonové maximum. 

Upraveno od Shot

  • 3 měsíce později...

to:  pigo

Jak bys zpětně po několika měsících provozu s takto upraveným motorem hodnotil provedenou úpravu?

Děkuji za Tvůj čas

  • 8 měsíců později...
V 22. 3. 2020 na 16:18, ovi napsal:

to:  pigo

Jak bys zpětně po několika měsících provozu s takto upraveným motorem hodnotil provedenou úpravu?

Děkuji za Tvůj čas

Zdravím pánové.

Takže moje zkušennost po roce s chipem.

Naprosto spokojen.Motor je krásně pružný - srovnal bych ho jednoznačně se čtyřválcem 1,2 z F3.

Jediné co je rozdílné je zvukový dojem a mírné vibrace ve spodku.

Stejnou úpravu si před rokem nechal udělat i zeťák a naše zkušennosti jsou stejné.

Nemá cenu se tu rozepisovat o převodovce,která je jak je známo moc "dlouhá" a to tomuhle motoru rozhodně nesvědčí.

Myslím,že s převodovkou z F3 1,2-81kW by to nemělo vůbec chybu.

 

Pro svižné předjíždění na 3.r.st. úplně perfektní.

Pro ježdění po městě nesrovnatelně svižnější.

Se spotřebou jsem spokojen,moc ji neřeším,ale bezprostředně po úpravě jsem vysledoval,že se snížila mimo město cca o 0,3 - 0,4L.

 

To OVI-

Zdravím.

Vím,že jste se dotazoval již dávno,ale nechtěl jsem dělat unáhlené závěry.

Po roce provozu už mohu říci,že to byl krok správným směrem.

Průměrná spotřeba za celou dobu je 7,2L,ale je třeba říci,že 80% jízd je po městě se zhruba 70-80 starty denně.

Pracuji jako servisní technik,takže každé moje auto je sakramensky otestované!

Zároveň se o ně vždy starám s velkou pečlivostí + olej/filtr 15t km.

Pokud vyjíždím mimo město,tak dostane auto "pěkně za uši,aby vylítal karbon".

Také jsem váhal před rokem zda ano či ne. Zvědavost zvítězila a jsem také nadmíru spokojen jako pisatel o dva příspěvky výše.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.