Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

A jste si jisti, že je tam relé??? Že spínání není mosfetama? Na relé mi přijde ten kus malý... 

Pochybujem, že to spína relátko, aj mini relátko by bolo väčšie a k odberu prúdu cievky relé 12V by to tam určite nedávali.

No to je právě ono. Spínání není galvanicky oddělené a může to v elektrice dělat bordel, házet chyby, zasahovat do celé elektriky jak se tu psalo☹️

před 5 hodinami, keras napsal:

 

Je tam obyčejný NPN tranzistor, kolektor připojený paralelně k spinaci start stop a emitor na kostru, nemůze to dělat žádnou neplechu pokud je to spravně zapojené. Po zapnutí zapalovaní se okamžitě rozsvítí kontrolka star stop a na infotejmentu to napíše vypnutí start stop.

Chlapi díky.

Mosfet nebo obyč je celkem jedno. Mosfety mají akorát menší odpor, nehřejí se. Ale tady v tom použití o výkon nejde. 

 

Zapojení se jinak udělat nedá, má to jednoznačné konektory. 

 

Jsi si jistý, že přes ten tranďák to nemůže mít nějaký svod, odpor? 

Proč to tedy někomu tak blbne a dělá to "vánoční stromeček"? 

Chtěl jsem to taky koupit, ale některé info zde mě odrazuje. 

 

Pořídil jsem solární desku, dává skoro 20V naprázdno. Konečně je baterka nad sulfatačním napětí. 

Přemýšlím znovu zapojit SS ohledně menší zátěže altíku, čekačkám na semaforech a tím možná i spotřeby.

Zmiňovaný modul by se hodil ohledně paměti. 

 

Upraveno od keras

před 14 hodinami, touareg3 napsal:

Pochybujem, že to spína relátko, aj mini relátko by bolo väčšie a k odberu prúdu cievky relé 12V by to tam určite nedávali.

Někdy tam je, někdy ne. Záleží na výrobci. Možná by sis ho ani nevšiml - SMD relátko je veliké tak 10x6x5mm. A o proudy cívky se nemusíš obávat - spíná klidně při 10mA i míň. Ale je pravda, že většinou tam asi bude tranzistor.

 

před 12 hodinami, keras napsal:

No to je právě ono. Spínání není galvanicky oddělené a může to v elektrice dělat bordel, házet chyby, zasahovat do celé elektriky jak se tu psalo☹️

Zasahovat do "celé" elektriky to asi nebude. Ale já osobně bych volil verzi s galvanickým oddělením - tím relátkem. Než jsem vytáhl drát od baterie tak jsem chtěl koupit něco jako tohle v odkazu. Napájel bych to z pojistek a výstup relátka připojil na tlačítko start-stop. Fungovalo by to dobře.https://dratek.cz/arduino/7192-modul-casoveho-zpozdeni-s-rele-a-led-displejem-dc-12v.html

  • 7 měsíců později...

Osobně si myslím, že nejideálnější řešení je odpojit káblík.

Jestli jsem dobře pochopil, jakékoli jiné řešení, které simuluje stisknutí tlačítka a nevyřadí inteligentní dobíjení, není dobré pro baterku. Vše tu již bylo řečeno. Nabíjecí napětí cca 13V je pro baterii málo. Napětí musí být 14,4V. Proč je tam tedy 13V? I na to byla zde odpověď, kvůli snížení zátěže motoru a produkci CO2. V poslední době na netu jsem četl článek, že inteligentní nabíjení dá hodnotu 14,4V pouze při jízdě se zařazenou rychlostí z kopce. To vysvětlují i ty špice na grafu, co jsou v tomto vláknu. Dále častými starty trpí motor, kdy současné motory, které používají řídké oleje a mají tedy zbytečné starty na sucho, protože řídký olej rychleji steče z válce. Dále není chlazené turbo volnoběžnými otáčkami, nefunguje klima, topení, atd. Zkrátka samé "výhody".

 

A ještě bonbónek na závěr, Renault (asi jen u některých modelů) kontroluje u aut se systém S&S počet sepnutí startéru a po načtení zadaného počtu cyklů, začne auto vyžadovat výměnu startéru.

Upraveno od jara255

Nesouhlasím s tebou.

Idealní řešení existuje. Káblík s Ali vše vyřeší a je to super. Stop start si pamatuje poslední stav a můžej jej kdykoli aktivovat nebo deaktivovat.

Montáž půl hodinky doma před garáží. 

Třeba zde:

https://www.aliexpress.com/item/1005003969106422.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.430a619fRtrGBa&algo_pvid=3716644b-1cfd-4076-ae81-a101907e2dcf&algo_exp_id=3716644b-1cfd-4076-ae81-a101907e2dcf-13&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000027662617025"}&pdp_npi=2%40dis!CZK!513.86!436.78!!!!!%40210217c716740536881468811d06bc!12000027662617025!sea&curPageLogUid=pwqjWowwjtr8

 

Upraveno od bartom

Mně kablík nefungoval....už po druhém použití se mi rozvítily kontrolky světel že jsou nefunkční ať provedu opravu. Zkoušel jsem montáž a demontáž několikrát a po chvíli vždy to samé. Navíc po zamknutí auta kontrolka deaktivace stop start nechtěla svítila neustále....  Tím, ale netvrdím, že to  někomu nemůže fungovat.... Fabie 3 1.0 TSI r.v. 3/2022.

Ten káblík deaktivuje jen StartSTop, na rekuperaci nemá vliv.

  • 2 měsíce později...

Přečetl jsem celé vlákno a mám jasno. Hlavně z důvodu "inteligentního vybíjení" odpojit káblík.

A z hlediska samotného SS - nedávno jeden týpek ve skupině Karoq na FB představil svou verzi trvalého (ale jednoduše vratného) vypnutí SS.

