Září 17, 201410 r aháá, tak to mě asi špatně natiskli velký TP, tam je index 84 pouze u kol 14, nad 14 je vše min. 85. prohlédni si prosím ten můj sken výše.(příspěvěk 1110) Upraveno Září 17, 201410 r od Alma
Září 17, 201410 r aháá, tak to mě asi špatně natiskli velký TP, tam je index 84 pouze u kol 14, nad 14 je vše min. 85. prohlédni si prosím ten můj sken výše.(příspěvěk 1110) A nemáš třeba TDi?? Protože já tam mám hodnoty zátěže od 82 po 85. Maximální zatížení nápravy je v TP 850 Kg. Upraveno Září 18, 201410 r od froggy
Září 17, 201410 r No to jsou mi věci.. Já mám u Fábie nejvyšší povolenou a technicky přípustnou na nápravu 960 kg... Asi si ty čísla cucají z prstu
Září 17, 201410 r Myslím že nezamotá - furt totiž diskutujeme o gumách, parametry nosnostní a rychlostní index se vztahujou i na zimní obutí a na použitelnost tý který konkrétní na to jedno moje-tvoje-jeho vozidlo.
Září 17, 201410 r ano, žijeme v paranoidní době, všechny testy jsou zmanipulované říkej si co chceš, ale rozdíl v prémiových pneu vs "obyč" prostě je. A když už ho nepoznáš na první cestě, tak věř že ho prostě poznáš třeba po 3 letech, kdy barumky nebo matadory si prostě nedrží svůj výkon a klesá u nich. Což u Michelinů nebo Continentálů prostě nehrozí... A je mi jedno jestli testy jsou zmanipulované nebo ne, toto mám několikrát odzkoušené praxí. PS: že díky tobě má někdo u nás práci... No nevim, když jsem kupoval na Fabii Brilantis 2, tak né každý eshop měl tyto gumy, které by byly vyrobené u nás... Není to tak dlouho, co se psalo o podvodech v ADACu. Vyhrává ten, kdo platí a ovcí, které zatleskají a zabékají cosi o paranoie, se najde vždycky dost (neber osobně). Spíš budu věřit na "Pivo roku".Neříkám, že rozdíly mezi pneu nejsou, ale zvažuju i výkon/cena. Za cenu Michelinů nebo Continentalů si Barumky můžu koupit každé 2 roky nové. Navíc už jsem je před 10 lety měl a problémy nepozoroval, resp. si nic nepamatuju. Minimálně 4 roky určitě vydrží a já na nich nebudu závodit. PS: Moje Barumky jsou made in CZ (letní) a made in SVK (zimní). Že se dělají jen v Rumunsku jsou jen kecy. A ti Rumuni jsou aspoň Evropa, ale co Michelin made in Malaysia, Thailand apod.? Na původ a dot se přece zeptám prodejce, pokud mě to zajímá?
Září 17, 201410 r Skeny mýho TP - jsou tam jak rozměry a indexy který mám povolený na mým Roomu, tak na druhým obrázku povolený hmotnosti - na jednotlivý nápravy, pak celková a celková v soupravě s přívěsem. A přestože mám ze série homologaci N1 a tím pádem i přední brzdy typu C54 (průměr 288x25mm), tak mám v základu vypsaný gumy 14" (ale nedostanu je vepředu přes brzdiče)...
