Přejít na obsah

Záruka ?!


Petrando

Doporučené příspěvky

JIRIK-Zavazuje se ke všemu,ale jen stím,kdo sní podepisuje smlouvu o koupi auta.A to Ty ,jako druhý majitel nejsi.Tak ,o čem to tu stále točíš?Přečti si knížku,je to tam posáno i o následném prodeji dalšímu majiteli.Tet ji držím před sebou.

Je to věc smutná,ale je to TAK....

Ale mně to zaručuje taky..to máš pravdu, že to opakuju pořád dokola, protože pořád mi to nikdo ničím nevyvrátil!!!!!!!! Jestli máš na mysli serviskou před sebou tu pasáž, kde se v bodu 6 mluví o jakési registraci v autorizovaném servisu, tak tím je pouze nahrazena neexistence on-line databáze vozidel, kdy je pouze potřeba prokazatelně doložit předchozí a současný stav vozidla, aby mohly veškeré záruky řádně pokračovat..ostatně tak to praví i úvod tohoto bodu. Je zde uveden i postup, jak změnit autorizovaný servis, atd. Je vcelku jasné, že při první návštěvě servisu v Čechách (když budu mluvit trochu konkrétně v případě dovezeného auta) po mně budou chtít alespoň Osvědčení o registraci vozidla, musí si mně nějak a podle něčeho zaevidovat, nebo se pletu? Jinak co je napsáno o následném prodeji auta v mé servisce, jsem psal..tobě přijde, že podle toho na záruky nemám nárok?

Ty to ale asi fakt nechápeš škodovka se neřídí svými pravidly ale řídí se platnými zákony naší země. Kde máš dle občanského zákoníku dané, že reklamaci může uplatňovat pouze kupující který uzavřel o koupi smlouvu. TZN. tím že sis koupil vůz jsi podepsal kupní smlouvu a jako záruční list slouží servisní knížka. Pokud servisní knížku nemáš je nutné prodávajícímu dokázat že jsi danou věc koupil. to prokážeš danou kupní smlouvou. škodovka v žádné ze svých servisních knížek nelže - servisní knížka je stručný opis platného zákoníku. Pokud servisní knížku nebudeš mít a jsi první majitel vozu nebo máš zplnomocnění za jednání jako třetí osoba tak musíš servisu prokázat kdy jsi vůz zakoupil u koho. A to dokážeš pouze kupní smlouvou kterou jsi podepsal při prodeji. Jinak pokud jsi druhý majitel a nemáš plnou moc od prvního majitele nebo kupní smlouvu na tvé jméno můžeš servisku klidně zahodit (pokud nechceš využít její jiné výhody).

Záruka na prorezivění se neřídí žádnými zákony ale pravidly škoda auto jelikož je to záruka poskytovaná výrobcem. TZV nadstandart. A tam se pravidla dodržují ještě striktněji. Stačí pokud jsi nedodržel přesně jeden servis a nemáš nárok na nic o tom jestli jsi druhý majitel ani nemluvím. Jakož to druhý majitel nemáš nárok na neprorezivění vůbec. Takže být tebou donesu do servisu dobrou láhev a oni to nějak zařídí.

A pokud to nejde ani takto tak se nemůžeš ničemu divit protože servisy jsou dnes škodovkou tak kontrolovány že si to dnes málo kdo dovolí. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JIRIK-Zavazuje se ke všemu,ale jen stím,kdo sní podepisuje smlouvu o koupi auta.A to Ty ,jako druhý majitel nejsi.Tak ,o čem to tu stále točíš?Přečti si knížku,je to tam posáno i o následném prodeji dalšímu majiteli.Tet ji držím před sebou.

Je to věc smutná,ale je to TAK....

Ale mně to zaručuje taky..to máš pravdu, že to opakuju pořád dokola, protože pořád mi to nikdo ničím nevyvrátil!!!!!!!! Jestli máš na mysli serviskou před sebou tu pasáž, kde se v bodu 6 mluví o jakési registraci v autorizovaném servisu, tak tím je pouze nahrazena neexistence on-line databáze vozidel, kdy je pouze potřeba prokazatelně doložit předchozí a současný stav vozidla, aby mohly veškeré záruky řádně pokračovat..ostatně tak to praví i úvod tohoto bodu. Je zde uveden i postup, jak změnit autorizovaný servis, atd. Je vcelku jasné, že při první návštěvě servisu v Čechách (když budu mluvit trochu konkrétně v případě dovezeného auta) po mně budou chtít alespoň Osvědčení o registraci vozidla, musí si mně nějak a podle něčeho zaevidovat, nebo se pletu? Jinak co je napsáno o následném prodeji auta v mé servisce, jsem psal..tobě přijde, že podle toho na záruky nemám nárok?

