Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Přesně tohle (viz. ministr dopravy Havlíček) jsem od našeho státu tak nějak čekal. Začínáme se v současnosti jako stát raketovým tempem zadlužovat, takže peníze na to jaksi pro soukromou sféru moc nezbydou a ta podpora  institucí, podniků  státní sféry bude pravděpodobně 100% financována z dotací od EU, kdy jsme se k tomu prakticky a smluvně i zavázali. 

A nůžky se začínají opět rozevírat. Živě vidím tu vzájemnou nevraživost  soukromníků a vícero majitelů elektromobilů u jednoho z mála dobíjecích stojanů na zaplněném sídlišti. :-)

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/smutne-konce-ojetych-elektromobilu-auta-maji-uz-po-6-letech-zapornou-hodnotu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=DuJM34x3vME-202104042351&dop_id=11129875 

 

Tak ten propad ceny elektroauta je tedy drastický a kdo u nás koupí takové auto a k tomu bez dotací tak je to jako ten milion a více skoro vyhodit.

  • Autor

No, ačkoliv jsem odpůrcem násilně protlačované elektromobility, tak zas tak moc s tím článkem na autofóru nesoucítím. Zajímavé je, že si  vybrali zrovna elektromobil (SMART), který opravdu na některých trzích dosti padá na ceně a to ani nemusí být moc starý, nebo hodně jetý a o jiných se nějak nezmiňovali.  Ono ale existuje hodně jiných elektromobilů, co na ceně oproti třeba spalovákům zas tam moc neklesají. Řekl bych, že jsou tak na úrovni poklesu ceny u aut na fosilní paliva, např. Nissan LEAF, některé TESLY ( tam snad může jít až o tzv. kult), atd.. Na každém trhu je to poněkud jinak, někde padají  ceny více, někde méně. Ceny jetých elektromobilů sem tam sleduji a není to jen o strmém pádu elektroSmartu. 

Pobral bych spíše nějaké srovnávací čísla/tabulky vícero elektromobilů a vícero trhů, takhle mi to připadá, že je to  bráno moc jednostranně.

Jak jsem psal dříve, "pro sebe" potřebná  srovnání a čísla používají bohužel obě strany, což není nikdy dobře.

 

A četl jsi ten článek celý? Ty auta "za pár tisíc euro" jsou kusy bez baterie, kolik by stála tak stejně stará Fábie s podobným nájezdem ale bez motoru nebo bez nádrže? Asi by to nebylo těch 144tis které v tom článku udávají...
Dále je třeba si uvědomit, že ten Smart je (resp. byl) dražší než ta Fabia i ve spalovací verzi, takže to že Smart je jako nový dražší ještě nic moc neznamená...

  • 2 týdny později...

https://www.novinky.cz/auto/clanek/je-tesly-snadne-oklamat-a-slozite-uhasit-tragicka-nehoda-vzbuzuje-otazky-40357590#dop_ab_variant=553410&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=EA96VmsaYYQ-202104201103&dop_id=40357590&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 Tady je jasný důkaz jak je nebezpečný elektromobil při nehodě. Autopilot neřeším, to je nadstadart, ale ta baterie je peklo. To lithium se nedá jen tak snadno uhasit a tato poslední nehoda to zase ukázala. Co se pak stane až se z direktivy Eu rozšíří počet těchto aut na statisíce a miliony. To pak nebude sranda ani při parkování v podzemí, tak když to chytne od skratu nebo přehřátí, tak ty garáže nikdo neuhasí. A stejně tyto krámy na elektriku nejsou bezemisní a stejně mají minimálně CO2 náročnost cca 85 g na Km a to se skoro blíží hranici stanovené pro spalováky. Tedy je to blbost je vyrábět a může se v klidu zůstat u spalováků. Je to bezpečnější.

  • 2 týdny později...
  • Autor

První země chystá daň z elektromobilů, přijít by zatím mohla v přepočtu až na osm tisíc korun ročně. Zatím sice jen v USA, ale co komu brání, aby se to neprosadilo  i jinde a samozřejmě  taktéž v EU. Peníze jsou peníze a když se někde ubere, tak jinde se musí přidat. 

Zákonodárcům se totiž nelíbí, že stát přichází o peníze kvůli neplacení daní z pohonných hmot. Každý rok by tak nová daň mohla vlastníky elektrických aut přijít na víc jak osm tisíc korun.

