Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ahoj, já jsem se rozhodoval mezi 1.5TSI a 2.0 TDI 110kW, po několika zkušebních jízdách vyhrálo TDI, 1.5 TSI je možná o trochu tišší při nízkých rychlostech, ale na dálnici už byla zase trochu hlučnější než TDI, nejdůležitější pro mě byla ale výkonová rezerva u TDI, zde je ten rozdíl v kroutícím momentu hodně znatelný, zejména na dálnici či jízdě do kopce, zde se už u TSI musí hodně šlapat na krk a je to opravdu výkonově na hraně, nedovedu si to představit s plným obsazením a plný kufrem. Spotřeba samozřejmě je taky rozdílná , řekl bych 1,5-2litry ve prospěch TDI. Např. moje aktuální kombinovaná spotřeba po ca 7tkm je 5.2/100km. Je to trochu díky paketu pro špatné cesty, který zakrývá celý podvozek a auto pak pěkně plachtí. Jinak 1.5 TSI asi jako motor špatný není, ale je to opravdu pro někoho nenáročného spíše do města.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam 1.5 tsi v s4 a tdi sem nebral z nekolika duvodu 

- hlucnost je vetsi je treba si to vyzkouset 1.5 je proste ticha ve vsech otackach.. 

- projev chod a kultivovanost 

- cena porizovaci u tdi o 70000 vic to proste nejde obhajit

- spotrebu mam za 14000km 5.8 - dalnice

- starsi verze tdi oproti novsi evo2
 

 jestli nekdo kupuje auto kvuli tomu jak to jede do kopce tak nevim co na to rict 😂

jezdime plne nalozeni s rakvi a normalne dokazu jet 170 v levem a zrychluju a predjizdim. To dokaze napsat jen clovek co s tim motorem nejel. A vubec to neni jen do mesta napriklad ciste dalnice do gdansku 1200km tam i zpet spotreba 5.1 pri prumerne rychlosti nejakych 120kmh. Coz je nonstop jizda 150-120-90 dle omezeni. Nekdy mlcet je vice nez se vyjadrovat k necemu s cim nemam zkusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bazycek Hele, jestli tady někdo zbytečně víří vody, tak to jsi ty. Je tu popsaná naprosto relevantní a objektivní zkušenost, kterou s tímto motorem v Kodiaqu II má lakrij. Takže tvůj koment "mlčet a nevyjadřovat se k něčemu s čím nemám zkušenost" by se vlastně dala aplikovat na tebe samého, neboť ty 1.5 tsi v Kodiaqu nemáš, že?

 

Chápu tvůj komentář a "obhajobu" 1.5 tsi, když ten motor máš ve svém autě. Každá liška si chválí svůj ocas. Jako základní motorizace je to důstojné. Co se spotřeby týče, máš jí hezkou, ale 2.0 TDI bude při stejném provozu VŽDY úspornější, tudíž pro někoho, kdo má nájezd 30-40 tisíc, nebo víc za rok, je 70.000,- příplatek obhajitelné zcela lehce.

 

Že ve 170 zrychluješ? Hele ve 170 mi zrychluje i služební 1.0 TSI. Zrovna ale dálniční provoz, který se tu diskutuje, je naprosto typický, kdy je znát každý jeden Nm, který motor má. A tady prostě s přehledem vede nafta. To, co krouťák u nafty urve na dálnici, musí 1.5 dohnat podřazením o 1-2 stupně. Opět v neprospěch spotřeby u 1.5, a věřím i tomu, že to ovlivní i tu zmiňovanou hlučnost, kdy 1.5 bude točit delší čas vyšší otáčky, oproti naftě. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, 1.5 TSI v Superbu a v Kodiaqu je právě propastnej rozdíl, zde ty Newtonmetry prostě hrozně chybí, Kodiaq je velká a těžší krabice. Kdybych se rozhodoval u Superba, tak bych tu 1.5 TSI asi taky zvolil. Žádná starší verze TDI zde není, je to ta poslední inovovaná. Co se týče hlučnosti, je v Kodiaqu rozdíl minimální, na dálnici pri vyšších otáčkách naopak u TSI i trochu vyšší, to je z mé zkušenosti. Jinak mám i Fabii IV 1.0 TSI 81kW a ta také ve 170 na dálnici zrychluje... ale kvůli tomu jí nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za perfektní rady, reálné zkušenosti. Když bych se přiklonil k naftě, mám ještě dva dotazy. 

