Přejít na obsah

Výměna oleje


Lukecko

Doporučené příspěvky

Papír snese všechno, ale motory CYV se konstrukčně 1.0 a 1.5 TSI dost zásadně odlišují. Viděl jsi někdy CYV nebo i starší 1.4 TSi provozovat s 0W20 ?

Věřím tomu že 1.0 a 1.5 TSi jsou na ten olej dostatečně konstrukčně připravené, ale netroufl bych si to nalít do starší generace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Moje DPCA mělo spotřebu oleje mezi

5t - 17t km  1litr oW20 VW508 Mobil, jezdím převážně okresky ,otáčky nejvíc 2500 až 3000 a i pravidelně vyháním pavouky z turba.

spotřeba normál

Kontrolku oleje  jsem nechal až to vyloženě pípne, abych věděl kdy to nastane.

Je to cca 0,5litru pod minimem ryskou.

Teď už tam budu lít jen VW 504 5W30 stejný značky

Tento olej má všechny olejářský parametry lepší než stávající VW508 

jako TBN,HTHS a hlavně má míň olejových sazí a jestli tedy bude žrát olej tak to bude lepší pro GDF.

 

Jak je to s diagnostikou a životností GPF zatím není vyzkoušený, uvidíme

Jsem zvědavej, jestli ta změna nějak ovlivní spotřebu oleje

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2021 na 12:03, 15degren napsal:

Papír snese všechno, ale motory CYV se konstrukčně 1.0 a 1.5 TSI dost zásadně odlišují. Viděl jsi někdy CYV nebo i starší 1.4 TSi provozovat s 0W20 ?

Věřím tomu že 1.0 a 1.5 TSi jsou na ten olej dostatečně konstrukčně připravené, ale netroufl bych si to nalít do starší generace.

 

Já dostal minulý rok ve Škodě 0w20 do Rapida 1.2 TSI 81kw a teď i do 1.4 TSI 110kw v Octavce. Zatim to jezdí, měl bych si stěžovat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2021 na 12:03, 15degren napsal:

Papír snese všechno, ale motory CYV se konstrukčně 1.0 a 1.5 TSI dost zásadně odlišují. Viděl jsi někdy CYV nebo i starší 1.4 TSi provozovat s 0W20 ?

Věřím tomu že 1.0 a 1.5 TSi jsou na ten olej dostatečně konstrukčně připravené, ale netroufl bych si to nalít do starší generace.

 mam 1.4TSi CZDA a normalne mi tam od zacatku lejou   VAG GS60577M9    0W20

Editováno: , autor: JiVi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Malarkey napsal:

 

Já dostal minulý rok ve Škodě 0w20 do Rapida 1.2 TSI 81kw a teď i do 1.4 TSI 110kw v Octavce. Zatim to jezdí, měl bych si stěžovat ?

 

Pocítil jsi nějakou změnu ? Měla by teoreticky docela výrazně klesnou spotřeba paliva obzvlášť když se jedná o poměrně slabý 4hrnek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem pochopil leje se tam v prvovýrobě castrol EDGE tak že se můžete podívat na stránkách výrobce oleje co tam doporučuje

https://www.castrol.com/cs_cz/czech-republic/home/car-engine-oil-and-fluids/motor-oil-and-fluids-finder.html?customerType=retail&category=osobn%C3%AD-automobily&make=skoda&model=kamiq-nw4-2019-&engineType=kamiq-1-5-tsi-110-kw-2019-&ref=78fddaa4327853da67d240e33ee8d234&component=motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 2. 2021 na 10:34, koblih69 napsal:

Přepokládám, že jsi ten 5W30 neměnil v autorizáku, že? Pak ale nechápu proč jsi tam šel pro nový na doplnění, protože jsi jen zaplatil vysokou cenu. Není to žádná tragédie, ale u některých značek se liší přísady i mezi viskozními třídami. Lepší je tedy stejná specifikace od stejného výrobce. Nicméně pokud chceš motoru prospět tak 5W30 je určitě vhodnější než 0W30 a stejně tak interval výměny snížit na max. tis případně 1 rok. Nicméně co motoru škodí víc než popsaná záměna oleje je to, že nekontroluješ úbytek a necháš to dojít do stavu kdy se ti rozsvítí kontrolka. 

Právě že těch 5W30 tam bylo z autorizáku, když jsem to auto kupoval. Mělo 26tisíc, takže jsem rovnou řešil výměnu oleje. Co tam bylo předtím nevím.

 

Krátké a městské trasy jezdím minimálně. Většinou je to z Prahy pryč, takže je tam město, dálnice, okresky...takový mix všeho.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Beru zpět, dnes jsem kontroloval nějaké servisy u auta na oper. leasing a mají dohodnuto v autorizáku 5w30 jako standard kvůli šetření. Což mi docela udělalo radost, ještě kdyby zkrátili interval výměny na půl. Ale to se od "lease" firem samozřejmě nedá čekat. Mimochodem nikdy bych nečekal, že jsou to takoví gauneři (neříkám, že všichni), že v případě, že se blíží konec operáku tak neschvalují například výměnu oleje v DSG, protože auto půjde pryč. Naivní nový majitel (který si neprověří historii) si myslí, že auto, které jezdi na výrobcem předepsané prohlídky má tohle všechno za sebou a ... a nic.

