Přejít na obsah

LPG


pet

Doporučené příspěvky

Da se to upravit aby to spinalo i drive nez na 40C motoru

Záleží na teplotě reduktoru plynu, je na něm čidlo (tak je to u elpigazu). Samozřejmě závislé na teplotě vody přiváděné do reduktoru z motoru. Nastavení možné asi od 30stupňů.

Soused na 1,6 55kw má to čidlo vyřazené a spíná mu to na LPG cca po 500m a pochybuji že má teplotu 40 st. Zatím mu to funguje bez problémů, uvidím co řekne až bude větší zima. Důvod - jezdí do práce tak 3km.

Já to nechal tak jak to zapojili jen přívod chladící kapaliny k reduktoru mám jinak. Běžně ji napojují z hadic k topení interiéru. Já to nechal napojit z předehřevu-chlazení oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen ten olej vyjde 3x draz , nehlede ze se musi menit casteji, ale jinak v klidu nechcu se hadat , kazde ma sve pro i proti jak benzin tak nafta, fakt zalezi kolik nalitas

Jasně že v klidu,já měním 1x za rok což mi vychází přesně 15000km a olej beru tady http://www.vyfukybn.cz/eshop/index.php?p=p...a-EXCEL-5w40-4l

a není dražší než do benzínu. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastním Oktávečku combi rok 03 1,6 75 kw LPG. Nikde jsem tu nenašel téma LPG k tomuto vozu, tak zakládám nové téma.

Pokud jsem ho založil nevhodně, předem se omlouvám a budiž mi odpuštěno neb jsem tu nováčkem.

Octavia je ve výbavě exklusive, plus tempomat, vyhřívané sedáky atd.

Velmi mě překvapila spotřeba, která díky sekvenčnímu vstřikování prakticky nevzrostla. Ve městě kolem 8 l mimo kolem 7 l, a to i přesto, že na spotřebu rozhodně nejezdím.

K investici do vozu a LPG mě vedl hlavně pohled na ceny benzinu a nafty u čerpacích pump. A dnes té investice rozhodně nelituji. :clap:

Máte někdo podobné zkušenosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Téma LPG v Otávkách máš tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=29582 Jsou tam různé motorizace. Jestli potřebuješ ale téma k Oktávce kombi, rok výroby 2003, 1.6 75 kw a takové výbavě jako máš ty, tak to si opravdu zaslouží založit nové.

Né nepotřebuji ! Nicméně právě pro to, abych nemusel číst podobně jízlivé poznámky od chytrolínů čekajících na svou kořist lol , dopředu jsem se omluvil. Moc se v tom tady nevyznám. A k té výbavě, fuckt se nechlubím, na to jsem již opravdu dost starý. Šlo mi jen o to popsat auto se skutečnou výbavou a následně mít možnost porovnání s jiným majitelem podobného vozu. Asi jsem si najivně myslel, že tyto stránky k tomu slouží. A pokud nejsi schopný v životě tak málo tolerovat tak se klidně kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Né nepotřebuji ! Nicméně právě pro to, abych nemusel číst podobně jízlivé poznámky od chytrolínů čekajících na svou kořist lol , dopředu jsem se omluvil. Moc se v tom tady nevyznám. A k té výbavě, fuckt se nechlubím, na to jsem již opravdu dost starý. Šlo mi jen o to popsat auto se skutečnou výbavou a následně mít možnost porovnání s jiným majitelem podobného vozu. Asi jsem si najivně myslel, že tyto stránky k tomu slouží. A pokud nejsi schopný v životě tak málo tolerovat tak se klidně kol100

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Né nepotřebuji ! Nicméně právě pro to, abych nemusel číst podobně jízlivé poznámky od chytrolínů čekajících na svou kořist lol , dopředu jsem se omluvil. Moc se v tom tady nevyznám. A k té výbavě, fuckt se nechlubím, na to jsem již opravdu dost starý. Šlo mi jen o to popsat auto se skutečnou výbavou a následně mít možnost porovnání s jiným majitelem podobného vozu. Asi jsem si najivně myslel, že tyto stránky k tomu slouží. A pokud nejsi schopný v životě tak málo tolerovat tak se klidně kol100

