Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já si z ryze praktického důvodu koupil v Obi celou gola sadu (Lux), její součástí je právě i nástavec použitelný na výměnu svíček. Kupoval jsem ji před cca. 5ti lety, stála něco mezi 300 a 400 Kč (asi). Konkrétně v mém případě se jedná o sadu, kterou jsem našel na odkazu níže. Z odkazu bych ji ale asi nebral, věřím, že přímo v Obi nemůže stát víc.

 

http://www.sbazar.cz/nakastance/detail/12033874-k-prodeji-lux-tools-gola-sada

Já si z ryze praktického důvodu koupil v Obi celou gola sadu (Lux), její součástí je právě i nástavec použitelný na výměnu svíček. Kupoval jsem ji před cca. 5ti lety, stála něco mezi 300 a 400 Kč (asi). Konkrétně v mém případě se jedná o sadu, kterou jsem našel na odkazu níže. Z odkazu bych ji ale asi nebral, věřím, že přímo v Obi nemůže stát víc.

 

http://www.sbazar.cz/nakastance/detail/12033874-k-prodeji-lux-tools-gola-sada

Dík za info.

Já takovouto sadu mám ale ten klíč na svíčky tam není a tak jsem zvažoval pořídit

přímo samotný klíč který by měl ty míry na nastrčení do prohlubně co je svíčka.

To zn.: délka klíče /aby nebyl kratší a zase ne dlouhý/ a průměr aby se tam vešel.

Já to ještě nerozebral a tak bych nerad potom běhal po kšeftech s rozebraným autem za zády.

Celou akci bych pak nafotil i s doprovodným textem - délky klíče, postup a nebezpečí atd....

 

 

 

 

 

 

zdravím,mám takový trochu teoretický dotaz.Kdysi dávno jsem měl moto Jawu 350,kde byly předepsány svíce s tepelnou hodnotou 7(jestli si dobře pamatuji).V rámci zkoušení a laborování jsem zjistil,že mašina jede podstatně lépe při hodnotě 9(tj studenější svíce).Nezkoušel někdo v HTP studenější svíce?Já vím,že výrobce předepisuje,ale ne vše co píše taky funguje tak,aby se to nedalo vylepšit.Díky.

  • 3 měsíce později...

Zdravím,

 

mohl by mi prosím nékdo ověřit jestli svíčky VAG 101905601F pasují do motoru 1.2 HTP 40 KW (AWY)

 

Děkuji.

Ahoj.

Originál pro tento motor je: 101905617.

Číslo: 101905601F je pro Rapida kód motoru CGPC. Stará 1,2 AZQ - 12ti ventil má 101905601B, a ta měla o stupeň jinou tepelnou hodnotu než "40". Předpokládám, že toto bylo zachováno i dál - do Rapida se dávali už jen 12ti ventily.

Pre motor AWY  NGK PZFR5D-11 Laser Platinum

                      NGK ZFR5P-G 

  • 3 měsíce později...

tak jsem na začátku roku kouknul do knížky údržby a s hrúzou zjistil, že první výměnu svíček jsem udělal ve 40 000 km, ale pak jsem na to nějak zapomněl a teď mám 105 000. Pročetl jsem zde názory a rady a když mi i v obchodě řekli, že Bosch svíce teď nejsou nic moc ( oni to řekli peprnějc), rozhodl jsem se dát Brisky. Origo byly Bosch, po těch kilometrech jsem nepociťoval nějaké problémy, ani při startu nebo volnoběhu, ale dnes při vymontování už měly mezeru 1,3 mm, což už je dost. Uvidím jak budou šlapat, v létě chci zkusit studenější svíce a porovnat stav a chod motoru.

Origo svíčky jsou Brisk a vydrží v pohodě 60 000km t.j. předpis na výměnu svíček..Kup si je na CC autodíly za cca 60 Kč kus a más pokoj a nezkoušel bych žádný experimentování s nimi.Asi tak za mě.

Však jo, už tam jsou, sice jsem je kupoval v normál krámu, ale objevil jsem v Praze obchod který se specializuje přímo na Brisky.Takže příště.Díky.

  • 5 měsíců později...