Holt státy si nenechají ujít položky dnes jistého příjmu a tak  nebudou-li auta na benzín/naftu, tak to budou muset zacálovat majitelé elektromobilů. 

 

https://energozrouti.cz/z/prvni-zeme-chysta-dan-z-elektromobilu-prijit-by-mohla-az-na-osm-tisic-korun-rocne?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=552461&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=RmngIM2SM7V-202105161350&dop_id=11749778

  • Autor

Rozhovor s Andrejem Barčákem alias významnou osobností  80.-tých a 90.- tých  let, který v tehdejší době dopomohl k vývoji favoritu a řídil MOTOKOV ohledně vývozu našich tehdejších  motoristických výrobků  do celého světa.  Původně jsem sem chtěl dát jen výňatek z rozhovoru ohledně jeho názoru na současnou elektromobilitu, ale on celý ten rozhovor opravdu stojí za to a bylo by škoda si ho  nepřečíst celý.

 

https://www.auto.cz/rozhovor-s-andrejem-barcakem-sehnal-kabat-favoritu-a-zlevnil-cechum-auta-139122

 

Upraveno od DušanV

Však oboje může být pravda, stačí dále zdražovat spalováky tempem jako dosud a rok 27 je reálný...

před 7 hodinami, DušanV napsal:

Rozhovor s Andrejem Barčákem alias významnou osobností  80.-tých a 90.- tých  let, který v tehdejší době dopomohl k vývoji favoritu a řídil MOTOKOV ohledně vývozu našich tehdejších  motoristických výrobků  do celého světa.  Původně jsem sem chtěl dát jen výňatek z rozhovoru ohledně jeho názoru na současnou elektromobilitu, ale on celý ten rozhovor opravdu stojí za to a bylo by škoda si ho  nepřečíst celý.

 

https://www.auto.cz/rozhovor-s-andrejem-barcakem-sehnal-kabat-favoritu-a-zlevnil-cechum-auta-139122

 

Jsem proti němu idiot, ale potom se podívám, jak dotují elektromobily v USA a Číně a říkám si, jestli není kopanec do zad evropským výrobcům jediná věc, co naopak může Evropu ekonomicky zachránit. 

Evropa je pozadu ve všem, jen ty auta zůstali a místo vývoje výrobci stále trvají na 100 let starých technologiích. USA má Teslu, Japonsko Toyotu, Čína peníze a Evropa má jen čekat, kdo ten souboj vyhraje?

 

Vzhledem k tomu, kolik rečnických otázek dal a přitom mnoho je dávno zodpovězených, si myslím, že užívá života a o elektro se nezajímá, takže logicky vidí jen to špatné co je na titulních stránkách.

To že to ukončil tím, že se mají vyvíjet vodíkové auta a epaliva mi jen říká, jak mimo v této otázce je, protože obě možnost jsou podstatně horší než současné auta.

  • Autor

No neřekl bych, že někdo z nás přispivatelů tady na fóru jsme  ti praví a fundovaní odborníci na elektromobilitu (tím nechci nikoho shazovat), spíše jen diskutéři, rozhodně nejsme o nic větší odborníci než ten Andrej Barčák, který se po desetiletí pohyboval ve vrcholných pozicích v oboru automotive.  Všichni čerpáme jen z různých veřejně přístupných zdrojů a to pořád hodně protichůdných, takže patent na rozum, nebo diplom z oblasti elektromobility určitě nikdo z nás nemá, aby mohl vůbec říci, že ta jeho verze je ta jediná správná. 

  • Autor

Tak tohle mě osobně dává smysl, tedy výměna trakční  baterie elektromobilu ve výměnné stanici (obdoba našich čerpacích stanic) za cca 1 minutu, tedy dokonce kratší doba, než načerpání fosilních paliv.

