Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

To se jako vážně dotazuješ co dělat, když vypneš ventilátor i klimu a máš potom v autě horko ? Děláš si srandu...

 

Nařiď si teplotu, dej auto a o víc se nestarej :-)

Vloženo

Jasně že můžeš ale pak zas bude horko...

tedy klimu můžeš vypnout tlačítkem AC ale nevím jaký má smysl vypnout ventilátor, alespoň na minimum by běžet měl,

jinak tam nikdy  moc příjemně nebude.

Vloženo

Pokud chápu dotaz správně, tak po vypnutí ventilátoru a klimatizace auto vyloženě topí na sklo? 

Správně by měl po vypnutí proudit pouze vzduch nasáváný pohybem vozu a stejně teplý jako je venkovní teplota.

 

Vloženo

Pokud máš automatickou klimatizaci, zůstávají klapky v poloze v jaké jsi ji vypnul. Tedy pokud ráno sedneš do studeného auta, nastartuješ a máš nastaveno 20°C, automatika se snaží topit -> nastaví klapku na okno aby se nemlžilo a topení taky blízko max. Když dáš potom OFF, klapky zůstanou v této poloze a prouděním vzduchu to potom topí "naplno".

Vloženo

Nedostal som k autu podrobný návod na automatickú klímu preto sa pýtam ako sa dajú prepnúť výduchy len na nohy alebo strednú časť tela alebo len na predné okno ako sa to dalo robiť manuálnym otočným voličom ?

Vloženo (editace)

No avtomaticka sa vola preto aby si do toho nebabral, nastavis teplotu a hotovo. 

Moznost 2. Nekupovat skodovku. 

Editováno: , autor: atlan
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Vloženo

@j.jurasek No já si tedy nejsem jistý, ale to, co popisuješ, to asi není správné chování. Aspoň podle sebe... když nastavím 20°C bez A/C, tak po dosažení teploty v interiéru klidně začne chladit (využívat studený vzduch zvenku). Kdyby to byl problém v létě, tak to bych chápal, ale když se napíše "topí naplno", pokud je dopoledne 0-5°C, tak asi něco nesedí. Jinak "AUTO" primárně nevyužívá středové výdechy, což je v létě škoda...

Vloženo

Jako nevím, Karoq není Š 120, aby bylo nutné vypínat ventilátor, naopak, v moderních wagenech je ventilátor od toho, aby ventiloval. Pokud máš climatronic (jakože bez toho už si auto nedovedu představit), tak prostě zapneš na "auto" a o nic se nestaráš, max. si pustíš AC, pokud to ventilátor a venkovní teplota neuchladí. Když se budeš do systému, který si dělá ambice být chytřejší než řidič (viz různé asistenční systémy), snažit montovat a přesvědčit ho, že jsi chytřejší, dopadne to akorát tak, že to nebude fungovat, protože systému svými zásahy rozhodíš brýle :-) ... Ona už ani embaso manuální klimatizace není doslova manuální ... 

Vloženo

Bez podpory ventilátoru š120 ještě ventilovala a od pozdějších modelů už mizerně. Co mám klimatronik nastavím si teplotu a víc na to celý rok prakticky nesáhnu. Znám šetřílky co si klimu ani nezapínají protože by se jim prý vyfučela než pojedou v létě na Jadran s kufrem paštik a ventilátor jim taky zvyšuje spotřebu, tragédie. 

  • o 1 rok později...
Vloženo

Mátě někdo dlouhodobou zkušenost s používáním klimy v Karoqu následujícím způsobem:

1. několik minut před příjezdem do cíle vypnout klimu (AC), aby se vysušil výparník

2. AC zapnuto nepřetržitě - nikdy nevypínám

 

Zajímalo by mě, zda je u verze 1 znát, že klima potom nemá snahu smrdět a nemusí se tak (skoro nikdy) desinfikovat.

Napište jak to máte.

Vloženo

Samozřejmě, že je to znát. Sice mám manuální klimu, ale posledních 13 let jsem ani na jednom ze tří aut neřešil smrad ani žádný čištění klimatizace. Používám teda hardcore metodu, vypnutí klimy před dojezdem a navíc topení na max. Nikdy jsem necítil žádnej smrad, zato u služebáků je to vždy na blití po nastoupení, tam je nastaveno auto a nikdo nic neřeší.

