Publikováno Leden 13, 20232 r Ahoj. Co si myslíte o službě dekarbonizace motoru ? Nebo stačí auto občas pořádně prohnat po dálnici ? Link níže: https://www.autocentrumkarvina.cz/autocentrum-karvina/dekarbonizace/
Leden 16, 20232 r Samozřejmě blbost. Jediné co funguje je sundat sání a udělat to pomocí sody a skořápek. VW na to postupy, nicméně je lepší se domluvit s autorizovaným servisem od citroenu nebo peugeotu. Tam mají sadu na oprýskání snad v každém servisu. Mimochodem podle toho videa ti to nechají venku běžet bez filtru 1h to fakt nechceš. Upraveno Leden 16, 20232 r od 15degren
Leden 16, 20232 r Něco podobnýho jsem viděl před více než 20 lety když jsem dělal ve VW servisu a nechával si to dělat propagačně vedoucí servisu na svým starým TDíčku. Jako něco do sebe to má, ale s ohledem na "kvalitu" stránek (ne že by to bylo všechno :-) ) bych asi volil jiný servis. Nehledě na hodně agresivní reklamu a popis "nutnosti" dekarb provést.
Květen 12, 20241 r Takhle vypadali sací ventily u naší fabie 1.0 TSI 81kw r.v 2018 s filtrem pevných částic po nájezdu 199700km.
Květen 14, 20241 r Autor sorry možná blbý dotaz @paulmoto ... ty obrázky ... to je jako že vypadají dobře nebo špatně ?
Květen 14, 20241 r Takhle vypadají ventily před čištěním. před 6 hodinami, arokysjerdno napsal: sorry možná blbý dotaz @paulmoto ... ty obrázky ... to je jako že vypadají dobře nebo špatně ?
Květen 14, 20241 r Dělal jsem to sám doma.Používal jsem přípravek Protech CarbonX K1+K2 , nastříkal jsem vždy do jednoho sacího kanálu přípravek K1 nechal působit cca 30 min a pak stříkl přípravek K2 a ručně pomocí různých šperháků a kartáčků to šudlil, poté odsál rozpuštěný karbon a vyfoukal ventily kompresorem, dělal jsem to tak dlouho dokud to nebylo čisté.
Květen 15, 20241 r Můj názor je rozhodně nespoléhat na nějaké pochybné "dekarbonizační" a podezřele levné zázraky, co kolují různě po netu. Zvlášť pokud máš na autě částicový filtr (ten by také nějaký šarlatánský zázrak přežít, a to by bylo pak drahé). Autorizované servisy koncernu VW na to mají schválený oficiální postup a zařízení pro otryskání karbonu drtí ze skořápek ořechů. Jako prevenci je dobré aditivovat palivo nebo tankovat vyšší oktanové číslo benzinu, zkrátit intervaly výměny oleje na cca 15.000km (nebo 1 rok) a nejezdit pořád jako důchodce. Když je motor ohřátý, tak se nebát třeba jednou týdně to prohnat chvíli ve vysokých otáčkách, čímž dojde k nárůstu teploty motoru a snazšímu vypálení úsad. Ani tak se tomu úplně zabránit nedá. Indikátorem je pravidelné měření emisí (především o tom může vypovídat vyšší hodnota nespálených HC) před STK, pokles výkonu a nárůst spotřeby. Pro úplný klid lze myslím v servise objednat nějakou preventivní vizuální kontrolu stavu sacích ventilů s vyžádáním pořízení nějakého videozáznamu se záběrem tvého VIN za sklem a stavu tvého sání. Já to plánuji nejdříve v nějakých cca 100 tis. km.
