Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Měnil jsem olej na podzim (opět 10W-40, byla to ale moje první výměna a já používám Total Quartz). Tento olej liju i do Feldy a jsem s ním totálně spokojený. Mám na Feldě 230 000km, měním po 15 000 tis, někdy i přetáhnu a pod víkem ventilů to vypadá, jako by ten motor právě vyjel z fabriky. Někteří kluci z Felicia Klubu si u mě nechávají seřídit ventily a když jim ukážu ten rozdíl, nevěří, že jsem ten karbon nějak mechanicky neodstraňoval. Přes nízký stav tachometru u Fabky a nyní "proplach" motoru od podzimu tím Totalem, se přechodu na 5W vůbec nebojím. Diskutoval jsem roky na Felicia klubu tak přesně vím co myslíš tím, že bych mohl motoru uškodit, kdybych do něj začal lít lepší olej.

 

Ten přechod na 5W zkusím, pokud to nepomůže budu muset nechat hydra vyměnit, což se mi fakt nechce ...

 

Jinak se divím, že to dokáže tak slyšitelně bít, u Feldy, když se neseřizují déle ventily, tak ta velká vůle vůbec takové slyšitelné zvuky nevydává, je to trošku zajímavé. Mimochodem, nehrozí nic závažného, např. že by se přestal nějaký ventil úplně otvírat apod.? O kolik se zdvih ventilu asi zhorší, když hydroštel úplně klekne?

 

Díky za rady a pěkné Vánoce! :-)

Upraveno od tgfh

tak felda ma zdvihatka mechanicke ;) kdezto fabka hydraulicky ;) takze tam ten rozdil je ;) ... muze taky klepat rozvodovej retez ale to by si snad podle zvuku poznal ;)

 

samozrejme nejaka zmena chodu motoru hrozi, kdyz se hydro uplne zadre  ;)

Dívám se nyní na ty oleje, zkusím teda 5W-40 a váhám, zda můžu do Fabky nalít i plně syntetický olej? (Nemyslím klasickou 5W-40 na PAO základovém oleji, ale opravdu 100% syntetický olej).

Např. tento vychází cenově dobře, ale jedná se údajně o 100% syntetiku http://www.bonatrade.cz/shell-helix-ultra-5w-40-4l/

A nebo tento, ale opět "Fully synthetic" http://www.bonatrade.cz/mobil-super-3000-x1-5w-40-4l/

 

Tady je například to dělení:

http://www.oleje-aditiva.cz/synteticka-technologie-motorove-oleje-pro-automobily

Kategorie:

"syntetická technologie" - "klasické" 5W-40 na PAO základu

"plně syntetické" - 100% syntetické 5W-40 (které neztrácejí mazivost ani při 15 000km, taktéž se nedoporučují do nového motoru, protože díky velmi nízkému tření se motor snad "nikdy" nezajede).

Upraveno od tgfh

ja mam tuhle 5w40 ultra od shellu ;) litr me vychazi na 110 kc polosyntetika me vychazi na 100 kc .... samozrejme litr, beru vzdycky 4 litry protoze to staci naleju tam cca 3,3 litru a merka dostacuje, zitra musim zkontrolovat merku, menil sem olej zase 23.12. a zatim sem nenajel ani 20 km jenom sedime doma a zereme a valime se :D a nic se nechce delat :D .... tak se na to musim podivat :D

 

vem ten shell 5w40 a uvidis, u tohohle motoru nejde fakt nic extra zkurvit,  pokud ti ty hydra klepou tak uz tuplem ne ;) nalej a uvidis ;)

Jasný, taky by mě taky zajímalo, zda tady máte nějaké dobré zkušenosti s nějakým olejem. Třeba: "klepaly mi hydra, nalil jsem ten a ten olej a je to lepší". Ale nebudu už tady filozofovat, asi je to dost taky individuální, zkusím ten Shell a snad pomůže. Díky moc :-)

No stím olejem to je hodně diskutabilní. Já používám castrol. Vloni jsem dal schell a hydra znatelně víc klepaly tak jsem po 5 tis vypustil a dal zpět castrol 10w40.

dával som CASTROL,teraz som dal SHELL a žiadny rozdiel nepočujem ...a chodiť s fonendoskopom po motore sa mi nechce  :kol-46:

  • 2 týdny později...

Mám tam 5W-40 Castrol Magnetes, motor je krásně tichej a nic jsem nepozoroval.

  • 2 měsíce později...

Zdravím 

Pokud máte problém z hydry je pomoc jednoduchá ,mě odešly ve 310 tis.Km tak jsem koupil tyčky + nadzdvedáky do Felicie  ( můžete to třeba vykuchat ze zrušené) a jen vyměnit, budete muset seřizovat ventily ale za ten klid a pohodu to stojí já jsem nadmíru spokojen.

Jen pro zajímavost ,nové hydro = 700 - 1100 Kč ,tyčka sací AL = 38 Kč x 4 ,výfuková = 25 Kč x 4 - origo Škoda.

Ještě foto 3 Ks se přestaly točit vačka vykonala své.Zdraví Martin

 

SNC00076.jpg

  • 2 měsíce později...

Takže mám po výměně najeto přes 4 tis.Km a mám nové informace .Auto neskutečně ožilo jede lépe táhne lépe a co je nejlepší i spotřeba klesla z předchozích 7,2 l na 6 litrů a to mám euro 4.Protože jsem měl obavy o chudou směs tak jsem zajel na emise a ty jsou v pořádku.Každou jízdu si teď užívám  :kol-27:

Ještě tam dej hlavu z felicie,má údajně větší kanály.

