Únor 12, 20232 r V 10. 2. 2023 na 19:24, informator napsal: … Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou stranu mi aspoň pod oknem nebudou smrdět staré herky s vymláceným emisním systémem... Na všem špatném se dají najít i příjemné věci. A to mi přijde jako hlavní důvod tohoto lobbování, že lidem nebudou pod okny smrdět staré herky. Ta představa o světě, že co je staré, je špatné. Docela by mne zajímalo, jaký reálný dopad má provoz mé 22 let staré Octavie 1.9Tdi 66kw, která je pravidelně servisovaná a nejde za ní “černý dým” apod., oproti tomu, kdybych si za stejnou dobu koupil 3-4 auta, protože dnešním trendem má být obměna vozového parku každých cca 5 let, v případě car-sharingu asi i častější. A to nepočítám ekonomickou stránku věci. Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to co do výroby. Roční produkce Škoda auto, což ve světovém měřítku je spíše menší výrobce, je mezi 750-900k vozů. Logicky pro tolik aut není a nikdy nebude odbyt. Takže je potřeba podpořit prodej a když nezabere marketing (protože na nová auta běžní lidé nemají), tak musí nastoupit legislativa. Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu. Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel… Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D
Únor 12, 20232 r před 5 hodinami, matesmc napsal: Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel… Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D Skutečný problém je v počtu lidí, kteří si drží vysoký životní standard bez vytváření reálných hodnot. To je dnes 60% střední a vyšší třídy. Překlápěním čísel a handlování už s vytvořenými hodnotami a nucením spodních 50% obyvatel na ně non stop makat, vytváří ten tlak na nekonečný růst ekonomiky. Souhlasím že nekonečný růst je cesta do pekel.
Únor 14, 20232 r bez komentáře : "Evropský parlament definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Znění bylo přijato 340 hlasy pro, 279 bylo proti a 21 se zdrželo hlasování."
Únor 14, 20232 r "Nákup a provoz vozidel s nulovými emisemi bude pro spotřebitele levnější a trh s ojetými vozidly se rozvine rychleji. Jezdit udržitelně si tak bude moci dovolit každý,“ okomentoval zpravodaj hlasování, nizozemský europoslanec Jan Huitema."
Únor 14, 20232 r Autor Každopádně i podle hlasování je vidět, že lidi jsou rozděleni v názorech na podstatné věci tak nějak pořád půl na půl. Tak to bylo v době Covidu a lockdownů, tak je to v názorech na EU a její celkové počínání, názorech na zelené dění a na elektromobilitu a vůbec názorech na současné světové dění. No a pokud si někdo přečte dostupné výstupy před hlasováním, tak těch slovních "perel" z řad europoslanců tam tedy padlo opravdu hodně. Pro europoslance, eurokomisaře a další vysoce postavené politiky a úředníky bych navrhoval funkci max. na dvě období, tedy tzv. 2 x a dost, to odtržení od životní reality tam je vidět u některých už opravdu hodně. Což ostatně platí i pro některé naše celoživotní poslance taky.
Únor 14, 20232 r Před hodinou, Bikes napsal: "Nákup a provoz vozidel s nulovými emisemi bude pro spotřebitele levnější a trh s ojetými vozidly se rozvine rychleji. Jezdit udržitelně si tak bude moci dovolit každý,“ okomentoval zpravodaj hlasování, nizozemský europoslanec Jan Huitema." Tak jistě...
Únor 14, 20232 r V tomto článku je uvedeno kdo z našich europoslanců a jak hlasoval: https://www.garaz.cz/clanek/novinky-konec-spalovacich-vozu-po-roce-2035-21009770
Únor 15, 20232 r To skoro vydána jako “Kam vítr tam plášť.” https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-elektrarny-v-cesku-se-nevyplati-energii-nam-zajisti-dovoz-mini-europoslanec-187853?fbclid=IwAR0D5AFpDi2F2IC_p8y52Gs_rVickvMa5A7ecKKp_J82582hvuqVHANHziE
Únor 15, 20232 r Autor Aspoň si mnozí udělají jasno, pro koho v příštích volbách do Europarlamentu hlasovat a pro koho ne a netýká se to rozhodně jen té elektromobility.
Únor 15, 20232 r před 17 hodinami, stanmar napsal: bez komentáře : "Evropský parlament definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Znění bylo přijato 340 hlasy pro, 279 bylo proti a 21 se zdrželo hlasování." Nicméně aspoň malá náplast je, že tahle verze dohody stále nechává ve hře syntetické paliva, což by nutně konec spalováků nemuselo znamenat. Ale těžko předvídat...
