Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

zdravím, má smysl měnit olej v převodovce u manuálu nebo zde platí, ze napln je celoživotní a menit se tedy nemusí ? auto skoda rapid 1.2 tsi 77kw, r.v. 2013, kod motoru CBZB, 6st manuál, 120 000km nájezd

Určitě vyměnit, najdi si někde článek od Ivana Sixty jakožto specialisty na převodovky.

@headerTDI dej prosim odkaz na Ivana :)

 

@asirapida Urcite, vymenit . Drzim stare intervaly cili 7 let nebo 105000 km

Tak isto mám len pozitívnu skúsenosť, po výmene oleja na OII sa zlepšilo radenie a tiež občasne škrtanie 2 stupňa odpadlo.

Trošku je anarchia s olejmi, ťažko zistiť presnú viskozitu a špecifikáciu OEM oleja, predáva sa to iba podľa čísla dielu.

Nechcel som riskovať problém a tak som v 6 kvalte za 2litre oleja zaplatil 76€, trochu šialená suma ale prevodovke

to dosť pomohlo.

Upraveno od Shot

  • Autor

hadam ze je lepsi si vymenit sam, servis me urcite ojebe bud hlaskou, ze u manualu je to zbytecny nebo si nauctuje praci a mat. a neudelaj to :) takze sehnat hadici se stejnym prumerem, jako ma nalevaci otvor a trychtyr a mel bych to zvladnout sam

No nevím hadici a trychtýř na převodový olej snad jen u motoru 1.0 Mpi s převodovkou MQ100, kde to takhle půjde a kde je plnící otvor zvrchu, ale např. u převodovky MQ200, která se pravděpodobně používala u toho motoru 1.2 TSI, tak tam žádný nalévací otvor zvrchu není. Mělo by se to dělat přes boční kontrolní motor a to v domácích podmínkách nejspíše přes nějakou ruční čerpačku(pumpu) na kapaliny. 

Jinak s tím servisem si člověk opravdu nemůže být jistý, že mu to ve skutečnosti neojebou, pokud u toho není na vlastní oči. 

  • 6 měsíců později...

Opravdu mi vrtá v hlavě, jaký olej tedy do MQ200 dává/doporučuje výrobce. A jaký by udělal převodovce nejlepší službu. Někde jsem četl, že originál olej odpovídá 75W75, ale to je nějaká divoká specifikace. Odhadoval bych, že použití oleje 75W90 by bylo lepší pro více zatěžovanou převodovku a řidiče s těžší nohou. Olej 75W80 povede na snadnější řazení, ale očekává se méně "sportovní" jízdní styl. Interval výměny bude asi na velkou diskusi. Kdysi jsem chtěl v nejmenovaném značkovém servisu výměnu převodového oleje ve Vectře B 1.8 a dost divně se na mě dívali, že to je celoživotní náplň. Po druhém ujištění, že jim to opravdu zaplatím, a že na výměně opravdu trvám jsem odešel o 700 Kč lehčí s novou náplní převodovky, převodovka řadí s jednou další výměnou do dnes a to má na téměř 240 000 km. Nedokážu se o nic odborného opřít, ale nemyslím si, že by olej v převodovce měl po 5 nebo 10 letech stejné vlastnosti. Když někomu na penězích nesejde nebo to zvládne doma sám určitě by neuškodila výměna po 60 000 km. V případě že nejsou peníze maximální interval bych viděla na 120 000 km. Co na to zkušenější uživatel tohoto webu?

Ten olej určitě v čase a opotřebením ztrácí svoje vlastnosti. Na druhou stranu si vážně říkám jestli auto fakt dřív nezrezne než by se poškodil manuál s původní náplní, pokud zrovna někdo nelita s Rapidem desítky tisíc km za rok.

V 29. 6. 2020 na 0:26, Pavel_RB napsal:

Opravdu mi vrtá v hlavě, jaký olej tedy do MQ200 dává/doporučuje výrobce. A jaký by udělal převodovce nejlepší službu.

Dle Sixty i jiných zdrojů tento:

https://maziva.heureka.cz/vag-g052171a2-70-75w-1-l/

Je zbytečné přemítat nad viskozitou, tohle je jediné správné řešení.

Před lety se zde na fóru řešilo co znamená pojem celoživotní náplň.

Dle koncernu je plánovaná životnost automobilu 5 let / 150 tis. km.

Z toho se odvíjí vše ostatní, tedy i životnost oleje.

U automatu je to každopádně okolo 60tkm. A dle čtení na netu jsou tam občas i další maziva.

tak na automate máš aj oter spojkových lamiel , aj viac koliečok robí viacej špôn ...preto je tam aj 1/2 filtre 

na manuáli ostanú špony niekde na magnete , na DSG sa dostanú do mechatroniky a dojazdil si 

před 12 hodinami, bouchy napsal:

Dle Sixty i jiných zdrojů tento:

https://maziva.heureka.cz/vag-g052171a2-70-75w-1-l/

Je zbytečné přemítat nad viskozitou, tohle je jediné správné řešení.