Editováno: , autor: koblih69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dnes jsem byl se svým 1.5 tsi DSG r.v. 11/2019. na výměnu a dle servisního technika je v servisním planu ŠA jak norma 508.00 tak i 504.00 pro proměnlivý i pevný interval. Takže samozřejmě jsem nechal dát 5w30. 

Říkal, že když budu chtít tak mi tam naleje i slunečnicový olej > náš zákazník náš pán . 😂

Editováno: , autor: mastibruch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, mastibruch napsal:

Říkal, že když budu chtít tak mi tam naleje i slunečnicový olej > náš zákazník náš pán . 😂

A který to byl AS? Protože ze mě dělají málem antikrista, když jim to do telefonu hlásím... O výpalné 250,- za likvidaci ani nemluvím.

 

  

V 8. 4. 2021 na 22:18, koblih69 napsal:

Naivní nový majitel (který si neprověří historii) si myslí, že auto, které jezdi na výrobcem předepsané prohlídky má tohle všechno za sebou a ... a nic.

Naivní majitel je ten, který na něco takového spoléhá a rovnou nemění. Všechny kapaliny, filtry a asi i rozvody, to je základ. Není to úplně málo položek, ale mimo AS se v do 5000 vejde spolehlivě (mimo rozvody).

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Info k vlastnímu oleji a jeho výměně v autorizovaném servisu:

 

Pokud si pro servis výměny motorového oleje zákazník dodá vlastní olej, je servis povinen zaznamenat VW
normu použitého oleje (např. VW 50200) do servisní knihy vozu. Pokud je vozidlo vybaveno elektronickou
servisní knihou, zapíše servisní organizace VW normu do pole „Záznam dílny“.

• Olej musí být v originálním uzavřeném obalu, na kterém je VW norma uvedena.

 

• Pokud VW norma dodaného oleje nebude totožná s normou motorového oleje, která je pro daný typu
motoru předepsána (viz Elsa), je nutno zákazníka písemně upozornit, že tím dochází k závažnému porušení
předpisů výrobce.

 

• Předpokladem pro plnění záruky ze strany výrobního závodu přitom je, že všechny servisní úkony byly včas
a odborně provedeny přesně dle předpisů výrobce.

 

• V případě, že servisní organizace záznam v servisní knize neprovede, přebírá veškerou zodpovědnost za
případné škody na dílech, jejichž životnost je ovlivněna normou použitého oleje. Ze strany výrobního závodu
bude vyúčtování následných oprav zamítnuto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím má Octavia III Kombi 1.5TSI 110, koukám že mě čeká za 2000 km výměna oleje. U předchozího auta Fabia II jsem si to vyměňoval sám jednou ročně, tady podle servisní knížky se to mění co 30000 km. Chtěl bych se zeptat jaký olej by jste doporučili včetně filtru? Budu to dávat do servisu  na výměnu a chci být připraven kolik by si mohli asi tak říct a ať mě nenatáhnout. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Výměna oleje vlastní cestou: 1,5 TSI GPF (2020), norma VW 508.00 / kvalitní prodejce oleje (Škoda-díly, OB autodíly, Alza)

Pozor na levnější oleje v origo balení mají v názvu písmena VAG = "Motorový olej VAG LongLife III FE 0W-20"  Jsou levnější cca o 300 Kč na 5L a myslím si, že je to vyráběné v Polsku do origo balení - prodává to spousta prodejců olejú většinou mají 5L 0W-20 od 800 Kč do 1200 Kč.

Ale proč to píšu..........   výměna po jednom roce a po 13 000 Km najetých kilometrů. Byla to již druhá výměna oleje. Po tomto roce a najetých 13 000 km vytekla černá přepálená sračka - tenhle olej nemůže 2 roky vydržet! Kdybych to neviděl, nevěřil bych. V porovnání s novým olejem - barva průhledná lehce šedá nebo zelenkavá. A po roce vyteče taková černá sračka.... 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tento VAG olej olej kupuju a vůbec žádný žádný problém s ním není, přestože je LL, vyměňuji po 15.000. Nakupuji u velkých ověřených prodejců za cca 800 Kč pětilitrovku a jsem přesvědčen, ža by si tito prodejci nedovolili prodávat fake značkové oleje. To co tady píšeš považuju za šíření poplašné zprávy.

No ale pokud někdo chce stejný olej v origo Škoda servisu za pětinásobek, ať si ho tam klidně nechá nalít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci šířit žádné panické zprávy........ pouze jsem napsal zjištěný poznatek k zamyšlení..........

Všiml jsem si rozdílu v názvu náhodou a pokaždé VAG byl nejlevnější mezi origo balením.    Ať si každý kupuje a leje do auta co chce...... jenom je divné, že se objevuje přídomek VAG v názvu nejlevnějšího origo balení oeleje. A nekupuji to za 5 nsobek jak píšeš, ale dráž cca o 300 Kč na balení od VAG označení... .ano je to u velkých, ale i u ověřených prodejců. 

Jinak u Škoda prodej je cena oele nesmysl, proto jedu vlastní cestu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...