Přejít na obsah

výměna hydroštelů


Zdend

Doporučené příspěvky

Ano vyměňují se všechny Když ho vyndáš uvidíš které bylo špatné dalo by se poznat i za běhu se sundaným víkem ,ale mohl by stříkat olej.

Nie som si istý, ale spôsob ako zistiť vadný hydroštel by mal byť popísaný v dielenskej príručke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mam Fabiu 1,4 MPi 50kw a posledné dni sa mi začal hlásiť hydroštel. Po naštartovaní klepe a klepe aj počas jazdy. klepanie sa stráca pri zohriatí motora, keď je olej redší, ale sem tam sa ohlási aj pri teplom motore. Olej má asi 1500km od výmeny, je tam 10W40.Ide mi o jedno, je potrebné pri jeho výmene demontovať aj hlavu? ďakukem

Hlava se sundat musí,už jen z toho důvodu pak vyměň všechny. Jinak ještě bych před tou výměnou zkusil udělat jejich základní nastavení podle DP. Měl jsem ten samej problém a auto jezdí dodnes s původními zdvihátky,najeto přes 200tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako piše juke netreba hned meniť. Stači ked na vahadlach dotiahkeš skrutky o 180 stup. a malo by to byť dobre. Minule som si to robil na jednej a je ticho. Konkretne na tejto to cvrlikato za studena a už je pokoj.(ma tvrdych požičovnych 430tis.km) Najprv laboruj až potom vymena aby si zbytočne nemusel davať dole hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlava se sundat musí,už jen z toho důvodu pak vyměň všechny. Jinak ještě bych před tou výměnou zkusil udělat jejich základní nastavení podle DP. Měl jsem ten samej problém a auto jezdí dodnes s původními zdvihátky,najeto přes 200tis km.

Dá se někde na internetu najít dílenská příručka??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako piše juke netreba hned meniť. Stači ked na vahadlach dotiahkeš skrutky o 180 stup. a malo by to byť dobre. Minule som si to robil na jednej a je ticho. Konkretne na tejto to cvrlikato za studena a už je pokoj.(ma tvrdych požičovnych 430tis.km) Najprv laboruj až potom vymena aby si zbytočne nemusel davať dole hlavu.

Diky, teraz sú ticho. Ak sa zase ozvú, budem laborovať. Ale kým sa začne laborovať, je dobré poradiť sa zo skúsenejšími :palec2: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Cau. Muj pribeh je takovy,ze se mi skoro cely prosinec ozyvalo klepani z motoru. V lednu sem zajel do servisu... rekli mi ze sou to hydrostely,ale ze je zkusi jen vycistit (nevymenili je) - cena 1500,-. Nepomohlo a druhy den sem tam byl zas a tentokrat je vymenili..Bohuzel to nepomohlo..vratil sem se tam po ujetych 3 km... Mechanik mi rekl : Toho sem se bal...asi tam je jiny olej.. musim vymenit olej. Od te doby to bylo ok.. 25.dubna se klepani ozvalo znovu..i kdyz jen na 10 vterin..dalsi den na 15 vterin a ted to klepe i na 4ku... Po zahrati motoru to sice prestane,ale podle mych zkusenosti je jen otazka casu,kdy to bude delat furt. Chci se zeptat na par veci :

1) Byla by mi uznana reklamace?.. Nechci tam volat a hadat se s nim,ze sem se ozval moc pozde,ale vim ze hydrostely,vydrzej vic nez 2000 km a 3 mesice.

2) Jak je mozne,ze se ozvalo az po 3 mesicich??

3) Cim to je ze se ozvali az ted,kdyz sem od te doby nemenil olej ani hlavu,ani chladici kapalinu?

4) Sou v prdeli cely hydrostely,nebo staci opet vymenit jen olej?..pokud jen olej,tak to hrotit nebudu..pokud i hydrostely,tak to je pekna palka,kdyz to vezmu i s praci.

