Březen 13, 201213 r Řetěz je napnutý a ta kladka, která se rozlamuje je celá. Ale právě, chcípl motor a rožly se kontrolky. A na diagnostice to ukázalo prej nějákých asi 6 závad, ale nevím který, takže možná to nenastartovalo kvůli tomu (občas se tam objevuje EGR a s ním hazejí chybu i Lambdy). Každopádně se rozvody udělají nový a uvidí se. Zatím díky, za pozitivní názor.
Březen 18, 201213 r Čau:-) Dneska odpoledne naložím ženu, její tři kamarádky ze Švycarska co tu byli o vikendu na návštěvě a vezu je na vlak na letiště. Po třech km se mi rožli kontrolky s pípáním a motoru se jaksi nechtělo. Pípalo to na mě a přes to babský štěbetání jsem pořádně neslyšel co se vlastně děje. Přidávám plyn ale žádná reakce. Motor kaput. Holkám přijela náhradní přeprava a já čekal na kolegu. Ten mi řekl ať nebrzdím pedálem ale rychlostí až mě potáhne na špagátu. Hlavu bych si utrhl že jsem poslechl. Tři kiláky zpátky, lano se začlo courat tak já tam švihl trojáka a děsnej randál z motoru. Tak jsem rychle vyřadil a při rozebrání jsme zjistily že je řemen hotovej. Ten menší. Takže to řekl bych těžce schytali ventily. Máte někdo zkušenosti, že by to mohl třeba odsrat i píst či něco jiného? Žiju totiž v Norsku. Tady je to dost randál za díly. V uterý to asi teda rozebereme a zkontrolujeme než se pustíme do výměny. A já jsem trochu vyděšenej už dopředu...díky za vaše názory
Květen 12, 201213 r Ahoj, chtěl bych se Vás zeptat na názor, včera jsem kontroloval rozvody u svého motoru, řemeny jsou naplé, ale všiml jsem si, že se na krajích místy začínají jakoby třepit na vlákna, jak moc je to vážné a kolik by ještě měly vydržet. Předem díky.
Květen 12, 201213 r len tak mimochodom koľko máš nabehané???...ja by som na nič nečakal,pozháňal si ND a išiel do výmeny...
Květen 12, 201213 r necelých 83, někomu vydrží přes 100, někdo mění po 60, začínají prostě od krajů, jinak vše vypadá zcela ok
Květen 13, 201213 r Záleží hodně na tom v jakém prostředí auto jezdí a jaká je značka rozvodové sady. Pokud se jezdí po městě tak se vyplatí výměna po 60 000km. Pokud se jezdí dálnice a okresky a delší trasy tak klidně těch 90 000km. Ovšem zase se to dá rozdělit dle značek, Contitech je asi špička, dodává do originálu. Za něj by jsme posadil Ina sady a pak pokračoval sadami Airtex, Bosch atd. Rozhodně nebrat Straline a podobné. Rozvodová sada by se měla vyždy měnit s vodní pumpou. Máte za pár korun jistotu že se vám na originální vodní pumpě neprotočí plechové nalisované lopatky, nové sady již mají lopatky plastové a ty vydrží více. Když už řemen praskne tak s jistotou hlavu dolů. vyměnit těsnění výfuku, sání, těsnění pod hlavou, gufera ventilů a většinou jsou vymlácená vodítka na výfukových ventilech. Samozřejmě vyměnit i naohýbané ventily. Pokud se dělá hlava je dobré vyměnit i chladící kapalinu, termostat a samozřejmě olej s filtrem. Většinou každá koruna co se ušetří se vám několikrát vrátí na dalším servise. myšleno ironicky samozřejmě:-) Pokud by někdo měl zájem mám možnost nových kvalitních sad Contitech na motory 1.4 16v 55KW i 74KW. Ceny jsou bez vodní pumpy s 3mi kladkami za 3652kč, se 4mi kladkami za 4002kč, s vodní pumpou a 3mi kladkami za 5365kč a nebo se 4mi kladkami za 5836kč. Možnost montáže za 1000kč Vše v Praze a okolí Upraveno Květen 13, 201213 r od RIMPAC
Květen 19, 201213 r Zrovna se chystam na rozvody.. poprve se delaly pri 94tkm.. par lidi mi rikalo, ze se dela kontrola pri 90tkm.. a pak ze se treba ve 120tkm meni. Ja si myslim, ze je lepsi mit jistotu a delat to po 90tkm.. ted mam 183tkm tak to vyjde jeste s rezervou.. A vlastne poprve sem nedelal vodni pumpu, tak ted uz ma tech 183tkm za sebou.. Ted sem ji radsi koupil aby to bylo OK. Rozvody INA sadu za 2500Kč a vodni pumpu Hepu 850Kč.
