Jump to content

Tažné zařízení


tomas135
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

chci si pořídit 1.0 MPI s tažným.

Jaká varianta je nejlepší a nejlevnější :D 

  • nechat udělat z výroby
  • nechat udělat přípravu pro TZ a poté nechat v autorizovaným servisu montáž 

Já bych tedy nejvíc preferoval tažný na pevný šroub, což nevím jestli by mi v autorizovaným servisu dali... Máte zkušenost? 

Link to comment
Share on other sites

Jestli máte tu možnost, tak jednoznačně z výroby. Vysvětlím....

 

Příprava je naprosté minimum. V rámci ní budeš mít mimo jiné natažené kábly až do kufru. Takže při případné dodělávce nebude nějaký technik, kterého práce sere rozebírat interiér auta a nahulváta tahat nový svazek. 

 

I tak je ale lepší dát tažné zařízení celé z výroby. To tažné se šroubuje k nosnému plechovému profilu auta, který je pod zavazadlovým prostorem. Tanto plechvý profil je vlastně spodek auta, který je z výroby perfektně protikorozně ošetřen. Ta protikorozní vrstva připomíná silný pogum. Abys mohl tažné namontovat, musíš tento krásný pogum v místě, kam přikdou šrouby proříznout. Tažné namontovat a pak to znovu protikorozně ošetřit. A spoléhej na to, že ti to někdo udělá pečlivě. 

 

Kdežto tažné z výroby se montuje před nanesením této silné a nádherné protikorozní vrstvy.  Výhoda je zřejmá. Tu vrstvu pak máš krásně všude, i na zmýneěných šroubecch, lícech plechů a tažného atd..... 

 

Takže na ty kecy, o montování tažného v servisu po dodání auta, nikomu neskočte!

Link to comment
Share on other sites

Jednoznačně z výroby. Když pominu ty připomínky výše, tak už jen proto, že v určitých případech má škodovka předepsané i výměny části chladícího systému, což už budeš mít z výroby pořešený.

PS: dávat na 1.0 MPI tažný je docela sranda. Snad nebudeš tahat nic víc než držák na kolo :-)

Link to comment
Share on other sites

Asi tak. Jezdil jsem do kamenolomu i s š105, co měla prý výkon 33kW. A taky jsem to všude totáhl. 

 

1.0 MPI je skvělý motor. S nepřímým vstřikem, bez GPF! Tichý rozvodový řemen.... měl by být absolutně spolehlivý a úsporný. Zvládne provoz na krátkých trasách. Za mě skvělá volba. 

Link to comment
Share on other sites

Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

To je věc názorů. 

1. Je šance že ti tažné zachrání kontakt nárazníku s jiným objektem. 

2. Třeba mě krká, když dole tažné trčí a umažu si o něj kalhoty, když dělám něco v kufru. Takže ho rád kopnu dovnitř. 

Link to comment
Share on other sites

Hlavně bych si pro dodatečnou montáž pohlídal hodnoty v TP. Pokud tam budou nuly v hodnotách zatížení pro TZ je to už problém. Já si vždy montoval TZ sám což je dnes taky problém a s preferencí pevného, které má zpravidla vyšší hodnoty zatížení, různé bajonety se časem stejně vyčvachtají. TZ jsem taky měl i na řadě 105/120, favoritech, feliciích a dokonce na F1 Junior a svou práci si udělaly. Při parkování ve městě slouží TZ i jako ochrana 😀

Edited by ben06
Link to comment
Share on other sites

V 26. 1. 2023 na 7:33, tomas135 napsal:

Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... 

Můžeš si objednat auto s přípravou a pak si nechat v autorizáku namontovat pevné tažné od škodovky přímo. viz.:

https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-fabia-iv/p/6VE092101

Já to tak chtěl udělat a co si pamatuju, když jsem se jich ptal v servise, tak cena za práci a vše kolem byla zhruba stejná, jako to odnímatelné z konfigurátoru. Možná malinko levnější.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...