Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Máša - nevím proč požaduješ gumu s nosností 475kg a s rychlostním indexem pro 210km/h. Já musel "háčko" objednat jen proto, že pro mé auto předepsaná nosnostní třída se v "téčku" a v mnou vybrané značce sehnat nedala. A to moje auto má "papírově" nejvyšší rychlost 171km/h. Kolik má v technických údajích jako maximálku to tvoje MC?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s rychlostním indexem řešil jeden kolega. Na auto lze namontovat zimní kola s nižším rychlostním indexem, ale na tuto skutečnost, je třeba řidiče upozornit např. nálepkou v zorném poli řidiče. Na služební oktávce se tohle upozornění objeví při nastartování na maxidotu. Mrkněte do vyhlášky 341/2002 v aktuálním znění.

http://www.autoskolalunda.cz/VYHLASKY/vyhlaska341-2002.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím o tom, že v mém okolí by někdo řešil problémy s tím, že má na autě správný rozměr ale nižší rychlostní index než je předepsaný v TP...

ale pro info (pokud máš psanou maximálku 191 km/h a gumy do 190km/h, tak bych určitě za každou cenu nekupoval s indexem H, ale jak chceš :) )

§ 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.

Editováno: , autor: pjdefort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec nejde o bourání v takové rychlosti. Jde o to, že jakákoliv pojišťovna se bude snažit vykroutit se z placení náhrad za takový auto, na kterým byly nepředpisový díly - JAKÝKOLIV. Můžou to být gumy stejně jako nehomologovaný světla. V Anglii dokonce nějakej pošuk navrhnul uzákonit, že na auto by se nesmělo namontovat vůbec nic jinýho, než s čím bylo auto vyrobeno - tím by se třeba eliminovala možnost kupovat jiné žárovky nebo pneumatiky, než které používá oficiální výrobce auta... ZATÍM to neprošlo, protože v Anglii je na druhovýrobě dílů pro nejrůznější auta závislé celé jedno průmyslové odvětví, ale VĚŘTE BLBOVI S PARLAMENTNÍ IMUNITOU...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si zde přidat svůj názor. Za mě rozhodně Dunlop Wintersport 3D, již nahrazeny modelem 4D. Jsem vášnivý lyžař a často jezdím do beskyd, kde bydlím, lyžovat. Často se pohybuji v zasněžených lyžařských destinacích na Slovensku a tyhle pneumatiky vždy podržely. Za mě 1*. Kolega z práce je má na OII Scout 2.0TDI a taktéž veliká spokojenost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim ... to by platilo třeba i pro radia :) nesmysl...rychostní index nikdo neřeší,mam co dělat s jednou rakouskou pojišťovnou se lvem ve znaku a podle info od likvidátora záleží hlavně na rozměru co je v TP a rychlostní index se řeší jen vyjímečně,když je prokázáno,že za nehodu může vysoká rychlost,pak záleží na likvidátorovi,jestli na to bude poukazovat.Ale pořád se dá odvolat na znalecký posudek,kdyby to došlo až k soudu a každý znalec uzná,že rychlostní index do 190-200 nemá vliv na přilnavost gumy při rychlosti třeba 70km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O index rychlosti skoro vůbec nejde, jedná se hlavně o index NOSNOSTI. Já mám například auto otypovaný ve třídě N1 = na nejvyšší hmotnost 1785kg, přitom ale můžu mít zatížení náprav maximálně 890kg na předku nebo 1 tunu na zadku, Tím pádem nemůžu na autě mít gumy s nosností nižší než je 500kg na kolo - nebo kteroukoliv vyšší. To je nosnostní index 85 = 515kg na gumu. Fábuláři i roomsteráci s M1 mají povolenou nosnost nižší (indexy 82 a 83). Po tom pojišťovny jdou víc než po rychlostním indexu, protože tuhost konstrukce ovlivňuje gumu z hlediska bezpečnosti daleko víc než její rychlostní index - dá se dokonce říct, že únosnější guma má právě z důvodu tužší konstrukce boku i vyšší rychlostní index...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim ... to by platilo třeba i pro radia :) nesmysl...rychostní index nikdo neřeší,mam co dělat s jednou rakouskou pojišťovnou se lvem ve znaku a podle info od likvidátora záleží hlavně na rozměru co je v TP a rychlostní index se řeší jen vyjímečně

co likvidátor to jiný pohled a názor (co advokát, soudce, policajt, znalec) při šetření DN, likvidátoři mají svým chlebodárcům především šetřit peníze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemáte někdo zkušenost se zimníma pneumatikama Uniroyal? konkrétně model Uniroyal MS Plus 6 v rozměru 185/60 R14

zajímá mě zejména srovnání s Barum Polaris 3 ve stejném rozměru, případně ještě Sava Eskymo S3+ a Semperit Master Grip

která z nich by byla nejlepší volbou?

Přesně tyhle v tom samém rozměru mám a naprosto v pohodě. Určitě bych se jich nebál :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...