Únor 15, 20232 r Autor Ano náplast jako hrom! Dle dostupných informací se snad budou vyrábět po roce 2035 nová auta na spalovací pohon někde v luxusních kategoriích, typu sportovní vozy Lamborghini, Maserati, Porsche apod. To pro eventuální zájemce z řad průměrného obyvatelstva je jen sen, který si nalepí jako plakát nad postel, nic víc. A cena syntetického paliva bude taktéž asi dost značná, takže do našich starých Škodovek si ho moc neužijeme. Byl bych rád, pokud by to bylo o něco optimističtější.......
Únor 15, 20232 r před 2 hodinami, DušanV napsal: Aspoň si mnozí udělají jasno, pro koho v příštích volbách do Europarlamentu hlasovat a pro koho ne a netýká se to rozhodně jen té elektromobility. To máš úplně fuk koho budeš volit. Evropský parlament si v těch to věcech většinou prosadí svou i když lidé v drtivé většině nesouhlasí. Co se týká těch to záležitostech ohledně emisí, tak se jedná v EU o čistokrevnou totalitu bez ohledu na názor obyvatel. Co se týká výroby luxusních aut se spalováky, tak to jen ukazuje jak v EU jsem si všichni rovni že? Ha Ha Ha. @Martab Řekl bych že si právě piráti zrušili poslední ostrůvek voličů, ta strana dopadla fakt tragicky a takový pěkný start... Jinak pánové kec o vystoupení z unie a pod. od našich populistických stran nemá smysl vnímat. I kdyby jsme si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu. Pokud západ zruší výrobu spalováku, tak nám žádný výjimka nepomůže, protože si je sami vyrobit nedokážeme. Upraveno Únor 15, 20232 r od informator
Únor 15, 20232 r před 54 minutami, informator napsal: ...I kdyby jsme si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu. Pokud západ zruší výrobu spalováku, tak nám žádný výjimka nepomůže, protože si je sami vyrobit nedokážeme. Je vidět, že "máš přehled".[/irony] Máš nějaký důkaz pro tvrzení že "si je sami vyrobit nedokážeme"? Auta se nevyrábí jen v Evropě, nicméně i tito výrobci lámou nad evropským trhem hůl. A nejen kvůli motorům, ale i kvůli povinným prvkům "eurovýbavy", kvůli kterým se jim nevyplatí do Evropy na úředníky totálně pokřivený trh dodávat.
Únor 15, 20232 r https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/komentar-definitivni-zakaz-spalovacich-motoru-uvrhne-lidi-z-panelaku-do-mobilni-chudoby?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Únor 16, 20232 r Autor To, že máme v naší dnešní vládní garnituře až příliš snaživé Eurohujery (na rozdíl od toho co mnozí z nich říkali před volbami), tak to mnozí asi už vědí. On i ten hodně známý výrok Timmermanse v rámci našeho předsednictví v EU "zlomíme-li Čechy, tak to máme již jisté...." vypovídá, co se tam asi dělo. Přesto i v této nesourodé skupině se najde jeden její člen, který neskáče tak jak zelená EU (v zastoupení třeba i toho Franse Timmermanse) píská. No nic, jdu si leštit svoji Fabii, aby mně těch dalších cca 20 let, co plánuji ještě jezdit vydržela...... https://echo24.cz/a/Hd7tN/zpravy-domaci-rozhovor-europoslanec-alexandr-vondra-elektromobil-zakaz-vyroby-spalovacich-motoru-2035 PS: trocha humoru, jen aby se to nepřevrátilo za pár desítek let v realitu, no když začínal Benz s automobilem, tak to taky kupoval jen draze v lékárně ..... Upraveno Únor 16, 20232 r od DušanV
Únor 16, 20232 r Max co som este ochotny akceptovat su tieto kolobrndy,ktorych som bol donedavna zarytym odporcom,ale raz skusis a uz neprestanes,je to max navykove.Prva 6/2022 s 0,35kW,postupny upgrade na 0,5kW a momentalne uz druhy tyzden prvy model na slovensku 4,3kW cez 80km/h bez toho aby som bol brzdou premavky a to co urobim s autom 5km na firmu v case spicky za pol hod,urobim s kolobezkou za ani nie 10min s dojazdom na nabitie krasnych 120km.Kazdopadne,uz aj s vybavou pre zabranenie pripadne tazkemu zmrzaceniu 😀 Upraveno Únor 16, 20232 r od ritch
