Publikováno Srpen 12, 20196 r Ahoj všem, kdo má ve svém Supu progresiví řízení, je to jen můj subjektivní pocit nebo fakt, že když přepnu přes DCC/Drive Mode v režimu Individual položku řízení z Normal na Sport, tak že nejenom ztuhne posilovač (to mi dává smysl), ale zároveň je auto méně citlivé na natočení volantu (tzn. sníží se (nebo zmizí úplně?) progrese řízení. Díky za vaši zkušenost nebo je to jen mylný pocit?
Srpen 12, 20196 r Progresivne riadenie urcite v rezime Sport rezime nezmizne. Osobne vnimam progresivne riadenie takto: cim viac tocim volantom od polohy kolies rovno, tym vyraznejsie zataca kolesami. Najviac to citit pri ostrych manevroch v pomalych rychlostiach (typicky pri parkovani), kedy na cosi viac ako jedno otocenie volantom do strany vytocim kolesa z polohy rovno maximalne do strany. S autom bez progresivneho riadenie su potrebne az takmer 2 otocenia volantom na dosiahnutie maximalnej polohy. Takto sa to sprava aj v rezime Sport aj Normal. Pri beznej jazde po ceste (ci uz v rezime Normal alebo Sport), kedy nie je potrebne volantom vyslovene tocit je podla mna jedinym rozdielom medzi normal a sport tuhost - v Sporte je volant prijemne tuhy, v Normal je to (pre mna) uz trochu preposilovane (no zas nie tak velmi ako vo francuzskych autach). tvoje vnimanie je mozno sposobene prave tou tuhostou, kedy v rezime Sport aj pri vynalozeni vacsej sily nezatocis kolesami az tolko ako v rezime Normal. Moj dohad. Mozno ma niekto viac znaly vyvedie z omylu a pride s informaciou, ze prevod progresivneho riadenia sa meni so zmenou rezimu a z v blizkosti polohy "rovno" je citelny rozdiel. (ja jazdim vpodstate stale s rezimom riadenia Sport, nakolko mi vyhovuje tuhsi posilovac)
Srpen 12, 20196 r Progresivni rizeni ma sice promenlivy prevod, ale je stale zalozeny na mechanicke vazbe. Podle polohy volantu se strmost rizeni meni tak, aby ridic nemusel pri vetsim zataceni tolik kroutit volantem. Prepnuti modu nema na prevodovy pomer vliv. Muze ale mit vliv na tuhost rizeni.
Prosinec 29, 20195 r Jak se dá zjistit zda má vozidlo progresivní řízení,.... určitě nemí podmínkou mít DCC děkuji
Leden 3, 20205 r Mimochodem, z jiného fóra, netuší někdo, co přesně ovlivňuje tohleto nastavení ? →Enter 44 Steering Assist Module →enter security access 19249 →adaptation →driving profile swtichover →set to "incremental; controlled over time" to "direct; controlled over time" Na VW / Golf fór tohleto uvádí jako něco, co má vliv na odstranění "prodlevy" po přidání plynu, ale u jednotky 44 mi to nedává smysl. Upraveno Leden 3, 20205 r od Shaarky
Leden 4, 20205 r Díky Jirko, takže jak jsem si myslel, pouze změna chování serva, nikoliv vůbec vliv na prodlevu sešlápnutí plynu. Mám to tak asi 20 000 km a popravdě, nepoznal jsem příliš velkou změnu, zkusím to hodit zpět.
Leden 20, 20205 r Je mozne, ze je rozdil v progresivnim rizeni mezi S3 pred FL a O3 RS pred FL? Prvni jsem zkousel a v druhem ted jezdim - pocitove mi prislo, ze ho S3 vubec nema (resp. uspora v otaceni tam byla ale ne tak velka jako v RS)
Leden 20, 20205 r Srovnani Superbu a Octavie se standardnim rizenim je taky hodne rozdilne. U Superbu se musi pocitove tocit mnohem vic. Takze obdobny pomer bude asi i progresivniho rizeni.
Leden 24, 20205 r mam S3 Sportline 2018 s progresivnym riadenim a pretym som mal O3 RS 2014 s progresivnym riadenim. uspora je podla mna obdobna. z jednej krajnej do druhej krajnej polohy to v oboch autach je kusok viac ako 2 plne otocenia volantom. za mna sa jednoznacne oplaca priplatit za to.
Říjen 13, 20222 r Citovat Označení jednotky: 3Q0.....obyčejné řízení: 5Q0. Tak teď jsem zmatený, ve výpisu výbavy autotracer podle VIN mám v seznamu "Dynamické řízení". Od střední polohy do krajní to mám asi jednu a čtvrt otáčky a přitom jednotku mám tuhle: Address 44: Steering Assist (J500) Labels:| 5Q0-909-143.clb Part No SW: 5Q0 909 143 M HW: 5Q0 909 143 E Mám teda progresivní řízení nebo ne? :D EDIT: pravděpodobně ho nemám, prvek ve výpisu autotracer se jmenuje "Typ posilovač řízení s progresivním účinkem" Upraveno Listopad 25, 20222 r od midlan
Květen 19, 20241 r Ahoj, nevíte jestli mohl mít Scout progresivní řízení? Podle tabulek ceníků to vypadá, že ne. Dá sa případně nainstalovat dodatečně?
Květen 19, 20241 r Kdysi jsem o tom přemýšlel, protože převod u standardního Superbu je blbej. Ale muselo by se skoro komplet překopat řízení. Není to jen o prosté výměně laciného dílu.
Červenec 29, 20241 r Prohledal jsem archiv ceníků a u Scouta progresivní řízení nebylo ani ve standardu ani za příplatek.
Červenec 29, 20241 r @Delphin Díky za info! Nakonec jsem scouta koupil a má to fakt pomalý převod, ale asi si časem zvyknu.
Srpen 12, 20241 r Podla VCDS to tam tiez nemam: Address 44: Steering Assist (J500) Labels:| 5Q0-909-143.clb Part No SW: 5Q0 909 143 M HW: 5Q0 909 143 E Component: MQB_PP_APA 204 2041 a co je potom toto - na nalepke v kufri:: 1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)
Srpen 13, 20241 r Servotronic je neco jineho. To meni silu ucinku posilovace na zaklade rychlosti. V pomalych rychlostech pomaha vic, ve vetsich zase min.
Říjen 28, 2024Říj 28 Ahoj, nemáte někdo zkušenost s ''doděláním''progresivního řízení? Čeká mě výměna řízení (aktuálně mám obyčejné - L&K 2015) a rovnou bych ho rád vyměnil za progresivní variantu, případně co by tahle výměna obnášela mimo samotný díl, kódování, přizpůsobení atd. není problém. Děkuji za info! 🙂 Upraveno Říjen 29, 2024Říj 29 od MH_KH
Listopad 5, 2024Lis 5 To by me taky zajimalo, ale tak nejak tusim, ze to nebude prkotina. Mozna pro tebe, kdyz menis rizeni jo.
Listopad 11, 2024Lis 11 https://www.datadrivenmqb.com/suspension/steeringrackretrofit Removed Alltrack steering rack part number: 5QM423051A Installed Golf R steering rack part number: 5Q1423053AF
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.