Květen 31, 201213 r Ja som spravil trochu skorsiu vymenu vdaka odchadzajucemu EGR, aby bol pokoj naraz ... takze pri ~83500km islo nove EGR (036131503T - povodne malo na koci R) 110€, rozvodova sada (036198119E -remene Contitech, kladky INA) 90€, vodna pumpa orig. (036121008LX) 60€, sviecky (NGK V-Line 24 BKUR6ET-10) 23€, postovne 5€, dalej remen alternatora (036145933AJ / 6PK1085 - poslali dlhsi Dayco, povodny 6PK1076, ale slo to napnut) 13€ s postou, a praca 100€ (overeny neautorizak v BA) ... takze za cca 400€ mam hadam na dlhsiu dobu pokoj + este som sprejom vycistil klapku a volnobeh je zas ok, skoncili problemy s egr (kazdu chvilu som mazal vagom), trochu zlepsena spotreba, lepsie reakcie a kludnejsi chod motora
Červen 30, 201213 r Vyrobca uvadza ze do roku 2007 je planovana vymena rozvodov kazdych 90 000km a od rok 2007 kazdych 120 000 km na 1,4 16v. Tak mi bolo povedane priamo v autorizovanom servise a zistit sa to da aj podla VIN ka priamo u nich.
Červen 30, 201213 r blbosť ...interval výmeny u tohoto motora nie je,to si splietli asi s inou motorizáciou v ktorom servise ti to povedali?..ak to nie je tajnosť Upraveno Červen 30, 201213 r od libero1071
Červen 30, 201213 r Auto BOAT. Mam Fabku 1,4 16v 59Kw rocnik 2007 nabehane 100 000 tak mi bolo povedane ze na tomto motore sa menia rozvody po 120 000km. Tak teraz som stoho jelen :-( Upraveno Červen 30, 201213 r od kabyk
Červenec 1, 201213 r V autorizovaáným servisu ti řeknou, že při 120 tis. rozvody a další při 240 tis. Tak mi to řekli, když jsem je nechal dělat. Takže ti to řekli správně, záleží na tobě, jak se rozhodneš. Všichni doporučují po 90 tis, kvůli jistotě. Upraveno Červenec 1, 201213 r od Casy
Červenec 10, 201213 r u tohole motoru je opravdu oficiálně nařízený pouze interval pro KONTROLU (90 tis. a pak každých 30 tis.) a nikoliv VÝMĚNU.
Červenec 10, 201213 r To víš,autorizovaný servis Škoda...škoda mluvit. Tam toho nakecají. U mé bývalé FI 1.4 16V to na mě zkoušel jeden boreček u Klokočky už v 60 000 km.
Srpen 25, 201213 r Auto 74kW, výměna rozv. v cca 86000 km v r. 2008. Před čtrnácti dny se přetrhl rozv. řetěz najeto asi 119000, takže asi zhruba po 30000 km. Oprava 15000Kč, 10 vent. ohnutých, jinak naštěstí nic. Ventily přetěsněny - potěšilo mě, že teď motor neklepe po nastartování za studena. Tož bych to viděl měnit po 30000, jak už někdo napsal výše. Jistota je kulomet.
Srpen 25, 201213 r Auto 74kW, výměna rozv. v cca 86000 km v r. 2008. Před čtrnácti dny se přetrhl rozv. řetěz snád remeň,nie?????
Srpen 28, 201213 r Auto 74kW, výměna rozv. v cca 86000 km v r. 2008. Před čtrnácti dny se přetrhl rozv. řetěz najeto asi 119000, takže asi zhruba po 30000 km. Oprava 15000Kč, 10 vent. ohnutých, jinak naštěstí nic. Ventily přetěsněny - potěšilo mě, že teď motor neklepe po nastartování za studena. Tož bych to viděl měnit po 30000, jak už někdo napsal výše. Jistota je kulomet. bych skoro tipoval, že nějaká kladky byla vadná od začátku, případně se neměnily všechny. Tohle svědčí buď o nekvalitní práci při výměně, nebo nekvalitní sadě.
Únor 7, 201312 r Dobry den, mam najete 129000km, kdy je potreba delat dalsi rozvody? ďalšie alebo prvý krát??...ak prvý krát,tak by som na nič nečakal a dal to urobiť
Únor 8, 201312 r no ale pri 115000 mi menili olej a kontrolovali i remen, ktery byl potreba vymenit, coz udelali, takze dalsi rozvody by mely byt pri 150000 ne? Diky
Únor 8, 201312 r prečo myslíš,ze pri 150tkm?...ved to by si mal od vymeny len 35tkm,tak naco by si ich menil..dalsiu vymenu budes ma poubehnuti cca 115tkm...vymenili ti dufam vsetko,cize aj kladky,vodnu pumpu a nielen samotny remen
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.