Ty to ale asi fakt nechápeš škodovka se neřídí svými pravidly ale řídí se platnými zákony naší země. Kde máš dle občanského zákoníku dané, že reklamaci může uplatňovat pouze kupující který uzavřel o koupi smlouvu. TZN. tím že sis koupil vůz jsi podepsal kupní smlouvu a jako záruční list slouží servisní knížka. Pokud servisní knížku nemáš je nutné prodávajícímu dokázat že jsi danou věc koupil. to prokážeš danou kupní smlouvou. škodovka v žádné ze svých servisních knížek nelže - servisní knížka je stručný opis platného zákoníku. Pokud servisní knížku nebudeš mít a jsi první majitel vozu nebo máš zplnomocnění za jednání jako třetí osoba tak musíš servisu prokázat kdy jsi vůz zakoupil u koho. A to dokážeš pouze kupní smlouvou kterou jsi podepsal při prodeji. Jinak pokud jsi druhý majitel a nemáš plnou moc od prvního majitele nebo kupní smlouvu na tvé jméno můžeš servisku klidně zahodit (pokud nechceš využít její jiné výhody).

Záruka na prorezivění se neřídí žádnými zákony ale pravidly škoda auto jelikož je to záruka poskytovaná výrobcem. TZV nadstandart. A tam se pravidla dodržují ještě striktněji. Stačí pokud jsi nedodržel přesně jeden servis a nemáš nárok na nic o tom jestli jsi druhý majitel ani nemluvím. Jakož to druhý majitel nemáš nárok na neprorezivění vůbec. Takže být tebou donesu do servisu dobrou láhev a oni to nějak zařídí.

A pokud to nejde ani takto tak se nemůžeš ničemu divit protože servisy jsou dnes škodovkou tak kontrolovány že si to dnes málo kdo dovolí. lol

ja menil na fabii,2 maj chybely dve razitka na servisni kontrole,po 6letech prokvetl prah,pp blatnik a pate dvere a vse uznali a vymenili,mam tam sice zameho,ale ten se do niceho nesral,vsechno jsem vyridil sam v kanclu s technikem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doposud to fungovalo,že majitel nehraje roli,jde pouze o auto.At to má černý nebo bílý,je to jedno.Jak jsem se díval do různých zákonů,tak tohle je na dlouhou polemiku.At tak,nebo tak,pokud přijdeš do slušného servisu,tak se Ti nějak budou snažit vyhovět.Aspon u Nás to tak chodí.

Svatá pravda je to vše o domluvě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JIRIK-Zavazuje se ke všemu,ale jen stím,kdo sní podepisuje smlouvu o koupi auta.A to Ty ,jako druhý majitel nejsi.Tak ,o čem to tu stále točíš?Přečti si knížku,je to tam posáno i o následném prodeji dalšímu majiteli.Tet ji držím před sebou.

Je to věc smutná,ale je to TAK....

Ale mně to zaručuje taky..to máš pravdu, že to opakuju pořád dokola, protože pořád mi to nikdo ničím nevyvrátil!!!!!!!! Jestli máš na mysli serviskou před sebou tu pasáž, kde se v bodu 6 mluví o jakési registraci v autorizovaném servisu, tak tím je pouze nahrazena neexistence on-line databáze vozidel, kdy je pouze potřeba prokazatelně doložit předchozí a současný stav vozidla, aby mohly veškeré záruky řádně pokračovat..ostatně tak to praví i úvod tohoto bodu. Je zde uveden i postup, jak změnit autorizovaný servis, atd. Je vcelku jasné, že při první návštěvě servisu v Čechách (když budu mluvit trochu konkrétně v případě dovezeného auta) po mně budou chtít alespoň Osvědčení o registraci vozidla, musí si mně nějak a podle něčeho zaevidovat, nebo se pletu? Jinak co je napsáno o následném prodeji auta v mé servisce, jsem psal..tobě přijde, že podle toho na záruky nemám nárok?