5) Dali by ste to do jineho servisu nez do toho,ktery to spravil az na treti pokus?

6) Vite o nejakem spolehlivem a ne drahem servisu v Praze? Ja mam kousek A.T.U... ,,jednicku v Evrope,,..ale maj ceny 450,-/hod.

7) Pozna se zavada na hydrostelu v diagnostice??

PS. - Tak dnes rano to ani jednou necvakalo (ani za studena),ale hned po praco opet ano...Volal sem tomu mechanikovi,co to delal a ten doporucil vymenit olej.. ze tam mohl zustat ten stary spatny (pred hydrostelama sem uvaril motor i s olejem) . Ale je mi divny ze 3 mesice starej olej nevadil a najednou se to ozvalo.

Diky moc. Martin

Editováno: , autor: Sportovecs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ako piše juke netreba hned meniť. Stači ked na vahadlach dotiahkeš skrutky o 180 stup. a malo by to byť dobre. Minule som si to robil na jednej a je ticho. Konkretne na tejto to cvrlikato za studena a už je pokoj.(ma tvrdych požičovnych 430tis.km) Najprv laboruj až potom vymena aby si zbytočne nemusel davať dole hlavu.

Včera jsem zkusil utáhnout šroubky na ventilech o 1/2 otáčky a zatím je ticho ,nechci to zakřiknout uvidíme .Jen dotaz myslel jsem že udělám základní nastavení dle DP ale připadá mi že když ty šroubky utáhnu o 2 otáčky od dosednutí tak že už pomalu budou mít zářezy zašroubované v pojistných maticích .Když jsem to jen takhle dotáhl o 1/2 otáčky může být problém??Myslím jestli třeba to nebude už moc ,ale snad by to mělo kdyby to bylo moc povolit právě to hydraulické zdvihátko ne??Aby to nenechávalo přiotevřené ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže cvakají dál,experiment se nepovedl.Má někdo další nápad ???

Dej jinej olej. Já celou dobu dával SUNOCO nebo CASTROL, ale plnou sintetiku a pohoda. Teď sem musel dát polosintetiku (jinej servis-musel sem jezdit a něl o 2000 km překročenej interval) a po třech dnech stání, když nastartuju tak rachotí jak sviň,ale po chvilce sednou. Alefzrt sou hlučnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Při výměně oleje mě pomohlo je lehce a pomalu zatlačit až nadoraz a poté je nechat uplně povolit. Vzal jsem špalek a toto jsem ještě parkrat aplikoval ručně zatlačením na štelovací tyčky, abych s hydrama zacvičil a vymačkal olej.

Nechal jsem to chvilku v klidu, přištelovat na dotek a přidal 1/2 až 3/4 otačky. Nalil jsem olej, po nastartování to klepalo na volnoběh a zachvili to utichlo. Po 500km jsem ještě odklopil víko a opět došteloval (povolit) a na dotek + přidal 1/2 ot a je doteď klid asi 30000km.

Jestli to nepomůže, lehce ještě přitáhnout. Špatné zvihátko má podle mě malý zdvih.

Pak jsem přemýšlel, kdyby odešly ty zdvihátka, tak bych to zkusil dotahnout téměř až na konec (na tvrdo) a klasicky dal měrku 0,2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Mal som problém s hydroštelom. Najprv cvakal len chvílu za studena, potom už aj za tepla a stále viac a viac. Podla dielenskej príručky som sa nedopátral, ktorý konkrétne bol zlý, skúšal som to niekoľko krát, no všetky sa chovali rovnako.

