Luboun Vloženo 14. Září 2020 Sdílet Vloženo 14. Září 2020 Tak nám Scala včera umřela.... Čekala na výměnu nějaké řídící jednotky Bolera, které nám přestalo úplně fungovat, tak jsme ho měli vypnuté. A včera, když chtěla manželka jet do práce, tak kompletně vybitá baterka, záplava chybových hlášení a auto nenastarovalo. Mimo jiné hlášení "vypněte infotainment". Přijela asistence, nastartováno přes kabely a auto je "na pozorování v servisu. Na to, že je staré 4 měsíce, tak je to v podstatě už 4 oprava: 1. vlhkost ve 3. brzdovém světle 2. aktualizace FW Bolera pro výpadky bluetooth 3. Zcela nefunkční Bolero 4. Nepojízdné auto (vybití aku) Jinak člověk z asistence říkal něco o sérii vadných akumulátorů.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luboun Vloženo 18. Září 2020 Sdílet Vloženo 18. Září 2020 Takže naše Scala (necelé 4 měsíce stará, ale skladovka) nám bude dnes vrácena ze servisu poté, co se během 2 denního stání zcela vybil akumulátor a nastartování bylo možné jen startovacími kabely po zavolání Škoda Assistence. Servis tvrdí, že nikde žádnou chybu nenašel a vše je v pořádku (vč. Aku). To mě přijde krajně nepravděpodobné. Co si myslíte a co radíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 18. Září 2020 Sdílet Vloženo 18. Září 2020 To iste ma kolegyna s O3. Servis nic nenasiel vramci zaruky, baterku ma novu vymenila a uz to riesi 2 mesiace a nikam sa nepohla. Dokonca si kupila zariadenie co ma napojene na aku a zaznamenava pokles na baterke, ci nieco nezere. Zjavne bude dake kurvitko, co pchaju do celeho koncernu. Takze ak by vyriesila, dam ti vediet. Ak by si prisiel na nieco, daj mi prosim vediet a posuniem jej info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luboun Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 Takže Scala vrácena, závada se neprojevila, vše je v pořádku, takže vybití baterky do mrtě po dvou dnech stání "je nevysvětlitelné". Při předání mě zarazilo několik sporných tvrzení až nesmyslů... 1. Protokoly s měřením mi ukázali, ale dát mi je (ani kopie) nesmí. Protokoly byly bez jakéhokoliv označení vozu, typu baterie atd.... Klidový odběr proudu mezi 5-10 mA (není to až divně málo?) 2. Alternátor dodával dle jejich měření 13V (norma údajně 12,5-15V) 3. Baterie se nám vybila na méně než 12V, tj. odhadem na 0-20%. Po nastartování přes kabely, 2km jízdě a 10min stání na volnoběh byla baterka v servisu po dalším nastartování v dobré kondici a plně nabitá. Dle technika se moderní baterie zvládnou nabít za 10-15min....(nesmysl?) 4. Na můj dotaz, zda si můžu doma sám vyměnit baterii mi technik sdělil, že rozhodně ne, neboť bude nutné poté v autorizovaném servisu nastavit veškeré palubní systémy. Takže výsledek servisu je ten, že jsme si koupili startovací kabely, powerbanku a multimetr. Tomu se říká kouzlo nového vozu...:-(( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 Nemohlo to Bolero ostat zamrznute? S nevyplo uplne a zralo elektrinu az vycucalo baterku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luboun Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 Není to vyloučené. Ale klidové odběry byly dělaný ještě se starým bolerem před výměnou ŘJ infotainmentu. Ale je možné, že se vybitím baterky Bolero normálně vypnulo a pak už to nic nehlásilo. Čas ukáže.... Jen doufám, že ne v zimě na horách... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 To žes nenastartoval ale nebylo tím, že by baterka byla vybitá do mrtva jak píšeš, kdybys ji vytáhl a dal do Felicie, tak ta chytne jak nic. Je to tím, že si auto hlídá úroveň napětí na baterce a pod určitou hodnotu se už ani nesnaží starotvat. Hodně záleží jak s autem jezdíš, jestli startuješ stokrát denně a jezdíš jen po rovince, tak se ani pořádně nedobije. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 Dnes se ptal v servisu jak to pokračuje s tím sklápějícím sedadlem a už opravdu existuje inovovaný díl. Problém je ale v tom, že má stejný číslo se stejným indexem. Takže ideální je počkat až změní index na dílu a potom bude jasno, že se jedná opravdu o opravený díl. Protože jinak je to 50/50, že to pomůže, to tady ostatně tvrdím celou dobu. Z praxe co dělali za poslední dobu, tak 3 Scaly po problému, naopak pár Kamiqů se sklápělo dál. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luboun Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 (editace) @vormen Celé auto zhaslo, chvíli blikaly stropní ledky, všechna možná chybová hlášení na budících a hlášení o napětí baterie pod 12V. Nejsem odborník, ale myslím, že to znamená cca 90% vybití a jestli by si s tím poradila Felicie netuším, já jen vím, že nová Scala to po 2 dnech parkování nedala. Patří sice manželce, ale typický "mama-car' to není. Občas jednotlivé trasy cca 10km, ale do/z práce 30+30km v S režimu dsg, takže myslím, že žádný extrém.... Editováno: 19. Září 2020, autor: Luboun Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petulko Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 před 39 minutami, vormen napsal: Dnes se ptal v servisu jak to pokračuje s tím sklápějícím sedadlem a už opravdu existuje inovovaný díl. Problém je ale v tom, že má stejný číslo se stejným indexem. Takže ideální je počkat až změní index na dílu a potom bude jasno, že se jedná opravdu o opravený díl. Protože jinak je to 50/50, že to pomůže, to tady ostatně tvrdím celou dobu. Z praxe co dělali za poslední dobu, tak 3 Scaly po problému, naopak pár Kamiqů se sklápělo dál. U mna po vymene a prejdeni cca 400 km. zatial drzi az je to nezvyk, ze netreba nic nastavovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 @Luboun 2x30km to by mělo být na dobíjení ok, navíc v tomhle počasí by to mělo vydržet i týdny stání. Snad so to už nebude opakovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 19. Září 2020 Sdílet Vloženo 19. Září 2020 Ja tocim pre zmenu koleckom sedacky castejsie ako predtym. A to uz preskakuje i to plastove kolecko po zubkoch sem tam. Asi z castych vymen ? momentalne nejak neriesim, kedze som si vyvlastnil zeninho Vitu, uzivajuc si automat v meste a rychle jazdy v terene na ryby ? scalu mam len na dlhi cestu do prace. Ale po ochladeni sa zacina ozyvat i A stlpik zase, tak pockam este chvilu, nech fakt ten diel je uz ok a hodim to na vymenu zase. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boonno Vloženo 20. Září 2020 Sdílet Vloženo 20. Září 2020 U mě po výměně taky drží jak přibité. Až jsem z toho nervózní jak jsem si zvykl, že hned po nástupu do auta šteluju sedačku :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 1.0 70kw a dnes ráno po sešlápnutí plynu na podlahu rezonance, drnčení něčeho z interiéru, řekl bych, že to šlo z pod kapoty. Motor přirozeně duní a než se dostane do otáček, tak tam něco drnčí. V sobotu mně měnili olej, tak si to dává, do spojitosti s tím, ale kryt motorem a všechno v motoru se zdá stejný jako před tím, takže teď budu jezdit asi ještě pomaleji, abych se tomu jevu vyhl :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 Nerobi to tiahlo turba? Skodovka setrila a nedava tam spruzinku za 20centov, zase by asi trebalo platit za patent... https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopic.php?t=37829 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 o tom táhle vím, to drčelo i na 1.2TSi, ale tohle se jako by rezonovala i kastla, uvidím odpoledne, ale tohle mě štve neskutečně a už vidím jak se v servisu nic neprojeví Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 V 18. 9. 2020 na 11:11, Luboun napsal: Takže naše Scala (necelé 4 měsíce stará, ale skladovka) nám bude dnes vrácena ze servisu poté, co se během 2 denního stání zcela vybil akumulátor a nastartování bylo možné jen startovacími kabely po zavolání Škoda Assistence. Servis tvrdí, že nikde žádnou chybu nenašel a vše je v pořádku (vč. Aku). To mě přijde krajně nepravděpodobné. Co si myslíte a co radíte? V 19. 9. 2020 na 18:06, Luboun napsal: Takže Scala vrácena, závada se neprojevila, vše je v pořádku, takže vybití baterky do mrtě po dvou dnech stání "je nevysvětlitelné". Při předání mě zarazilo několik sporných tvrzení až nesmyslů... 