Přejít na obsah

Octavia II - Facelift


radek_m

Doporučené příspěvky

trosku mimo vasej temy...na octaviu sa nic take nechysta ako maju nektore auta..ze kufor sa cely sam otvori?nektore maju aj tak ze sa cely sam zavrie..tusim to tak mal aj stary passat B5kovy...tato funkcia by mi ku kombicku moc sadla :)...este aj lexus is200(sedan) to ma..ale do tej octavie do dako nechcu dat :help: ..pripadne neda sa to nejako "dodelat"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to elektrický zavírání by se hodilo, ale vzhledem k tomu, že to nedostal ani novej Superb, tak okta myslím nemá tuplem šanci to dostat. Uvidíme, co předvede SIIC, jestli náhodou nepřekvapí, ale obávám se, že zůstane u toho jejich "polosystému", kdy to musíš zavřít a ono se to pak "samo zabouchne".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze TDI-PD se dnes nevyplati je jasná věc, ale právě proto se ptám na 1.6TDI-CR. Někde jsem o něm četl celkem zajímavý informace, co se týká výkonu x spotřeby, takže by to mohl být ideální nástupce starejch rotačních dieselů. Pokud si vedle spotřeby uchová i spolehlivost.

BTW. Nechci tu rozjízdět žádnou z dalších benzin/nafta flame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta 1.6ka TDI CR by mohla bejt relativně zajímavá, co se týče výkonu, hmotnosti a spotřeby...ale záleží, jakou nastaví cenu, aby to nebyl moc velkej úlet. Jinak je fakt, že se o ní už docela dost spekulovalo, nicméně myslím, že by mohla přijít relativně brzo, protože už by fakt bylo na čase. Koneckonců uvidíme (pokud se do té doby nic nestane), co dostane na jaře Yeti, jestli náhodou to nebude první vlaštovka...taky sem na to dost zvědavej, jak to bude vypadat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na liftu je el. zavírání takřka na prd, tam se to dá zabouchnout čistě "zevnitř", ale u combajna je to už horší a někdy se to nepovede a chce to pomoct zvenku a sahejte zvenku na auto, to je sebevražda...obzvláště u supa, kterýho škodovka tlačí hlavně kravaťákům, takže snad to tam bude, protože jestli si to zavírání škodovka neprosadí, tak je u mě mrtvá automobilka :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam combika a myslim ze to elektricke ovladanie 5tych dveri by nebolo odveci ako pisal aj skaja...ked to ma passat stary B5kovy tak preco by to nemohla mat aj nova octavia??trosku zaostavaju s technologiou v tej skodovke...ale to neni nic nove. neda sa to nejako dorobit?na to tlacitko co je na kluci..ten kufor..to by bola bomba :)uplne by stacilo zatvaranie :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scynet: Nemyslel jsem to jako flame, jen jako malinký naťuknutí k zamyšlení, protože spoustu lidí dneska kupuje nafťák podle přežitků z dob minulých, kdy byl turbodiesel postaven proti atmosférickýmu benálu...ale dneska, když jsou oba dva přeplňovaný, tak se výhody nafty prostě smazávají, to je holt fakt. Samozřejmě teď nemluvím o extrému, když někdo najezdí za rok 70k km, tam se dá diesel pak zdůvodnit, ale při nájezdu plácnu 30k za rok smysl ztrácí. Jinak bych taky mohl říct, že spoustu majitelů nafťáků nezná dnešní benzíny a srovnávají svoje TDIčka s 1.3kou ve feldě, ale to bych už nabíhal na tenkej led, takže se toho zdržím.

PS: Já sám mám v autě TDIčko, takže vím moc dobře, za kolik a jak s ním jezdím, jaký s ním byly problémy a naopak bohužel nevím, co mě ještě čeká v budoucnu ;) Dlouhodobou spotřebu jsem měl v létě cca 8l/100km, teď na zimních je to zatím asi 7,6.