Ne údajně,ale má. Jenže pak to chce poléčit chipem ŘJ motoru. Jenže to se už dostáváme někam jinam a sem to nepatří.

  • 2 roky později...

martin71 Ahoj. Prosim ta mam otazku ako si spokojny s tymi ventilmi z felicie. Mam tiez fabiu 1.4 mpi AQV 314000km a lpg BRC. Ventily mi zacinu klepat obcas aj za tepleho motora. dakujem

  • 3 měsíce později...

Chtěl bych se optat, u Fabie 1.4 MPI 50 kw slyším cvakat hydroštely pouze za tepla, studený motor běží krásně tiše.

Olej používáme 10W40 Castrol a pravidelně se mění.

Najeto tchm 160, ale myslím si, že tak asi 200 minimálně.

Většinou zde všichni popisují cvakání za studena.

Má někdo prosím zkušenost, proč ten rozdíl ?

 

  • 2 měsíce později...

Ahoj, ten cvakavy zvuk, to su hydrostely alebo nieco ine? Robi to pri zahriatom motore.

Motor AQW, cca 190t km, pravideny servis oleja, teraz rocne najazd tak do 8t km (dochodcovke auto :) )

 

PS: videosubor cca 28 MB

Upraveno od Martttin

  • 3 týdny později...

presne takto vrčí a klepe aj mne AQW

  • 2 měsíce později...

Ahoj. Předem sorry, mám 1.9 SDI. Ale chci poradit přímo ohledně hydroštělů, tak to dám sem. Mám najeto 320 000, budu nechávat měnit rozvody. Má smysl nechat s tím vyměnit i zdvihátka, když už budou rozvody dole?  Neřekl bych že to nějak extrémně cvaká, ale přes zvuk vyrachtaného dieselu těžko říct. Jaká je reálná životnost zdvihátek (nalítám 50k ročně)? Kolik si může vzít servis navíc za hydroštely? Díky.

V rámci rozvodů to není moc práce navíc. Pokud se dělají rozvody jak mají, tak víko ventilů jde stejně dolů, takže odšroubovat překlady vačky, vytahat zdvihátka a dát nový je práce na chvíli. Co se týče životnosti, těžko říct, asi nejvíc záleží jak často se mění olej a jaký se tam dává. Např. na služební 1,4 TDI mám 305 tkm a vačka i zdvihátka jsou zatím OK. Na bývalým služebáku felda vanplus 1,9D jsem zdvihátka měnil při asi 400 tkm a projevovalo se to tak, že někdy po teplém startu dlouho trvalo než jedno zdvihátko přestalo klepat.

Díky za odpověď, tak já se zeptám přímo v servise, kolik navíc by si za to vzali a nějak to vyhodnotím. Jde mi o to, že když jsou rozvody jednou dole, tak mě pár tisícovek navíc nezabije. Jestli je to obvykle tak, že mezi 300-400k se to mění, tak to nechám udělat. :) Ale zatim to spíš tak chrastí na pozadí rachtání starého dieselu, nedokážu poznat jestli je to v normě nebo už moc. :) Díky

  • 2 roky později...

Zdravim chlapy kamaráka koupila fabii 1,4 Mpi hodně tam rachtali rozvody po výměně motor tichounkej akorát to po ohřátí ma trochu klapavý zvuk skoro  takový jak popisuje Martttin ve videu vypadá to na hydra olej 10W40 shell myslíte že pomuže základní nastavení nebo dotažení zdvihátek ventilu nebo se budou muset vyměnit ty hydra. děkuji

No, len napisem, ze som vymenil komplet hydra a cvakanie sa nezmenilo. Stale, ked sa to zohreje, tak na 4. valci cvaka jak stary favorit.... Ked som skusil c citom dotihanut vahadlo, tak za tepla to sice bolo ok, ale za studena motor neskutocne trhal, cize som to musel o5 nastavit na studenom motore tak, ako sa to ma spravne... Mechanik mi este proadil dat hustejsi olej, ale zatial som sa k tomu nedostal, myslim, ze tiez mam 5W10 5W40...

 

Edit: neviem jak som prisiel k 5W10, asi som bol mimo :D

Upraveno od Martttin

V 30. 10. 2020 na 16:22, Martttin napsal:

No, len napisem, ze som vymenil komplet hydra a cvakanie sa nezmenilo. Stale, ked sa to zohreje, tak na 4. valci cvaka jak stary favorit.... Ked som skusil c citom dotihanut vahadlo, tak za tepla to sice bolo ok, ale za studena motor neskutocne trhal, cize som to musel o5 nastavit na studenom motore tak, ako sa to ma spravne... Mechanik mi este proadil dat hustejsi olej, ale zatial som sa k tomu nedostal, myslim, ze tiez mam 5W10...

Myslím že 10W40 by mněl být dos hustej pak už je jen 15W40 a to už asi ne muže se s tím normálně jezdit aby se něco nepodělalo?

No hlavne mne to cvaka za telpeho motora, cize vuskozita oleja za studena to asi nejak neporiesi :/ 

před 18 hodinami, Martttin napsal:

No hlavne mne to cvaka za telpeho motora, cize vuskozita oleja za studena to asi nejak neporiesi :/ 

To cvaká právě taky jen když se to ohřeje studenej je tichej zkoušely sme aditivum do oleje ale moc se to nezměnilo .

  • 3 měsíce později...

dobrý den vimenil jsem tesneni pod hlavou

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.