Ty to ale asi fakt nechápeš škodovka se neřídí svými pravidly ale řídí se platnými zákony naší země. Kde máš dle občanského zákoníku dané, že reklamaci může uplatňovat pouze kupující který uzavřel o koupi smlouvu. TZN. tím že sis koupil vůz jsi podepsal kupní smlouvu a jako záruční list slouží servisní knížka. Pokud servisní knížku nemáš je nutné prodávajícímu dokázat že jsi danou věc koupil. to prokážeš danou kupní smlouvou. škodovka v žádné ze svých servisních knížek nelže - servisní knížka je stručný opis platného zákoníku. Pokud servisní knížku nebudeš mít a jsi první majitel vozu nebo máš zplnomocnění za jednání jako třetí osoba tak musíš servisu prokázat kdy jsi vůz zakoupil u koho. A to dokážeš pouze kupní smlouvou kterou jsi podepsal při prodeji. Jinak pokud jsi druhý majitel a nemáš plnou moc od prvního majitele nebo kupní smlouvu na tvé jméno můžeš servisku klidně zahodit (pokud nechceš využít její jiné výhody).

Záruka na prorezivění se neřídí žádnými zákony ale pravidly škoda auto jelikož je to záruka poskytovaná výrobcem. TZV nadstandart. A tam se pravidla dodržují ještě striktněji. Stačí pokud jsi nedodržel přesně jeden servis a nemáš nárok na nic o tom jestli jsi druhý majitel ani nemluvím. Jakož to druhý majitel nemáš nárok na neprorezivění vůbec. Takže být tebou donesu do servisu dobrou láhev a oni to nějak zařídí.

A pokud to nejde ani takto tak se nemůžeš ničemu divit protože servisy jsou dnes škodovkou tak kontrolovány že si to dnes málo kdo dovolí. lol

ja menil na fabii,2 maj chybely dve razitka na servisni kontrole,po 6letech prokvetl prah,pp blatnik a pate dvere a vse uznali a vymenili,mam tam sice zameho,ale ten se do niceho nesral,vsechno jsem vyridil sam v kanclu s technikem.

Jo to nebyl problém ale dnes už ti to uzná jen blázen. Bohužel dnes je to kontrolované a servis musí předložit servisní knížku ke kontrole škodovce jinak mu to škodovka neproplatí - to byla ještě jiná doba. Dnes si servisy musí dávat pozor - a to vím o čem mluvím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma začátku je tu citace, že

Případný převod či přechod vlastnického práva k vozu, Škoda Originálnímu dílu nebo Škoda Originálnímu příslušenství nemá na platnost záruky vliv, pokud nabyvatelem i každým předchozím vlastníkem bylysplněny veškeré podmínky stanovené v tomto Záručním listu (zejména pravidelné záruční prohlídky)

nic a žádným prvním vlastnictví nebo nutnosti plný moci při prodeji auta...

takže podle zákona teda škodovka podle mě kecá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma začátku je tu citace, že

Případný převod či přechod vlastnického práva k vozu, Škoda Originálnímu dílu nebo Škoda Originálnímu příslušenství nemá na platnost záruky vliv, pokud nabyvatelem i každým předchozím vlastníkem bylysplněny veškeré podmínky stanovené v tomto Záručním listu (zejména pravidelné záruční prohlídky)

nic a žádným prvním vlastnictví nebo nutnosti plný moci při prodeji auta...

takže podle zákona teda škodovka podle mě kecá

Tohle je tlachani do nekonečna - podívej se na občanský zákoník a pak běž něco reklamovat. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a důvod? ten jsi tady citoval ty, Jirik tady citoval servisní knížku a ty dvě věci jsou dle mě v rozporu. i když já nechápu ani k čemu je režim zimní kola v maxidotu, takže odpusťte vy odborníci nám tatarům, že se řídíme tím co máme daný v příručce k autu a nestudujeme k tomu ještě obchodní, občanskej, hodil by se určitě i trestní a stavební zákon.

proč tady vy chytrý nenapíšete, jestli teda my blbý nechápeme to co je napsaný v servisní knížce nebo mladá boleslav kecá. to je furt akorát, zavolej si do bolky, přečti si zákon...

