Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor
před 32 minutami, decathlon napsal:

Já teda nevím, ale podle mě je plachtění jen u aut, kde se dají nastavovat jízní režimy Eco, Komfort as pod. Já to v autě nemám a nepřipadá mi, že by mi Karoq na D režim plachtil.  A myslím, že i v manuálu píší o tom, že plachtění je jen v režimu Eco a pokud tam nemáš režim Eco, tak by nemělo auto plachtit.

No není, už jsem to psal výše. Žádný volič tam nemám. Prostě už to tam cpou i na normál. Otec má Tiguana s voličem režimu 12/2019 2.0 TDI a na normál mu to taky plachti. 

Upraveno od Klokan.Jack

Ty vole, to mi ani neříkej. Letos jdu pro nového tiguana, jestli to bude plachtit, tak budu pěkně naštvaný. Ten aktuální to na D nedělá.

Doufám, že to jde aspoň odkódovat. Taková blbost.

Budu se opakovat

V 9. 2. 2020 na 20:52, Martab napsal:

@Martin Rušaj Dříve to dělalo jen ECO, dnes se takto u nových aut chová i režim Normal, proto plachtí i auta bez možnosti nastavení módů.

 

Prostě od MR20 (cca) to dostali všechny modely i do "Normal" režimu, tedy plachtí i bez voliče jízdních režimů.

  • Autor
V 19. 2. 2020 na 9:21, Lancelot napsal:

Ty vole, to mi ani neříkej. Letos jdu pro nového tiguana, jestli to bude plachtit, tak budu pěkně naštvaný. Ten aktuální to na D nedělá.

Doufám, že to jde aspoň odkódovat. Taková blbost.

Tak to se teš. Otec má 12/ 2019  2.0 TDI DSG 4 motion a plachti i na normál. Až příjdeš na to jak odkodovat dej vědět 

Dementi. No budu muset zase sehnat diagnostiku, těch věcí co bych rád je více. Spíš bych chtěl dokódovat aby si DSG pamatovala, poslední režim, tj. když tam před vypnutím bude S, aby tam bylo i po dalším startu - a bylo by to za mne ok. Problém bude, že to bude 5 let v záruce a nevím jestli se mi do toho bude chtít hrabat. Uvidíme, třeba TSI nechali být :)

Jezdíš převážně na Sport?

Pořád, na klasiku D to moc podtáčí. 1200 ot. je pro 2.0 TDI  i TSI opravdu málo. To beru tak u V6 a výše.

A jak se to odraží na spotřebě. Když přejdu do sport, tak to jde k 7 litrům. Omlouvám se, ze to tady do vlákna nepatří.

Nijak. Dopad vyšších otáček na spotřebu je minimální - točí to, co si tak vybavuji, o cca 250  víc než na D.  Projev motoru je ale o 100% jinde když netočí 1200, ale 1500 ot. V 60 nejede na 5 RS. ale na 4.RS. V Tiguanu je 7st. DSG.

Upraveno od Lancelot

  • 1 měsíc později...
V 23. 2. 2020 na 23:00, Klokan.Jack napsal:

Tak to se teš. Otec má 12/ 2019  2.0 TDI DSG 4 motion a plachti i na normál. Až příjdeš na to jak odkodovat dej vědět 

Jo, tak plachtí i 2.0 TSI :/ Demence. Ještě, že jsem se u už u předchozího auta naučil automaticky dávat S, takže mě to netrápí.

Ale každopádně když bude příležitost to odstranit, tak o tom budu vážně přemýšlet.

Myslím že@ferda25 nejde pak že jde přidat do nastavení jízdních profilů možnost vypnutí plachtění.

To plachtění musí být docela otravné. A zajímalo by mě, jak v tom případě mají vyřešenou rekuperaci (dobíjení baterie). Chci se zeptat. Jaký je rozdíl ve spotřebě nafty mezi tím, když jezdíš na Normál a Sport. Já to chtěl vyzkoušet, ale mohu říct, že mě docela štve, že to drží tak vysoké otáčky a hlučnost motoru taky nic moc. Asi to budu muset opravdu prubnout. Teď, když je cena PHM tak příznivá :)

Já se jen nestačím divit.Když plachtění nešlo,každý to chtěl,teď zas opak.

Ono je to asi jen o zvyku. Má to nějaké + i -. Já to taky zkoušel, ale nějak mi to nesedí. A úspora PHM 0.

Před hodinou, cosby napsal:

Já se jen nestačím divit.Když plachtění nešlo,každý to chtěl,teď zas opak.

Tak jasně, ti co to chtěli teď spokojeně plachtí venku a ti co ne brblají na fóru. Je to pořád stejný rozpor jako jestli u manuálu vyřazovat na N nebo nechat kvalt.

Celý problém je v tom, že tato funkce je vnucená z pseudoekologických důvodů. Stačilo aby byla volitelná, tj. např. v menu trvale vypnutelná a není problém. Kdo chce si ji zapne, kdo ne jezdí bez ní. Svobodná vůle se ale v dnešní době už moc nenosí.

  • 2 měsíce později...

Přesto že mám možnost volit režim "Eco", nepoužívám ho. Hodně často využívám vyřazováním na neutrál pro jízdu setrvačností jako "plachtění"! Voličem DSG převodovky lze znovu řadit "D" nebo "S", pokud je auto v pohybu. Pokud se auto zastaví, musí se řadit jen přes pedál provozní brzdy. Netvrdím, že je to ideální, ale jsem tak zvyklý z minulých aut s manuálem. 

