Přejít na obsah

Deaktivace Start stop


nedo

Doporučené příspěvky

před 5 hodinami, keras napsal:

 

Je tam obyčejný NPN tranzistor, kolektor připojený paralelně k spinaci start stop a emitor na kostru, nemůze to dělat žádnou neplechu pokud je to spravně zapojené. Po zapnutí zapalovaní se okamžitě rozsvítí kontrolka star stop a na infotejmentu to napíše vypnutí start stop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky.

Mosfet nebo obyč je celkem jedno. Mosfety mají akorát menší odpor, nehřejí se. Ale tady v tom použití o výkon nejde. 

 

Zapojení se jinak udělat nedá, má to jednoznačné konektory. 

 

Jsi si jistý, že přes ten tranďák to nemůže mít nějaký svod, odpor? 

Proč to tedy někomu tak blbne a dělá to "vánoční stromeček"? 

Chtěl jsem to taky koupit, ale některé info zde mě odrazuje. 

 

Pořídil jsem solární desku, dává skoro 20V naprázdno. Konečně je baterka nad sulfatačním napětí. 

Přemýšlím znovu zapojit SS ohledně menší zátěže altíku, čekačkám na semaforech a tím možná i spotřeby.

Zmiňovaný modul by se hodil ohledně paměti. 

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, touareg3 napsal:

Pochybujem, že to spína relátko, aj mini relátko by bolo väčšie a k odberu prúdu cievky relé 12V by to tam určite nedávali.

Někdy tam je, někdy ne. Záleží na výrobci. Možná by sis ho ani nevšiml - SMD relátko je veliké tak 10x6x5mm. A o proudy cívky se nemusíš obávat - spíná klidně při 10mA i míň. Ale je pravda, že většinou tam asi bude tranzistor.

 

před 12 hodinami, keras napsal:

No to je právě ono. Spínání není galvanicky oddělené a může to v elektrice dělat bordel, házet chyby, zasahovat do celé elektriky jak se tu psalo☹️

Zasahovat do "celé" elektriky to asi nebude. Ale já osobně bych volil verzi s galvanickým oddělením - tím relátkem. Než jsem vytáhl drát od baterie tak jsem chtěl koupit něco jako tohle v odkazu. Napájel bych to z pojistek a výstup relátka připojil na tlačítko start-stop. Fungovalo by to dobře.https://dratek.cz/arduino/7192-modul-casoveho-zpozdeni-s-rele-a-led-displejem-dc-12v.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Osobně si myslím, že nejideálnější řešení je odpojit káblík.

Jestli jsem dobře pochopil, jakékoli jiné řešení, které simuluje stisknutí tlačítka a nevyřadí inteligentní dobíjení, není dobré pro baterku. Vše tu již bylo řečeno. Nabíjecí napětí cca 13V je pro baterii málo. Napětí musí být 14,4V. Proč je tam tedy 13V? I na to byla zde odpověď, kvůli snížení zátěže motoru a produkci CO2. V poslední době na netu jsem četl článek, že inteligentní nabíjení dá hodnotu 14,4V pouze při jízdě se zařazenou rychlostí z kopce. To vysvětlují i ty špice na grafu, co jsou v tomto vláknu. Dále častými starty trpí motor, kdy současné motory, které používají řídké oleje a mají tedy zbytečné starty na sucho, protože řídký olej rychleji steče z válce. Dále není chlazené turbo volnoběžnými otáčkami, nefunguje klima, topení, atd. Zkrátka samé "výhody".

 

A ještě bonbónek na závěr, Renault (asi jen u některých modelů) kontroluje u aut se systém S&S počet sepnutí startéru a po načtení zadaného počtu cyklů, začne auto vyžadovat výměnu startéru.

Editováno: , autor: jara255
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasím s tebou.

Idealní řešení existuje. Káblík s Ali vše vyřeší a je to super. Stop start si pamatuje poslední stav a můžej jej kdykoli aktivovat nebo deaktivovat.

Montáž půl hodinky doma před garáží. 

Třeba zde:

https://www.aliexpress.com/item/1005003969106422.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.430a619fRtrGBa&algo_pvid=3716644b-1cfd-4076-ae81-a101907e2dcf&algo_exp_id=3716644b-1cfd-4076-ae81-a101907e2dcf-13&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000027662617025"}&pdp_npi=2%40dis!CZK!513.86!436.78!!!!!%40210217c716740536881468811d06bc!12000027662617025!sea&curPageLogUid=pwqjWowwjtr8

 

Editováno: , autor: bartom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně kablík nefungoval....už po druhém použití se mi rozvítily kontrolky světel že jsou nefunkční ať provedu opravu. Zkoušel jsem montáž a demontáž několikrát a po chvíli vždy to samé. Navíc po zamknutí auta kontrolka deaktivace stop start nechtěla svítila neustále....  Tím, ale netvrdím, že to  někomu nemůže fungovat.... Fabie 3 1.0 TSI r.v. 3/2022.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Přečetl jsem celé vlákno a mám jasno. Hlavně z důvodu "inteligentního vybíjení" odpojit káblík.