Teď nechápu za co jsem si to zasloužil. Chceš mě zastřelit, říkáš o mě že nejsem schopnej tolerovat. Jediné co jsem udělal je to, že jsem ti sem hodil odkaz kde se řeší LPG a napsal jsem to, že jestli ti téma LPG nevyhovuje, tak že si tvé auto zaslouží nové téma. Nic víc, nic míň. Jenom co já tak vím, tak LPG 1.6 75 kw tady moc lidí nemá, spíš to mají v 74 kw a hlavně 2.0. :blink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, oktaviani,

preco si nepostavite nieco podobne, ako maju Fabiani ?

je vas tak malo, ze to nestoji za to ?

tak sa pridaje k nam !

plyn, ako plyn, ci je vo Fabe, alebo v Okte...

ide predsa o rady, skusenosti, informacie.

:palec2:

Škoda Community - Diskusní fórum o vozech Škoda Auto > FABIA CLUB > Fabia I > Motor > LPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych rád aby na Octaviích bylo podnětné téma o LPG, ale když vidím na Fábiích co systémů se semele dohromady ohledně systémů/každý má své specifika a co platí u jednoho typu a vozu v jiném absolutně neplatí/ a pak se k tomu dostane na stránky úplný laik který nic o LPG neví, tak to spíš důvěru k LPG spíš snižuje jak zvyšuje, z čehož já osobně radost nemám, systémům LPG jsem zasvětil už 13 let a stále se učím, a když někdy čtu ty zaručené rady......odborník žasne,laik se diví, udělám 10 stejných aut a ještě se mi nestalo, že když jeden program naleju do dalších 9ti, že to jede, takže rady taková teplota u mě bude fungovat u tebe apod. a další je blbost, ale nikomu neberu iluze, já jen aby se to nezvrhlo jak na Fábiích, toť vše.... když diskusi tak přesně co mám v autě, co za auto, pak to má smysl, jinak ne. pěkný den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych rád aby na Octaviích bylo podnětné téma o LPG, ale když vidím na Fábiích co systémů se semele dohromady ohledně systémů/každý má své specifika a co platí u jednoho typu a vozu v jiném absolutně neplatí/ a pak se k tomu dostane na stránky úplný laik který nic o LPG neví, tak to spíš důvěru k LPG spíš snižuje jak zvyšuje, z čehož já osobně radost nemám, systémům LPG jsem zasvětil už 13 let a stále se učím, a když někdy čtu ty zaručené rady......odborník žasne,laik se diví, udělám 10 stejných aut a ještě se mi nestalo, že když jeden program naleju do dalších 9ti, že to jede, takže rady taková teplota u mě bude fungovat u tebe apod. a další je blbost, ale nikomu neberu iluze, já jen aby se to nezvrhlo jak na Fábiích, toť vše.... když diskusi tak přesně co mám v autě, co za auto, pak to má smysl, jinak ne. pěkný den

Presne tak, suhlasim s nazorom. Cez sviatky som si osobne urobil vlastnu mapu na Sequent Fast a auto uplne zlepsilo jazdne podmienky. Celkovo sa zacalo spravat lepsie. Doviedlo ma k tomu to ze mi lambdasonda zacala po vymene z pred cca 6 mesiacoch znova haprovat. Tak mi to nedalo a zistil som ze sequent bol permanentne chudobny a zmes nebola teda lambde vobec po voli. Tak osm to nastavil znova a cuduj sa svete problemy vymizli. Niekde som cital ze permanentne chudobna zmes moze mat za nasledok poskodenie lambda sondy. Sledoval som reakcie lambdy cez VAG pred novym nastavenim SAMOMAPOVANIA a po nastaveni a reakcia je podstatne lepsia. Nie vzdy chudobnejsia zmes znamena znizenie spotreby. Vdacim samozrejme aj mechanikom ktory mi s LPG pomohli a hodne veci vyriesili. Ucime sa cely zivot a nikto z neba dokonaly nespadol.