Září 18, 201410 r Hej, tak to jsou mi věci . Teď jsem se koukal znovu na vaše TP a já mám i jiné ET, jak do mne tady kdosi šil, kvůli těm elektronům z OI. Na nápravu mám 920,920.-900,900, a motor mám HTP 51kw, brzdy ty menší tuším 256x22. Ještě bymne zajímalo kolik máte povolenou hmotnost přívěsného vozíku. Já 700/450, docela málo. Manželky FI 40kw !! má 800/450
Září 18, 201410 r Není to tak dlouho, co se psalo o podvodech v ADACu. Vyhrává ten, kdo platí a ovcí, které zatleskají a zabékají cosi o paranoie, se najde vždycky dost (neber osobně). Spíš budu věřit na "Pivo roku". Neříkám, že rozdíly mezi pneu nejsou, ale zvažuju i výkon/cena. Za cenu Michelinů nebo Continentalů si Barumky můžu koupit každé 2 roky nové. Navíc už jsem je před 10 lety měl a problémy nepozoroval, resp. si nic nepamatuju. Minimálně 4 roky určitě vydrží a já na nich nebudu závodit. PS: Moje Barumky jsou made in CZ (letní) a made in SVK (zimní). Že se dělají jen v Rumunsku jsou jen kecy. A ti Rumuni jsou aspoň Evropa, ale co Michelin made in Malaysia, Thailand apod.? Na původ a dot se přece zeptám prodejce, pokud mě to zajímá? je to každýho věc co si tam nazuje. Já pouze nesouhlasím s tím, že prémiová guma a třeba polariska vyjdou na stejnou, to rozhodně ne. Už nai nemluvím o chování na břečce nebo na ledu... To že se polarisy dělají pouze v Rumunsku tu nikdo netvrdí... A ano, 4 roky ti vydrží, ale jak se ta guma bude chovat po 4 letech nechci ani vidět, já tu zkušenost bohatou mám, jak s Matadorama, tak Barumkama, tak i s prémiovýma. A ten rozdíl je po 4 letech diametrální. Ale tím bych to uzavřel, je to zbytečné
Září 18, 201410 r Tak a ztoho vyplývá, že kola-disky-gumy- a jejich parametry může mít každý jaké chce, protože se vtom nikdo nevyzná. Prostě simply clever. ( simplky clever česky znamená jednoduše chytrý) Upraveno Září 18, 201410 r od Alma
Září 21, 201410 r Ahoj.Chci se zeptat.Minulý podzim jsem koupil na novou Fábi II kompletní zimní kola s pneu Sava Eskymo s3.Jedná se o nové kola.Po nasazení na auto mi stále tahá řízení do prava.Auto bylo nové a nevěnoval jsem tomu pozornost,jestli to dělá i u letních.Měl jsem na nich najeto před zimou jen 100km.Po zimě jsem si utvrdil,že to dělá opravdu jen na těch zimních.Byl jsem v zimě i ve Škodovce,jestli mám geometrii v pořádku a vše je ok.Gumy jsou směrové,takže je na druhou stranu dát nemůžu,jetli by táhli na druhou stranu.Zkusil jsem vyměnit přední za zadní a auto stále táhne do prava.Jak zjistit kde je problém?Zřejmě v jedné z pravých gum?Jsou ještě v záruce a dělá to opravdu od novoty.Po zimě jsem se na to vykašlal,kola jsou ve sklepě,ale chtěl bych to dát dokupy,ale nevim jak.Volal jsem do firmy kde jsem kola koupil a řekl mi,že chyba může být opravdu v gumě,ale že musím vědět v které.Pak se to dá reklamovat,ale s 30 denní lhůtou.Přijedu domů ale až 15 listopadu a pak 30 dni čas na zkoušení a reklamaci nemám.Jak se dá zjistit v které z nich je problém?
Září 21, 201410 r zkus namontovat misto jedné rezervu, ono to klame, klidně to může být problém na druhé straně.
Září 21, 201410 r Najdi si pneuservis, kde mají vyvažovačku Hunter http://www.ralpneu.cz/1010/diagnostika-pneu/
Září 21, 201410 r McMateji-nějaký tip na vyvyžovačku v okolí Ostravy nemáš?Alma-díky za tip.S rezorvou by to šlo taky odzkoušet,to mě nenapadlo.Budu ale jako servisák na F1 co mění gumy.
Září 23, 201410 r Zdravím, chci se zeptat, zda můžu použít na Rooma jiný zimní rozmněr než je uvedený jako M+S 185/55 R15 82T dle TP, letní jezdím na 195/55 R15 85H, ale předpokládám, že asi rozdíl 185 a 195 nebude znatelný. Dle ADACu vychází přijatelně Firestone Winterhawk 3 za nějakých 1600,-. Nemáte s nimi někdo zkušenost? Nokiany už jsou na 2 tisících a Continental nebo Michelin už přes. Další otázka patří sice do jiného vlákna, ale zeptám se jestli na zimu preferujete raději plechy nebo alu. Sice plechy jsou levnější, ale zase Room na černejch plechách zrovna nevypadá nejlíp. Alu bych bral od Škody Antaresy 15". Letní mám line, ale nechce se mi určitě každý půl rok přezouvat.
