Přejít na obsah

Skube motor Octavia 1


bertik

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Měl bych dotaz. Mám OC1 1,6 74kW rv 98. Včera se mi na ni objevila závada . Po zastaveni nesla nastartovat az na startovani se seslapnutym plynem se chytla, ale nastal tento problem. Skubani při jizde, na volnoběh litaji otacky v rozmezi 1500 – 3000 ot/min. Auto v zaberu tahne normalne při brzdeni motorem strasne cuka. Při razantním sešlápnuti plynu cca za jeho pulku se ozyva cvakani z motoru. Cesta před zastavenim byla cca 150 km se zapnutou klimou. Dnes rano start v pohode a bez problemu auto jelo jako nove zadne skubani, cvakani ani nic podobného (klima vypnuta). Po ujeti cca 30-40km se ale zavada objevila znovu a pak najednou cca po dalších 40 km odeznela. Před cca 1000 km jsem menil svicky a hadici sani vzduchu od vahy vzduchu nalevo, a taky vymnena oleje. Palivovy filtr ma najeto cca 20 000km stejne tak i snímač otacek. Nadobka aktivního uhli nova cca 5000km. Procital jsem forum ale konkrétního jsem nenasel jen se mrknu ještě na pojistky  Za všechny rady budu vdecny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

těžko říct takhle na dálku každpoádně vůbec nic nepokazíš, když vyčistíš klapku. Auto líp pojede a pomůže to těm otáčkám jinak snad budou dobře zapojený zapal. kabely a budou v pořádku, lepší vzít z nějaké octy a projet to stejně tak vyměnit za jinou klapku a vyzkoušet. Pokud tu možnost nemáš, klapku vyčisti

Jsi tu nový tak ti varování udělovat nebudu, ale příště necituj předchozí příspěvky, ok? :-)

Editováno: , autor: brc.majkl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus sa pozriet na cidlo teploty. Je to v podstate 2ojcidlo kde 1/2 je pre budiky a druha je pre RJ. Ja som mal podobny problem s lietanim otacok ked som mal prave polovicu pre RJ pokaslaneu a pre budiky nie(prasknuty plast na vrchu cidla) a spravalo sa to presne takze raz slapalo auto uuplne v pohode(v praskline nebola vlhkost) a raz to blblo superstatocne. Vymena cidla - doporucam original tusim zelene ovela drahsie ako druhovyroba a nezabudni vymenit aj tesnenie. A este skontroluj na zapalovacom module ci nemas zaoxidovane kontakty pod kablami ku svieckam - prvy priznak blbeho kabla.

Skede zdar a motoru AKL zvlast lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak jsem se na to vcera vrhnul a zjisteni bylo nasledujici. Mechanik po vymnene hadice sani vzduchu ji nedomackl az na samotny konec skrticiho ventilu a ani na doraz vzduchoveho filtru. Po cca 3 hodinach vztekani a nadavani se mi podarilo hadici dobre nasunout na oba dorazy a dle dnesni jizdy do prace a vcerejsiho popojizdeni mohu prozatim soudit ze je zavada odstranena. Budu jeste informovat co a jak s autem je po navratu z dovolene cesta cca 200 km jen tam :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim panove nevim si rady uz 2 tydny mi ta moje kocka zlobi! Studeny start je fpoho beh motoru je az do provozni teploty taky ok! ale pak se dejou veci!!! panecku zniceho nic mi za jizdi asi tak na vterinu sam vypne motor a hnedle zasejc naskoci skubanec je to docela solidni to se musi nechat tah motoru a vykon celkove je asi jako skoda120L pod motorem si to u potruby taky obcas vystreli cejtim to i na plynu a kdyz zastavym a znova se pokusim o startovani tak prvnich 5 vterin se necapu a porad se to zajizdy jakoby dusi ci co po vychladnuti motoru je vse ok ale pak to de nanovo jak je ta teplotni rucicka nekskoro u stredu zase to cukne a je to liny a v zatacce kdyz vypne motor a servo mi da vypoved to je mazec vaha je ok klapka taky zeby neaka civka ci kabely nebo svicky poradte pleas nez se zabiju :!: :o jo a jeste neco ale to uz dela asi 3 roky pri zarazeni rychlosti a pridanim plynu se auto spis mirne rozskube a ne rozjede ale je to fakt nepatrny taky kdyz sundam nohu z plynu za jizdy a necham kvalt tak to skubne a jeste malickost kdo mi na plzensku adela za neaky gros diagnostiku a opravy padajici rucicky dekuju moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Tak se mi objevila taky závada. Motor je studený po delším stání (ráno, po práci), tak se nastartuje - vše ok, ale jakmile se chci rozjet, tak se auto zadusí. Skoro úplně zastaví. Pak dám za dvě, rozjedu se a už je vše ok. Na křižovatce už to při rozjezdu neudělá. Voda se neztrácí, benzín je z SHELLKY a OMV naposled tankovaný, svíčky těch 20-30 tisíc mít už budou.

