Přejít na obsah

Chyba P30DE00, napetovy pokles na vedeni alternatoru prilis vysoky.


Galaxy64

Doporučené příspěvky

Hledal jsem, nenasel, tak se tady zeptam, nez to dam do servisu.

Po sesti letech a 45kkm, se mi zacalo zobrazovat na displeji Akumulator 12V slaby, dobijte jizdou a podobne hlasky i na infotainmentu. Auto startovalo i v mrazu normalne, ale po peti minutach po odstaveni i po delsi jizde neslo otevrit pres Kessy, jenom dalkou na klici. Toto vse se deje naprosto opakovatelne. 

Ok, baterka to ma po tech letech za sebou. Koupil jsem novou Exide 60Ah AGM. Vymenil, nakodoval novou baterku, no a problem trva stale.

Dobiji to spravne, alespon dle meho mereni. I kdyz to nefunguje, je na baterce minimalne 12,6V. Presto auto hlasi slabou baterii po par minutach odstaveni a Kessy nefunguje odemknuti. Zamknout hned po jizde jde vzdy. Diagnostika hlasi chyby v mnoha jednotkach ohledne powermanagementu, vše vymazano, bez uspechu. Prvni ale naskoci v GW chyba P30DE00. Pro jistotu jsem nechal auto dva dny s odpojenou baterkou, bez vysledku.

Pohledove jsem zkontroloval pripojeni konektoru na monitorovani baterie. Nevite nekdo prosim co zkontrolovat, zmerit, vymenit?

Po zkusenostech se servisy skoda, se mi tam opravdu nechce, ale zrejme me to nemine. Dik za kazdou reakci.

Editováno: , autor: Galaxy64
pismenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Galaxy64Znovu bych baterku nakodoval, s parametrem gel

Pak bych šel po ukostření baterie na karoserii, zkontrolovat zda je dobře dotažený, tohle opravdu dělá psí kusy a vysvětluje to chyby všude.

Jako druhé bych odpojil konektor z jednotky na - polu.

Auto i tak bude vědět jaké má napětí v systému. 

A zkontrolovat alternátor, dotažení, řemen a tak 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontroloval jsem tak nejak vedeni, kam se da dostat a dohlednout. Baterka nakodovana podruhe a spravne.

Ale. Odpojil jsem ten datovej kablik od - polu baterky. Auto ted jde odemknout pres kessy i druhej den a auto nepinda, ze "nabijte jizdou".

Z toho nejak usuzuji, ze je pojebana ta RJ, co je na baterce a dava nejaky nesmyslny data, ze je baterka slaba. To ma pak za nasledek uspani funkce kessy a hlasku na displeji.

Co mam odpojenej ten kablik, tak je vse ok, krome hlasky v GW a nefunkcniho start/stopu. Ten s/s stejne nefungoval, mel jsem ho vypnutej "napetovou metodou", ale to jsem ted pro jistotu vratil zpatky na tech 7,6V. Nejlip, kdybych si mohl ten minus kabel s tou RJ nekde pujcit na vyzkouseni.

 

Trochu jsem se taky informoval v autorizaku. Vybec nechapali, co jsem jim rikal o svych dosavadnich pozorovanich. A prej, ze nejdriv ze vseho musim koupit baterku od nich (pry oficialni postup skodovky) a pak se uvidi. No tvl., musim si s tim poradit nejak sam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je postup. Když jsi byl v asi  VCDS tak tam bylo vidět, kolik si auto myslí jaké má napětí a porovnat to s multikem změřenou baterkou před a  poodpojení kablíku z -.

Taky mohly být ovlivněny zařízení na stejné sběrnici, teď po vytažení kabliku už ne. To by znamenalo že jednotka na - je vadná a asi zkratovala sběrnici.  

Jedno čidlo a pos.... se půlka auta. 

Takže asi vrakáč nebo koupit asi ten celý - kabel, měnit bude asi hokna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska trochu casu, tak jsem badal dal.

Zapojeny datovy konektor na minus bat.

Vypnuty motor, multimetr na baterce 12,6V VCDS rika 9,3V. Displej hlasi slaba bat.

Nastartovany motor, multimetr 14,8V, VCDS 11,2 a pomalu stoupa az ke 12V.

Po peti minutach vypnuty motor a VCDS rychle klesa nekam k 9,5V a hned samozrejme hlaska.

 

Jeste bych chtel zkontrolovat datove vedeni mezi jednotkami.

Koukal jsem do schemat a z te jednotky od baterie vedou dva datove draty do GW. U meho rocniku je pry GW soucasti BCM.

Muzete mi prosim nekdo toto potvrdit? A kde tu BCM potom najit v aute?