A to se podržte - mezi tlačítko a plast okolo vloží papírek nebo cokoliv jiného, co udrží tlačítko stále zmáčklé. Kupodivu to ničemu nevadí a SS se mu tak po startu samo vypne.

V případě potřeby stačí papírek oddělat a SS je opět funkční. Geniálně jednoduché... .

Když odpojíš kablík, je experiment s tlačítkem zcela zbytečný. Start-stop se nikdy se nezapne.

Nedávno byla myslím v Černých ovcích reportáž o důchodci který jezdil poměrně málo a kratší trasy. 

A mluvili tam o chytrém vynálezu inteligentního dobíjení. Katastrofa. Během 2 let 2 baterky KO. 

SS bych i celkem bral. 

Jak vypnout intel. dobíjení a nechat funkční SS? 😀😀😀

přinutit auto, aby si myslelo, že je zapnutý vyhřívání sedaček. co se stane, když odpojím výhřev u spolujezdce a zapnu ho tlačítkem? nezkoušel někdo?

Mě by se líbilo posunout napětí baterie pro inteligentní nabíjení,  aby to neudržovalo nějakých 12,2 V, ale 12,7 V. Zatím sem ale pomocí VCDS takovou volbu nenašel...

Si myslím, že bude asi házet chybu ne? Nebude tam zpětná vazba? 

Ale jako nápad dobrý. 

Teď ještě jak je hlídaný SS. Jestli poklesem napětí/odběru nebo jen logikou, že ví, že se zapnul vyhřev... 

Jenže jezdím ve 2 a to by se pani pos*ala😀

 

Jo to napětí jsem taky kdysi hledal 😀

SS je v poho, tedy pokud člověk nejezdí "cukačky". 

Intel. dobíjení je prostě katastrofa. 

U mě cca po roce s vypojeným kablíkem paráda. Baterka teď má po několika dnech stání stále 12,6 - 12,7V.

To by se jinak docílit nedalo. Jo a ještě doma auto zamykám. Jen o zvyku...

 

No SS v pohodě 🤔Dobrý bylo když jsem ještě měl kablík zapojenej, že v zimě (pod nulou) auto klidně po startu na první křižovatce stejně chcíplo. Doslova po pár metrech. A to prý musí mít podmínky na aktivaci SS. Teplota, napětí, atd. Prdlajs. 

 

Upraveno od keras1

Ss neřeším,  mám Ali kabel a klid od toho. Spíš to nabíjení. Měl sem to na nabíječce, ukazuje nabito,  12,8 V. Otevřu jen dveře a blik je tam 12,3V a nabíjí to dal. Ve výsledku to bude tak, že neřešit,  dokud nastartuje,  pak se holt baterie vymění...

  • 6 měsíců později...

Po otevření dveří napětí vždy klesne a poměrně dost - začnou nabíhat všemožné systémy v autě. Je nutné otevřít kapotu, zavřít dveře a nechat to pár minut. Pak odběr ustane a napětí se zvedne. U mě odpojený káblík a baterka v klidu má 12,7 V a po otevření dveří 12,4-12,5V. Auto staré cca 2 měsíce a od příjezdu domů káblík odpojen.

Rád bych však verzi, aby SS zůstal funkční (na tlačítko) a jen se napořád zrušilo inteligentní nabíjení. Občas je stání na semaforech dlouhé (železniční přejezd, opravy na silnici apod.) a SS by se hodil. Po klasickém vypnutí motoru se musí provádět klasické procedury - převodovka do P, brzda, start, zařazení D, přepnutí režimu - je to prostě otrava.

  • 3 týdny později...

chlapi, po rokoch všetko ok s odpojenou sondou z - polu? dik

U mě OK.

  • 4 měsíce později...

A je Vám jasné že ten konektor na baterii tam není kvůli START/STOP funkci,ale kvůli bezpečnsoti.

 

Vše bude fungovat, ale až nabouráš poznáš proč to tam je. Je to bezpečnostní prvek, který zjišťuje odběr z baterie, takže třeba v případě nehody dokáže vyhodnotit, že je potřeba více energie třeba pro jednotku brzdy,airbagů, pasů atd, takže ti vypne například asistenty,radio, klimatizaci aby nedošlo k selhání důležitých jednotek. Když to odpojíš MŮŽE se stát, že tvá baterie nebude v takové kondici a v případě krizové situace, baterie selže (klesne napětí pod určitou hodnotu) a jednotka nebude mít dostatek napětí pro její funkci,takže nemusí fungovat tak jak mám. Oni si všichni myslí,že si vypnou START/STOP ale to je až podružná věc, tohle je tam kvůli bezpečnosti. Start/Stop se dá řešit přes diagnostiku, popř. memory modulem. Ale každý strůjce svého štestí 🙂 pak bude někdo nadávat že se mu nenapnuly pásy při nehodě třeba,ale oni ani nemohly 🙂

Předpokládám, že pokud dojde třeba k aktivaci airbagů, tak auto odpojí vše nepotřebné a nebude zjišťovat jestli má v akumulátoru dost energie nebo ne.

@x-man a máš k tomuhle tvrzení nějaký zdroj? Pamatuju si, že něco takového kdysi říkal nějaký zástupce škodovky při představení nějakého nového modelu ale nepodařilo se mi dohledat. Jinak do zemí mimo EU se vyvážely auta bez funkce Start/stop tedy i bez chytrého záporného modulu, takze bez managementu baterie. 

 

Dá se najít hromada článků na webu drive2, kde si Rusové tyto moduly dodělávají.

 

To že by měla selhávat baterie kvůli neschopnosti obsloužit všechny jednotky si myslím je těžce krajní situace. 

Upraveno od ExecutedDonut

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.