1. Protokoly s měřením mi ukázali, ale dát mi je (ani kopie) nesmí. Protokoly byly bez jakéhokoliv označení vozu, typu baterie atd.... Klidový odběr proudu mezi 5-10 mA (není to až divně málo?) 2. Alternátor dodával dle jejich měření 13V (norma údajně 12,5-15V) 3. Baterie se nám vybila na méně než 12V, tj. odhadem na 0-20%. Po nastartování přes kabely, 2km jízdě a 10min stání na volnoběh byla baterka v servisu po dalším nastartování v dobré kondici a plně nabitá. Dle technika se moderní baterie zvládnou nabít za 10-15min....(nesmysl?) 4. Na můj dotaz, zda si můžu doma sám vyměnit baterii mi technik sdělil, že rozhodně ne, neboť bude nutné poté v autorizovaném servisu nastavit veškeré palubní systémy. Takže výsledek servisu je ten, že jsme si koupili startovací kabely, powerbanku a multimetr. Tomu se říká kouzlo nového vozu...:-(( Kamarád má baterii ve své Scale (1,5 TSI /DSG) vyměněnou - napoprvé jej odbyli s tím, že byla pouze vybitá - nabili ji, ovšem po odjezdu ze servisu ještě týž den klekla znovu. Bylo to koupené auto ze salonu, tedy nejeté a kikslo to hned v ten den co Scalu koupil... Záleží na tom, jak měří - na to aby se zjistilo jak na tom akumulátor ve skutečnosti je, je vhodné udělat také zátěžový test. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 Já jsem měl Scalu před garáží od 9.března (to jsem si zlomil nohu) nějakých 8 týdnů bez povšimnutí. A pak normálně nastartovala. Poté jsem začal jezdit jen tak do potravin u nás na vesnici, cca půl kilometru (o berlích se mi chodit nechtělo), tak jsem ji dal po několika startech na nabíječku, ale asi by to ještě bývalo pár startů vydrželo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luboun Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 My máme po 1 denním stání ráno 12,1 V, když bylo před pár dny chladněji, resp. nad ránem lehce mrzlo, ukazovala 11,8 V. Dnes jsem se bavil s odborníky a jejich názor je, že jsme se skladovkou dostali vybitý a možná i poškozený akumulátor, který při aktuálních teplotách ještě hraničně funguje. A teď ještě informace, kterým moc nerozumím. Autorizované servisy disponují nabíjecími automaty, které nejsou schopny baterku plně nabít, ta pak chvíli "drží napětí, ale ne hustotu'. Takže se jim v servisu možná opravdu může zdát, že je vše ok. Správně nabitá baterka se pozná, že alespoň 3 dny udrží alespoň 12,6 V. Snad jsem to moc nezkomolil.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomíno S. Vloženo 21. Září 2020 Sdílet Vloženo 21. Září 2020 Tohle by asi mohlo být, pokud se jednalo o skladovku a ta si bez pravidelné kontroly a dobíjení baterie někde řádně postala a baterie se vybila namrt. Až tě přitáhnout znovu, tak snad už ji vymění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 29. Září 2020 Sdílet Vloženo 29. Září 2020 @vormen pozeral som oka na kapote. Mam 2 a ani jedno sa nehybe, nie je volne. A podla mna sa to ani nema hybat, kedze za jazdy to drzi kapotu v zavretom stave. Takze to volne oko co mas je jednoznacne vadne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Září 2020 Sdílet Vloženo 30. Září 2020 je to tak, ty oka mají být czela pevně, už jsem to řešil a budou se měnit obě, ale nechám to udělat až příští rok u se sedadlem a příp. dalšíma hrůzama, které se do té doby objeví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 30. Září 2020 Sdílet Vloženo 30. Září 2020 @vormen: ......hlavně aby jsi neměl kapotu dříve na skle, až se otevře. Asi bych do příštího roku neotálel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Září 2020 Sdílet Vloženo 30. Září 2020 To su klidný, na funkci to nemá vliv, jinak už bych měnil, to by se musel vytrhnout 2x závit M6, aby to vyletělo. V tom závitu je akorát vůle, ale vyšroubovat se nemůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 30. Září 2020 Sdílet Vloženo 30. Září 2020 Lenze to moze kmitat ak je tam vola a potom nastat unavovy lom v zavite. Fakt by som necakal kedy ti vycapi kapotu na sklo. Ja uz som to videl na dialnici a chlapik duchapritomne nezacal brzdit prudko, kedze pred nim nik nesiel a sal to postupne ku krajnici. Toto by som ale neriskoval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.