Přejít na obsah

Prenosna GPS navigacia umiestnenie


kingo12

Doporučené příspěvky

Videtelnost na to je perfektna - mam na mysli to ze na pohlad na navigaciu nemusim otacat hlavu len preklopim oci t. j. je to asi nabezpecnejsie pre mna.

A co sa tyka toho ci je t v zornom poli vodiac alebo nie je diskutabilne, je to uplne dolu pri A stlpiku. Videl som kopec aut ktore to maju v pomaly v strede okna, resp prisavka bola nalepena v strede okna, to si myslim ze je ovela nebezpecnejsie (aj z vlastnej skusenosti) ako to co mam ja.

To si rozhodne nemyslim, a ani to neni "diskutabilni" - jak jsem psal jiz pri zahajeni teto diskuze (muzes se podivat), ve stredu je umisteni zcela nepochybne nejefektivnejsi a z hlediska pozornosti ridice i nejbezpecnejsi, pri sledovani cesty pred sebou nemusim temer nijak zrakem uhnout, coz se jiste pri umisteni na L sloupek, nebo dokonce na stredovou konzoli rici neda. Vim o cem mluvim, vsechna mozna umisteni jsem si dlouho zkousel i za jizdy a uvadeji to tak i mnohe odborne prameny.

Zcela jiste je tedy nejlepsi originalni reseni pouzivane mnohymi automobilkami, kdy se monitor/displej navigace vysouva z horni strany palubni desky.

Co se tyka te proklamovane "nebezpecnosti" pri umisteni na strede palubky ci okna, rad bych tedy slysel ony zminene duvody. A jiste uved jen uchyceni s originalnimi drzaky, a ne nejakymi no-name "husimi krky", tam jiste je to uchyceni velmi pofiderni. Jsem si jist, ze s jakymkoliv originalnim drzakem (napr. muj TomTom Go910) je uchyceni zcela bezpecne a pevne - tyto firmy maji drzaky homologovane a pri spravnem zachazeni nemuzou byt "...ovela nebezpecnejsie...".

Take jiste k bezpecnosti ci nebezpecnosti asi prispiva/neprispiva velikost displeje navigace. Jak tu jiz nekdo zminil, ze naviguje s nejakym PDAckem, na kterem nevidi ani cislo s rychlosti na TomTomovi, a musi si to za jiszdy nejak nadzvedavat, to asi take nebude to "prave orechove" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Omicron mně pěkně předběhl,než jsem dojel dom ;) Přesně jak říká, z hlediska ergonomie je ideální umístění právě ve středu, navíc logicky i z hlediska bezpečnosti je přijatelnější, když zrak uhýbá vpravo než vlevo, protože tím se odvrací od krajnice,což zvlášť ve městech může silně zkomplikovat situaci a řidiči i život. Pokud jde o držáky, zas bych nesouhlasil s tvrzením o husích krcích.. Já jsem si např.zatím dokoupil husí krk od Richtera, který nabízí i výrobce MIO. každý držák na sklo je v tomhle ohledu tak pevný,jak pevný je mechanismus samotné příchytky na sklo, o zbytek držáku bych se rozhodně nebál. Pokud jde o homologaci, neřekl bych,že bude navigace homologovaná přímo do zorného pole..to je ten protiklad,patrný u mnoha doplňků do aut, není problém koupit,ale umístění si musí každý řešit sám dle platné legislativy. Zde je odkaz na stránky MD http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dov...anovisko_ke_GPS , kde je stanovisko právě k umístění na sklo. Nechci polemizovat,do jaké míry je co nebezpečné, pro mně legislativa platí a snažím se jí dodržovat, proto říkám, že na silnici pak jen záleží na toleranci konkrétní hlídky, zda to ukecám nebo ne. Ale každopádně v tu chvíli pokud oči nepřimhouří, tak mám smůlu. Proto řeším to umístění do středové schránky. všiml jsem si, že na zorný úhel si asi hraje i samotná Škoda, protože určitě by nebyl problém tu schránku udělat víc otvírací, jen otom by už to víko lezlo do zorného úhlu..takhle může zůstat otevřená i za jízdy a je to OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne teda pripadá, že naľavo od prístrojov je umiestnenie výhodnejšie, než v strede, lebo pohľad musím od osi volantu odvracať menej, navyše aj odlesky sú menšie a potom aj stĺpik robí viacej tieňa, takže je to ešte čitateľnejšie (za istých okolností).