Upraveno od Beranek
oprava překlepu v textu

Ač jsem byl s možností plachtění celkem spokojený, kvůli podtáčení motoru v režimu D jsem po pár týdnech začal automaticky před rozjezdem přepínat do S (stejně jako u předchozího Rapida) a hle, plachtění mi vůbec nechybí.

A to víš, že v rezimu plachtení nemusí dochazet k nabíjení aku.? Pravě režim S je myslím si nejlepší k tomuto účelu. Taky někdo uvažuje tak, že když dojíždí na neutrál ( plachtí) šetří palivo. EU-eko blbost! A co se týče zvyku? Tak na co jsi kupoval DSG, když kvedláš vařečkou? 

Upraveno od Martin Rušaj

  • Autor
V 10. 6. 2020 na 14:23, Beranek napsal:

Hodně často využívám vyřazováním na neutrál pro jízdu setrvačností jako "plachtění"! Voličem DSG převodovky lze znovu řadit "D" nebo "S", pokud je auto v pohybu. Pokud se auto zastaví, musí se řadit jen přes pedál provozní brzdy. Netvrdím, že je to ideální, ale jsem tak zvyklý z minulých aut s manuálem. 

Vyřizování na neutral,největší kravina jakou můžeš u aut se vstřikováním udělat. Zvysujes spotřebu, zvýšení  opotřebení brzd, špatně dobijeni, DSG špatně mazana, hrozí poničení. Neutral u automatu není k takovému režimu stavěn. 

V 13. 6. 2020 na 8:33, Klokan.Jack napsal:

Vyřizování na neutral,největší kravina jakou můžeš u aut se vstřikováním udělat. Zvysujes spotřebu, zvýšení  opotřebení brzd, špatně dobijeni, DSG špatně mazana, hrozí poničení. Neutral u automatu není k takovému režimu stavěn. 

Nevím jak souvisí zařazení neutrálu se vstřikováním, jde přeci o analogii stojícího auta se spuštěným motorem. Při zařazené rychlosti a deceleraci není vstřikováno palivo, auto zpomaluje kompresním odporem motoru, a logocky ujede kratší vzdálenost než při jízdě na neutrál! Provozní brzdy v tomto režimu nepoužívám! Dobíjení AKB probíhá i při volnoběhu, ověřeno měřením. DSG převodovka (DQ 200 pro Karoq používá suché spojky) má klasické (brodivé) mazání jako převodovka manuální. POZOR - má dvě odlišné olejové náplě! Pouze ovládání mechatronikou je tlakové! V závěru chci podotknout, že vyřazování za jízdy na neutrál je analogie režimu "ECO" na převodovce DSG. Prosím nestrašme se zde "ničením" auta a jeho komponetů!

No hej a na trn kopec ta vytiahli lanovkou ze. Tak sa na to pozrime, motor bude rozhycovany na 95st,vyradime, tym padom zrusime chladenie kedze na volnobehu ta voda akosi pomalsie cirkuluje. Klesne tlak oleja, znizi sa jeho cirkulacia, dobijat treba tak ze zacneme vstrekovat palivo, je horuco chcelo by to aj klimu, tak este troska viac paliva, nevadi ze ucinost kompresora na volnobeh je nizka, ved dalej dojdem na neutrali a usetrim palivo. Usetris 0,0nic, navyse bud prekracujes rychlost alebo brzdis ostatnych. 

Este ze tie moderne turbo prditka maju elektricke vondne cerpadlo, a tlak oleja riadeny elektronikou. 

 

Tak ci tak najvecia blbost je vyradit do N, nemaze to, nechladi to a este treba vstrekovat palibo na pokrytie spotreby energie a klimatizacie. A brzdit aby si neprekrocil rychlost. 

 

Potom taky jedinci placu ze po 9tkm nejde zaradit 5. Bodaj by sla ked treba roztocit lamelu z 800ot na 3000, a synchron dostava zabrat.  Pri normalnej jazde ide radit 5 (6) v pohode. 

Upraveno od atlan

Zřejmě máte pánové pravdu, jen na obranu těch, co dělají "kravinu" a za jízdy si dovolí šáhnout na řadící páky u DSG, připojuji výtah z návodu k obsluze:

UPOZORNĚNÍ
■ Pokud chcete nastavit volicí páku z polohy N do polohy D/S během jízdy, musí motor běžet ve volnoběžných otáčkách.

 

Snad jsem zapoměl podotknout, že vyřazování za jízdy na neutrál se děje řádově v jednotkách nebo desítkách vteřin! Změna provozní teploty motoru je tudíš nulová, žádná se nekoná! Jde o využítí setrvačnosti 1,3 t auta k ujetí vzdálenosti dané situací v provozu a profilu vozovky (jízdou z kopce). 

@mahor

No a co jako, to myslíš že někdo při tom plachtění drtí na neutrál omezovač? Z N do D/S vždy ve volnoběžných otáčkách. Z D/S do N se nic o volnoběžných otáčkách nepíše ani v návodu, že ?

 

 

Odpovím neútočně: pokud Škoda napíše, že za jízdy lze dát páku z N do D/S, asi se nějak do N páka musela dostat. Pravda, lze se asi rozjet z kopce na neutrál, ale takhle to zřejmě nebylo myšleno. Co se týče omezovače, bohužel netuším, o čem je řeč.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.