Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím,


řeším problém s elektrikou - Fabia II, 1.2 HTP, 44 KW, 2006. Auto je opět v denním provozu od 11/2019, od té doby najeto cca 30 tis. km, před tím bylo dva a půl roku v garáži - do té doby bylo auto v denním provozu.
Během posledního roku se mi nepravidelně vyskytl problém s elektrikou (asi 4x) kdy při vypnutí motoru nastala situace jako bych odpojil a znovu hned zapojil baterii - vynulovaný trip, hodiny, rádio. Pokaždé se jednalo o situaci v řádu sekund -> ihned šlo nastartovat, baterie rozhodně vybitá nebyla, startér točil bez problému a auto hned nastartovalo. Asi měsíc zpět se mi to stalo při startování po natankování -> po otočení klíče do polohy I vše zhaslo, opět jako odpojená baterie, tentokrát jsem točil klíčem do všech poloh a mrtvé, po chvíli se samo probralo, nastartoval jsem naprosto bez problémů a pokračoval v jízdě - večer jsem kontroloval zda nejsou někde pod kapotou kabely poškozené nebo pokousané od kun, odpojil jsem baterii, očistil smirkem kontakty, použil sprej na kontakty a od té doby bez problému každý den. Dnes se ovšem problém opakoval, tentokrát ale za jízdy -> po vyjetí jsem zaregistroval blikající kontrolku ABS a brzd společně se zvukovým signálem, zastavil jsem na benzině a kontroloval brzdovku, samotné brzdy a jejich funkčnost a vše ok, opět po nastartování bez problémů. Po ujetí cca 50km kdy jsem jel cca 30km/h a chystal se parkovat nastala situace, kdy mi elektrika úplně odpadla - ale nebyl to stav kdy lusknutím prstu vše umřelo, spíše v nepravidelných intervalech během asi 5 sekund postupně umíralo napětí až do stavu kdy motor nebyl schopen běžet a zhasl včetně veškeré elektroniky, ten výpadek byl synchronizovaný pro všechny elektrické zařízení - v těch intervalech, kdy problikávali přední světla, budíky jsem citíl, že stejně reaguje (tuhne) i posilovač řízení, zapalování svíček (ve chvílích tmy bylo na běhu poznat, že nezapaluje) atd. Opět vynulované hodiny, trip, rádio jako po odpojení baterie. Po otočení klíčku do polohy 0 a opětovném pokusu nastartovat motor ihned naskočil jakoby se žádný problém před chvílí nevyskytl, bez problémů jsem s autem dojel cca 10 km domů a zaparkoval.
Působí to na mě, jakoby v těchto intervalech nešel od alternátoru dostatek proudu pro napájení všech zařízení. Alternátor je původní, baterie poměrně nová (asi 3 roky). 


Setkal se někdo s tímto problémem a věděl by o co se jedná? Co byste mi doporučili ověřit/změřit pro určení příčiny?

 

Předem díky za každou radu a pomoc!

Vloženo

Když to bez problémů startuje (startér točí motorem = velký odběr proudu), tak bych problém neviděl v baterii, drátech a kontaktech od baterie nebo alternátoru.

 

Zase když to zlobí (umírá) všechno, tak to musí být nějaký hlavnější vodič. Kouknul bych na pojistky v motorovém prostoru (u baterie), jejich kontakty, připojené vodiče ..... Blbě se to spravuje, když to chvíli jde, chvíli nejde.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...