Únor 16, 20232 r V 15. 2. 2023 na 10:36, virtual napsal: Je vidět, že "máš přehled".[/irony] Máš nějaký důkaz pro tvrzení že "si je sami vyrobit nedokážeme"? Auta se nevyrábí jen v Evropě, nicméně i tito výrobci lámou nad evropským trhem hůl. A nejen kvůli motorům, ale i kvůli povinným prvkům "eurovýbavy", kvůli kterým se jim nevyplatí do Evropy na úředníky totálně pokřivený trh dodávat. Všechny technologie pro výrobu aut ve škodovce jsou dodávány z VW group. Představa ,že si škodovka bude sama od sebe vyrábět znovu vlastní auta je naprosto zcestná, přehled sice moc o výrobě nemám, ale ty už evidentně vůbec ne. Rovněž tvá iluze že asijský, nebo jiný výrobci, budou mít zájem o odbyt na náš izolovaný mikro trh je taky více než úsměvná. Můžeš si svůj vlhký sen o samostatné a soběstačné mikro republice u prostřed vnitrozemí žít dál, ale je to jen tvá iluze. I kdyby tu vyhrála strana která by tvůj vlhký sen prosadila, tak to tu stejně nikdo nedokáže realizovat a i kdyby jo tak na to nebudeš mít peníze a i kdyby stát ve svém sociální programu rozdával státní vozy na spalovák do všech domácnostní, tak si s tím stejně za hranice nevyjedeš. Bez ohledu na tom že jsem závislý i na společném evropském ropném průmyslu, tak do toho budeš tak možná lít samohoňku. V žádném scénáři to nebude fungovat jak si asi ty myslíš. Upraveno Únor 16, 20232 r od informator
Únor 18, 20232 r Autor Více než 78 procent přepravy zboží a osob v EU je údajně uskutečňováno po silnicích. Přesto, nebo právě proto, má Evropská komise další ambiciózní plán, tedy že do roku 2040 se mají emise v nákladní dopravě snížit o cca 90 %. Čili po kroku, že od roku 2035 si fakticky nebudeme mít možnost koupit auto na spalovací pohon, a pravděpodobně si silně omezíme osobní mobilitu, tak si omezíme a značně prodražíme přepravu zboží. U osobních aut je již asi rozhodnuto, no nic lid se bude muset tomu chtě nechtě přizpůsobit, ale podej někomu prst a urve ti celou ruku. Co může dalšího přijít z hlav úředníků a politiků po naplánování a uskutečnění omezení nákladní dopravy, prý zase v rámci zachování čistého vzduchu pro naše děti? Co tak třeba rovnou legislativní nařízení o omezení porodnosti lidstva v Evropském regionu, nebo ještě se dají vymyslet lepší fantasmagorie??? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-ceske-automobilky-plan-ek-na-snizeni-emisi-nakladnich-aut-je-nerealisticky-225846#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Únor 18, 20232 r Už to raději nečtu. Přišel bych o nervy. Mým úkolem je něco jako , koupit si nové auto, aby dlouho vydrželo, jedno z posledních se spalovákem, až přijde čas.
Únor 18, 20232 r 4 hours ago, DušanV said: Více než 78 procent přepravy zboží a osob v EU je údajně uskutečňováno po silnicích. Přesto, nebo právě proto, má Evropská komise další ambiciózní plán, tedy že do roku 2040 se mají emise v nákladní dopravě snížit o cca 90 %. Čili po kroku, že od roku 2035 si fakticky nebudeme mít možnost koupit auto na spalovací pohon, a pravděpodobně si silně omezíme osobní mobilitu, tak si omezíme a značně prodražíme přepravu zboží. zníženie emisií u nákladnej dopravy by som dal od roku 2025. možno by sa konečne vrátil náklad zase na želenice. alebo ste spokojní, hlavne vy v česku s kolonami kamionov na D1 ? Je to totálna katastrofa.
