Přejít na obsah

Autobaterie


Michal T.

Doporučené příspěvky

před 47 minutami, 15degren napsal:

Borci já nevím  že to furt řešíte, dokut to startuje tak se na to můžu vys*at... Je jednoduší a levnější tu baterii jednou za 5 let preventivně vyměnit.

@15degrenDávám Ti bohužel  za pravdu. Je to tak, jak píšeš. Po mé cca 2a1/2 leté anabázi  a zkoušení a proměřování, i  s odpojováním S/S a inteligentního dobíjení, nebo zase bez odpojování,  zjišťuji, že je to fakt případ od případu, pravděpodobně, jak se těm umělcům podařilo vyrobit baterii a asi i kolik tam v autě máme nálož výbavy co spotřebovává el. energii, no a i to kolikrát nemá takový vliv, jako ten dnešní bateriový šunt. Baterie jsou v posledních letech stále přibližně stejně drahé, nejspíše, že je to obrovský kšeft, co se týče počtu potřebných výrobků a tak konkurence převeliká a tzv. "racionalizace" výroby doposavad umožňovala  ceny udržet. Nechci raději ani domýšlet, co se v hromadné produkci může dávat  pod pojem racionalizace výroby, zvyšování kvality to u baterií asi není. Dle  zpráv, co se ke mně občas dostanou od lidí co se tím živí, by baterie s odpovídající kvalitou stály podstatně více.

Opravdu to nemá cenu řešit, prostě jak baterie odejde, tak vytáhnout pár tisíc z kešeně a vyměnit, nic víc.

V brzké budoucnosti stejně budeme v republice řešit jiné a zásadní problémy, co se týče drahoty, inflace, energií, takže toto je marginární problém, který osobně hážu plně za hlavu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenapísal si, aká tam je baterka, teda koľko Ah, to za prvé a všetko závisí od kľudového odberu prúdu na aute. Škodovky žerú dosť. Ale 4 roky a každé dva mesiace 5km to tá baterka nemôže držať. To by som chcel vidieť to namerané napätie po tých dvoch mesiacoch každý rok...nie je náhodou mimo prevádzky odpojená?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem správce vozového parku, tudiž vím o autě vše. Ano jede 5km, někdy 40km. Také nejelo 5 měsíců a chytlo. Dost mě to překvapuje. Auto vyfotím, dnes jsem přezouval při stavu 2848km. Kupované 9/2018. Vyfotím servisní knížku, tu má klasickou, každý rok jezdím do autorizáku. Baterku jsem neviděl je pod bytelným plastovým krytem. Tudiž nevím. Nicméně kryt je velký.

Editováno: , autor: Petr AMF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jaroslav DvořáčekNapětí baterie které klesá každou hodinu o těch udávaných 0,1 V, tak to  je někde závada, něco je špatně, vlastnost to není. Doufám, že tohle napětí  neměříš, někde bezprostředně po jízdě autem, tam napětí klesá po určitých pár hodin  a je to normální proces. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš start-stop systém a batériu EFB, tak je to normálne. Po jazde skoro 13,0V, potom klesá až na 12,0 V. Po dlhšom státí a naštartovaní nabíja alternátor na 14,9V, po dosiahnutí klesá nabíjanie na 13,7, 13,5V. Po dlhej jazde dokonca až na 12,7V.  Nabíjačka ju nabije na max. 13,6V. Bol som v servise a potvrdili mi to, lebo som reklamoval baterku. Nič som nevyreklamoval, po zmeraní na testeri v AS im ukázalo baterka je OK. Výpis mi dali. Samozrejme u obyčajných akumulátorov to tak nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Při kódování jsem si všimnul, že je v jednotce 19 zvolena baterie EFB. 

Mám však od ŠA novou baterii Varta která je EFB+

 

V jednotce 19 je možnost volby typu této baterie "EFB+" tak jsem to tam navolil. 

Ani sériové číslo nesouhlasilo. 

Jedině kapacita 70Ah byla v pořádku. 

Ani se na to nevys*ali, něco tam změnit. Hlavně, že si to účtují! 

To prej důsledně při výměně baterky všechno dokódovali🤣

 

Otázka 1

Vím, že na sériovém čísle nezáleží. 

Ale zajímá mě co je efb+ oproti klasické efb? 

 

Otázka 2

Je možné zdvižením hodnoty 70Ah na větší hodnotu docílit lepšího dobíjení??? 

 

Otazka 3

Když nám vytaženej kablík na SS tak to zřejmě nic neovlivní, protože to dobíjí trvale nějakejma 14, 4V. Je to tak? 

 

Laboru, že SS opět zapnu, ale dám tam třeba hodnotu 80 nebo 90Ah a mohla by se dobíjet lépe než jen cca na 80% kapacity... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapacita batérie nemá nič spoločné s dobíjaním na vyššie napätie, akurát ju bude dobíjať dlhšie. Dobíjanie je presne na 14,9 V. Po dosiahutí  klesá napätie až na 12,7V. Pri väčšom odbere prúdu,alebo naštartovaní znova nabíja na 14,9V, kým to nedosiahne. Potom znova klesá. Odpájanie káblikov je úplne k ničomu, mám zapojený stály voltmeter v aute a sledujem to už 3 mesiace. Keď odstavím auto v priebehu dňa, na druhý deň má napätie 12,3V, v zime 12,0V. Okamžite po naštartovaní dobíja na 14,9V. Niekto tu písal zasa bludy, že pri 11,8V auto nenaštartuje, aj to je blbosť, auto mi v zime stálo 2 týždne bez jazdy, napätie bolo v mraze 11,7V a naskočilo na prvý šup. Automaticky dobíjalo napätím 14,9V. Mám 59 Ah batériu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm díky za reakci tuaregu... 

