Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jenom taková perlička co se taky může stát ...

Přehráli jsme klientovi SW, vše OK. Po obdržení informace, že jsou dostupný nový volanty jsme volant objednali. Nestačili jsme se divit co nám přišlo, a to volant na auto bez systému TA. Po přehrání SW se totiž přepíšou PR čísla a to až do ETKY, takže to brala, že to auto TA systém nemá.

A pak se z toho neposerme :-D

 

 

Vloženo

Ahoj kluci. Dokážete potvrdit nebo vyvrátit, že problém "TA nedostupný" je už nyní novou verzí SW volantu definitivně vyřešen?

Zejména jak píše ohavlis, že se do servisu vrací auta i s novou verzí... .

Jsem před objednáním Karoqa a kvůli těmto problémům zvažuji jestli TA ano nebo ne.

Díky moc!

Vloženo

Zatím jsem v očekávání výměny. Přestože mi diagnostiku včetně vyfocení ŘJ v autorizáku, kam vždycky jezdím, dělali už v listopadu a poslali ji do Boleslavi, museli mi ji v úterý udělat znova, aby mohli volant objednat. Údajně se zatím nikdo po výměně tohoto nového volantu, který je ale k dispozici až letos, s nedostupným TA neozval. Ale uvidíme, zatím je to dost čerstvé a málo komu se ta hláška objevovala hned u nového auta, to přišlo až časem. 

Vloženo

Tohle trvá tak 6-12 měsíců než se to projeví. Jsem zvědav, kolegův Superb už je jak zvonkohra, takže je také objednán na výměnu. U mého Kodiaqu, kterému je cca 9 měsíců se to zatím projevuje sporadicky...tak uvidíme jestli se jim to povedlo vyřešit nebo ne.

Vloženo

U mňa je zatiaľ kľud, ale mám 10/2019 a jazdím iba občas... 

A aj keď jazdím, tak travel assist používame iba občas, lebo mi vadí ako mi kecá do riadenia. 

Čiže nemám ani možnosť zistiť, či mi to blbne... 

Vloženo (editace)

@r_e_n_e pokud by to blblo, zjistíš to. Ono to hlásí nedostupnost TA ikdyž není aktivní. Tedy člověk nastartuje a než jen vytáhne auto z parkovacího místa to na něj 5x pípá že je TA nedostupný. Nicméně otázka je, zda tam vůbec TA je, MR20 myslím ještě měli staré volanty.

Editováno: , autor: Martab
Vloženo

Ale nemáš kapacitný volant. A to je dôvod prečo nemáš tento problém. Na druhú stranu s ním treba viac pracovať aby ten systém vyhodnotil že sa vodič venuje riadeniu. Kapacitný volant tento problém vyriešil lebo prítomnosť rúk na volante overujú kapacitné čidlá a netreba s ním na dlhšej rovine jemne točiť. Lenže ako sa pri nových technológiách stáva prišli aj nové problémy. 

Vloženo

11.11.2019 měla oficiální premiéru Octavia 4. generace která přinesla nový dvou/tříramenný volant. Tedy SIII z 10/2019 nový kapacitní volant s TA mít nebude. Možná tam dochází k drobnému nedorozumnění, kdy těsně po FL byl v ceníku pod pojmem Travel Assist: Rozpoznání dopravních značek (Travel Assist) (pouze s navigačním systémem) za 2000 (ceník 2020). Až pozdější ceník obsahuje
image.thumb.png.fbfda7daffd649653314e1b2fdcefd2e.png
image.thumb.png.4992db722cb92540e8c24acf51705595.png

problém způsobuje právě ta položka Adaptivní vedení v jízdním pruhu (Lane Assist+) která obsahuje kapacitní volant. (např v Kamiqu a Scale to byla položka ASISTOVANÁ JÍZDA 2.0)

Vloženo (editace)

