Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Mě to přijde jak zpravodajství typu Okamura jen na americký způsob. Určitě bych to tu nedával jako zdroj informací... Propírá a populizuje informace, ale sám řešení nezná. 

Navíc to bude prokremelský hlasatel.

Ohání se tam sílou rublu. Problém je že Rubl se nikde neobchoduje, jeho hodnota je čistě číslo vycucané z prstu ruského mužika. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že i když různá varování se množí je pozdě. Změna nastala už dříve. V okamžiku euro 6. A to vlastně proto, že začaly nést ovoce zárodky v myšlení. To hlavně v německu když se poprvé dostali do vlády zelení. Nechtěli energetiku, průmysl proti kterému bojovali ale školství. A teď tihle naočkovaní žáci všechno přepočítající na co2 dospěli.

A taky EU ve svých orgánech nabralo tolik lidí, že vlastně neměli co dělat atak aby vykázali činnost začali vymýšlet. A tím, že je to masa hlavně humanitivního zaměření a ne technického tak je výsledek něco co popírá základní fyzikální zákony.

A tím se teď jede linie jen toto a nic jiného.  A to může skončit jen a pouze tvrdým nárazem do reality, nic jiného to neovlivní.

Teď je to vidět na současné krizi s energiemi, a zas opět zcela chybně léčí následky a ne příčiny.

Doteď byl vývoj dán potřebami růstu hospodářství, prostředky k tomu se vyvíjeli od otroků v kole přes parní stroj k naftě a benzínu a hlavně k elektrice. 

Výsledek počet obyvatel se dvojnásobil a to je ten hlavní problém

Narodil jsem se v socprc a taky v něm začal pracovat. Pak budování kapitalismu a teď mám pocit že vracím zpět jenom pokyny chodí z opačného směru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Varovat může, ale je to hulákání do tmy. Jako když varuji všechny před nákupem elektromobilu, fotovoltaiky, tepelného čerpadla... Stejně jako jsem každého, kdo chtěl, varoval před autama na CNG a nebo před přechodem k jinému dodavateli  elektriky. Houby platné ! Lidi jsou ovce. Dělají to, co jim ukáží, řeknou a nebo přikážou v  televizi. Ostatně nošení smradlavéno náhubku je krásný příklad za všechny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oliver Blume, toho času nejvyšší šéf VW AG navštívil mimo jiné i Mladou Boleslav a setkal se se zástupci automobilky a s odboráři.  Padali na něj různé dotazy a mluvilo se i o tom, že v nejbližších letech Škodovka přijde o 6 aktuálně vyráběných modelů a nejlevnější model fabriky bude pravděpodobně Octavia. Na otázku v intencích  "proč vyklízíme pozice" odpověděl:

 

 „To je přesně otázka flexibility a mixu výroby, který budeme potřebovat ještě nejméně deset let. Odchod od spalovacích motorů se nestane ze dne na den. Budeme dál potřebovat spalovací motory a postupně k tomu vyvíjet elektromoblitu. Rozhodující je zákazník, aby dostal správnou nabídku ve správný okamžik. Příslušná rozhodnutí padnou brzy,“ odpověděl trochu mlhavě koncernový předseda představenstva Blume.

 

https://cnn.iprima.cz/nejlevnejsi-skodou-bude-casem-mozna-octavia-automobilka-opusti-lacine-modely-187569?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

 

Takže ano, dle Blumeho je rozhodující zákazník a proto mu nabídneme tu správnou nabídku, tedy od určité doby Octavie a výše, po nějaké době (že by těch cca 10 let?) mu nabídneme různé druhy elektromobilů, hlavně aby to bylo v ten správný okamžik. O tom co je správná nabídka ve správný okamžik již zákazník asi nemá šanci diskutovat, o tom bude napříště rozhodovat jen fabrika, veškeré dosavadní průzkumy a přání zákazníků tímto rušíme.  No ale třeba se to někomu jeví docela jinak, mně tedy absolutně ne. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokrok nezastavíš. A jestli je elektromobilita tou správnou cestou o tom můžeme dlouze polemizovat. A to je asi tak vše. Rozhodují jiní a ne ulice. Ať si dělají auta jaká chtějí oni když tomu věří. Pokud jim ta sázka na elektromobilitu vyjde, čemuž osobně nevěřím budou prodávat i nadále svoje výrobky. A když ne, tak se jim prodeje zhroutí se vším co s tím souvisí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

preco sa to stale toci okolo elektro ano/nie. Elektro ma byt doplnok/alternativa/hocico ine ale nie nahrada.

