Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 22 hodinami, bouchy napsal:

Tak jako naštěstí odezněla éra mikromotorů zvících velikosti ručního mixéru, špatně vybavených aut za přemrštěnou cenu (příplatty za každý prd, včetně posilovače řízení, ABS, ESP, klimy, rádia, el. oken,...), tak snad odezní toto šílenství. Zatímco však tehdy člověku volant posiloval paže, tak nyní může dojít na kolaps el. sítě, nebo na narušeí dodavatelsvko-odběratelských vztahů (termín jak z toku 1980...)

Rád bych si to taky myslel, ale jak se do té eletrorevoluce nadšeně pustily automobilky, nebude to (obávám se) tak snadné. Jednak budou potřebovat aby se vrátily investice, a taky nebudou pokračovat ve vývoji, když má být spalovací motor za 10 let neprodejný. Navíc škody už byly napáchány, např. start-stop, malé nádrže nebo dlouhé převody kvůli tabulkové flotilové spotřebě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to není moc dobrá zpráva pro VW a jeho vidění budoucnosti. Sice je to asi první případ ID3, ale o to dramatičtější. 

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/matka-s-ditetem-na-posledni-chvili-utekli-z-horiciho-elektromobilu-vw-politici-biji-na-poplach/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=AwWbPd4QGSC-202108220818&dop_id=13109040

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono zas si to člověk nemůže představovat tak, že by automobilky přestali vyvíjet spalovací motory, stále tu máme trhy kde se el. auta nechytají a vývoj spalovacích motorů tam stále probíhá... (a to i těch atmosférických které u nás téměř nejsou k dispozici)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro řadu automobilek je Evropa již bezvýznamná a stahují se z ní, nebo razantně omezují svojí nabídku. Svět je jinak veliký a o odbyt mimo Evropu nebude komplikovaný.

Taky si nedokáži představit výhradnou elektromobilitu v některých Evropských zemích - třeba Rumunsko a další země zavislé na spalování uhlí.  Brusel to vidí jen ze svého omezeného pohledu, ale asi ani netuší jak je to na východě složitý.  Doufám že do jisté doby pochopí ta bruselská lůza uspěchanost svého nařizování a to nikým nevoleným úřadem.  Snad se EU vzpamatuje, nebo to bude její postupný rozpad a zánik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz na přednášku z března 2021 na  ČVUT od Ing. Morkuse s názvem "Kam kráčíš Elektromobilito?" Doporučuji všem příznivcům, ale i odpůrcům elektromobility. Ano, je to dlouhé, něco kolem 2 a 1/2 hodiny, ale rozhodně to stojí za to, si ji poslechnout celou. Dozvíte se toho hodně, třeba i to, že problém CO2 se řeší celosvětově, ale Evropa chce být zase tzv. "papežštější než papež" a tak výrobce  tzv. nademisních  aut pokutuje, na rozdíl od ostatního světa, který ne, no a  a dozvíte se například i to, že v Japonsku se dnešní moderní diesely  budou i  v budoucnu u nich řadit k tzv. čistým pohonům. Velice zajímavá a komplexní  přednáška. Dozvíte se tam  v jednom bloku vše podstatné k dané problematice.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, zajímavé zjištění je pro mne to, že  v tom videu podle ElektroDad jízda v dešti zvyšuje u Tesly spotřebu o cca 20%. Jen se tak ptám proč (že by klimatizace a odmlžování) ? Nedokážu si představit, že ve spalováku se mi v dešti tak radikálně zvedne spotřeba. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předevčírem jsme se vrátili z Podgory z Chorvatska. 1201 km, 13hodin 29 minut včetně zhruba 45 minut strávených na chorvatsko-slovinských hranicích, placení na mýtných branách a 2x tankování. Se spotřebou 7,67 l/100 km. Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG. Hlavně si ale představuji, jak to bude vypadat, až z těch stovek tisíc aut mířících s námi z dovolených domů v průběhu léta bude většina EV. Nebo radši ne. Nechci si to ani představit. :(

Edit: kufr nacpaný až po střechu vč. nafukovacího paddleboardu. Asi neexistuje rakev, do které by se vešel :)

Editováno: , autor: Karel Bůna
doplnění textu
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě do toho Chorvatska nebudou na dovolenou jezdit milióny nebo stovky tisíc aut (elektromobilů), ale třeba jen desetitisíce. Pokud to člověk jen trochu sleduje, tak již se objevují informace o tom (od zelených příznivců, vědců, ale i od politiků), že si v Evropě budeme muset v budoucnu tzv. utáhnout opasky. Co si pod tím máme představit je otázka, třeba nemožnost mnohých si kupovat tak drahá auta (elektromobily), ceny energie (drahá a mnohdy třeba i částečně nedostupná el. energie v daném čase), drahé pořízení dostupného bydlení aj..

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Karel Bůna napsal:

... Hlavně si ale představuji, jak to bude vypadat, až z těch stovek tisíc aut mířících s námi z dovolených domů v průběhu léta bude většina EV. Nebo radši ne. Nechci si to ani představit. :(

...

... ty nekonečné fronty na nabíjecích stanicích, takže ve výsledku pro týden strávený v Chorvě, bude potřeba 14 dní dovolené kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně překvapivý rozhovor se šéfem Škodovky Thomasem Schäferem, ohledně EURA 7, vzhledem k prosazované elektromobilitě. Hodně si tedy troufá,  aby popř. nedopadl jako jeho předchůdce Maier, kterého Diess raději nechal tzv. odsunout jinam. A nebo že by ho Diess tzv. skrytě použil místo sebe jako hlásnou troubu a počká si na případnou odezvu z EU?