Nechal som sa uniest trocha, ale je to cerstvy a pozitivny zazitok na vlastnej kozi. Na LPG jazdim uz 7 rokov, z toho sequent 4 roky, mam ho na 3 aute a nedam nanho dopusiti. Super vec, len treba tomu naladit tu spravnu strunu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotu v žádném případě nesnižuj, pak se ti stane to,že kadyž to přepne do plynu, nestíhá se vyhřívat reduktor a vůbec u Magiku, je to jak děztská hračka, neudrží si teplotu, auto pak začne cukat a špatně odpařuje plyn, pak se může stát to že se nšpatně odpařený plyn dostane do válců a tam se najednou rychle odpaří a co to udělá radši nedomyslet, viděl jsem už i ohlou ojnici, takže závěr, máš teplotu na 40 tak ji tam nech a nelaboruj, reduktor může mít v zátěži taky jen polovinu toho co ti ukazuje teploměr v autě, čím robustnější je reduktor tím líp, viděl jsi někdy red. on Landi nebo AKME? ty mají setrvačnost při ohřevu, ukrmí i 360 kW, magic by zvládl tak jeden válec....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

To je taky fakt ale kdo ma napr. mechanicke prepinani na LPG - tak znam lidicky co s tim i startuji v zime na plyn lol - teda ale startuje se pekne dlouho :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, takhle se přesně dělají drby, já mluvím o voze a ty o koze... vstřikování( LPG ) nemá polohu na startování na plyn, i když to na plyn je přeplé., startuje to vždycky na benzin, neblbni lidem hlavu, přečti si forum Fabiáků, ti pletou pátý přes devátý, napiš o kterém zař. konkretně mluvíš a pak o něm můžem diskutovat, psal jsem tu o tom, že forum ano, ale ne za takovou cenu, jedna paní povídala a pak tuto radu poradím dalším deseti, i když má každý v autě něco jiného, takové forum neuznávám, nezlobte se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jeden poznatek, někdo tu psal, že si napojil reduktor na předehřev oleje, není to až to nejlepší,já jsem zapojil Superba 2.8 na hadice na předehřev oleje a nefungovalo to, museli jsme nastavit teplotu přepínání až na 70 stupnů, při 30 se red. tak ochladil, že když šlo auto do plného výkonu tak red, zamrzl, a to tam bylo Landi, nejlepší hadice k topení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš, takhle se přesně dělají drby, já mluvím o voze a ty o koze... vstřikování( LPG ) nemá polohu na startování na plyn, i když to na plyn je přeplé., startuje to vždycky na benzin, neblbni lidem hlavu, přečti si forum Fabiáků, ti pletou pátý přes devátý, napiš o kterém zař. konkretně mluvíš a pak o něm můžem diskutovat, psal jsem tu o tom, že forum ano, ale ne za takovou cenu, jedna paní povídala a pak tuto radu poradím dalším deseti, i když má každý v autě něco jiného, takové forum neuznávám, nezlobte se...

Přesně tak. Souhlasím s Karlem. Pro ty co neznají systém LPG je to opravdu matoucí.

Startování přímo na plyn je možné u vozů typu š 120, VAZ a ostatních karburátorových. Stejně ti lidi co vlastní tyto vozy asi blbě poslouchali při převzetí vozu po přestavbě, případně jim to neřekli nebo se snaží za každou cenu ušetřit na benzínu, protože jinak by věděli, že v zimě (-) by měli startovat na benzín. Takto se jen s takovýmto vozem pěkně potrápí. Nejlepší u těchto typů vozů v zimě je při dojezdu, když už auto zůstane stát a jede až druhý den nebo za delší dobu přepnout na benzín ať se zaplaví plováková komora a pak zhasnout motor. Pak to startne na benzín rychleji a přepnout na plyn až se aspoň trochu ohřeje motor. Startování na plyn trvá dlouho a samozřejmě, že to ničí baterku a startér. Pokud se to teda nastartuje na plyn nemusí, ale může zamrznout reduktor a stejně to zdechne, v lepším případě. A pak to nastartovat, to je umění. Někteří to až poté přepnou na benzín a rázem jde do motoru za zmrzlého reduktoru plyn a po načerpání do plovákové komory i benzín.