Z hlediska bezpečnosti bych to ale opravdu tak neviděl.. V prostoru schránky uprostřed bude svisle,takže taky žádné odlesky a tak, může ji tam ovládat i spolujezdec a když na nnavi budu něco volit sám,tak je pro mně lepší pravá ruka..levou pořád držím volant a tou pravou řadím atd ;) Takže je víc k dispozici..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nakonec dnes kastlík předělal, sundal jsem tu duralovou destičku a místo ní udělal novou mosaznou v černém komaxitu..teď jsem teprve spokojený se vzhledem. Dál musím vyrobitt samotný držák,který se bude tím šroubem přitahovat..

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jirik: no tak co sa tyka ovladatelnosti tak pri A stlpiku je navi ovela lepsie dosazitelna, urcite na nu dosiahnem bezproblemov oprety o operadlo. A na 95 perc cohodim sam takze spolujazdec ma smolu... (jedine zeby sa pritrafila nejaka pekna stoparka) ale to sa uz rozoberalo v inom vlakne... :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jirik: no tak co sa tyka ovladatelnosti tak pri A stlpiku je navi ovela lepsie dosazitelna, urcite na nu dosiahnem bezproblemov oprety o operadlo. A na 95 perc cohodim sam takze spolujazdec ma smolu... (jedine zeby sa pritrafila nejaka pekna stoparka) ale to sa uz rozoberalo v inom vlakne... :prc:

Já ale dosáhnu i na ovladač varovných bez vstávání ze sedačky..stejně tak můžu i ovládat i výdechy uprostřed na palubce..navi bude ve stejném dosahu, navíc bude v souladu s legislativou..nic v zorném poli řidiče..a bude vypadat jako origo display :) Dalším argumentem pro je pro mně to, že přirozeně mám na volantu vždy levou ruku a pravou můžu dělat cokoliv..tedy i ovládat navi. To víš,že jsem zkoušel i A-sloupek,ale tohle nakonec vyhrálo..navíc to má display 4,3", tedy dost velký a už by docela překážel ve výhledu..navíc nemusím ani řešit další zásuvku

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nakonec dnes kastlík předělal, sundal jsem tu duralovou destičku a místo ní udělal novou mosaznou v černém komaxitu..teď jsem teprve spokojený se vzhledem. Dál musím vyrobitt samotný držák,který se bude tím šroubem přitahovat..

..

Zatim to vypada fakt dobre!! :palec2: Obzavlast dobra volba ty desticky!! Jsem zvedavej jak ted budes pokracovat...vypada to na peclivou praci!! :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jirik: no tak co sa tyka ovladatelnosti tak pri A stlpiku je navi ovela lepsie dosazitelna, urcite na nu dosiahnem bezproblemov oprety o operadlo. A na 95 perc cohodim sam takze spolujazdec ma smolu... (jedine zeby sa pritrafila nejaka pekna stoparka) ale to sa uz rozoberalo v inom vlakne... :prc:

Ovladatelnost ? Dosahovani nekam ? Proc ?

Predpokladam, ze kazda rozumna skutecna autonavigace (a tim nemyslim ruzna siditka ve forme software na PDAcku - to nejsou autonavigace, nic ve zlem) ma dalkove ovladani, nebo ovladani na volante. Moje Go910ka ma take takovy maly dalkovy ovladac (radio), ktery mam stale polozeny na stredove konzoli, a vzhledem k tomu, ze prava ruka nemusi radit (DSG), muze velmi pohodlne a bezpecne ovladat navigaci, pokud je to vubec potreba, a aniz by jsem s ni musel treba vubec na navigaci mirit. Jeji tlacitka jsou delana pro ovladani poslepu, velmi pohodlne.