zaplatpanbuh, že mam servis, kde jsou lidi, se kterýma se domluvim jako s lidma

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a důvod? ten jsi tady citoval ty, Jirik tady citoval servisní knížku a ty dvě věci jsou dle mě v rozporu. i když já nechápu ani k čemu je režim zimní kola v maxidotu, takže odpusťte vy odborníci nám tatarům, že se řídíme tím co máme daný v příručce k autu a nestudujeme k tomu ještě obchodní, občanskej, hodil by se určitě i trestní a stavební zákon.

proč tady vy chytrý nenapíšete, jestli teda my blbý nechápeme to co je napsaný v servisní knížce nebo mladá boleslav kecá. to je furt akorát, zavolej si do bolky, přečti si zákon...

zaplatpanbuh, že mam servis, kde jsou lidi, se kterýma se domluvim jako s lidma

No je to jednoduchý..jsme tu prostě asi někteří tataři (včetně mně). Občanský zákoník je fajn, legislativa taky, ale to mi ještě nebrání jako výrobci vozidla se zavázat k něčemu navíc. A to škodovka prostě svým prohlášením v servisce udělala. Navíc když tedy škodovka trvá najednou na něčem jiném, tzn. že záruku i přes svůj závazek jinému vlastníku neuzná, tak proč když se na ní servis v takovém případě obrátí, je vše v pořádku??? No asi to fakt nechápu :doh

A záruka základní, na lak nebo na prorezivění..ke všem se zavázala za stejných podmínek, tak není od věci je motat dohromady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LUKE-A tet si polož otázku,co to je splnění všech podmínek?Co tato věta vlastně znamená?A pak asi plně taky nechápeš to,co je napsaný v servisní knížce.Ale neklesej na mysli,nejsi méně chápavý,takových je mnoho........

Když už něco cituješ, tak celé...splnění podmínek stanovených v záručním listě!!! Je tam ..ZEJMÉNA prohlídky.. A ty další podmínky? jsou tam přece uvedené, používání za daným účelem, v přiměřených podmínkách..to vše tam je. NIKDE tam není, že nesmím auto prodat. A už se k tomu dál nevyjadřuju, nemá to smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LUKE-A tet si polož otázku,co to je splnění všech podmínek?Co tato věta vlastně znamená?A pak asi plně taky nechápeš to,co je napsaný v servisní knížce.Ale neklesej na mysli,nejsi méně chápavý,takových je mnoho........

Když už něco cituješ, tak celé...splnění podmínek stanovených v záručním listě!!! Je tam ..ZEJMÉNA prohlídky.. A ty další podmínky? jsou tam přece uvedené, používání za daným účelem, v přiměřených podmínkách..to vše tam je. NIKDE tam není, že nesmím auto prodat. A už se k tomu dál nevyjadřuju, nemá to smysl.

Ale je tam o převedení auta třetí osobě a následně dalším.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ONO je to těžko vysvětlovat - škodovka chce aby její servisy dodržovaly pravidla které jim dala. Ale taky chce mít spokojené zákazníky. A to bych Vám mohl povídat kolik věcí jsem řešil a ze škodovky mi bylo řečeno neuznáno ale jak tam zavolal nespokojený zákazník tak mi volali z jiného oddělení škodovky a že aby byl zákazník spokojen tak se udělá vyjímka.

Ale to už zacházím moc do detailů - vše se odvíjí od situace a reklamované věci např. ložiska 40 000 km a už by jste na ně neměli nárok - jelikož se jedná při těchto kilometrech o běžné opotřebení věci (bylo na ložiska vystaveno hodně odborných posudků) . Ale najde se tady určitě hodně z vás kterým bylo ložisko vyměněno i z více kilometrama. Takže jak říkám vše je o situaci a o lidech a o věci jakou reklamujete.

Technik taky není právník - on zná nějaké ty základy z občana ale pokuď by se šlo do extremu tak vše už řeší právnici mezi sebou. Ale pokuď si je technik jistý že má pravdu tak se do toho nepouštějte a raději jeďte o dům dál. Jelikož za technikem stojí dalších xxxxx odborníku kteří mu v krizové situaci poradí. Za to Vám kromě právníka neporadí nikdo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LUKE-A tet si polož otázku,co to je splnění všech podmínek?Co tato věta vlastně znamená?A pak asi plně taky nechápeš to,co je napsaný v servisní knížce.Ale neklesej na mysli,nejsi méně chápavý,takových je mnoho........

