Přejít na obsah

Měřené úseky


miccap

Doporučené příspěvky

Vyhlašuji akci pomozte řidičům.

Celé to spočívá v tom, že si vyhlídnete kamerami měřený úsek, zakoupíte barvu ve spreji tmavé barvy, večer se vypravíte k místu, pozor na auto, aby ho nesejmuly kamery, zády se postavíte ke kamerám a sprejem přestříkáte bílé čáry přes vozovku. Tím se stane měření pomocí kamer nefunkčí, přitom kamery by neměly hlásit chybu, a než se na to přijde, mnohým řidičům to ušetří body i peníze. Přitom způsobená škoda na cizím majetku prakticky žádná :-) Já už svůj úsek vyhlídnutý mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám návrh - co kdyby se místo vymýšlení jak tyto měření znehodnotit napsalo, kde tyto nové radary jsou umístěné?

Co jsem zatím zjistil:

1. Praha - Jižní spojka u Europarku Štěrboholy směrem na Prahu před zúžením u pumpy OMV

2. Praha - křižovatka ul. Modřanská a Jeremenkova. Nevím jestli měří průměrnou, nebo aktuální rychlost, ale 100% hlídá rychlost průjezdu křižovatkou. Je umístěn za křižovatkou na ul. Modřanská a hlídá oba pruhy směrem do středu města

3. Praha - Strahovský tunel - někde cca po 300 metrech je u stropu a hlídá oba pruhy a někde u cedule 1.200 metrů je konec měřeného úseku - směr Praha 6

4. Praha - tunel Mrázovka - hlídány obě tuby tunelu

5. Praha - ul. Dobříšská - mezi Zlíchovským tunelem a Mrázovkou - hlídá průměrnou rychlost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto je klasicka kamera, jako v tunelech, casem synchronizovany zaznam. Proto jsou tam ty bile cary (s presne danou vzdalenosti od sebe), ktere na zaznamu urci presnou polohu vozidla a cas prujezdu. Jestli si nekdo vzpomene (mestaci), ze o kus dal budou merit i okamzitou laserem, ci necim jinym homologovanym, tak potom smula. Dva prestupky v 1 km.

Mozna by to nekdo, kdo se temito systemy zabyva profesionalne, objasnil lepe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde o to jezdit jako prase a myslet jak jsem nad nima vyzrál, jde o to, že je tady čím dál větší buzerace... a většinou se jedná o úseky, kde není zvýšený pohyb chodců, prostě o úseky, kde se dá jet rychleji, aniž bych někoho ohrožoval. Samozřejmě se najdou moralisti, kteří nepřemýšlí vlastní hlavou, ale podřídí se bez výhrad rozumu jiných, a když někdo chytrý a mocný má pocit, že 80 km/hod je na víceproudé silnici maximum, tak je to prostě optimální rychlost. Když není provoz, dá se jet po spojce 120 a většina aut tam touto rychlostí jezdila a nemám pocit, že by bylo víc nehod než teď, je to pořád stejné, navíc se tím dodržováním 80 zhoršila plynulost, auta v pravém pruhu jedou 80 a nákladáky je předjíždí 85-90 v levo...

Co se Podolského nábřeží týče, tak to neměří rychlost průjezdu křžovatkou, ale prostě v té křižovatce začíná měžený úsek a končí někde u vodárny, nevím přesně, kus před dalšími světli. Kolem bazénu a tram ostrůvků jsem jezdil vždy 50-60, ale večer už tam pojedu třeba 70 a nemyslím si, že někoho ohrožuji.

Nezlobte se na mě, ale já se víc než značkama říádím vlastním úsudkem a vždy se snažím jet tak, abych nikoho neohrozil a abych také nejel na hraně svých schopností, ale měl rezervu. Tzn. klidně i rychle, ale pořád bezpečně.