A z hlediska samotného SS - nedávno jeden týpek ve skupině Karoq na FB představil svou verzi trvalého (ale jednoduše vratného) vypnutí SS.

A to se podržte - mezi tlačítko a plast okolo vloží papírek nebo cokoliv jiného, co udrží tlačítko stále zmáčklé. Kupodivu to ničemu nevadí a SS se mu tak po startu samo vypne.

V případě potřeby stačí papírek oddělat a SS je opět funkční. Geniálně jednoduché... .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno byla myslím v Černých ovcích reportáž o důchodci který jezdil poměrně málo a kratší trasy. 

A mluvili tam o chytrém vynálezu inteligentního dobíjení. Katastrofa. Během 2 let 2 baterky KO. 

SS bych i celkem bral. 

Jak vypnout intel. dobíjení a nechat funkční SS? 😀😀😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si myslím, že bude asi házet chybu ne? Nebude tam zpětná vazba? 

Ale jako nápad dobrý. 

Teď ještě jak je hlídaný SS. Jestli poklesem napětí/odběru nebo jen logikou, že ví, že se zapnul vyhřev... 

Jenže jezdím ve 2 a to by se pani pos*ala😀

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to napětí jsem taky kdysi hledal 😀

SS je v poho, tedy pokud člověk nejezdí "cukačky". 

Intel. dobíjení je prostě katastrofa. 

U mě cca po roce s vypojeným kablíkem paráda. Baterka teď má po několika dnech stání stále 12,6 - 12,7V.

To by se jinak docílit nedalo. Jo a ještě doma auto zamykám. Jen o zvyku...

 

No SS v pohodě 🤔Dobrý bylo když jsem ještě měl kablík zapojenej, že v zimě (pod nulou) auto klidně po startu na první křižovatce stejně chcíplo. Doslova po pár metrech. A to prý musí mít podmínky na aktivaci SS. Teplota, napětí, atd. Prdlajs. 

 

Editováno: , autor: keras1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ss neřeším,  mám Ali kabel a klid od toho. Spíš to nabíjení. Měl sem to na nabíječce, ukazuje nabito,  12,8 V. Otevřu jen dveře a blik je tam 12,3V a nabíjí to dal. Ve výsledku to bude tak, že neřešit,  dokud nastartuje,  pak se holt baterie vymění...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Po otevření dveří napětí vždy klesne a poměrně dost - začnou nabíhat všemožné systémy v autě. Je nutné otevřít kapotu, zavřít dveře a nechat to pár minut. Pak odběr ustane a napětí se zvedne. U mě odpojený káblík a baterka v klidu má 12,7 V a po otevření dveří 12,4-12,5V. Auto staré cca 2 měsíce a od příjezdu domů káblík odpojen.

Rád bych však verzi, aby SS zůstal funkční (na tlačítko) a jen se napořád zrušilo inteligentní nabíjení. Občas je stání na semaforech dlouhé (železniční přejezd, opravy na silnici apod.) a SS by se hodil. Po klasickém vypnutí motoru se musí provádět klasické procedury - převodovka do P, brzda, start, zařazení D, přepnutí režimu - je to prostě otrava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

A je Vám jasné že ten konektor na baterii tam není kvůli START/STOP funkci,ale kvůli bezpečnsoti.

 

Vše bude fungovat, ale až nabouráš poznáš proč to tam je. Je to bezpečnostní prvek, který zjišťuje odběr z baterie, takže třeba v případě nehody dokáže vyhodnotit, že je potřeba více energie třeba pro jednotku brzdy,airbagů, pasů atd, takže ti vypne například asistenty,radio, klimatizaci aby nedošlo k selhání důležitých jednotek. Když to odpojíš MŮŽE se stát, že tvá baterie nebude v takové kondici a v případě krizové situace, baterie selže (klesne napětí pod určitou hodnotu) a jednotka nebude mít dostatek napětí pro její funkci,takže nemusí fungovat tak jak mám. Oni si všichni myslí,že si vypnou START/STOP ale to je až podružná věc, tohle je tam kvůli bezpečnosti. Start/Stop se dá řešit přes diagnostiku, popř. memory modulem. Ale každý strůjce svého štestí 🙂 pak bude někdo nadávat že se mu nenapnuly pásy při nehodě třeba,ale oni ani nemohly 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@x-man a máš k tomuhle tvrzení nějaký zdroj? Pamatuju si, že něco takového kdysi říkal nějaký zástupce škodovky při představení nějakého nového modelu ale nepodařilo se mi dohledat. Jinak do zemí mimo EU se vyvážely auta bez funkce Start/stop tedy i bez chytrého záporného modulu, takze bez managementu baterie. 

 

Dá se najít hromada článků na webu drive2, kde si Rusové tyto moduly dodělávají.

 

To že by měla selhávat baterie kvůli neschopnosti obsloužit všechny jednotky si myslím je těžce krajní situace. 

Editováno: , autor: ExecutedDonut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...