Bez ohľadu ako sa to volá lebo v tom je už skutočne docela pekný chaos platí že od začiatku zavádzania asistenčných systémov na udržanie v jazdnom pruhu bola vždy potreba overovať bdelosť vodiča aby tento systém nebol zneužívaný. V počiatkoch si to pýtalo len cítiť hoci aj malý odpor v riadení. Lenže našli sa borci ktorý napríklad zapichli fľašu s vodou do volantu aby ten systém oblafli a potom to dopadalo aj takto.

https://www.youtube.com/watch?v=sEpVvxKN-WI

Následne sa sprísňovali podmienky na overovanie bdelosti napríklad tým že ten zásah vodiča musel byť intenzívnejší aby takéto fľaše vo volante to neobchádzali. To malo negatívny dôsledok v tom že tieto systémy sa stali až otravné lebo napr. na dlhej rovine keď nebolo treba ani pohnúť volantom pípali "prevezmite riadenie". Svetlo na konci tunela predstavuje kapacitný volant ktorý vie cez čidlá vo volante zistiť prítomnosť rúk na volante bez toho aby s tým volantom bolo nutné pohnúť alebo naň vyvíjať nejakú silu. A práve pri týchto kapacitných volantoch sa po určitom čase objavuje neduh že tie čidlá časom asi jemne zmenia svoje vlastnosti a ich riadiaca jednotka tento stav ktorý nastane vyhodnotí ako chybu čo sa zapíše do pamäti závad a vyvolá hlásenie "TA nedostupný". Tento stav po chvíli odznie TA je opäť dostupný až kým sa ten kolotoč nezopakuje znova. A intervaly výskytu sa môžu prejavovať sporadicky až extrémne často.  Superb ten kapacitný volant dostal až začiatkom roka 2021 ak si správne pamätám. Takže u teba tento problém nemôže nastať lebo ešte nemáš kapacitný volant.

 

 

Editováno: , autor: abeljozef
Vloženo

Zdravím pánové.

Chci se zeptat když zmáčknete tlačítko TA na volantu a jedete např. v obci 55km/h  udržuje se tato rychlost a nebo klesne na předepsanou rychlost v obci 50km/h?

Vloženo

Vždy klesne na předepsanou rychlost a já si ji pak tlačítky na páčce tempomatu koriguji na 53 km/h v obci, na 97 km/h mimo obec a na 138 km/h na dálnici (pokud tedy chci dodržovat maximální povolené rychlosti).

 

Vloženo

Záleží zda má auto i prediktivní tempomat, pokud má jen obyčejné ACC, nastaví se rychlost která je právě na tachometru (pokud již ACC nebyl aktivní v době stisku TA).

Vloženo (editace)

Dobře.

Takže auto má pACC  nastaveno v menu na aktivní. 

Během aktualni jízdy tempomat nebyl ještě zapnut.

Po stisku TA tlačítka na volantu prevezme aktuální rychlost a nebo nastaví danou rychlost např. ve vesnici 50km/h?

Editováno: , autor: japok
Vloženo (editace)

Z mojej skúsenosti prevezme aktuálnu rýchlosť, no nepostrehol som presne kedy (buď pri najbližšej značke, alebo za križovatkou) ti zmení automaticky na predpísanú rýchlosť. 

 

Niekedy ma to vytáča, lebo auto dosť aktívne pribrzdí do predpísanej rýchlosti. Ocenil by som plynulejší prechod. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Vloženo

@r_e_n_e Ještě jednou, ty v autě nemáš to co je TA dneska, který má samostatnou klávesu na volantu. Ty můžeš maximálně zapnout tempomat páčkou pod volantem, ale nemáš na volantu tlačítko na aktivaci TA.

Vloženo

Či to mám páčkou pod volantom, alebo tlačidlom na volante, je funkcia totožná. 

Sleduje to značky, sleduje to čiary a sleduje to vozidlo pred tebou. 

Vloženo

Takže problém zo senzormi vo volante vyriešili úpravou jednotky vo volante HW23. Keď nepomohol Flash gw na sw AR ,ani úplata zákazníkov na 1rok APP konekt zadarmo alebo odkódovanie TA  tak hackli modul KLR. Toto mi pripomína aféru s Dieselgate. Len koncern akosi zabúda že KLR senzor je aj pre EA.

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...