Květen 15, 20241 r Fabka z fotek ročně najezdí přibližně 35 000 km, což je poměrně hodně, takže předpokládám, že jde spíše o delší trasy po dálnici. Když jsem se díval na hodně využívané služební auto 1.2 TSi s 280 000 km najeto převážně na dálnici, ventily vypadaly podobně, spíš hůř. Myslím si, že je jedno, jak motor točíš, ten uhlík se tam časem prostě usadí a nevěřím, že by tomu pomohla aditiva nebo lepší palivo a nevypálíš to ani točením a rychlou jízdou. Ta ovce s 1.2 jezdí v Německu s pedálem na podlaze. Upraveno Květen 15, 20241 r od informator
Květen 15, 20241 r @informator - Však píšu, že jde jen o určitou prevenci, jak ty úsady trochu eliminovat. Zde jsou tedy fotky ventilů po cca 200 tis km, ty zmiňuješ auto s nájezdem ještě o třetinu vyšším. To už je opravdu nájezd, kdy je dobré dekarbonizaci udělat, pokud má auto dále dlouhodběji sloužit. V obou případech jsou auta patrně v provozním režimu, který je pro eliminaci úsad ten nejlepší. Kdo jezdí jako důchodce - kratší trasy, neohřeje se to, furt nízké otáčky, plus se k tomu předají longlife km proběhy u oleje atd. Tak u něj bude mít motor stejné úsady už po nějakých 80 tis. km, jako mají výše uvedená auta, co lítají a mají nájezd 200 tis km a i více. Proto u svého vozu, který nemá jen dálniční režim, ale i nemalý podíl couraček po městě, plánuji ve 100 tis. se začít o zjištění stavu karbonových úsad zajímat. Auto co jezdí jen dálky a dostávají při tom patřičně za uši na tom budou trochu lépe a tam bych to viděl někde na 150 až 200 tis. km. Dokud vychází krásné hodnoty emisí, auto drží výkon a neroste spotřeba, nemá smysl s tím zbytečně jančit. Jde čistě o můj názor. V servisním plánu pravidelných prohlídek toto není. Každý ať svému autu dává takovou péči, jakou uzná za vhodnou nejen technicky, ale i finančně, protože dekarbonizace skořápkami je údajně oprace na cca 10 hodin - takže cenu odhaduji na nějakých 10 až 15 tis. Kč.
Květen 15, 20241 r No vida, takže to dost možná vyjde i levněji, než dle mých info 😉. Jedině dekarbonizace oficiálním postupem v autorizovaném servise je podle mého správná investice pro motor 👍.
Květen 15, 20241 r Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce.
Květen 16, 20241 r Jinak fabii jsme koupili před rokem 5/2023 a měla najeto cca 190000km.Auto je s operativního leasingu a po celou dobu dodržovalo servisní intervaly podle škodovky,mám záznam s digitální servisní knížky.Olej tam byl long-live v intervalu výměny cca 30000km,tak jak předepisuje výrobce škoda.My jsme za ten rok od koupě najeli cca těch 10000km a interval výměny oleje jsem si osobně nastavil po 10000km.
Květen 20, 20241 r V 15. 5. 2024 na 16:47, ben06 napsal: Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce. Tyvogo a jak se s tím jezilo na dva válce? Jednou i 2,0 mpi zdech jeden válec a na tři to bylo celkem nejetelné.
Květen 20, 20241 r Moc dobře 🤣 Doskákal jsem poprvé do svého AS, kde mě řekli že nemám u pojízdného auta na nic nárok, vyměnili svíčky které jsem platil. A podruhé při první jízdě po "opravě" a 100 km od domu jsem už byl na lince ŠA neodbytný a nechal se naložit a odtáhnout 300 m do AS, kde auto na záruku do večera opravili a ráno jsem si ho vyzvedl a vrátil náhradní auto ŠA, ale z půjčovny. Jinak jízdu na 3 hrnky dobře znám i z 1.6 mpi před překroužkováním zakarbonovaného motoru kde už leju taky VIF a jezdí jak zamlada.
Červen 8Čer 8 Uvažuju o tom otryskání skořápkama, ale zdá se mi to drahý. Ale je to prej účinný... Má s tím někdo zkušenosti? Mám najeto 155.000 a uvažuju že bych mezi 180 - 200 tisíci to tam na tu dekarbonizaci dal...
Červen 9Čer 9 Jak se vůbec projeví to zakarbonované sání pro uživatele bez nějakých měřáků? Je to chlazené sání snadné shodit nebo je to náročnější operace s nutným nákupem materiálu ke zpětné montáži? Jaký materiál se musí vyměnit?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.