Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím, řeším v posledních dnech problém, kdy Superb 3 (140 kW, 2.0 TDI, r.v. 2015) nenastartuje napoprvé. Především, když stojí několik hodin. Ráno to většinou vypadá tak, že auto točí 3-4 vteřiny a pak nenaskočí (ukáže se chyba: závada start-stop). Napodruhé už většinou naskočí bez problému, občas se stane, že musím startovat 3x než naskočí. Přes den se mi podobný problém také stane, kdy ale auto už točí jen vteřinu, ale nenaskočí a takhle musím startovat 2x-3x. Žádne kontrolky, které by indikovaly nějaký problem, se nerozsvítí a na infotainmentu se zobrazí chyba - závada start-stop také (tato chyba vždy zmizí s dalším úspěšným nastartováním napoprvé a objeví se zase, jakmile poprvé nenastartuju)

 

Měřil jsem napětí na baterce a má 12.6v po 8 hodinách, kdy auto stálo. Auto má přes diagnostiku deaktivovaný start-stop. Mimo jiné jsem ještě zkoušel na mínusovém kontaktu baterie odpojit konektor (senzor), ale nepomohlo.  Zítra bych měl mít možnost auto napojit na diagnostiku a hned přidám další info, jak jej budu mít. 

Editováno: , autor: superbad
Vloženo

Dnes ráno při startování se to chovalo trochu jinak a po prvním neúspěšném startu to chcíplo a vyhodilo hlášku "nastartujte ručně motor". Nestartoval jsem teď znova přes tlačítko, ale zkusil jsem přidat plyn a auto začlo startovat. Nicméně jsem takto nastartoval až na třetí pokus, viz. video. Vypadá to, jak kdyby to startování systém start-stop chcípal z nějakého důvodu.

Vloženo

Chyby z diagnostiky: 

- P034100 - Camshaft Pos. Sensor Circ. -Range/Performance

- U140000 - Omezení funkce kvůli nedostatečnému napětí

- U105000 - Řídicí modul monitorování baterie žádná komunikace

 

Baterku jsem zatím nezkoušel vyměnit, ale vyzkouším druhou z jiného auta.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj, senzor vačky vyměněn, dráty zkontrolovány a jsou v pořádku, přesto problém stále přetrvává. Zkoušel jsem jinou baterku a žádná změna. Je ještě něco, co by mohlo mít souvislost s tímto problémem?

Vloženo

Snímač vačky by na start motoru dle mého neměl mít vliv. Tlak palivo to sice nepíše, ale napadá mě nízký tlak paliva na nízkotlaké části. 

Jednotka hlídání baterky se asi propsala, když jsi ji odpojil a zapnul zapalování. Baterka na vyzkoušení byla nová, dostatečně nabitá?

Vloženo

Jojo, ten konektor od baterky je už zapojený zpátky. Druhá baterka je z jiného auta, ovšem ta je skoro nová a i na nabíječce hlásí perfektní kondici. Z toho, co jsem ještě vypozoroval, tak ty špatné starty jsou hlavně tehdy, když je chladné počasí. 

Vloženo

Díky moc za navedení. Příští týden ještě nechám znovu vyjet chyby z diagnostiky, jestli se tam neobjevilo něco nového a zaměřím se na výše zmíněné rady. Na zahraničních diskuzích jsem mimo jiné našel, že velmi častá závada spojená s touto chybou je časování rozvodů (např. rozvod přeskočený o zub).

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...