Únor 18, 20232 r Autor @OpelInsi Dělal jsem skoro 1/3 svého pracovního života v tzv. dispečerském řízení nákladní železniční přepravy a dle svých zkušeností (a nejen mých) můžu říci, že nějaké to překlopení přepravy zboží ze silnice na železnici není hned tak možné a ani vůbec ve větším měřítku realizovatelné. Jde v první řadě o kapacitu železnice (současná páteřní, žel. dopravní cesta je grafikonově přetížena osobní přepravou) a nové koleje a tratě se hned tak nepostaví. A to po omezení osobní automobilové dopravy nařízeným přechodem na elektromobilitu, těch vlaků pro cestující určitě ještě přibyde. Přeprava zboží po železnici má význam pro ucelené vlaky (kontejnerové přepravy , uhlí, ropné produkty aj. suroviny) a to většinou přes republiku napříč, nebo na co největší vzdálenosti nitro, jinak sotva to bude mít nějaký smysl a efekt. Ani ty ucelené vlaky s kamióny se v Evropě nikde moc neujaly. Navíc železnice je vysoce citlivá na jakoukoliv poruchu, nehodu, omezení, výluku, no prostě neexistuje tak jako na silnici jednoduchá možnost objížďky. A to na železnici jsou dnes a denně stovky takových mimořádností, akorát pokud to není událost typu hromada jako panelák, srážka vlaků, nebo mrtvoly na přejezdu, tak o tom veřejnost nemá ani tucha. Vzpomínám, jak jsme vrcholově na ředitelství tehdy ČSD a s ministerstvem dopravy řešili a navrhovali možné způsoby a dopady a finanční náklady zásadního přemístění přepravy nákladů ze silnice na železnici a nikdy nic dobrého a smysluplného nám z toho nevyšlo. Pokud EU má v plánu něco takového násilně prosadit, tak potěš nás pán Bůh, rovnou říkám, opět nevědí co činí...... PS Laické představy dnešních mnohých novinářů o přesunu dopravy zboží ze silnice na železnici a tím o podstatném snížení emisí jsou tak trochu vedle. Upraveno Únor 18, 20232 r od DušanV
Únor 18, 20232 r On 2/12/2023 at 9:54 AM, matesmc said: Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to co do výroby. Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu. Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel… Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D Nájdi v svojom okolí 3 (slovami troch) mladých ľudí povedzme 15-25 ročných, ktorí by chceli pracovať v onom "zemědělství" alebo v potravinárskom priemysle a riaditelia potravinárskych závodov alebo fariem v ČR (aj v SR) ti budú "líbat ruce a nohy". Toto bohužiaľ v česku, slovensku ale aj maďarsku je tak. Kde to skončí, netuším. V automobilke nemusíš pracovať v blate a v zime, netrápi či bude dosť vlahy a slnka, po 8 hodinách na páse zabuchneš skrinku v šatni a odvezieš sa domov elektrickým autobusom... K "elektrodebilite" - neviem kto z vás tu diskutujúcich dnes aktívne denne jazdí elektromobilom. Mám to v rodine, takže trochu informácií z reálneho života mám. Cesta, ktorá bežným autom trvá 5 hodín (mne 4.5h "normálnym autom") je s elektromobilom nižšej triedy za 7 hodín. Navyše v dnešnej dobe stále s rizikom, že dorazíš k nabíjačke s dojazdom 20km a ona s tvojim autom nefunguje - proste aplikácia v telefone a "tankovacia" karta fungujú tak na 85% (to nehovorím o českých a slovenských kartách, autách alebo nabíjačkách). Takže za mňa, je toto dnes použiteľné len pre totálneho fandu elektromobility, ktorý sa nikam neponáhľa, vozí so sebou spacák, termosku s čajom a lepenáče. U mňa je auto dnes výrobný nástroj s ročným nájazdom 70tkm. Napriek tomu verím že za 10 rokov sa toto zmení totálne a budeme sa len smiať nad týmto vláknom - dobre by bolo zaarchivovať - tak ako tu niekto písal vyššie, že keď starý Benz vyrobil prvé auto vyzeralo to podobne. V Nórsku fungujú prvé stanice, kde sa menia celé batérie a trvá to menej ako tankovanie benzínu/nafty. No, niekedy dostavníky v amerike prepriahali, tak teraz sa budú meniť baterky. Či ale CO2 stopa elektromobilu bude menšia než spaľovacieho automobilu to je otázka skôr na výrobcov elektrickej energie, kam sa budú uberať v budúcnosti. Náš veľký západný brat sa zatiaľ uberá k čiernemu uhliu a veľkým SUV-čkám, takže v tomto kontexte je elektromobilita elektrodebilitou.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.