Toto ale patří do jiné kategorie fóra a ne mezi octavie.

U octavie tak jak píše Karel: sekvenc i při zapnutí na plyn startuje na benzín a pak následně samo přepne na plyn (závislé od teploty, dosažení správného tlaku plynu ve vstřikovací liště atd. - co dalšího nevím zas takový odborník nejsem). Dnes ráno mi to přeplo na plyn až po 3 km. Vyjel jsem se studeným motorem. Jak jsem zastavil a vypl motor asi na 15-20 minut a pak zase to nastartovalo na benzín ale teplota na reduktoru pro přepnutí na plyn byla hned po rozjezdu tak nejdříve bylo slyšet tuknutí ventilu na nádrži, že ŘJ LPG pustila plyn do reduktoru a následne po cca 15-20s bylo přepnuto na plyn.

Editováno: , autor: milix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jeden poznatek, někdo tu psal, že si napojil reduktor na předehřev oleje, není to až to nejlepší,já jsem zapojil Superba 2.8 na hadice na předehřev oleje a nefungovalo to, museli jsme nastavit teplotu přepínání až na 70 stupnů, při 30 se red. tak ochladil, že když šlo auto do plného výkonu tak red, zamrzl, a to tam bylo Landi, nejlepší hadice k topení...

To jsem byl já.

Zatím s tím nemám problém ale nic proti zkušenostem nemám. U toho Supa 2,8 to určitě bere víc plynu v zátahu než u Octy 1,6. Jinak díky za zkušenost. Když bych měl problém tak aspoň budu vědět v čem může být chyba. Dal jsem to takhle z důvodu, že mi připadalo, že to bude dříve ten reduktor ohřívat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš aby ti auto přepínalo drív, jeď pomaleji spíš nesmíš překračovat práh přepínání, BRC dělá to( např. ŘJ JUST), že při každém překročení prahu si přičte( při nesplnění podmínek pro přepnutí, teplota, sonda, otáčky) 0.4 s, pak už je auto nahřáté a ono nic, načítá to čas, kdy jsi byl vlastně netrpělivý a vytáčel jsi studený motor nad hranici přepnutí. Je to rada, ostatní systémy nevím, SQ Fast takhle funguje.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš aby ti auto přepínalo drív, jeď pomaleji spíš nesmíš překračovat práh přepínání, BRC dělá to( např. ŘJ JUST), že při každém překročení prahu si přičte( při nesplnění podmínek pro přepnutí, teplota, sonda, otáčky) 0.4 s, pak už je auto nahřáté a ono nic, načítá to čas, kdy jsi byl vlastně netrpělivý a vytáčel jsi studený motor nad hranici přepnutí. Je to rada, ostatní systémy nevím, SQ Fast takhle funguje.....

Každý systém to může mít jinak to je jasné. Jak jsem psal nejsem v tomhle oborník a radu si rád přečtu nebo vyslechnu (pokud to považuji za radu).

Poznatky a zkušenosti se systémem Elpigaz.