At si každej říká co chce, ale nesouhlasím s tím, že rovnice RYCHLOST=NEBEZPEČNOST má absolutní platnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miccap: <_< ....a většina řidičů je přesvědčena, že rychlostní limity jsou na většině míst k ničemu a nejraději by je zrušili všechny :)

No nepovažuji se za moralistu a jezdím pokud možno slušně, ikdyž netvrdím, že rychlost občas nepřekročím, ale...

... dokážeš si vůbec představit, jak těžké havárie jsou třeba v tunelech, kde si ty myslíš, že je všechno v pohodě a to jenom proto, že tam nejsou chodci? Jakákoliv nehoda s mimo tunel banálním zahořením některého z aut je pěkný průser, protože díky komínovému efektu se oheň pekelně rychle šíří a to ani nemusíš mít dlouhý tunel typu Mont Blanc, ale stačí ty naše městské.... navíc nevím, jak v Praze, ale třeba v Brně jsou pěkně zakřivené a v jednom z těch brněnských je proto dovolena rychlost jen 60...

... v noci se asi obecně jezdí rychleji, i mě líbí rychlejší průjezd městem, ale zrovna v okolí nástupních ostrůvků nevím, nevím... pokud máš v okolí lidi, tak 70 rozhodně není dobrý nápad ani v noci, zvlášť s ohledem na často podroušený stav nočních chodců <_<

Se mi nedávno stalo a pěkně mě lepilo u zadku, když mi takhle z chodníku, z místa ,které moc neosvětlovalo pouliční osvětlení, zničeho nic vyloženě spadl nějaký ožralý kretén přímo před kapotu :huh: Stačil jsem to strhnout na poslední chvíli a vyhnout se mu, ale kdybych takovýho ožralýho blba trefil, tak už vidím ty problémy. A to jsem jel 40! Překročit 50 na těch tvých oblíbených 70 tak toho ožralu zabiju a buď si jistý, že soudní znalec by mě tu rychlost pěkně spočítal a soud potom taky. A suď se, ikdyž prvotní příčina nebyla tvoje vina ;)

Ona trocha opatrnosti a rozumu je na místě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemluvil o tom, že opatrnost není na místě, ta je na místě vždy. Samozřejmě, že když vidím, že jsou u silnice lidi, tak spomalím, to je už automatický reflex. Tunely jsou samozřejmě nebezpečné, ale když to auto bude řídit blbec, tak může jet 50 a roztřelí to. Je především na Tobě, abys odhadl své možnožnosti a možnosti auta. Když pojedeš se starou Š120, tak rychlost 80 Km/h je úplně něco jiného než 80 v OII. To samy jako 150 s OII a 150 s 7 bagem, ale pořád je nejdůležitější, kdo to řídí.

A taky by mě zajímalo, co je u většiny Vás, co rychlost dodržute, prasácká jízda. jestli to, že jedeš po dálnici 160-180 a když máš před sebou něco pomalejšího, a v pravo ještě pomalejší auta, tak zpomalíš, nenalepíš se mu na kufr, počkáš až on předjede ty o málo pomalejší auta a pak si zase zrychlíš na svou rychlost. Nebo když jedeš cca 160 a předjíždíš kolonu aut a najednou ani nevíš kde se vzaly, tak máš v kufru světla a blik a blik, přitom nemáš kam se uhnout.... pak najednou zpomalý, ztratí se v zadu a najednou zase vidíš jak na tebe letí raketa a cca 30 metrů před tebou v pravo kamion, když se ti raketa málem zastaví o kufr, ty ještě zrychlíš, abys mohl co nejdřív předjet ten kamion a uhnout se mu, ale on šup do leva a podjede tě tak, že je tě div nevytlačí ze silnice... To je hulvátství.

Stejný hulvátství je jet zarytě v levo, v pravo nic, ale myslet si, jedu přece předepsanou rychlostí, tak co ten za mnou chce? K tomu ale naštěstí mám hodně nabroušené dálkové světla, většinou zafungujou...