Nikdy to nenahradi spalovaky predsa...to snad kazdy vie.

 

Pride mi to take nasilne akoze chceme predat nejake elektro tak urobime 10x vacsi natlak a budeme terorizovat kym sa naozaj nepredaju. 

 jedine co ma na tom bavi je, ze konecne prestane byt ekonomicky vyhodne behat s kamionmi paradajok po europe....konecne budeme jest to co mame v regione. Dufam teda 

 

 

kazdy nadava ze ake su baterky neekologicke ale zabuda tu zvrhlost co vsetko na spalovakoch vozime hore-dole. len preto ze to nafta je relativne "dostupna". 

fakt si zasluzime taku drahu dopravu ze budeme jazdit max na koni to vedlajsej dediny.

 

EU s ich greendealom co dotaciami podporuje uhorky cestovat jak Geisenovci po celej EU. Debilny zemiak alebo paprika moze cestovat viac ako ja .. 🙂

 

Editováno: , autor: iV_Superb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak nikdy neříkej nikdy...

Klidně, ať je nahradí (ty "spalováky"), ale ať je to tak, že si každý po zvážení vybere, co mu bude vyhovovat a třeba se baterky (solární panely) v budoucnu natolik posunou, že si většina to elektro vybere a spalovák ve většině případů nahradí a doplňkem se stane on. Ale nesmí se ten vývoj násilím předbíhat.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V poslední době je toho ohledně automotive a energetiky u nás v Evropě nějak moc. Tesla údajně uvažuje o  přesunu výroby baterií z Německa do USA, jsou tam kromě lepších cen energií i nové vládní pobídky firmám.  VW AG tlačí na EU, potažmo na  Německou vládu a Škoda a.s. zase na naši vládu, ohledně zastropování cen energií i pro velké podniky, jinak by mohlo dojít k přesunu výroby do zemí  s lacinější a přístupnější energií (ono to taky může být nepřímý nátlak, aby se pro ně taky něco udělalo, otázka jestli to rozpočty států utáhnou) . Dále se dozvídáme, že  v důsledku vysokých cen energií se mnohde v Evropě pozastavuje, nebo se  prudce snižuje hutní výroba mědi, zinku a hliníku. U hliníku klesla jeho výroba v Evropě dokonce na úroveň roku 1973, atd., atd.. O neustále se zvyšujících cenách lithia na světovém trhu jsme tady diskutovali nedávno. Odkazy tady ani dávat nebudu, je toho plný mediální prostor, no uvidíme kam to až bude pokračovat.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navazuji na svůj příspěvek ze dne 30.9.2022, kde jsem poukazoval na rozhovor se šéfem VW AG Oliverem Blumem, který naznačoval jakým směrem se bude koncern  ubírat a kde bylo řečeno, že na výběr u koncernu v budoucnu moc nebude, tedy aspoň co se týče druhu pohonu, i když nějakých těch 10 a více let si ještě možná vybereme. 

 

Zde níže a k porovnání zamýšlené strategie  dávám odkaz na rozhovor se šéfem Toyoty Akio Toyodou, který hovoří tak trochu lidštěji  a příměji. Toyoda řekl, že cílem automobilky  zůstává nabízet „nejširší možnou paletu“ pohonných jednotek - spalovacích, hybridních i elektrických. „To je naše strategie a my se jí držíme," řekl šéf dnes jasně největší automobilky světa.

Firma podle něj zůstává ve svých úvahách racionální a je přesvědčena, že rozmach elektromobilů „bude trvat déle, než by média chtěla, abychom si mysleli“Toyoda dodává, že firma investuje všemi směry, odmítá ale nastrkat všechny peníze do jediného řešení, které žije z politické vůle a může se ukázat slepou uličkou. „Naše investice se mohou zdát menší než jiné, ale když se podíváte na to, co Toyota dělala za posledních 20 let, celková částka nemusí být nutně malá,“ řekl.

„Toyota je prodejna se všemi druhy pohonných jednotek. Není správné, aby obchodník řekl: ‚Toto je produkt, který byste si měli koupit.‘,“ dodal.