Září 23, 201410 r Na zimné pneu môžeš použiť aj pneumatiky pri ktorých nieje uvedené M+S, ale nesmieš na nich použiť snehové reťaze. Tzn. Len pri pneu s M+S lze použiť reťaze. Čo sa týka plech vs alu, tak je to čisto na tebe. Ak máš možnosť tak si kúp alu, určite to vyzerá lepšie. Ja napr. mám plechy, ale ak by som mal možnosť (zvyšné €) tak si tiež kúpim nejaké alu disky.
Září 23, 201410 r Jako zimáky můžeš nasadit co chceš, pokud to bude podle TP povolenej rozměr - akorát s výjimkou těch 185/55 na ty ostatní nenasadíš sněhový řetězy (škrtaly by o podběh nebo o konstrukci nápravy). A na zimu hlíny je dost vopruz, hrozí daleko větší možnost nárazu někde po smyku a tím i uštípnutí nebo prasknutí alukola - plecháč i když ho sůl a rez žerou jak daně naše příjmy, tak je na případný kolize odolnější... Já mám na zimu plechy a docela málo vídanou variantu poklic - a na léto hlíny, obojí v rozměru 195/55 R15... Pyro, kecáš - M+S neboli Mud & Snow = bláto a sníh je přímo označení zimních gum, jiná značka je přímo označení WINTER nebo sněhová vločka v kroužku - ale vůbec to neznamená, že řetězy můžeš použít VÝHRADNĚ na takový gumy - rozhodující tam je rozměr, protože řetězy přidají gumě zhruba centimetr jak v opisovaným průměru, tak na šířce po stranách běhounu - a tam už by gumy širší a vyšší než zde popisovanejch 185/55 R15 mohly škrtat o konstrukci auta. Ty řetězy můžeš nasadit klidně i na slicky = gumy bez vzorku á la formule, pokud dodržíš udanej rozměr. Tudíž JAKO ZIMNÍ JDOU POUŽÍT VŠECKY V TP POVOLENÝ ROZMĚRY - A POKUD TO BUDOU OPRAVDU ZIMNÍ GUMY, BUDOU MÍT OZNAČENÍ JEDNÍM Z TĚCH POPSANEJCH ZPŮSOBŮ (vločka, M+S nebo Winter), ALE ŘETĚZY MŮŽEŠ POUŽÍT JEN K TĚM NEJUŽŠÍM, ABY SIS NEPOŠKODIL AUTO. Upraveno Září 23, 201410 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 23, 201410 r U antaresů na skoda eshopu opravdu píšou, že použít řetězy je možné pouze na rozměr 185. S ťukancem je to jasný, u fáčka jsem rovnal bezdušák kladivem a kupodivu to ani neutíkalo. Ovšem dneska Škoda neprodává žádný solidní kryty kol a o ceně za ten plast radši pomlčím. Upraveno Září 23, 201410 r od Peky1
Září 23, 201410 r Poraďte .. stále se nemůžu rozhodnout 195/55 R15 - drahší a nebo 185/60 R15? Levnější o 400 kč? minimálně .. Poznám rozdíl v zimě v náklonu? Nebo to bude stejné? :/
Září 23, 201410 r Ekkar. No ale ved najužšie sú práve tie 185/55 a teda aj najnižšie, takže tam je dovolené použiť reťaze. Preto tam je to M+S nie ? Celkom nechápem ako si to myslel sorry
Září 23, 201410 r ... tam je dovolené použiť reťaze. Preto tam je to M+S nie ? Celkom nechápem ako si to myslel sorry Ale VELKEJ HOWNING! Označení Winter, M+S nebo vločka v kroužku je na každý ZIMNÍ gumě! Takže i na těch, který třeba pro Rooma můžou mít rozměr 205/45 R16 nebo dokonce 205/40 R17 a budou to třeba Barum Polaris 3 nebo Dunlop Wintersport nebo Vredestein SnowTrac NEBOLI PROSTĚ ZIMNÍ gumy, bude jedna z těch značek - ale řetězy na ně dát nemůžeš, protože bys s nima rozdrásal podběhy a všecko v nich!!! Řetězy můžeš dát jedině na rozměr 185/55 R15 - a vůbec ne proto, že ho máš v TP s označením M+S, ale protože je geometricky nejmenší a přírůstek rozměrů po nasazení řetězů ještě nehrozí tím dřením o zbytek auta!!!
Září 23, 201410 r Pokud máš ve velkém techničáku u gum 185/55 R15 M+S takk tam lze použít řetězy u ostatních k de M+S není použít nejdou
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.