Když už něco cituješ, tak celé...splnění podmínek stanovených v záručním listě!!! Je tam ..ZEJMÉNA prohlídky.. A ty další podmínky? jsou tam přece uvedené, používání za daným účelem, v přiměřených podmínkách..to vše tam je. NIKDE tam není, že nesmím auto prodat. A už se k tomu dál nevyjadřuju, nemá to smysl.

Ale je tam o převedení auta třetí osobě a následně dalším.....

JE TO TAK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ONO je to těžko vysvětlovat - škodovka chce aby její servisy dodržovaly pravidla které jim dala. Ale taky chce mít spokojené zákazníky. A to bych Vám mohl povídat kolik věcí jsem řešil a ze škodovky mi bylo řečeno neuznáno ale jak tam zavolal nespokojený zákazník tak mi volali z jiného oddělení škodovky a že aby byl zákazník spokojen tak se udělá vyjímka.

Ale to už zacházím moc do detailů - vše se odvíjí od situace a reklamované věci např. ložiska 40 000 km a už by jste na ně neměli nárok - jelikož se jedná při těchto kilometrech o běžné opotřebení věci (bylo na ložiska vystaveno hodně odborných posudků) . Ale najde se tady určitě hodně z vás kterým bylo ložisko vyměněno i z více kilometrama. Takže jak říkám vše je o situaci a o lidech a o věci jakou reklamujete.

V tomhle máš pravdu, realita je taková, jak píšeš.. my máme nad sebou ministerstvo dopravy a to jeden občas čumí, co jsou schopní vypustit kolikrát z pusy..navíc nikde asi nepotkáš víc koktavých lidí včetně vyhýbavých odpovědí, jako na školeních s nimi. V komunikaci s nimi se z jejich strany vzhledem k legislativě stále častěji ozývá heslo..to záleží na Vaší osobní statečnosti ;) Tak bych řekl, že asi o něčem takovém to v tomhle Kocourkově bude

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nic, všechno je v pořádku, všechno je v souladu, všechno je jasný. záleží jenom na úhlu pohledu.

vypadá to, že budu muset asi do konce života jezdit v embéčkách, protože takovej vztah jakej mám se svým servisem si asi se servisem audi, bmw, mercedes, opel....nemam šanci jen tak vybudovat...

koktavých lidí lol lol lol lol

mi připomíná, včera v noci jsem se koukal na záznam ze sněmovny, no jak někteří mluví, to bych blil. neříkám, že bych mluvil jinak, ale proto se neseru do veřejných míst. no, ale OT jak prase

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jen pro pořádek, když už tu byl zmíněný občanský zákoník, tak zde je § 620, který řeší záruční lhůty na nové věci...

(1) Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců; jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba osm dní, u prodeje krmiv tři týdny a u prodeje zvířat šest týdnů. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy 4a) lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.

(2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, může být zvláštním právním předpisem záruční doba prodloužena nad dobu uvedenou v odstavci 1; prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky věci.

(3) Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

(4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena.

(5) Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky.

Pořád tvrdím, že výrobce prohlášením dle odst. 4) a 5) to formuloval v servisce celkem jasně...i s převodem na další vlastníky.

Jestli tedy škodovka vydala nějaké závazné stanovsko, tak je tu celkem dost lidí ze servisů..někdo to sem aspoň nascanujte, jinak opravdu zprávy typu zavolej si někam, to je opravdu o ničem. Dnes jsem se ptal ve svém servisu a o žádné změně přístupu nevědí..pořád postupují jak mají, včetně bezproblémové spolupráce přímo z Bolkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježíši to jsou plky. Je to Jiří samozřejmě tak, jak říkáš. Jen by mě zajímalo, jestli tenhle kecálek, co se pořád ohání nějakým zákoníkem, vůbec někdy nějakej viděl. Jednoho podobnýho rozumbradu máme doma a fakt mi z něj občas brní hlava.

Přesně tak, jen mně to tak napadlo v práci se do toho obč.zákoníku podívat a lupnout ho sem, protože když už se s ním někdo ohání, tak ať si to v něm teď alespoň přečte :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...