Hlava dole, hydroštely von. Boli zakarbonované. Nechal som ich odstáť v petroleji, potom som dal dolu segerky a vytlacil ich stlaceným vzduchom. Vyčistil čističom na brzdy, vyutieral, premazal olejom a zložil. Krásne chodili. Každý som dal na pôvodné miesto, kde predtým v bloku bol. Zalial som ich olejm. Nové testnenie hlavy, hlava zrovnaná a hotovo. Prišiel štart. Chvľlu si to klepalo ako traktor, olej sa dostal dnu, vôľa sa vymedzila a - cvakalo to horšie ako predtým :kol-44: Základné nastavenie som robil niekoľko krát a to s iba s minim.zlepšením.

 

Prišiel na rad plán B :kol-28:  a to výmena za nové. A bohov pokoj. Ticho, nič necvaká. Dával som ajusa (cenu som mal vybavenú). Z vlastnej skúsenosti odporúčam MENIŤ nie opravovať :kol-47:

 

Motor 1,4 44kw roč.2001 203 000 km

Editováno: , autor: tomik496
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čínu rozhodně neber. Nevím kolik stojí oreginál, ale kámoš co se mě stará o auto říkal, že na 1.6 MPI stojí všech 8 nějakých 800 korun. Taky mě klepe hydroštel. Hlavně v zimě a občas i v létě. Mám najeto 216 500 km a jede to bez problému :) Neřekl bych, že je to potřeba nějak hrotit pokud to neklepe u teplého motoru a po pár metrech od rozjetí to přestane ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. Já jen že mě to někdy rozčiluje. A dělá to jen někdy. Mám podezdření že to udělá tehdy když zaparkuji se zařazenou rychlostí a možná zrovna ten co je asi unavenější je zmáčknutý a chvíli mu trvá než se vzpamatuje. Někdy je třeba týden pokoj. Olej tam je 10W-40 cca 5 tisíc km najeto od výměny. Při novém oleji se mi zdálo, že je to klidnější. Ve škodovce nad tím mávli rukou a říkali že je to trochu unavenější, ale když to nezlobí a jen to zaklepe po nastartování že to není nic katastrofálního. Tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mě to dělá jen občas. Hlavně při nastartování to zaklepe a je klid. Někdy to klepe dokud neujedu pár desítek metrů, nebo se motor lehce nezahřeje. V zimě to klepalo celkem pravidelně pořád pokud byly tuhé mrazy. Taky mám olej 10W-40 ale už po své zkušenosti jen plnou syntetiku od Shell .. Je tady diskuze že plá syntetika není plná, ale aspoň je to na lahvičce :D Nalil jsem jednou polo syntetiku po plné a začalo mě to cvakat - 145 000km .. Teď mám opravdu 216 500 km a na motor jsem kromě svíček, oleje a filtru nesáhl :) ještě jsem znovu čistil klapku. Řekl bych to samé co škoda.. dokud to neklepe dlouho nebo i při zahřátem motoru, je to dobré :) Hold není to už auto co má pár tisíc km. Počítej s tím. Ale služby udělá ještě mnoho..

 

Taky jsem dříve hrotil, že mě to začalo klapat. Pak jsem na to nějak zapoměl a není to na škodu :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady apovzbuzení. Asi do toho neshat pokud to jede. Jezdil jsem plnou syntetiku ale říkali mi že do tak starého motoru 151 tiskm :kol-46:  už je lepší dát polosyntetiku.

Tak nevím kde je pravda. Tady na foru se o olejích napsaly tisíce řádků a každý má jiné zkušenosti a rady.Ale s plnou syntetikou to bylo o něco lepší. Asi když polosyntetiku tak častěji měnit. Ono 3km do práce a 3km z práce každý den tomu oleji moc nepřidají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už sem psal. Já leju plnou a je klid. Když sem dal nouzově polo, tak to bylo jek traktor a trvalo to 3 výměny oleje než se to uklidnilo.

 

Edit: nevím jak starej máš motor, ale já cca 13 let a 230 000 km a škoda to není. Teď tolik nejezdím, takže měním co 15 000, ale když sem lítal a nebyl čas, tak to šlo i na 17. A takovej cvok, abych měnil preventivně olej co 5 000 nejsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...