tomas135 Posted January 25 Share Posted January 25 Zdravím, chci si pořídit 1.0 MPI s tažným. Jaká varianta je nejlepší a nejlevnější :D nechat udělat z výroby nechat udělat přípravu pro TZ a poté nechat v autorizovaným servisu montáž Já bych tedy nejvíc preferoval tažný na pevný šroub, což nevím jestli by mi v autorizovaným servisu dali... Máte zkušenost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 25 Share Posted January 25 Jestli máte tu možnost, tak jednoznačně z výroby. Vysvětlím.... Příprava je naprosté minimum. V rámci ní budeš mít mimo jiné natažené kábly až do kufru. Takže při případné dodělávce nebude nějaký technik, kterého práce sere rozebírat interiér auta a nahulváta tahat nový svazek. I tak je ale lepší dát tažné zařízení celé z výroby. To tažné se šroubuje k nosnému plechovému profilu auta, který je pod zavazadlovým prostorem. Tanto plechvý profil je vlastně spodek auta, který je z výroby perfektně protikorozně ošetřen. Ta protikorozní vrstva připomíná silný pogum. Abys mohl tažné namontovat, musíš tento krásný pogum v místě, kam přikdou šrouby proříznout. Tažné namontovat a pak to znovu protikorozně ošetřit. A spoléhej na to, že ti to někdo udělá pečlivě. Kdežto tažné z výroby se montuje před nanesením této silné a nádherné protikorozní vrstvy. Výhoda je zřejmá. Tu vrstvu pak máš krásně všude, i na zmýneěných šroubecch, lícech plechů a tažného atd..... Takže na ty kecy, o montování tažného v servisu po dodání auta, nikomu neskočte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 25 Share Posted January 25 Jednoznačně z výroby. Když pominu ty připomínky výše, tak už jen proto, že v určitých případech má škodovka předepsané i výměny části chladícího systému, což už budeš mít z výroby pořešený. PS: dávat na 1.0 MPI tažný je docela sranda. Snad nebudeš tahat nic víc než držák na kolo :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas135 Posted January 25 Author Share Posted January 25 Díky za vysvětlení Mám III MPI a tahám dřevo a když to rozumně naložím, tak to jde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 25 Share Posted January 25 Asi tak. Jezdil jsem do kamenolomu i s š105, co měla prý výkon 33kW. A taky jsem to všude totáhl. 1.0 MPI je skvělý motor. S nepřímým vstřikem, bez GPF! Tichý rozvodový řemen.... měl by být absolutně spolehlivý a úsporný. Zvládne provoz na krátkých trasách. Za mě skvělá volba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas135 Posted January 26 Author Share Posted January 26 Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted January 27 Share Posted January 27 To ho tak často používáš? Auto má sloužit řidiči, odnímatelné tažné má být sundané když se nepoužívá... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 27 Share Posted January 27 To je věc názorů. 1. Je šance že ti tažné zachrání kontakt nárazníku s jiným objektem. 2. Třeba mě krká, když dole tažné trčí a umažu si o něj kalhoty, když dělám něco v kufru. Takže ho rád kopnu dovnitř. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas135 Posted Sunday at 07:42 AM Author Share Posted Sunday at 07:42 AM Tažný nepoužívám jako couvá i senzor :D Zatim mám důlek v RZ jen vepředu... Víceméně jsem linej ji sundávat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted Sunday at 09:19 AM Share Posted Sunday at 09:19 AM (edited) Hlavně bych si pro dodatečnou montáž pohlídal hodnoty v TP. Pokud tam budou nuly v hodnotách zatížení pro TZ je to už problém. Já si vždy montoval TZ sám což je dnes taky problém a s preferencí pevného, které má zpravidla vyšší hodnoty zatížení, různé bajonety se časem stejně vyčvachtají. TZ jsem taky měl i na řadě 105/120, favoritech, feliciích a dokonce na F1 Junior a svou práci si udělaly. Při parkování ve městě slouží TZ i jako ochrana 😀 Edited Sunday at 09:25 AM by ben06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob_ Posted Tuesday at 09:17 AM Share Posted Tuesday at 09:17 AM V 26. 1. 2023 na 7:33, tomas135 napsal: Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... Můžeš si objednat auto s přípravou a pak si nechat v autorizáku namontovat pevné tažné od škodovky přímo. viz.: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-fabia-iv/p/6VE092101 Já to tak chtěl udělat a co si pamatuju, když jsem se jich ptal v servise, tak cena za práci a vše kolem byla zhruba stejná, jako to odnímatelné z konfigurátoru. Možná malinko levnější. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.