Místo toho se automobilky v současnosti snaží každá po svém stavět elektromobily se svojí specifickou baterií a s její velikostí  a tvarem dle daného typu elektromobilu. Na základě toho se pak musí budovat  nabíjecí místa a jejich výstavba všemožně a kde se jen dá a unifikované jsou jen kabelové přípojky a jejich zástrčky a zásuvky.  Když se začínali před x- lety zavádět a prosazovat ve větší míře elektromobily, tak tohle byla moje představa, že to takto bude fungovat, tedy prostá a rychlá výměna baterií někde na tzv. čerpacích elektrostanicích  Místo toho politická rozhodnutí něco schválila a nepřímo tím nakázala a nic víc, prostě výrobci starejte se a tak se výrobci starali a starají. Bohužel každý po svém způsobu a tak nám v současnosti nezbývá, než shánět kde se dají elektromobily   nabít, natahovat kabely a čekat, až ta energie tam nateče.

Zdá se, že Čína je rozhodně flexibilnější, než politickoekologická direktiva zbytku světa. Holt bateriová unifikace a unifikace pro možnou  a rychlou výměnu baterií  asi zatím moc  nehrozí a je to podle mne škoda, že se to před lety na začátku elektromobility prošvihlo Pro obyčejné motoristy a snad i pro náš svět  by bylo asi lepší vyměnit ty tisíce současných čerpacích stanic za nové a rychlé výměnné stanice baterií, než jak je to v současnosti rozjeté, tedy  budovat milióny a milióny nabíjecích bodů všemožně po celém světě. Ale je to jen můj názor, třeba má někdo v záloze něco lepšího. 

 

https://elektrickevozy.cz/clanky/geely-dokaze-vymenit-baterii-v-elektromobilu-do-minuty-urychluje-tim-cely-proces-nabijeni

 

 

Takže budeš mít 100% baterku a najednou ti to swapne třeba s 80% kapacitou? Co když někdo udělá nějaký zásah do baterky, kterou následně dostane někdo jiný a potom vyhoří? Budeš vlastnit jenom kostru auta a baterky pronajímat?

 

Vyžaduje to obrovskou míru důvěry, nebo to bude prostě moc drahé a nemyslím, že by to lidi využívali tak často, aby se něco podobného vyplatilo. Rozhodně ne dlouhodobě.

  • Autor

S podobným uvažováním ohledně důvěry v něco, nebo v někoho, bych asi v životě nemohl slézt ani z  postele, co kdybych se hned zabil při cestě na WC, takže radši v té posteli zůstanu celý život?  Ono nakonec na každou věc, na každý argument se vždycky najde milión protiargumentů, no je to prostě přirozená lidská reakce na cokoliv nového. Přiznám,  i já jsem asi toho určitým příkladem, třeba tou dosti striktní nedůvěrou v elektromobilitu. 

Ale vrátím se k tématu výměny či nevýměny baterií. Vždy se dá nalézt řešení jak docílit adekvátní výměny něco za něco, tedy třeba i tu baterii za baterii. I ty propanbutanové plynové bomby se dnes a taky již roky mění, kus za kus, samozřejmě logistika té výměny je hodně jednoduchá a u baterií by to bylo rozhodně mnohonásobně složitější.

Jestli by výměna baterií tímto způsobem byla pro lidstvo podstatně dražší, než to plánované celosvětové zasíťování nabíjecími stanicemi, tak to asi v současnosti těžko dokáže někdo predikovat. 

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak nějak soukromě jsem si před časem sám dělal takovou malou dotazovou anketu mezi známými a příbuznými, napříč vícero věkovými kategoriemi, no a tak cca z 20-ti oslovených ani jeden z nich  neplánoval a ani vůbec neuvažoval o nějakém tom elektromobilu. A to většina bydlí v rodinném domě a tak nějaká ta možnost nabíjení ve vlastní garáži, z vlastní přípojky by byla.  A to taky  pár z nich se "hrdě" hlásí k tzv. dnes propagovanému zelenému způsobu života (urputně recykluje odpady, vytápí dům pomocí solárních teplovodních panelů, někteří dokonce vážně uvažují o výstavbě  fotovoltaiky na střeše svého domu a smlouvě s distributorem el. energie),  ale elektromobil prý k tomu zelenému mixu zatím u nich nepatří, prostě není moc vhodný pro  praktické žití průměrné rodiny   Připadá mi to, že zelené myšlení je dnes hlavně mezi mladými  tzv. IN, ale mobilně omezovat se, nikdo z nich elektromobilem nechce. Podotýkám, že naprostá většina z oslovených má 1 auto v rodině a pár z nich mají 2 auta, takže takové normální a průměrné rodiny.

 

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.