Dle sdělení servisáka LPG u elpigazu se při dosažení teploty na reduktoru se otevře ventil LPG na nádrži a na reduktoru. Následně je prodleva těch 15-20s ve kterých dojde k vyhodnocení dosažení správného tlaku LPG ve vstřikovací liště (asi i další podmínky pro přepnutí) a pak je systém připraven k přepnutí na LPG. Pokud je motor v zátahu tak přepne až po ubrání plynu (nemusí dojít až k brždění motorem). Tak jak píše Karek: na hranici pro přepnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaká prodleva??? To je Elpigas 100 let za opicema, BRC funguje tak, že po splnění podmínek pro přepnutí, sepne ventil na nádrži, aby se tlak dostal přes ventil u reduktoru na vstřik. lištu tam se sejme teplota a tlak a pak auto přepíná při 1600 otáčkách v akceleraci, celková doba přepnutí je 0.4 s, navíc se na každém autě dá nastavit tzv. souběh paliv, takže auto aniž by nějak cuklo přepne a nikdo nepozná kdy, jen se z´mění kontolka- černená,zelená. Stag 300 sepne všechny ventily sice naráz, ale při přepínání připojuje vstřiky jeden po druhém, přesně po 200ms, takže přechd je naprosto plynulý, samozřejmě přechod na plyn v akceleraci při 1600 otáčkách, já pořád nechápu problémy s cukáním apod., montoval jsem nedávno Fábku MichaluJ tady z fóra, zeptejte se jeho na názor, navíc každé auto když dojede na revizi po 10 000 tak mu automatiky grátis dohraju noný frimvery a auto se neustále vylepšuje, tady je to na forech spíš naopak, nic pro své auto neudělám(po odborné stránce), spíš si tu něco přečtu a honem zkouším, jestli to náhodou nebude fungovat i na mém autě.Takže stahujte programy z netu, upravujte, mažte a vylepšujte, Já se budu věnovat zákazníkům, kteří mi důvěřují. Víte který zákazník je nejlepší- ženská, nehrabe do auta, přijede po odjetých km na kontrolu, řekne závady, doladíme, vyřešíme a moždá by jste koukali jak a za kolik ty auta jezdí( a mám tu i takové, co najedou 30- 50 tisíc za rok), ale neberte to nikdo osobně, rád poradím, pokud je to pro blaho všech....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nic psal jsem, že nejsem odborník a kdy a jak to a po jakých ms a co spíná já přesně nevím a i když je ten Elpigaz teda 100 let za opicema tak pokud si ho nevšímáš tak jako já hlupák který tu jen píše své hloupé postřehy z provozu své Octavie na LPG, tak to přepnutí na LPG ani nepostřehneš natož aby došlo k nějakému cuknutí. O cukání jsem nic nepsal.

Pokud chápu dobře jak jsi Karle napsal: ... sepne ventil na nádrži, aby se tlak dostal přes ventil u reduktoru na vstřik. lištu tam se sejme teplota a tlak a pak auto přepíná při 1600 otáčkách v akceleraci, celková doba přepnutí je 0.4 s.

Tak tady jsme si nerozuměli.

Já nepsal o prodlevě kdy se vypnou vstřikovače benzínu a zapnou vstřikovače plynu, to je opravdu nepostřehnutelné ale psal jsem o prodlevě mezi sepnutím ventilu na nádrži a přepnutím z benzínu na plyn a tak jak sám píšeš, že auto přepíná při 1600 otáčkách v akceleraci pokud dosáhneš podmínky (teplota a tlak ve vstřikovací liště) pro přepnutí na plyn ale když máš více jak 1600 ot/m tak se ti to přepne až po ubrání plynu nebo při přeřazení kdy poklesnou otáčky. No a tady je ta prodleva o které jsem psal. Mít 15-20s auto bez paliva to by byla pěkná hrůza.

To bych s tebou plně souhlasil, že je elpigaz 100 let za opicema a že není nad BRC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logika plynu je dělaná tak, že když dojde k závadě, vždy se to automaticky přepne do benzínu/ signál otáček, tlak, napětí,atd/, a když ti např. chcípne auto v křižovatce, znova nastartuješ a ono nic, auto jede na benzín a právě má prodlevu až minutu- proč, ona ŘJ plynu neví co se stalo,může se stát že němělo tlak- proč, může to dělat plyn, ale taky třeba upalá hadice olynu, proto tam není tlak, tak čeká a kontroluje vstupy- napětí, otáčky, tlak, vstřiky, sondu/ a když má vše v pořádku, dá pokyn pro přepnutí. Proto ta prodleva. Jen pro zajímavost, já mám třeba auto nastavené tak, že když dosáhne správných hodnot, přepne si samo už ve volnoběhu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...