Prosím o radu. Děkuji.

DOPLNĚNÍ : NA VAGU ŽÁDNÁ CHYBA.

Editováno: , autor: HanyZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj všem :) prosím o radu.

Mám 1.6. 74kw 1998 najeto cca. 183000 a už delší dobu řeším problém s tím, že motor většinou po zahřátí "škube" přestane jet a motor má zvuk jak traktor. Někdy pomůže když sešlápnu spojku a párkrát dupnu na plyn - někdy se motor "neoživý" potom musím zastavit a zkusit znovu nastartovat.

Taky na volnoběh lítají otáčky a motor "prdí" jakoby na tři válce.

Mám novou škrtící klapku, zapalovací cívku, kabely.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=OMZz1iGrrYA

http://www.youtube.com/watch?v=4_SiUdoQtnQ

Díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem někde zaslechnul a nevím jestli to může být pravda - (v autě jsem měl nacpané docela dost hudby) odcházela mi baterie až teď po delším stání odešla úplně, může takové problémy dělat i slabá baterie? Zaslechnul jsem, že může dávat menší napětí a pak nějaká řídící jednotka v autě "blbne" a může tohle způsobovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tento motor i rok výroby v octavii jsem měl také. Ty kolísající otáčky to je jasná klapka. Ale mimojiné u tohoto motoru a teď se omlouvám, že to popíšu laicky, protože už si to nepamatuju, co mi tehdy s tím dělali, někde tam za tou klapkou je jakýsi zpětný ventil, což souvisí i s termostatem, tam u toho totiž ten ventil někde je:-). Mě tehdy ten zpětný ventil neotevíral a nezavíral jak měl. Byla tam nějaká závada v elektrice a ten ventil se podařilo rozchodit. Takže otáčky kolísali a mělo tendence se to dusit a nebo to nejelo, protože ten ventil dával nějak špatné hodnoty termostatu. Když to opravili, tak od té doby to bylo dobrý. 

 

ještě mě napadlo. Pokud si to dobře pamatuju, tak tento motor nemá egr ventil. Ale byl dost citlivý na přívod vzduchu, zkus kouknout na tu rouru od sání od vzduchového filtru jestli není prasklá. Podle mě, kdyby to jelo na 3 válce, tak by to víc žralo a ten motor by přenášel velké vibrace dovnitř auta, aspoň to dělalo tak kamarádovi, kterému tehdy jel motor na 3 válce. Otázka je, jestli to není jen nějaké to čidlo snimače otáček na klikovce, s tím jsem se u tohoto motoru také setkal, ale to je asi nejméně pravděpodobný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 9 let později...

Ahoj mam skoda Octavia 1 1,6 74kw nastal problem kdyz natankuji plnou tak ok,auto jede,dostanu se pod pul nadrze,tak zacne skubat hlavne kdyz pridam plyn,nekdy az chcipne,nekdy,povolim plyn apridam jemne,tak se chytne. Delalo se na tom benzinove cerpadlo,tak je mozne ze by se stala nekde chyba tam? Jinac filtry vse nove. Dekuji za typy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...