 

Porovnejme si prosím  rozhovory těchto dvou šéfů největších automotive koncernů. Ačkoliv se zdají na první pohled skoro stejné, tak přístupy k zákazníkům stejné pro mně nejsou. Blume hovoří  opatrně, stylem ani ryba, ani rak, uvidíme jak se to vyvine. Toyoda se s tím svým názorem nepáře, i když výsledek může být za pár desetiletí pro oba stejný, pokud to zařežeme, tak buď pro všechny koncerny jen elektromobily, nebo nic.  Ale Toyota aspoň pořád bojuje (třeba se jim to v budoucnu vyplatí), VW AG se asi již politikům a aktivistům vzdala.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/toyota-odmita-elektromobily-jako-jedinou-cestu-bude-to-trvat-dele-nez-by-media-chtela-abychom-si-mysleli-rika-jeji-sef/?fbclid=IwAR2rbc751_3YAjuXABxRFuoNWR5wWWXKdQw-vvudvGGpbTsJb87cgIfA2bo

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, DušanV napsal:

V poslední době je toho ohledně automotive a energetiky u nás v Evropě nějak moc. Tesla údajně uvažuje o  přesunu výroby baterií z Německa do USA, jsou tam kromě lepších cen energií i nové vládní pobídky firmám.  VW AG tlačí na EU, potažmo na  Německou vládu a Škoda a.s. zase na naši vládu, ohledně zastropování cen energií i pro velké podniky, jinak by mohlo dojít k přesunu výroby do zemí  s lacinější a přístupnější energií (ono to taky může být nepřímý nátlak, aby se pro ně taky něco udělalo, otázka jestli to rozpočty států utáhnou) . Dále se dozvídáme, že  v důsledku vysokých cen energií se mnohde v Evropě pozastavuje, nebo se  prudce snižuje hutní výroba mědi, zinku a hliníku. U hliníku klesla jeho výroba v Evropě dokonce na úroveň roku 1973, atd., atd.. O neustále se zvyšujících cenách lithia na světovém trhu jsme tady diskutovali nedávno. Odkazy tady ani dávat nebudu, je toho plný mediální prostor, no uvidíme kam to až bude pokračovat.

 

To je samozřejmě cesta do pekel. Stačilo sponzorování škodovky během covidu. Nevidím jediný důvod dávat firmě, která platí řadovým zaměstnancům standardně přes 50K přičemž vyplácí premie a současně pobírá anti-covid podporu, aby dostávala jakékoli dotace. Můžou snížit náklady na personál, stejně ty lidi nemají kam zdrhnout, tyhle dělníci nic jiného neumí, jsou vázaní ve svém oboru a tam jsou platy obvykle poloviční. Nejde o tom že bych těm lidem ty peníze nepřál, ale když se nedaří tak se prostě musí uskromnit a ne ždímat stát, je to nefér vůči ostatním lidem. Přesunout tak velkou výrobu, jako v MB, nebo v DE gigafactory, je logisticky velmi náročné a není to nic jiného než tlak na stát. To by tu ty energie museli být cenově nedostupné výhledově aspoň na 5 let.

 

Za stropování cen energií ze státního rozpočtu je dle mého názoru chyba i pro domácnosti. Mělo se pomáhat maximálně těm, kteří na to opravdu nemají, tuto dobu je prostě třeba přečkat. Energie je dost, jen spekulace její cenu vyšroubovali do nesmyslné výšky. Nicméně ani spekulanti nakonec nechtějí udusit to co je živí, tj. průmysl a to se teď přesně děje.

Myslím si že dřív nebo později bude energie je ještě levnější než byla před krizí. Ta energie co se u nás vyrábí se vyrábí stále stejně a víceméně za stejné náklady. Její cena teď nedává absolutně žádný smysl. Pokud se začne utlumovat průmysl, začne být opačný problém a to je příliš mnoho energie v síti. Už tak jí nárazově přetěžuje EV. Vznikne tu stav, kdy si budou energetické rozvody spínat NT i mimo plán aby se zbavili přebytku.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek, který do určité míry souzní s  nedávným tvrzením nejmenovaného pracovníka Škody Auto a.s. ohledně toho, že aby se elektromobil svojí prodejní cenou automobilce vyplatil, tedy aby na něm nic neprodělávala, tak by musel stát cca 2 x více než stojí oficiálně dnes, což např. u Škody Enyaq by  bylo cca 2.500.000,- Kč. Ani se tomu nechce pomalu věřit.  Nakonec i v Číně, která do elektromobilů si vyrábí sama svoje  baterie a taktéž ve stále větší míře vyrábí vlastní elektromobily,se to kromě jediné automobilky (té která sama dále přeprodává svoje baterie) ostatním moc nedaří a prodělávají. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodej-elektromobilu-je-nadale-hluboce-ztratovy-byznys-cim-vice-jich-firmy-prodavaji-tim-vice-prodelavaji/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná ten dotazník v něčem a někomu pomůže, ale podle mne na to, aby se někdo chtěl relevantně dozvědět něco o tom, co si Češi myslí a jak se staví k elektromobilům bych konkrétní otázky postavil jinak a ve větším rozsahu, ale tak už to u dotazníků bývá. Záleží kdo a za jakým účelem si je zadal. I tak jsem na něj odpověděl.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si pořád držím svůj názor. Hejtuješ tu elektroauta, ale podle mě špatně cílíš svou nenávist.

