vormen Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března @Patrik1971 Protože za polovic je do konce dubna a baterku, pokud neklekne, bych dal novou až o prázdninách, to už za polovic třeba nebude. Takže vybírám a zjišťuju už teď, abych pak šel na jisto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března @Dodi 15 Díky, to sis dovezl sám do autorizáku, nebo sis měnil i kódoval sám? Jinak tuhle Varu 70/760 má manželka v novým Peugeotu s motorem 1.2 benzín atmosféra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března před 29 minutami, vormen napsal: @Patrik1971 Protože za polovic je do konce dubna a baterku, pokud neklekne, bych dal novou až o prázdninách, to už za polovic třeba nebude. Takže vybírám a zjišťuju už teď, abych pak šel na jisto. Ok,ale ved ona sa ti doma zas tak skoro nepokazi,to neni rohlik,alebo jogurt😅😅 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března Jasně, druhá věc je, proč platit víc za menší kapacitu a startovací proud. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března @vormen ja kupoval Scalu jako rocni vuz a jak jim tam nejakou dobu stala, tak jim origo baterie umrela a tak ji tam dal servis SA, je to i v servisnich zaznamech. Myslim, ze byla menena v 06/21. Je pravda, ze na garancce se sam servisak co to tam mam za baterii, te neni original, kdyz jsem vysvetlil situaci, tak uznal, ze to mozne je, ze to jde na triko prodejce a doda si i neoriginalni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo 17. Března Sdílet Vloženo 17. Března Ahojte, mam Scalu 1/2023, automat, ak nejazdi 2 tyzdne, bateria sa vybije, je to ok? uz som s tym bola v servise, kde mi ju nabili doplna. Na to sme sli na 2 tyzdne na dovolenku a bateria je opat vybita... teda po kazdej dovolenke bude auto off? dakujem za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 18. Března Sdílet Vloženo 18. Března On 3/13/2024 at 7:09 AM, vormen said: Co jsem se díval na baterky, tak by se mně líbila Varta Blue EFB 60/640A. Délka 242mm, ta orig. 49Ah má 212mm, ale řekl bych, že ta rozteč šroubů držáku by mohla být 30mm. V autorizáku snad tahle Varta půjde nakódovat, ikdyž určitě budou tlačit origo baterku za 5 litrů Máte někdo zkušenost, jestli do Scala/Kamiq pasujou ty 242 baterky s originálním uchycením? Ak sa ti tam zmestí, ja osobne by som namiesto EFB radšej zobral AGM baterku s najväčšou možnou kapacitou ktorá je v rozmere 242 mm dostupná. Niečo ako Exide EK600. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo 15. Dubna Sdílet Vloženo 15. Dubna V 17. 3. 2024 na 13:59, Janka Izs napsal: Ahojte, mam Scalu 1/2023, automat, ak nejazdi 2 tyzdne, bateria sa vybije, je to ok? uz som s tym bola v servise, kde mi ju nabili doplna. Na to sme sli na 2 tyzdne na dovolenku a bateria je opat vybita... teda po kazdej dovolenke bude auto off? dakujem za info Tak dva týdny by určitě vydržet měla, pokud auto normálně jezdí a baterie se jízdou dobíjí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo Neděle v 22:50 Sdílet Vloženo Neděle v 22:50 Mě hlášku psala až po 18 dnech od stání, ale nastartovala bez problémů. Každopádně to vybíjení je velké. Do práce a z práce to teď mám denně skoro 150 km. Po příjezdu ukazuje baterie 12.3,4 a ráno 11.8. Zkoušel jsem nabít nabíječkou a ráno zase tech 11.8. Zkoušel jsem týden jezdit s odpojenym konektorem a je to pořád stejný. Auto má rok a sedm měsíců a najeto zatím 55000 tkm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo Pondělí v 04:58 Sdílet Vloženo Pondělí v 04:58 Ahoj, skusila som - vymenila som bateriu za novu, no opakuje sa to... proste ked nejazdi (cca 2 tyzdne+) bateria sa vybije, nastastie nastartuje. Nebyt toho vybijania, poviem, ze skvele auticko...no hneva ma to 🤷♀️. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo Pondělí v 09:26 Sdílet Vloženo Pondělí v 09:26 nie je tam dodatocne motovany alarm, nejake eketricke zabezpecenie, ci nieco? kolegyna mala na ovci 3 ej tento problem a autorizak ho nevyriesil po celu dobu. takze vyriesila to vymenou auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo Pondělí v 09:40 Sdílet Vloženo Pondělí v 09:40 nic dodatocne nebolo namontovane, bola to predvadzacka, kupila som ju po 9m od registracie. Hneva ma to, lebo automaticky po vybiti nefuguje napr. keyless... Ved to, ze uz mi napada len to iste riesenie ako pises - vymenit za ine 😔 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo Pondělí v 09:45 Sdílet Vloženo Pondělí v 09:45 před 4 hodinami, Janka Izs napsal: Ahoj, skusila som - vymenila som bateriu za novu, no opakuje sa to... proste ked nejazdi (cca 2 tyzdne+) bateria sa vybije, nastastie nastartuje. Nebyt toho vybijania, poviem, ze skvele auticko...no hneva ma to 🤷♀️. Změř klidový proud (sám bych přemýšlel jak na to), min. 15 minut od uzamčení auta a se zavřenou kapotou. Tento proud nesmí být větší než 100 mA, ideálně míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo Pondělí v 10:58 Sdílet Vloženo Pondělí v 10:58 před 11 hodinami, Vojta.MM napsal: Mě hlášku psala až po 18 dnech od stání, ale nastartovala bez problémů. Každopádně to vybíjení je velké. Do práce a z práce to teď mám denně skoro 150 km. Po příjezdu ukazuje baterie 12.3,4 a ráno 11.8. Zkoušel jsem nabít nabíječkou a ráno zase tech 11.8. Zkoušel jsem týden jezdit s odpojenym konektorem a je to pořád stejný. Auto má rok a sedm měsíců a najeto zatím 55000 tkm. Mám sice Rapida 2019 a mám to stejně. 4 roky jsem jezdil 130 km do práce a zpět co 3 dny, s káblíkem i bez, s dobíjením lídlovkou i bez a baterka měla druhý den sotva 11,8 V. Rychlý úbytek se zpomalil když jsem začal auto zamykat i doma v garáži. V AS baterku nebyli nikdy schopni změřit. Už víc jak rok auto víceméně jen stojí a jede 1-2x za měsíc delší trasu a baterka je stále původní a už to neřeším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anderson Vloženo Pondělí v 15:12 Sdílet Vloženo Pondělí v 15:12 Jen dodám, že je potvrzené i z fóra, že za zvýšeným odběrem je i nezamčené auto. Proto si auta zamykejte i když je máte v garáži. Nějaké řídící jednotky v nezamčeném stavu jsou stále v pohotovosti proto to pak žere víc. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo Pondělí v 23:05 Sdílet Vloženo Pondělí v 23:05 Zamykám, ale stejně. No uvidíme, zatím jsem vždy nastaroroval tak ........ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo včera v 04:56 Sdílet Vloženo včera v 04:56 tiez zamykam, parkujem na sidlisku pred blokom... vcera som hladala v prirucke a k baterii som nasla, ze vyrobca ju odporuca odpojit 🤦🏼♀️ ak stoji auto dlhsie... ako 🤷♀️ asi o tom vybijani vyrobca predsa len nieco vie... před 19 hodinami, bouchy01 napsal: Změř klidový proud (sám bych přemýšlel jak na to), min. 15 minut od uzamčení auta a se zavřenou kapotou. Tento proud nesmí být větší než 100 mA, ideálně míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo včera v 06:56 Sdílet Vloženo včera v 06:56 Tak ale to sa bavime o dlhodobom odstaveni, nie o odstaveni na 2t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo včera v 08:18 Sdílet Vloženo včera v 08:18 hmm pisu, ze viac ako 3 tyzdne... mne hlasi vybitie uz pri odstaveni na 2T+, nepopieram kratke jazdy, ved z domu do prace a na nakup to nemam predsalen na 100km... dlhsie jazdy cez vikendy, ak sa ide niekam na vylet...inak standardne vyuzivanie vozidla... samozrejme niekedy stoji aj tie 2 tyzdne... pri ziadnom inom vozidle sa mi to nestavalo a to bolo odstavene aj viac nez mesiac... az pri tejto Scale 🤷♀️ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo včera v 12:01 Sdílet Vloženo včera v 12:01 Pokud nemáš vypnuté inteligentní dobíjení, tak bych ho vypnul (odpojil konektor ze snímače proudu baterie) a vyzkoušel jak se to bude chovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fsociety19x Vloženo před 20 hodinami Sdílet Vloženo před 20 hodinami inteligentne dobijanie tj kablik neodpajat. na tomto fore je na to podrobna tema ale bohuzial su tu stale ludia ktori