Přejít na obsah

tvrdnutí pneumatik


jirkaK

Doporučené příspěvky

určitě to, co teď napíšu, je pro většinu čtenářů známá věc, nicméně věděl jsem to taky a nepoučil se. Takže máme v rodině Fabku. Před 3 lety, kdy se jako nová kupovala jsem na ní sehnal z úsporných důvodů starší zimáky. Vzorek byl excelentní, nicméně jsem se nepodíval na stáří. Mohlo mě varovat, že se jedna vloni na boku vyboulila, tak jsem jí vyměnil za jinou. Před pár týdny skončilo autí na těchto gumách v mírný zatáčce při teplotě 4°C a rychlosti cca 60 km/hod ve škarpě. Nevím to jistě, neřídil jsem to, ale mám velký podezření na ty gumy. Oprava, naštěstí pojištěnýho auta, byla 120 t. Kč. Tak takhle se v českých zemích šetří. Znovu opakuju, nic novýho pod sluncem, ale když vidím ty hromady inzerátů na jetý (a hlavně zimní) gumy, začínám o tom dost přemýšlet. Proč asi ten němčour (nebo jinej západoevropan) ty krásný zimáky vyhodil ? No protože jsou už asi starší a oni tam prostě na víc, jak tříletejch nejezděj. Věděj proč a já už dneska i z vlastní zkušenosti taky. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost je, že už rok staré zimní gumy se chovají hůř...hůř vedou ve sněhu atd..3 létá guma je úplně na 2 věci, protože musí bejt tvrdá jako beton - silika časem tvrdne sama o sobě - letos jsem to hned pocítil při prvním náledí - už to prostě nesedělo jako na nových.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

len by som dodal, ze silika je oxid kremicity, lepsie povedane SiO2, alebo ak chcete piesok. Je to specialny piesok nie bezny ako na pieskovisku, ale piesok, a ten je extremne tvrdy a netvrdne.

takze teorie ze silika casom tvrdne su ... B)

Silika sa naopak pridava do zmesi pneu koli svojim vlastnostiam, ze si pneu zachovava svoje vlastnosti v sirsom rozsahu teplot, avsak danou za to (prilnavost) je ich nizsia zivotnost, lebo potom uz znacne stratia na svojich vlastnostiach

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menit gumy kazde dva roky je zase trosku financne narocny.

Samotni vyrobci pneu uvadeji, ze idealni je sjizdet pneu jen na hloubku dezenu 4mm, niz ne.

A stari gum maximalne 4 roky.

Ze se zhorsuji vlastnosti s kazdym rokem je jasne, jednak starne smes a jednak se sjizdi vzorek.

Taky mi obcas vstavaji vlasy hruzou nad tim, ze jsou lidi ochotni koupit jety (buh vi jak stary) gumy, nehlede na to, ze do stavu vnitrni konstrukce (kord apod.) nikdo ani videt nemuze.

Na gumach, brzdach a tlumicich by se setrit proste nemelo.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

len by som dodal, ze silika je oxid kremicity, lepsie povedane SiO2, alebo ak chcete piesok. Je to specialny piesok nie bezny ako na pieskovisku, ale piesok, a ten je extremne tvrdy a netvrdne.

takze teorie ze silika casom tvrdne su ... B)

Silika sa naopak pridava do zmesi pneu koli svojim vlastnostiam, ze si pneu zachovava svoje vlastnosti v sirsom rozsahu teplot, avsak danou za to (prilnavost) je ich nizsia zivotnost, lebo potom uz znacne stratia na svojich vlastnostiach

OK...špatně jsem se vyjádřil pneumatika obashující Siliku - tvrdne, ale taky...oxidace na vzduchu atd, ale to je ti určitě jasné.... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...