Ve skutečnosti není problém v elektro autě, ale v bateriích.

To že baterie jsou jen přestupní stanicí je celkem jasné. Teoreticky se časem pro low cost vozy budou vyrábět baterie, které nepotřebují vzácné kovy, jako kobalt a lithium. Luxusnější vozy, zcela určitě přejdou na jinou technologii. Pravděpodobně půjde o nějaký druh palivových článků, generujících energii, s tím že např. dobytí takového článku, bude spočívat, pouze v přečerpání jeho tekutého obsahu a pod.

 

Taky je jednoduše možné, že se zdokonalí bezdrátový přenos. Je známý model, kdy na dálnicích a silnicích můžou být instalovány bezdrátové "troleje" a ve vozech budou jen výkonné kondenzátory, které budou složit k překonání tras bez těch to trolejí např. do 100km.

 

Primární smysl elektrifikace je ve finále to, že se zbavíme závislosti na zemích třetího světa jako je rusko, nebo arabáči, kteří nás dnes vydírají ropou a plynem.

Zároveň dokážeme centrálně určitě z čeho takové vozy budou provozovány, jestli to bude energie z uhlí, plynu, jádra nebo dokonce jaderné fůze a podle toho se pak dají centrálně řešit emise takové dopravy, nepopírám že aktuálně jsou ty emise víceméně stejné nebo i horší než u spalovacích motorů.

 

Je jasné, že to v tom to století bude znamenat, že pravděpodobně většina Evropanů prostě přijde o možnost osobní dopravy, nebo bude značně omezený (drahý). Nicméně nakonec je ten směr už daný a nic nenasvědčuje tomu že by se měl směr změnit. Je to podle mě hotová věc.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dříve jsme tady u nás tu dobu měli, kdy se centrálně určovalo, co si lidi budou myslet, co mohou chtít a co budou mít. Říkalo se tomu tady socialismus. Další fáze tohoto ráje na zemi byl komunismus, ale ten se tady nestihl.

 

Když většina evropanů přijde o možnost osobní (individuální) dopravy, přijde tak o část osobní svobody. jestli je tento směr podle tebe daný a nic se na tom nezmění, tak podle mne stojí za to bojovat o jeho změnu. Já tento směr nechci.

 

Trošku problémek totiž je, že dnešní svět je nastaven na individuální mobilitu ... pracovní možnosti, možnosti bydlení ... takže zrušením možnosti individuální dopravy by se muselo centrálně změnit i tohle, opět by bylo koncentrované obří továrny, koncentrované bydlení v panelácích, a mezi tím vlaky. Jako za toho socialismu. Možná se dějiny pohybují v kruhu.

 

Ano, pokud se absolutně chceme zbavit závislosti na producentech ropy, nejlepší absolutní cesta je zrušit dopravu a zrušit chemický průmysl, a vrátit se tak o 200 let zpět.  Ale nevím, zda se to lidem bude líbit.

 

Ty převratné technologie, které zmiňuješ, tak až budou existovat v seriové výrobě, tak proč ne. Ale teď v běžné praxi neexistují.

 

Ve skutečnosti totiž není problém v elektroautech, ani v bateriích, problém je v tom, že jsou nám v současnosti vnucovány jako prostředek masové individuální dopravy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím proč by se evropa měla vrátit 200 let zpět, tím že místo 30K km ročně nalítáš 10K km ročně?

Zásadní omezení osobní dopravy rozhodně evropu zpět v čase neposune. Samozřejmě to nepůjde snadno, zázračné technologie potřebují zázračné množství energie i na tvorbu syntetických látek. Víceméně dokud nebude mít evropa funkční jadernou fúzí, tak jakákoli zelená energie bude jen iluze.

Na druhou stranu když tu budeme mít infrastrukturu stavěnou na elektrifikaci a ne na spalování dinosaurů, tak budeme schopný velmi rychle vypnout emise, při získání zeleného a výkonného zdroje energie.

To že je současná cesta, kterou nastolilo hlavně německo a chtělo to spasit plynovými elektrárnami špatná cesta je jedna věc, ale je to aspoň nějaká cesta.