Prostě já si myslím, že bezpečnost na silnici je hlavně o toleranci jak k pomalejším, tak k rychlejším, o ohleduplnosti ve smyslu nikoho nezdržovat ani nikoho nestresovat, o zdravém sebevědomí - tzn. nedokazovat si svou sílu pomocí auta, a taky o tom, že když vidíš, že někdo se chce napojit s vedlejší, a za tebou je kolona apřed tebou kolona, tak zpomalíš a ukážeš, ať jede, to samý při přejíždění do pruhů a pod.

Je takovejch řidičů, co si myslí, jak jsou slušní a jak vzorně dodržují pravidla, kteří často tak rádi dělají, že tě nevidí a koukají zarytě před sebe, když ty zoufale blikáš směrovkou a potřebuješ se zařadit apod...

Tohle mi tady vadí nejvíc. Málokdy mi vadí rychlý auto, podle mě se málokdy řidič rychlýho auta chová arogantně a hulvátsky. Daleko horší jsou podle mě ti řidiči, kteří si myslí, že oni jezdí podle předpisů, tak ostatní musí taky. To prosím není namířené proti nikomu konkrétnímu.

Můj názor. Nic víc a nic míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je především na Tobě, abys odhadl své možnožnosti a možnosti auta. Když pojedeš se starou Š120, tak rychlost 80 Km/h je úplně něco jiného než 80 v OII. To samy jako 150 s OII a 150 s 7 bagem, ale pořád je nejdůležitější, kdo to řídí.

Jinými slovy schvaluješ, že ten kdo má větší a bezpečnější auto, tak může lítat jako prase? :angry: A co ten, koho takovejhle superman sestřelí? Věřit si můžeš sebevíc, ale ještě Ti to nedává právo hrubě porušovat předpisy...

Jeden malý příklad za všechny: v nedaleké vesnici je okolo hlavní silnice alej stromů, silnice je rovná, jak když střelí a svádí tedy k rychlé jízdě, domy jsou jen po jedné straně silnice, spousta řidičů se tedy domnívá, že 50tka tady nemá co dělat...no a na této silnici je křižovatka T...když přijíždíš z vedlejší, můžeš si najet do výhledu jak chceš, tak díky těm stromům vydíš na každou stranu jen pár metrů. A pokud se najde sebevědomý silák, co 50tku na hlavní nedodržuje, tak Ty, pokud vyjíždíš z vedlejší, mu vjedeš do cesty a pokud máš tu smůlu, že nemáš dost peněz třeba na BMW 7xx, ale vlastníš Š 120, tak vzhledem k akceleračním (ne)schopnostem jseš na kaši :ble Takových bouráků už tu bylo nepočítaně. Ale jestli se domníváš, že když jels po hlavní, máš vyhráno a je to vina toho chudáka ve Š120, co Ti tam vjel z vedlejší, tak by ses přepočítal... Když byl jeden takový případ u soudu, tak v odvolačce dokonce Nejvyšší soud ve svém judikátu vyřkl ortel, který velice zjednodušeně říká, že ten, kdo porušuje předpisy nemůže očekávat, že všichni ostatní je budou dodržovat - jinak řečeno, nedodržuješ předepsanou rychlost (třeba v obci) a výrazně ji překročíš, pak se nemůžeš divit, že Ti někdo nedá přednost.... vím, popsáno velice buransky, ale vina padla na řidiče jedoucího po hlavní, protože mu soudní znalec vypočetl rychlost v době střetu na min. 76km/h - na padesátce ;)

BTW: právě ta TOLERANCE je to, co na našich silních krutě chybí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemluvil o tom, že opatrnost není na místě, ta je na místě vždy. Samozřejmě, že když vidím, že jsou u silnice lidi, tak spomalím, to je už automatický reflex. Tunely jsou samozřejmě nebezpečné, ale když to auto bude řídit blbec, tak může jet 50 a roztřelí to. Je především na Tobě, abys odhadl své možnožnosti a možnosti auta. Když pojedeš se starou Š120, tak rychlost 80 Km/h je úplně něco jiného než 80 v OII. To samy jako 150 s OII a 150 s 7 bagem, ale pořád je nejdůležitější, kdo to řídí.