TDI 110 kW bude tedy plně dostačujíci i při plně obsazeném autě a na dálnice, příp. cesty po menších kopcích? 
A druhý dotaz, přeci jenom potřebuju jezdit také často po městě. Dnešní moderní diesely jsou schopny jezdit i krátké pár kilometrové trasy bez větších problémů během týdne? Nafty se prostě pořád pro městský provoz obávám. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ja mám 1.5 eTSI od 03/25.

Zatiaľ som 2 krát otočil balkán (2 dospelí, 2 deti) ale väčšinu jazdím po meste.

S výberom motorizácie som spokojný, som prekvapený aké to je tiché a celkovo tá akcelerácia v meste a na okrskách je pre mňa postačujúca (nemal som pocit že potrebujem viac). Aj na dialnici nemám problém, samozrejme ako kolegovia hore písali tak ten krútiaci chýba napr. pri kopcoch, motor sa vtedy vytáča, ale to zažívam iba málokedy. 

Hľadal som vyvýšené combi, bez 4x4 a hlavne už s benzínom keďže veľa jazdím mesto a to som našiel práve v tejto verzii K2. Jazdí sa mi s ním perfektne.

Spotreba na okrskách pod 6 litrov, počas dlhšej cesty po dialniciach do 7 litrov vždy s maximálne povolenou rýchlosťou. V meste napíšem neskôr, nemám to zmapované ešte. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám Selection 1,5Tsi mhev zhruba 4 mesiace, obuté celoročné pirelli SF3, výkonovo to nie je ako superb TDI 110kw čo som mal pred ním, pocitovo, ale to je subjektívne porovnanie, odozva na plyn je vlažnejšia, ale keď treba vie sa rozhýbať slušne. Primárne jazdím mesto tak 12-13km úseky. Spotreba v meste podľa teploty vonku- v zime dokiaľ sa trochu zohreje tak nevypína motor za jazdy pri voľnobehu, s vyššou teplotou mi vypne už pri dojazde do prvej križovatky a je to hneď poznať. Voda sa hreje zázračne rýchlo, ale olej po 10km iba nejakých 55 stupňov, takže je stále relatívne nezohriaty. Celkovo tie úseky vďaka vypínaniu motora spotreba okolo 6,2-6,5l. Štart stop vypnutie nemá vplyv na vypínanie motora za jazdy na voľnobeh, iba pri zastavení nevypne. Ďialnica Zvolen do Bratislavy 7,2, späť 6,9 na povolených rýchlostiach. Mám všeobecný problém s nefunkčným tempomatom a bez neho je problém udržať na dialnici rýchlosť, raz je to 120 a potom 140, je to dosť citlivé na plyn. Výkonovo zvládne stúpanie na Tekovské nemce bez podradenia, čo ma prekvapilo (ale prázdny). 

Dodatočne sa ale bojím o pár vecí - chladenie turba (treba pri zastavení vypnúť štart stop a povrčať si), brzdy a ich životnosť (auto vôbec nebrzdí motorom, len plachtí, všetko vyžerú brzdy), zjazdy s kopcov (opäť, nebrzdí motorom, keď sa podradí manuálne tak sice nevypne motor, ale ten malý objem skoro nebrzdí ani pri výraznejšom podradení. 

celkovo zatiaľ spokojný s motorom, vychytať treba finty ako sa v niektorých situáciách vyhnúť vypnutiu motora (brnknutie do plynu alebo brzdy, manuálne podradenie, pri státí stačí mierne povoliť brzdu a hne´d zas zošliapnuť a nahodí sa....je to o hraní sa).

najmenej som mal zatiaľ Zvolen - Žilina cez Kremnicu za 5,7. celkový priemer ukazuje 6,7.

Sná´d to pomôže. Kupoval som ho pretože primárne jazdím krátke trasy, to plní skvele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oprava - stúpanie na Tekovské nemce (v ČR asi neviete kde to je, ale slušné stúpanie, opačne z kopca to na volnobeh jede 140) v troch osobách a ľahkou batožinou. Hlučnosť na dialnici neriešim, pretože nemám akustické sklá a je taký hluk od zrkadiel že motor tuti nepočujem:))) To je ale iná téma na fóre, to je dôležité a treba si ich fakt objednať. To mi ničí dobrý pocit z auta dosť výrazne. 

 

Ešte-vypínanie dvoch valcov pri nízkej záťaži sa nedá poznať, na karoqu bola modrá kontrolka, tu nie je, takže netuším kedy sa vypínajú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...