Jeste k polemice o vhodnejsim umisteni na L sloupku ci ve stredu - co se tyka viditelnosti displeje, ano u L sloupku bude jiste vice stinu, nicmene skutecna autonavigace ma displej resen tak, aby byl bezpecne videt i na primem svetle, coz opet u PDAcek jiste neni pravidlem. Navic displeje skutecnych autonavigaci, dnes obvykle 4-4,3" velike, jsou skutecne neco jineho, nez malinky displej PDAcka, ci dokonce symbianoveho telefonu.

K te Diamantove poznamce - to uhybani ocima je skutecne mensi pri umisteni na stredu, nez u L sloupku. Alespon videno ocima ridice, ktery se obycejne pri jizde diva na silnici pred sebou. Ani ty odlesky nejsou relevantni, skutecne autonavigace maji matny displej bez odlesku, se zvysenym jasem a kontrastem, Tvuj nazor evidentne vychazi z Tve praxe s PDAckem

Mozna je chybou, ze se zde motaji prispevky o prenosnych autonavigacich a PDAckach s navigacnim softwarem - kazde z techto zarizeni je zcela jinak koncipovano a tezko lze nejak srovnavat jejich umistovani. Svou Go910ku jsem take zkousel v prostoru L sloupku, a zdaleka to nebylo tak pohodlene jako uprostred, nehlede na to, ze spolujezdec a dalsi jsou vyrazeni ze spolucasti, coz se nekde v centru ciziho velkomesta velmi hodi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady už je držák i s "vaničkou" pro MIO v autě.. Je vzadu dotažený šroubem skrz dno schránky, vpředu zapadá do žlábku pro zapuštěné víko schránky. Takhle nechám v případě potřeby natažený kabel, nebudu nikde řešit tahání skrz palubku,ani zapojování přes další pojistku, zas tak moc neruší, navíc navi, když je nabitá, tak pár hodin vydrží. Držák budu do auta dávat vždy před např. dovolenou, dlouhou cestou a tak, pro tyto potřeby stačí mít napákecí kabel v pohotovosti "zabalený" ve schránce za navigací, krásně se tam vejde. No a když to celé budu chtít dát pryč, jen rukou povolím šroub vzadu, celý držák i s kabelem vyndám a uložím do přihrádky pod loketní opěrkou v JumboBoxu, kam se to na centimetr vleze..

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

problém jsem řešil tak, že jsem si sehnal starý telefon s android systémem. Kolegyně mi dala zdarma Samsung (s prasklým dysplejem) přesto funguje jak má. Horní kastlik jsem demontoval. Doma jsem si udělal držák z tvrdého plastu. Jen jsem ho nahřál horkovzdušnou pistolí a ohnul do požadovaného úhlu. Držák je přidělaný na dvířka přihrádky a je opatřen suchým zipem. Telefon jsem polepil zezadu protikusem suchého zipu. Do dna kastliku jsem odvrtal otvor pro kabel napájení. HOTOVO. Kabel jsem táhl vnitřkem středového panelu k zásuvce u ruční brzdy. Když budu chtít napájet, tak zapojím adapter do zapalovače a mobil vesele naviguje. 

 

Do telefonu jsem si nainstaloval aplikaci, která po nastavené době automaticky spustí navigační software. GPS signál je stále zapnutý a tak jedině musím zapnout telefon. 

 

Dvířka z venčí nejsou nijak poškozená a při otevírání je potřeba lehce dloubnout nehtem pod dvířka, protože jsou těžká. Přeci jen, držák a mobil něco váží. Ještě to chce vykoumat. Asi tam dám někam nějakou pružinku, k mechanismu otevírání. Další věc co je třeba dodělat a špekuluju nad tím je udělat tlačítku u climatronicu na napájení telefonu. Rozdvojím si zásuvku zapalovače a tu ukryju někde pod palubkou. Tlačítko napojím před tu druhou zásuvku a tím pádem bude on/off.

 

Není to nijak složitý.

 

Proč jsem si vybral mobil? Protože má větší displej, můžu si v něm pouštět filmy... Mobil vlastně funguje jen jako monitor. SIM kartu tam nemám, není potřeba. Časem buď vyměním telefon za jiný, bez poškozeného displeje, nebo si ho nechám vyměnit 

Editováno: , autor: vosamrsk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...