Nechci moc polemizovat, ale Sixta a jeho poslední platná informace  o oleji do mechanických převodovek je toto, viz. níže. Bohužel tabulku od kterého datumu, to tak je, má slíbenou vyvěsit na svůj web již několik roků:  Když jsem se emailem někdy v roce  2019 dotazoval u Sixty i na infowebu Škodovky na olej do mechanických převodovek MQ 100 a MQ 200, tak mi bylo taktéž řečeno, že jen ten olej G 0520 527 AO (nebo A2, to podle toho v jakém obalu to je plněno), bohužel cena za 1 litr oleje je cca 1500,- Kč,  opětovně ale nevím od kterého datumu výroby převodovky tohle platí.

Doporučuji zajít s techničákem, do AS Škody a tam dle VINU auta Vám řeknou, jaký olej  u Vaší konkrétní převodovky. To je podle mne jediné správné i když asi nejdražší řešení. S olejem bych moc neexperimentoval a dal tam jen ten předepsaný, synchronizace převodovek je citlivá na správný olej. Jinak souhlasím se Sudeťákem, náplň opravdu není celoživotní, navzdory plkům z fabriky.

Od určitého datumu výroby převodovek je používán pro všechny typy převodovek již pouze 1 typ oleje. Jedná se o polosyntetický olej G 0520 527AO  který nesmí být v žádném případě zaměňován za dosavadní používaný a naopak z důvodů používání jiných typů synchronních kroužků. Tabulka oleje od kdy je tento olej používán, bude brzy na stránkách!!!!!!!!!!! = text z webu Sixty

Upraveno od DušanV

Vše je jistě uvedeno v Etce, ke kterému P/N nebo kódu převodovky patří jaký olej. Opakuji, do převodovky jedině origo, cena a viskozita je nepodstatná.

Tak s tím se dá souhlasit, takže obyčejný zákazník, co nemá přístup do ETKY sám, nebo přes někoho, jedině do autorizáku a tam se dozví. Vidím to tak, že i ten pan Sixta by měl na web dávat úplné informace (když už tedy něco slíbí), takhle se jen lidem plete hlava. Toť odpověď pro @Pavel_RB ohledně jaký olej do převodovky. 

Upraveno od DušanV

Jenom doupřesním Dušana, ten kód je G 052 527 A2, kdyby ho někdo

musel jít koupit (teda až potom co si to ověří u škodovky).

V 3. 7. 2020 na 7:32, DušanV napsal:

 Jinak souhlasím se Sudeťákem, náplň opravdu není celoživotní, navzdory plkům z fabriky.

Ale ta nápň je celoživotní. Má vydržet celý životní cyklus výrobku, autombilu. Ten je u VWAG od uvedení automobilu na trh po jeho náhradu faceliftem nebo další generací - tj. cca. 4-5 let.

@LiveBombDobrej pokus o fór. Beru to tak, že všichni víme o čem je řeč. :-) Už i Pirátská strana má snahu snížit životní  cyklus člověka v ČR na 70 let. Po tomto věku bude prohlášen za nesvéprávného. :-)

  • 3 týdny později...

Zdarec,

na svém 1,2 TSI, 77 kW, 6st manuál, jsem se rozhodl pro výměnu oleje v převodovce. Mám 180 tkm a nevěřím v doživotní náplň. Chci tam určitě nalít originální olej. Otázka na vás zní, kolik peněz si mám nachystat (nejedu do autorizáku) a jak dlouho může taková prácička trvat?

Díky za odpovědi 

  • 4 týdny později...

Nepatří to k Rapidu, ale zkušenost to je. O3 2015, 81 kW, 6° M, převodovka pravděpodobně MQ 200, použitý olej převodový olej 1l Febi, G G 052 171 A2 / G 052 527 A2, výměna při 101 000 km (preventivní), původní olej hodně černý. Převodovka řadí stejně jako před výměnou, tzn. velice dobře. Mechanik to zvládl za 30 minut, 1 182 Kč bez DPH.

Upraveno od Pavel_RB

Moc by mě zajímalo, jako je rozdíl mezi olejem G 052 171 A2 a G 052 527 A2, krom toho, že G 052 527 A2 je novější norma a je doporučený pro novější převodovky VW 6° M. Včera jsem měnil EGR ventilu na Passatu B6 r.v. 2006 1.6 FSI motor BFL a při té příležitosti jsem se díval jakou převodovku auto má. Kdo by to řekl, že i tam se nachází MQ 200.

No asi VWAG upravil povrch některé ze součástek převodovky a patřičně k tomu upravil i složení oleje. To je imho jediný důvod proč se to dělá.

  • 4 měsíce později...
  • Autor

autorizovany servis Most, fakturu u sebe momentalne nemam, ale olej+prace vc. dph do 2500,- kč . jestli to udelali tak to nevim :)

Pokuď je cena 1500 za litr, tak si musel dostat opravdu výraznou slevu,

jinak nevím jak by se na tu cenu i s prací v autorizáku dostali. Ta faktura

by se šikla :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.