Pokud vedeni bude ok, vymenim ten minus kabel s jednotkou, pak uz nevim :-(.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

F3 nema samostatnu GW, ale HW je to sucast BCM. BCM najdes za palubnou doskou nad spojkou, resp. lavou novou v smere jazdy, 3 velke konektory

 

2118637427_Snmkaobrazovky(221).thumb.png.41574ab945ad806179ae43a3a1665967.png 1788863952_Snmkaobrazovky(222).thumb.png.5454b286b703691c51bc7222ee17db16.png

 

ak dobre pozeram, ten nabijaci "modul" J367 je pripojeny na konektor B (prostredny), pin 26 (T46b/26). je to pin a linka vyhradeny/a len dobijacej sustave

 

2145123840_Snmkaobrazovky(219).thumb.png.27c171aed2188347a9dc003274c777a7.png 2028231516_Snmkaobrazovky(220).thumb.png.1fad152f6ef0b334ecb07229f28998d6.png 847536620_Snmkaobrazovky(224).thumb.png.da12fefd63f07dfe6e54394191bcd4f6.png 2015412097_Snmkaobrazovky(223).thumb.png.b7561790d0d012fbf2db5ad8d7de931e.png

 

mozno kravina, no J367 je napojeny aj cez poistku? tu si kontroloval? poistky v motorovom priestore, pozicia 9, hodnota 7,5 A

 

1189078590_Snmkaobrazovky(225).thumb.png.ba1af9ca81ed87e3216a20b810253159.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejaky update.

Vymenil jsem minus kabel s J367, pujceny z Rapida, stejne číslo dílu.

Stale stejna situace, takze tím to není.

VCDS nize, to co ukazuje na terminalu 30, je shodne s tim, co měřím multimetrem na baterce. Vypadá to, jako by neco tomu autu "nalhávalo", že tam je cca o 4V nižší napětí. S tím jak stoupne napětí po nastartování, stoupá i reportované napětí do gw, ale stále o ty asi 4V nižší. Stejně tak i klesá po vypnutí motoru. No jsem z toho jelen.

Pravda, ještě jsem nekontroloval vedení z J367, jestli jsem správně pochopil @wirer, tak by oba dráty mely vést na prostřední konektor BCM. No ale moc naděje tomu nedávám. Ještě na to někdy kouknu, pak už fakt nevím.

 

Pokud je J367 odpojená, auto nic nehlásí na displeji, Kessy funguje a bonusem je nefunkčni s/s. Stejne mě to ale vadí, že na to nemužu přijít. Pokud by měl někdo nějaký nápad budu šířit jeho slávu :-).

 

image.jpeg

Výstřižek2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajo takže auto ví kolik má voltíků. Ale pro stání upřednostňuje baterku, proto to kessy, i chyba start stop. Jelikož je to vedení z J367 je komunikační, tak bych tipoval chybu SW nebo HW BCM. Jako první bych zkusil si v servise nechat přehrát SW BCM zálohou ze serveru škody. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klucííí. Protoze jsem dneska mel trochu vic času, tak jsem jeste laboroval v garazi a zjistil jsem asi zasadni vec.

Koecne jsem pochopil, jak asi ta J367 funguje. Minus z baterky je na ni pripojenej, to je jasny. Žlutozelenej je LIN datovy drat a vede do GW v BCM. Ale co jsem pochopil až dneska, ten zbyvajici červenočernej je ten, na kterem ta J367 vlastně měří to napětí. No a pravě na tom dratu mam na multimetru cca o 3-4V menší napětí. Takže jednotka vlastně autu dává správné hodnoty, ale má špatné informace na vstupu. 

Jak píše wirer výše, je to napájené z pojistky pozice 9, na této pojistce je napětí správné, takže někde ve vedení musí být přechoďák. 

Doufám, že uvažuju správně a teď teda budu hledat (teda nevím jak a kde).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak opraveno, závada nejspíš přechoďák v kabelovém svazku kladný spoj J317, 30a. Protože nevím, kde bych v tom svazku ten spoj hledal, natáhl jsem takřka profesionálně náhradní drát z pojistky 9, na jednotku J367, T2/d2.

Auto už nehlásí žádné kraviny, kessy funguje, napětí jsou ok.

ok.JPG

Editováno: , autor: Galaxy64
pismenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to mě taky. Pokud by tedy správně diagnostikovali závadu (což pochybuju), jestli by to udělali jako já, nebo ví kde je ten "kladný spoj" a dokázali by to opravit, nebo dokonce měnili celý ten svazek. To by ovšem byla práce pro dva mechaniky na dva dny :-).

Osobně mám s autorizáky ty opravdu nejhorší zkušenosti tedy ještě z doby, kdy byla moje auta v záruce, potom mě tam už nikdy neviděli. A to si dovoluji říct, že jsem velmi chápající a tolerantní zákazník. A v některých servisech měl i kamarády. Vždy jsem o problému věděl "tak nějak víc", než celej ten servis.

Opravil jsem to po svém, ale pohrál jsem si s tím, takže za mě spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...