Já tedy raději budu jezdit elektrickým autobusem než žít pod nadvládou lidí jako je putin. Je to samozřejmě věc názoru. Věřím že v ČR žije víc jak třetina obyvatel, co by raději vyměnila nyní ukrajinu a za 5 let i svojí svobodu za dalších 5 let levného ježdění spalovacím motorem pro svou zábavu a levného vytápění pomocí plynu.

Vyspělí stát už jsem byly i před 20 roky, rozdíl byl v tom že po silnici nejezdilo pro svojí zábavu 6 milionů osobních aut.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ano, rozumím, jen je možná třeba lépe formulovat. Já osobně nemám problém se uskromnit, a nemám problém se uskromnit kvůli válce na Ukrajině, a kvůli tomu, abychom znovu nebyli v budoucnu ruští poddaní.

 

Ale tvrzení "většina evropanů přijde o možnost osobní dopravy" je něco jiného než tvrzení "budeš muset omezit používání svého auta z 30 tis. km ročně na 10 tis.". To druhé si dovedu představit, ale nechci, aby mi někdo nutil používání elektromobilu. Benzín bude drahý, protože je ropa drahá? OK, mohu jezdit méně. Ať se vše vyrábí za férové ceny, nepokřivené socialistickými dotacemi, a ať si zákazníci vyberou, v čem a za co chtějí jezdit.

 

Nemám rozhodně pocit, že by nás světoví ropní producenti nějak vydírali .... proč je benzín a nafta u nás drahá?   ... protože: a) jsou na ní extrémně vysoké daně, (a v současnosti) b) zahraniční rafinérie a obchodníci využili situace a výrazně si zvýšili marže. 

 

Německá cesta energetiky a CO2 ideologie nás vede do záhuby, takže rozhodně to není cesta, po které bych chtěl jít. 

 

Jenže, nějak míchámě dvě nesouvisející věci, elektromobilitu a plyn od Putina. Hypoteticky rozvoj elektromobility naopak zhoršuje aktuální situaci, protože by bylo potřeba nahrazovat spotřebu ropu spotřebou elektřiny.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, 15degren napsal:

Já si pořád držím svůj názor. Hejtuješ tu elektroauta, ale podle mě špatně cílíš svou nenávist.

 

Já si taky držím názor, ale že by šlo vůči elektroautům o cílenou nenávist, tak to určitě ne? Mně je srdečně jedno, jestli si třeba 50% lidí okamžitě koupí elektromobil, proč ne, je to jejich volba. Dokonce bych ani neměl já osobně problém si pořídit místo druhého auta v rodině , tedy benzínového Ayga třeba tu elektrickou Dacii Spring, jen bych ji musel mít kde v paneláku nabíjet. Jde o možnost volby, , ne o nucení co musím a co nesmím, toho jsem si užil za cca 30 let v minulém režimu dosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, 15degren napsal:

Taky je jednoduše možné, že se zdokonalí bezdrátový přenos. Je známý model, kdy na dálnicích a silnicích můžou být instalovány bezdrátové "troleje" a ve vozech budou jen výkonné kondenzátory, které budou složit k překonání tras bez těch to trolejí např. do 100km.

 

Je jasné, že to v tom to století bude znamenat, že pravděpodobně většina Evropanů prostě přijde o možnost osobní dopravy, nebo bude značně omezený (drahý). Nicméně nakonec je ten směr už daný a nic nenasvědčuje tomu že by se měl směr změnit. Je to podle mě hotová věc.

To první (troleje) je blbost, na tu bych se nespoléhal, to druhé (přijdeme o možnost osobní dopravy) je návrat k socialismu, nikoliv do historie + to bude obrovský průser.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ve Francii a Velké Británii není socializmus, tak česká republika není na Evropském kontinentu.

Německo a přilehlé státy se k tomu modelu díky migraci velmi rychle blíží.

Je to jaký si pokřivený socializmus v kombinaci s feudalizmem. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nahlédnete na eko fóra, tak zjistíte jakou budoucnost pro nás plánují aktivisté. Respektive ti kteří je řídí a financují.

Nelamte si hlavu jak to zvládnete s elektroauty, většiny z nás se to týkat nebude. S individuální mobilitou pro prostý lid se nepočítá (jízdní kola, veřejná doprava, posléze minimalizace přesunů).

Proto jsou v klidu co se dostupnosti elektřiny a vzácných kovů týká. Aut plánují maximálně 10% stávajícího počtu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...