A taky by mě zajímalo, co je u většiny Vás, co rychlost dodržute, prasácká jízda. jestli to, že jedeš po dálnici 160-180 a když máš před sebou něco pomalejšího, a v pravo ještě pomalejší auta, tak zpomalíš, nenalepíš se mu na kufr, počkáš až on předjede ty o málo pomalejší auta a pak si zase zrychlíš na svou rychlost. Nebo když jedeš cca 160 a předjíždíš kolonu aut a najednou ani nevíš kde se vzaly, tak máš v kufru světla a blik a blik, přitom nemáš kam se uhnout.... pak najednou zpomalý, ztratí se v zadu a najednou zase vidíš jak na tebe letí raketa a cca 30 metrů před tebou v pravo kamion, když se ti raketa málem zastaví o kufr, ty ještě zrychlíš, abys mohl co nejdřív předjet ten kamion a uhnout se mu, ale on šup do leva a podjede tě tak, že je tě div nevytlačí ze silnice... To je hulvátství.

Stejný hulvátství je jet zarytě v levo, v pravo nic, ale myslet si, jedu přece předepsanou rychlostí, tak co ten za mnou chce? K tomu ale naštěstí mám hodně nabroušené dálkové světla, většinou zafungujou...

Prostě já si myslím, že bezpečnost na silnici je hlavně o toleranci jak k pomalejším, tak k rychlejším, o ohleduplnosti ve smyslu nikoho nezdržovat ani nikoho nestresovat, o zdravém sebevědomí - tzn. nedokazovat si svou sílu pomocí auta, a taky o tom, že když vidíš, že někdo se chce napojit s vedlejší, a za tebou je kolona apřed tebou kolona, tak zpomalíš a ukážeš, ať jede, to samý při přejíždění do pruhů a pod.

Je takovejch řidičů, co si myslí, jak jsou slušní a jak vzorně dodržují pravidla, kteří často tak rádi dělají, že tě nevidí a koukají zarytě před sebe, když ty zoufale blikáš směrovkou a potřebuješ se zařadit apod...

Tohle mi tady vadí nejvíc. Málokdy mi vadí rychlý auto, podle mě se málokdy řidič rychlýho auta chová arogantně a hulvátsky. Daleko horší jsou podle mě ti řidiči, kteří si myslí, že oni jezdí podle předpisů, tak ostatní musí taky. To prosím není namířené proti nikomu konkrétnímu.

Můj názor. Nic víc a nic míň.

Myslím, že 80-ka je stejna jak ve 120 tak v OII akorat zalezi na ridici. Chapu tvoje rozhorceni, ze nemuze jezdit rychle, ale oni ty pravidla prece jen k necemu jsou. Kdyby nebyly, tak je na silnicich daleko vic mrtvych nez je.

Co se tyce toho, ze kdo ma rychle auto jezdi ohleduplne, tak to zcela urcite neni pravda a treba v Praze je to videt velmi casto. Velikost auta preci neurcuje prednost nebo neco podobneho. Nekolikrat jsem videl vola v rychlem aute jak si to hnal pred sanitkou a nechtel ji pustit pred sebe, protoze na nej prece nekdo nema. Je taky pravdou, ze to delaji ridici mensich a slabsich aut, vsechno je ve vychove a ohleduplnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak jsem koukal, že o jedno místo s těma čárama se už někdo postaral:-) já to ale nebyl. jen by mě zajímalo, jestli to skutečně má vliv na funkci měření času, za který jsem projel měřený úsek. ale pokud chybí pevný bod, je velká šance na zpochybnění správnosti měření.

Jinak PČR prostřednictvím sympaťáka pana Bambase chce požádat Kapsch o takovou maličkost, chce mýtné brýny využít k měření rychlosti na dálnicích... A určitě to nechtějí zadarmo... Proč rovnou neuzákoní GPS v autě a omezovač na 130?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...