Nebo třeba taky Schäferova frustrace ze zaražené výroby Fabie combi IV?

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-skody-se-otevrene-pustil-do-eu-jeji-snahy-o-zavadeni-elektromobilu-a-euro-7-jsou-pry-smesne/

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově elektromobilita bude asi problém, ale kombinace plug in hybridu je dle mě zatím jediné řešení.

Ano celkově je motor složitý a budoucí opravy nechci sýčkovat budou drahé, ale snad to vydrží.......

Do HR dojedu na benzín a tam lokálně jezdím na EV.....tak jako u nás, dlouhé trasy fičín a benzín a lokální jedu na EV.....kde mám EV výfuk je mi jedno :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel Euro7 potopí i hybridy. 

A co kde jaký představitel VW prezentuje proti oficiálnímu stanovisku je už stejně jedno, neb koncern vsadil na jednu kartu a bude pro něj lepší varianta, když bude tlak na elektromobilitu co největší. Jinak by přišly jeho obrovské investice vniveč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Euro7 pro své limity ovlivňuje všechny a všechno.. Viz F IV combi. Než aby automobilka pro limity combi udělala a obětovala jeden ze za mě pomíjivých a nesmyslných SUV, raději pohřbí dlouholetou stálici.. Trh tedy postupně nabídne výběr mezi elektrickým SUV, nebo elektrickým SUV. Raději budu za "socku" se starými auty - "socka" je v uvozovkách pro ty pokuty, které nás "nepřizpůsobivé módě" čekají..

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fábie by jim nepřinesla tolik peněz navíc jak by si představovali, vlastně tvrdí jak by byla prodělečná - SUV jim nese prachy i přes emisní pokuty. Co bude pak je ve hvězdách, na našem trhu padnou prodeje škodovek určitě hodně dolů, minimálně u fyzických osob a nejspíš i u části firemních odběratelů, pokud tedy nebudou mít levnější elektromobily než ostatní. To je ovšem utopie, někdo jim ty náklady tak jako tak bude muset zaplatit.

Myslím, že v tomto směru už dobře bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, stanmar napsal:

pokud tedy nebudou mít levnější elektromobily než ostatní.

Firmy, kde cesťák najezdí tu 200, tu 500 km denně, si EV zatím kupovat nebudou. Maximálně mHEV, nebo PHEV na dotlačení ze zásuvky mimo pracovní dobu. Ne všechny jsou takové (takto zaměřené) - ale teď jak jsou populární rozvozy, taxi za 90 atd atd., tak full EV má jedna jediná, všichni ostatní městochody, ti majetnější Upy, i10, Ayga... bull petrol. I přesto, že usecase provoz 9-17, zbytek dne stojí, je zde jasný.

Jinak pád v petrol autech čekám i já, teď už je to jisté. Holt jim i do petrol aut hodily vidle ještě ty čipy.

před 14 hodinami, _Denis_ napsal:

No Euro7 pro své limity ovlivňuje všechny a všechno..

A tady nechápu, proč tohle dopustili. Výrobci aut se spalovacím motorem jsou takový lobby, že by se dalo říct "zákony tvoříme my" - nebudou výhodné zákony, nebudou montovny. Proč se podobně "nesnaží" ČLR, Indie, Rusko, nakonec i USA?

offtopic - jestli má někdo info, kdy bude poslední rok výroby Porsche 911 s flat six boxerem, tak ať mi prosím urychleně napíše :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi hezký výsledek, ale do plánu mají zatím tedy hodně daleko.  Vzpomínám si, že Škodovka deklarovala na začátku tohoto roku, že jen Enyaqů chce denně vyrábět kolem 350 kusů, což jen tak z hlavy, když odečteme nějaké ty podnikové dovolené a jiné plánované omezení výroby, tak  je něco kolem 90.000 kusů za rok. Samozřejmě asi čísla výroby ovlivňují čipy, ale kvůli čipům stojí  a vázne výroba hlavně Octavie IV a taky elektromobily mají určitě prioritu i v dodávkách jednotlivých komponent a v samotné výrobě . No uvidíme, samozřejmě když nebudou v budoucnu  k mání na prodej spalováky, tak kdo na to bude mít peníze a místo k nabíjení, tak to koupí, taky co nakonec zájemcům o individuální mobilitu zbyde! Buď pěšky, kolo, MHD nebo elektromobil.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz na komplexní článek o tom, že Elektromobilita, tak jak je myšlená a protlačovaná mimo jiné i EU, je dle autora  jednak technicky, sociálně, ale i ekologicky nereálná.  Stojí to za přečtení pro obě strany. Osobně s autorem textu tak na 95% souhlasím. 

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/analyza-opravdu-chceme-konec-automobilu-v-eu.A210901_184648_p_ekonomika_wag 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šéf vývoje a výzkumu skupiny Renault,  Gilles Le Borgne si na výstavě IAA v Mnichově řekl o elektromobilitě své a rozhodně to není slepé následování a přitakávání elektromobilním vizím EU, tak jak to doposud dělal šéf VW AG Diess.  I když i ten Diess se tak trochu začíná cukat, nakonec asi vidí, že by mohl zůstat se svými názory sám, co by jediný velký šéf automobilky  a nemuselo by to pro koncern dopadnout  zrovna echt. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/zakaz-benzinu-a-dieselu-v-eu-od-roku-2035-dostal-dalsi-ranu-nejzelenejsi-znacka-je-proti/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...