pisu veci ako ja to mam odpojene 2 roky alebo hned od kupy auta a vsetko OK a preto je to podla nich v poriadku robit. lenze ten kablik ma prepojenie aj s dalsimi systemami resp jednotkami a pravdu povediac preco riskovat ked si staci kupit kablik, ktory hned po ododmknuti auta start stop vypne ak je teda pre niekoho otravne start-stop stale vypinat. po druhe uz tu bolo spominane ze si staci zmerat kludovy odber dokonca na utube su na to detailne videa cize aj zena zvladne. treba hladat ze " parasitic battery drain" a podobne hesla a da sa presne zistit ak tam bude velky odber ze co ho sposobuje v neposlednom rade je tu hlavne starsia generacia ludi, ktori si stale myslia ze ved ked tocia denne do prace a z prace 50 km pripadne viac, obcas vylet cez vikend tak ze baterku stale dobijaju. toto pri modernych autach neplati a jednoducho sa treba preorientovat a zacat jazdit inak. totiz mozte ist kludne aj cez pol republiky a pri starom style jazdy nedobijete prakticky nic. treba pri vyjazde z obce to vykurit na 90 pokial to situacia dovoluje a potom udrziavat rychlost a pri vjazde do dalsej obce proste pustit nohu z plynu a nechat aby motor brzdil a vtedy alternator dobija baterku. tak isto ked v dakej velkej dialke vidim ze na semaforoch svieti cervena a stoji tam xy auta tak detto. proste si to vykurim na max povolenu rychlost a do kolony, semaforu pridem s nohou z plynu a preradovanim. to iste cesta z kopca, ziadne vyradovanie rychlosti ale zaradena rychlost, noha z plynu dole a baterka sa krasne dobija. toto vsetko sa da overit za par korun kedy si napr kupite do 12V zasuvky rozbocovac alebo adapter cez ktory sa zvycajne nabija mobil a ma displej ktory vam ukazuje napatie baterie-hned uvidite ze zaradena rychlost+noha dole z plynu=dobijanie baterie. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo před 18 hodinami Sdílet Vloženo před 18 hodinami Jak jsem psal. U mě Scaly je na tom baterka stejně při zapojením kabelu i odpojenem. Zduraznuji že do práce ro mám přes 70 a zpět také. A jezdím takto denně. Každopádně nestalo se, že bych nenastaroval. 😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo před 10 hodinami Sdílet Vloženo před 10 hodinami @fsociety19x prosím ťa, auto má slúžiť nám, nie mi jemu. aj z chlapov je tak technicky zdatná možno polovica. a z tej polovice o týždeň, keď prídu ranné hmly si v kolóne, či meste nebude vedieť 90% ani hmlovku vypnúť. Tak nečakaj, že žena bude riešiť prečo nejde batéria po 2t. to má riešiť výrobca a myslieť aj na takých zákazníkov a implementovať technické riešenie, čo bude tú baterku udržiavať v kondícii pri rôznych štýloch jazdy. Priorita by mal byť životnosť/komfort užívateľa a nie plniť smetiská batériami po 4-5r používania. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo před 9 hodinami Sdílet Vloženo před 9 hodinami @Janka Izs daj si skontrolovať odber z bátérie ako radili vyššie. možno tam zachytia, čo to vybíja. ak nie, buď budeš odpájať batériu (to isto "prospeje" tomu autu), alebo ho pošleš do kelu (ako moja kolegyňa)a kúpiš si auto čo ti bude slúžiť k spokojnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Janka Izs Vloženo před 8 hodinami Sdílet Vloženo před 8 hodinami dakujem vsetkym za rady 🙂 len sa preto nepohadajme prosim... mam automat, teda nevyradujem rychlost, tento benzinovy jednoliter si ani sam nevyradi pri jazde z kopca... neviem aky mam styl jazdy... snad normalny 😅 mozno viac opatrny ako ma niekto iny...no radsej si v kolone ci rannej zapche pribrzdim, ako by som mala nove auto naparat a aj niekomu predomnou... tiez som zatial vzdy nastartovala, akurat bezklucove otvaranie v taky cas nefunguje, otvorim si teda klucom 🤷♀️ chcela som vediet ci len tato moja Scala to ma alebo sa s tym stretol aj niekto iny a ak ano, co by to mohlo sposobovat, ci sa to da vyriesit atd.... za mna to urcite nie je komfortne, inak ako som pisala, super auticko nebyt tohto problemu 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.