Přejít na obsah

Motor RS 1.8T 132 kW - Vynechávání jednoho válce - mé zkušenosti s řešením


Linedem

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Již dlouho jsem řešil problémy se svou Octavií 1 RS. Už po koupi se mi občas stávalo, že motor v tahu trochu zacukal. Nic jsem si z toho nedělal, protože jsem věděl, že ten to problém může mít několik příčin.

 

První na řadu přišla kontrola podtlakových hadic a hadic odvětrání klikové skříně. Ty vlivem stáří (hlavně originální) rády praskají a jsou pak akorát zdrojem problémů - vynechávání motoru, únik oleje. Vyměnil jsem při tom i  PCV ventil, který může způsobovat zvýšenou spotřebu oleje.

Nicméně to mým zdrojem problémů nebylo, protože předchozí majitel již tyto hadice měnil...

 

Čím déle jsem s autem jezdil, tím více se situace zhoršovala. Začaly se mi odpalovat zapalovací cívky. Odpálila se mi jedna, a pak i druhá (opravdu není příjemné dojíždět 50km domů na 3 válce. Nehledě na to, že vám katalyzátor asi moc nepoděkuje). Tak jsem se naštval a vyměnil jsem svíčky a zkontroloval jsem také benzinové vstřiky.

Auto jelo tak jak by mělo, ale ne nadlouho. Odpálila se mi další cívka (pomyslel jsem si). Jdu ji vyměnit. Zapojím novou a nic. Auto stále běží na 3 válce.

 

Tady mi došla trpělivost. Vyloženě jsem se už nas*al. V tuhle chvíli jsem problém tohoto typu řešil přes rok. Odstrojil jsem tedy motor, vyhodil celý motorový kabelový svazek od jednotky do hajzlu, sehnal nový, funkční a dal ho zpět. (Práce zhruba na 40 hodin čistého času)

 

Od té doby motor běží jako hodinky. Na druhou stranu, když se zpětně podívám, jak vypadaly kabely, které vedly ke konektorům na cívky - kvalita úrovně vesnického kutila, tak se nedivím, že jsem měl takové problémy...

 

Co zkontrolovat, pokud řešíte stejný problém:

 

1. Kvalita kabelového svazku (hlavně u cívek) a kvalita připojení konektorů + ukostření svazku

2. Stav podtlakových hadic a PCV ventil (Nejčastěji dělá problém hadice 06A103221AF)

3. Benzinové vstřiky

4. Svíčky

 

To vše platí v případě, že diagnostika vypisuje standardní chybu - vynechávání zapalování - sporadické...

 

viz. článek na podobné téma https://octaviaclub.cz/clanky/navod-kontrola-a-oprava-hadic-1-8t-aum-1287/

 

254667599_1241223703050809_4617758442010932443_n.jpg

243153071_1173967323112823_6546512543678670923_n.jpg

243147162_846150012940298_953557360450977964_n.jpg

253418324_1071804493629128_8215272538010302444_n.jpg

253611640_950569492335100_6118805658739534925_n.jpg

244441917_976962146201149_2107578861024388543_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...