Přejít na obsah

Xenony a náklonové čidlo


Eflik

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám skromnou otázku. Jak seřizuje náklonové čidlo

Xenonové světla na Fábii. Je to hned po nastartování?

Je to po nějaké době? Je to až po dosáhnutí určité rychlosti?

Je to okamžitě po rožnutí světel? Jde ono seřízení vůbec

pouhým okem zaregistrovat? Jde to nějak jednoduše

otestovat? Dělá to takové to zhoupnutí? Seřizuje to pořád,

nebo jen při prvním nastartování?

Prosím, kdo z vás ví jak funguje, řekněte mi to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá téma -_-

Automatické énastavovanie nemám iked by som chcel ale tá Rj stojí nehorázne prachy...

podla schémy je RJ napájaná po zapnutí klúčika.

je k nej potom privedené napájanie z Xenonov.

okrem toho je dovedený signál rýchlosti a K-Line na diagnostiku.

vdaka signálu rýchlosti si myslím že regulácia prebieha v reálnom čase a čím rýchlejšie auto ide, tým je regulácia "tupšia" teda nereaguje tak rýchlo na nerovnosti ako pri pomalej jazde...

Sem sa tí čo máte Xena od výroby a píšte -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ale ked zastavíš tak zasa reguluje nie?

ideš z domu sám, svetlá sa nastavia a prídeš niekde kde nastúpia traja ludia a zadok sadne a svetlá sa nedoregulujú? to by tá regulácia nemala zmysel.

sôr si myslím ako som napísal že počas jazdy nereaguje hned na nerovnosti a všetko ako keď stojíš, počas jazdy by tie motory zbytočne makali a nič by z toho nebolo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem do Škodovky a odepsali mi toto:

správná funkce automatického seřizování naklopení světel je následující: po aktivaci zapalování dojde pomocí čidla k po tzv. ohledání horní a dolní polohy náklonu světlometu k jeho ustálení ve střední poloze. Během jízdy pak dochází ke korekcím náklonu, nezávisle na vůli a pozornosti řidiče. Pokud u Vašeho automobilu takto funkce seřizování světel nefunguje, dovolujeme si doporučit Vám, abyste se obrátil na firmu, která o vozidlo po servisní stránce pečuje.

A mi právě takto nefunguje,

mám neorigo xenony, dodělané náklonko, vagem to nahoru a dolů štelovat jde, dokonce to nehlásí žádnou chybu, ale po nastartování a rožnutí světel se neděje zhola nic. Proto jsem potřeboval od někoho kdo má Fábii s xenony ať poví jak mu to funguje. Někdo mi říkal že se to snad šteluje až po rozjetí, protože Fábia ma náklonko jen jedno, oproti Oktávce, ale tím si nejsem stoprocentně jistý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych že jo,

dělal mi to člověk ze Škoda servisu, při komunikaci přez vag nehlásí náklonové čidlo žádnou chybu, jde regulovat sklon nahoru i dolů, ukazuje rychlsot kterou jedu. Ale po startu se mi ty světla prostě ani nehnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mErlin21: Ty mas origo xenony z vyroby, nebo dodelane ?? Jestli z vyroby tak se mi ulevilo :D

mr.pecoun: Jo to vim, delal to i nejaky Opel, ale potrebuju vedet, jestli to tak dela i Fabka s origo xenonama z vyroby. Jestli zahoupe svetly, nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mErlin21: Ty mas origo xenony z vyroby, nebo dodelane ?? Jestli z vyroby tak se mi ulevilo :D

mr.pecoun: Jo to vim, delal to i nejaky Opel, ale potrebuju vedet, jestli to tak dela i Fabka s origo xenonama z vyroby. Jestli zahoupe svetly, nebo ne.

jestli to tak je, tak je náklonové čidlo tedy nanic, kolečko je lepší, protože, když nastartuju auto, vyjedu (sám) z garáže, nechám běžet motor, pak naložím věci ev. další lidi a vyrazím, pokud tedy nedojde k regulaci a pojedu naloženej, tak svítím proti přímo do očí, kolečkem to můžu stáhnout kdykoli. :(:(:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nejsem odborník, ale když ze Škodovky napíšou, že čidlo si to poprvé "osahá a nastaví" po zapnutí zapalování, tak logicky po nastartování a rozsvícení světel nemůžete vidět žádnou regulaci, protože už prostě dávno proběhla, já mám origo xenony a po rozsvícení se taky nehýbou, ale zkoušel jsem postupně nakládat 1, 2 a 3 lidi do kufru, resp na hranu kufru a světla se postupně srovnávala - klesala ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nejsem odborník, ale když ze Škodovky napíšou, že čidlo si to poprvé "osahá a nastaví" po zapnutí zapalování, tak logicky po nastartování a rozsvícení světel nemůžete vidět žádnou regulaci, protože už prostě dávno proběhla, já mám origo xenony a po rozsvícení se taky nehýbou, ale zkoušel jsem postupně nakládat 1, 2 a 3 lidi do kufru, resp na hranu kufru a světla se postupně srovnávala - klesala ;)

tak to jsem se mýlil a jsem rád, že to je tak jak píšeš -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nastavení světel nahoru a dolu dělá pouze Octavie I,II a Superb, jedná se o tzv. dynamickou regulaci. U Fabie se toto neděje a odpověd i když ze Škody je pokud dotaz byl opravdu na Fabii milná. Míliti se je lidské :-)

Tohle mi přesně řekli ve Škoda servisu taky,nezdálo se mi to a dopídily jsme se k tomu,že se opravdu rovnají jen při startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nejsem odborník, ale když ze Škodovky napíšou, že čidlo si to poprvé "osahá a nastaví" po zapnutí zapalování, tak logicky po nastartování a rozsvícení světel nemůžete vidět žádnou regulaci, protože už prostě dávno proběhla, já mám origo xenony a po rozsvícení se taky nehýbou, ale zkoušel jsem postupně nakládat 1, 2 a 3 lidi do kufru, resp na hranu kufru a světla se postupně srovnávala - klesala ;)

Tak me to prave nedela. Tim padem mam neco v knedli.

Safra porte :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při zapnutém zapalování a vypnutých tlumených světlometech (u stojícího vozidla) nastavovací motory najedou do aktuální polohy odpovídající současnému zatížení vozidla. Další nastavování světlometu se provádí již jen po zapnutí tlumených světel.

Jestliže se vyfiltrovaná hodnota liší od polohy nastavovacích motorů, upravuje se znovu jejich poloha. Zároveň je ověřováno zda se nezměnilo zatížení vozidla – řídící jednotka kontroluje průběžně žádanou hodnotu. Jestliže se tato změní a změna zůstává déle než 10sec konstantní, je to registrováno jako změna zatížení vozidla a nastavovací motory jsou přestaveny do nové polohy.

Za jízdy se seřizují světlomety jen při ustálené rychlosti, neboť zrychlení by znamenalo pro snímač změnu zatížení. Konstanty doby filtrování se při ustálené jízdě mění podle zadaného algoritmu od 328sec do 0,04sec.

Systém není vybaven kontrolou o poruše systému, pouze u vozidel, kde je osazováno relé pro kontrolu prasklých vláken bude informace o nefunkčnosti vlastní výbojky.

Editováno: , autor: Remus by skoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...