Vloženo
46 minutes ago, alex.333 said:

Mátě někdo dlouhodobou zkušenost s používáním klimy v Karoqu následujícím způsobem:

1. několik minut před příjezdem do cíle vypnout klimu (AC), aby se vysušil výparník

2. AC zapnuto nepřetržitě - nikdy nevypínám

 

Zajímalo by mě, zda je u verze 1 znát, že klima potom nemá snahu smrdět a nemusí se tak (skoro nikdy) desinfikovat.

Napište jak to máte.

Dělám to posledních několik let viz tvůj bod 1 a smrad z klimy v autech neznám. Přesto nechávám jednou za cca dva roky vnitřek vzduchových rozvodů dezinfikovat, ale spíš jen pro pocit.

Vloženo
před 46 minutami, alex.333 napsal:

Mátě někdo dlouhodobou zkušenost s používáním klimy v Karoqu následujícím způsobem:

1. několik minut před příjezdem do cíle vypnout klimu (AC), aby se vysušil výparník

2. AC zapnuto nepřetržitě - nikdy nevypínám

 

Zajímalo by mě, zda je u verze 1 znát, že klima potom nemá snahu smrdět a nemusí se tak (skoro nikdy) desinfikovat.

Napište jak to máte.

Ano první způsob používám ve Fabii a auto nikdy na desinfekci nebylo, nesmrdí.

za to AutoAC u Toyoty jsem měl zapnutý týden v kuse, pak to vypl a bylo cítit po octu.

Od té doby i autoklimu zapínám na manuální režim a chvíli před vypnu. Teď po roce a něco žádný smrad.

Vloženo

Ještě nikdy se mně nestalo, aby klimatizace smrděla (max chvilkový závan po zimě první den, co se pustí chlazení) a nikdy jsem žádné opičárny s manuálním režimem nedělal.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

OMG, toto vlákno (hlavne otázka na začiatku) je ako zlý vtip.

Sú dve "správne" možnosti používania:

  1. Mať zapnutú klímu (AC) celý rok, nastavené na AUTO a riešiť iba teplotu, prípadne ak treba, tak to, že kam má fúkať. V tomto režime sa odporúča častejšia dezinfekcia systému.
  2. Používať AC iba keď treba a pred koncom jazdy vypnúť, aby sa vysušil výmenník. Menšia pravdepodobnosť toho, že budú v aute pachy, ale nie je to tak komfortné a treba si uvedomiť, že chladivo v klimatizácií zabezpečuje aj mazanie kompresora, takže treba myslieť na to, aby sa klimatizácia občas zapínala aj mimo letnej sezóny inak zase hrozí jej mechanické poškodenie.

V každom prípade platí, že ventilátory v aute nikdy nevypíname úplne, a to bez ohľadu na to, že koľko je vonku práve stupňov. Aktívna ventilácia okrem iného zabezpečuje aj výmenu vydýchaného vzduchu v kabíne, bráni zahmlievaniu okien a bráni aj tomu, aby zatuchla ventilácia/klimatizácia od plesní, atď.

Vloženo (editace)

Já jsem postup 2)  podle e1. dělal u manuální klimatizace. U automatické neřeším a nic nesmrdí. Ono je třeba, aby se ideálně po zimě ta klimatizace čistila (ozon) a jednou za dva roky vyměnit filtr. Na to se u služebních sere, tak proto smrdí víc.

Editováno: , autor: mobil-man
Vloženo
před 7 hodinami, e1. napsal:

a treba si uvedomiť, že chladivo v klimatizácií zabezpečuje aj mazanie kompresora, takže treba myslieť na to, aby sa klimatizácia občas zapínala aj mimo letnej sezóny inak zase hrozí jej mechanické poškodenie

Naštěstí v moderních Škodovkách jsou kompresory regulované a již nemají spojku (myslím jen Scala/Kamiq má v některých konfiguracích) a i při vypnutém AC se kompresor otáčí a žene chladivo s mazivem okruhem (jen se využívá minimum jeho výkonu).

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...