Přejít na obsah

Nastavení tlumených světel


keras

Doporučené příspěvky

Full LED svetlomety jsou predevsim diky DE modulu a moznosti prisvecovani dalsimi komorami ve meste ci do zatacek jednoznacne lepsi nez klasicke LED FF svetlomety.

O tom nema cenu diskutovat. Hezci a technicky sofistikovanejsi design je neco navic.

 

Ze jsou z vyroby nastavene prilis nizko je dlouhou dobu znama vec, proc tomu tak je by zodpovedeli asi jen lidi z MB. Ja udelal to, ze jsem mechanicky zvedl sklon svetel. Stavecim sroubem jsem otocil presne o 180°, pozdeji pridal dalsich 180° (tedy tak, aby bylo mozne se pripadne vratit presne do vychozi pozice) a zkusil vyjet na silnici. Svetlomety sviti znatelne dal, prakticky zmizela ostra hrana vlastni DE modulu a za 3 mesice a ca 10tkm na me NIKDO neblikl.

 

S vykonem full LED svetlometu tedy maximalni spokojenost a s cistym svedomim bych je kazdemu rozhodne doporucil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dialkove su paradne. Vyuzivas ich cca 1% z jazdy. Aj stretavacie svietia fajn, kym sa nesklapaju nadol ta jazdy.

 

S nehovorim o nastaveni z vyroby. Hned 1t co bolo auto doma som ich dal dvihnut v servise. Ja vravim o tom debilnom sklapani, ked idem s kopca. Sklopi sa to tak brutalne, ze je dosvit 10m pri strmom svahu 

 

A ked zdvihnes svetla, po starte sa nenastavia spat do 0 polohy? Mne vraveli, ze treba to fixnut v diagnostike

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keraskazde svetlo ma pochopitelne svuj staveci sroub (viz. foto).
Nejsem si uz jist, jestli je to po- nebo proti smeru hodinovych rucicek, ale staci zapnout svetla proti nejake stene a pri otaceni sledovat, kam se bude kuzel posouvat. Delal jsem to taky tak. 

 

IMG_20220102_100726.thumb.jpg.ce80b37a575c38522f8a6a1f64de15a4.jpg

 

@csabac Ne, nenastavi se do pozice 0, tento postup defacto mechanicky upravuje (zdvihá) pozici 0.

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som pridal 2, potom 3 a po opatovnom starte sa mi zdalo aj tak, ze to nastelovalo do povodnej polohy. Ja som to steloval za beziaceho motora. Vyrazil som na cestu a zdalo sa mi vysoko, ze su v obci, vonku ok, nik neblikal. Po starte mi ale prislo, ze zase sadli dole, ako keby to mali fakt fixnute cez PC v nuovej polohe.

 

Najlepsie to bude vidiet podla mna na lavom svetle, kedze to je od vyroby nastavene na kratsi dosvit. Ak to sa bude dat dorovnat na uroven praveho, tak funguje to manualne nastavenie. Ak nie, tak nic.

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám asi o 2 otáčky už asi 1/2 roku a pořád to svítí pěkně výše nic se ne snížilo...  Schválně jsem se dnes ráno díval v garáži kde jsem si udělal rysky původního nastavení... Ale dělal jsem to jak byl nastartovaný motor a šteloval jsem to po automatickém nastavení světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že si to nějak elektronika srovná sama? 

Jsem 1 otáčku ubral (zvýšil dosvit), na LEDce bylo vidět, že vyjela vejš, ale po tmě se mi zdá, že to svítí úplně stejně, ne-li možná ještě trochu méně. 

Zdá se mi to? 

Nechce to dělat s tím nahozeným motorem aby si to nějak pamatovalo??? 

 

Edit:

Tak jsem to při vyplém motoru vrátil jak to bylo, nastartoval a ubral 2 otáčky. 

Je vidět proti zdi jak si s tím elektrika po nastartování pohne nahoru-dolu. 

Uvidíme...

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neubere, ak nastavis nastartovane. To isto nie. Teraz som sa vratil z cesty - bol som testovat a svieti to ako male dialkove, tak som to zdvihol. Intenzita sa samozrejme stratila, kedze je menej naklonene k asfaltu. Ale ak idem z kopca, stale s velmi naklopi. Ha zvazujem, ze to znizim o trocha. Sice nik neblikal, no vitara ma kratsi dosvit teraz ako scala. Bol som skusit obe. Este necham ako je a vyskusam dialnicu a viac jazdit a ak bude intenzita slabsia (myslim, ze je to len tym, ze som si zvykol pri tom predoslom nastaveni), tak ich znizim. Ja som dal lave 3 otocky, prave 2 otocky. 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele to je takový rozdíl v intenzitě tlumenejch  když se o pár metrů přidá dosvit??? To bych neřekl. 

Vždyt dálkové nemají žádné omezení a svítí jak prase. 

Navíc na co je intenzita na tak krátkou vzdálenost? Podle mě na prd. Potřebuješ vidět (v rámci možností oslnění protijedoucích) co nejdál...

 

Levé 3, pravé 2. Bereš co levé, v rámci směru jízdy? 

Spíš bych to dal naopak. Ale může to mít defaultně každý jinak. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dialkove svietia cez tu istu sosovku ako stretavacie, A ked ju dvihnes, svietia viac dohora aj dialkove, takze sa straca priamy dosvit a napisem to prehnane, ze svietia viac na oblohu. Tym padom ak sa stretavacie predlzili u mna o nejakych i 50 a viac metrov (dosvit mam od tabule Dlha nad vahom po tabulu, resp. zakrutku Šaľa), tak si dovolim tvrdit, ze dialkove mi sviatia viac nad cestu ako na nu a tam sa strati ten rozdiel v intenzite. Ako ja netvrdim, ze ta dialka sa nepredlzi a nie je to silnejsie. No predtym som mal lomenu ciaru dosvitu led na cestu pri stretavacich a ta sa mi teraz pri stretavacich stratila. A dialkove sli nizsie a videl som potom markantny rozdiel-teda sa to javilo tak.

Napriklad lesom, ked som isiel na ryby, tak ak siel chodec cca 20m od auta, tak som ho mal osvetleneho len do pol pasa.

Pri zastaveni na krizovatke, cca 5m za autom mi predtym svietili - teda ta lomena ciara bola na narazniku pod SPZ. Teraz mi svieti pod horne okno uroven zadnych svetiel.

Este doplnim k tej tabuli. Dosvit Dlha -Šala -  predtým som mal polku tej vzdialenosti.

Schválne to uvádzam, lebo takto si to viete na mapach pozriet.

Vid foto. Vidim az do tej zakruty, co pise dakych 300m. Intenzita samozrejme uz nie je tak silna, no chodcu a cyklistu teraz vidim v pohode. Nie su tam ziadne svetla na tom useku a su celkom nove ciary na asfalte.

Osobne sa cudujem, ze nik mi neblikal, lebo som cakal ze to je uz vysoko.

Scaladosvit.jpg

Scala2.jpg

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Beriem to z vnutra okom vodica.

Lave som dal 3, lebo bolo standardne kratsie ako prave. Prave 2, to uz malo dlhsi dosvit bez tak.

A aj v minulosti opli mi chklapi nastavili rovnaky dosvit lave a prave.

Tam mi to robili ale tercikom a na max. co bolo v norme.

Mas pravdu tou intenzitou, beriem to skor, ze uz som si navykol na nieco, co nebolo celkom dobre nastavene.

Ale ako som pisal. Pojazdim a dostavim. Akurat teraz som do 10ho doma este, tak musim len tak vybehnut pojazdit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...