Co se týče zátahu "odspodu" - to je přesně ten přežitek z dřívějška, kdy zážehový atmosféry chtěly trošku víc točit, aby podávaly výkon, ale dneska v době turbobenálů je to téměř naopak - nafta potřebuje ke slušnýmu výkonu poměrně velký turbo, jenže kvůli (alespoň nějaké) ekologii taky filtr pevnejch částic a právě kvůli němu zase optimalizovaný mapy, aby to vůbec nějak pobral a výsledek?? - v nižších otáčkách zátah nula-nula-nic, pak postupně najede turbo a za chvilku to skončí omezovačem, takže abych alespoň částečně využil potenciál motoru, tak musím stejně vždycky podřadit a vytočit. Oproti tomu TSIčka maj zátah krásně plynulej, defakto už (skoro) od volnoběhu až k omezovači, na jízdu příjemnější :)

Jako já nejsem ani zastánce, ani odpůrce TDIček, jen se na to snažím dívat z obou stránek a prostě dneska už bych si nafťák nekoupil. Benziňáky udělaly obrovský pokrok a získaly spoustu někdejších výhod nafťáků. Úspora ve spotřebě je cca 2l na sto, ale k tomu je nafta dražší asi o 2Kč litr, pořizovací cena dieselu taky o několik tisíc vyšší...ve výsledku se to čistě finančně vyplatí myslím málokomu, ale to si musí každý zodpovědně spočítat sám ;) ...jak říkám, nikoho nepřesvědčuji, nikomu nic nevnucuji, jen prezentuji svůj pohled na věc ;)

Člověče 8l/100 km s 1,9TDi ? a co jsi s tím autem proboha dělal ? Já mám 1,9 TDi 96kw v OI a jezdím za 5,0- 5,1, v létě jsem dokonce zajel dlouhodobou za 4,9, než jsem jel kus po dálnici 140 a vylezlo mi to na 5 litrů. Jezdím teda slušně, ale je to i s klimou no !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vypravec: Njn, já mám dvoulitra a oproti 1.9 co máme v druhým autě je paušální rozdíl ve spotřebě cca +0,5l na regeneraci DPFka a +1l jako daň za objem (resp. výkon), protože i když se snažím jet na pohodu, nikdy to není jako s tou jedna-devítkou, prostě to svádí a ať chci nebo ne, jednou příjde ten okamžik kdy se prostě rozjedu rošku razantněji a spotřeba je v háji. No a pak je ten dvoulitr daleko náchylnější na styl jízdy, jak po něm chceš trošku práce, tak začne nasávat a neví kdy má dost...to sedmdesát-sedmička je pořád tak nějak relativně umírněná ;)

...jinak já taky nejezdím pořád za osm, třeba na dovču sem jel předloni relativně předpisovou jízdou za 5,7 v pohodě (1.9 jela za 5,3), ale na druhou stranu pak jedu z Prahy do Brna za desítku...fakt je to závislý na stylu jízdy a jelikož na dovču jedu max dvakrát, zatímco do školy takřka každej den, tak potom ten výsledek vypadá tak jak vypadá. ...proto taky říkám, že příště už nafta nevyhraje, páč pro mne nemá ten pravý přínos, resp. já pro ni nejsem ten pravej driver :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SKAJA: u benzínu to máš to samé, rozhlížím se po jiném autě a už jsem jel vším možným, ty nový tsi koncernu jsou taky hodně závislý na jízdě, přesně jak to píšeš na svém tdi,

docela se teď věnuju motorům, je to hezky rozdělený na dva tábory, koncern jede cestou malých tsi, italové taky, naproti tomu japonci cestou zdokonalování variabilního časování klasických atmosfér, viz třeba Honda s i-vtec 1,8, který má 103kW a okolo 170Nm nebo teď nové motory od Toyoty pro Avensis III,

1,6 - ka od BMW apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze TDI-PD se dnes nevyplati je jasná věc,

BTW. Nechci tu rozjízdět žádnou z dalších benzin/nafta flame.

No já nevím... Mám na starosti naše firemní leasingové vozy a benzíny jezdí v průměru za 8.5 litrů, nafťáky za 5.1 (1.9ky) nebo 5.5 (dvoulitry). To by musel být benál za 16 Kč (nafta 25) aby z hlediska spotřeby vycházel km stejně. Snad jen u úplně minimálního nájezdu ročně by benál vyšel líp.. a kdyby cena šla na 15-16 Kč, taky bych se nezlobil :).

PS: služební mám benzín, doma naftu - spokojený jsem s oběma ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...