Nenapadlo mě hned, že to vlastně hlídá napětí. Jasně. 

Je to prostě vlastnost efb baterek. 

Zajímalo by mě zda při tak nízkém nominálním napětí mají nějak ošéfovanou sulfataci. Ale asi ne když tyto baterky vydrží tak málo ☹️

 

Na alíku se dá sehnat za rozumný peníz solární plát na palubu který by to možná pořešil... 

 

Ona samotná efb i když se prej úplně nabitá odpojí tak po pár hodinách / dnech má stejně zase jen něco málo přes 12V. Takže dle napětí je vybitá.

Ku*vítko. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

touareg3> taky jsem sledoval V-metr několik měsíců a s káblíkem i bez to dopadne vždy úplně stejně. 11,8V v zimě mám normálně taky, ať jsem dobíjel nabíječkou jak chtěl. Baterie 59Ah, Rapid 2019. Káblík je opět připojen, akorát auto už i doma zamykám a už nic neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keras: nájdi si na googli EFB batérie, ich konštrukcia a dočítaš sa ako je chránená proti sulfatácií jej konštrukciou. Aj to som už prelúskal :)

ben06:  presne tak je to ako píšeš.

Mal som služobnú Rapidku 1,2TSI so štart-stop systémom, dostal som ju úplne novú, tam som nič neriešil, žiadne dobíjanie, žiadne pokusy, jazdil som, keď som ju odovzdával po 6 rokoch mala 150 000 km a batéria stále šlapala.  Na servisných prehliadkach som vždy dostal výpis z batérie a bol OK.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EFB+ přichází se zlepšenou HVR® technologií vysoké odolnosti vůči vibracím, upravenou recepturou uhlíku technologie Carbon BoostTM a skleného materiálu pro další snížení stratifikace elektrolytu a ještě rychlejší dobíjení. Označení EFB+ na nálepce jasně identifikuje nejnovější technologie uvnitř, nižší riziko poruch (zvládá testy extrémních vibrací třídy V4 podle EN50342-1:2015), vyšší startovací spolehlivost a delší životnost, to znamená nižší provozní náklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkoušel někdo tu solární chujovinu? Měla by dávat naprázdno 18-22V.

Mají i modely s regulátorem kde se dá nastavovat napětí. 

Hrozně se mi líbí ta možnost průběžně dobíjet baterku a nenechat to padat pod 12,2V což je u efb naprosto běžné.

Bez nějakejch tahání káblu a nabíječky. Nebo pro někoho z bytovky taky super. 

 

Otázka je, jestli to opravdu funguje, jestli světlo za sklem je vůbec dostatečné, jestli to vyleze na napětí alespoň ke 14V? 

 

Edit: tak jsem to prubnul a solar objednal i s regulátorem. Necelé 4 stovky. (tady za to chtěj 1500🤣

Poreferuju. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zapoj, napíš. Ja čo som čítal, tak max.dobíjací prúd bol u nejakej konkrétnej  len 300 mA, čo ti ani nedobije naspäť, po otvorení dverí auta. A samozrejme priame slnečné svetlo, bez slnka pod mrakmi a ešte za sklom to nebude dobíjať, ak ešte navyše máš determálne sklá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě. S tím osvitem nic moc za sklem.

Ale kdyžtak budu mít využití jinde. 

I kdyby solar dával jen 100mA tak po celodenním stání na slunci také dobré. 

Napětí efb reší všude napříč fórama a bez úspěchu. 12,2V je prostě vybitá Pb. Jasně maj tam na sulfataci nějaké příměsy, ale furt je to klasická Pb s tekutým elektrolitem. 

Chtěl jsem koupit desulfator, ale prej "skoro" nefunguje. Slabé kabely, pulsy všelijaké (díky malému vnitřnímu odporu baterky neměřitelné), funkce neznatelná, neprokazatelná. 

 

Holt koupit za poloviční čas novou efb baterku a neřešit. Taková je doba☹️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jám mám Rapida od nova 10/2019 skladovku. Stál tedy půl roku někde v hale. Baterka je bohužel už načatá a i když ji nabíjím ručně pravidelně, tak už to na delší životnost nevidím. Inteligentní dobíjení mám vypnuté. Chce to novou baterku od začátku pravidělně dobíjet doplna ručně + vypnout inteligentní dobíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejné deawon. Moje scala stála pár měsíců jako roční auto ve škoda +, a při prodeji naznali dle testu, že baterka je KO a dali sami novou. 

Smekám. 

 

Intel. dobíjení mám také vypnuté, ale bohužel na napětí baterky to valný vyznam nemá. Spíš, že nemusím furt mačkat SS. 

Čekal jsem od vytažení kablíku daleko lepší výsledky ohledně baterky. Ani prd. 

 

Také doma dobíjím. 

Celkem k ničemu. Furt po pár hodinách 12,2 - 12,3

A to si vem, že každý tu možnost dobíjení nemá!!!

 

Spíš teď zkusím ten solar a kablík zapojím. Zajímá mě, jestli vliv volnějšího chodu alternátoru (intel. dobíjení) a SS se projeví na spotřebě phm. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...