Sám jsem hledal a nenašel rozměry pro domácí úpravu přípravků a tak sem dávám jen pro zajímavost pro ty co začínají pracovat se svíčkami.

Klíč 16 mm je za cca. 60 kč ale nástavec je krátký. Vyměním za nástavec o 10 cm delší a ukončený do T /nebo pro ráčnu/.

Vytahovák na cívky je z drátu prům. 5 mm - z držadla PVC nádoby na Primalex -  vyndání cívky v pohodě a lehce i když to jde i šroubováky.

Vytahovák-CZ.jpg

Klíč na svíčky.jpg

Upraveno od Turista

  • 4 měsíce později...

ja som prave vymenil sviecky na 1.2 6V 40kW (BMD) za BRISK PREMIUM EVO najazdene 600 km, neviem ci to moze byt svieckami ale spotreba sa mi zvysila rapidne a nejak neklesa za dalsie odpalilo mi teraz 2 cievky naraz pisem o tom tu 

doteraz som mal original sviecky VW LONGLIFE, vyrobca bol BOSCH a ziaden problem s nimi

 

Neviem comu pripisat tu zvysenu spotrebu, mate s tymito premiovymi BRISKami nejake skusenosti?

Upraveno od swift

My v servise od jisté doby velkých reklamací už nedáváme Bosch .Pokud jsou,dáváme NGK,nikdy s něma nebyl žádný problém.(nebavím se teď ale jen o Fabiích)

Kup tyhle Brrisky DOX15LE-1 a nebudeš mít s něma problémy, jsou to origo co se dávaly při výrobě.

Origo svíčky jsou Brisk a vydrží v pohodě 60 000km t.j. předpis na výměnu svíček..Kup si je na CC autodíly za cca 60 Kč kus a más pokoj a nezkoušel bych žádný experimentování s nimi.Asi tak za mě.

http://www.cc-autodi...ODA&model=FABIA

   

 

   

 

Na PREMIUM EVO mam najeto něco přes 8tis. Při kontrole byly suchý, čistý (jejich teplota je tedy optimální), na spotřebu nemají vliv ani jedním směrem, startovatelnost výborná a žádný problém v celém spektru otáček. Prostě dobře fungující svíčka s žádnými zázračnými vlastnostmi. Nějaký nepatrný rozdíl by se zjistil jedině na "válcích".

Tu zvýšenou spotřebu bych přičítal umírajícím cívkám, co si budem namlouvat tyhle svíce dávaj zapalování pěkně zabrat... jde dlouhou o klouzavou jiskru oproti kraťonký u originálů.

tak diky za nazor na PREMIUM EVO, mal som obavu ze som to prestrelil ked som chcel premiu aj v predajni na mna pozerali preco nekupim obycajnu sviecku za 3 EUR a na co kupujem PREMIUM EVO. Som rad, ze si mi objasnil aj to preco moje stare cievky zrazu zahynuli ma to logiku diky!

Upraveno od Malta
necituj předchozí příspěvek

no... tak dnes som doriesil moje nestartujuce auto, chybu som hladal v cievkach ale v hlave som mal stale, ze 600 km dozadu som menil tie sviecky za BRISK PREMIUM EVO a odvtedy motor zere o 2 l/100 km viac a sprava sa nestabilne. DNES: vymenime vsetky cievky za nove - NIC, motor stale nestartuje toci toci ale nestartuje (padaju nazory na preskoceny rozvod, comu sa pri 1.2 6V cudujem). vymenime sviecky za obycajne zakladne DENSO osadime stare cievky a zrazu motor nabehne na prvu supu a pradie si ako nic. Nasledne spravim 200 km a spotreba je zase tam kde ju poznam na 6.3 l/100 km oproti tej na BRISK PREMIUM EVO svieckach, ktora sa pohybovala  stale nad 8l/100 km. Motor je kludny uplne inak sa sprava, skratka zrazu je vsetko ako ma... Zajtra idu BRISK PREMIUM EVO s tymto popisom na reklamaciu a BRISK uz nechcem viac vidiet stratil som 4 dni casu riesenim problemu kedze sa mi to stalo mimo domu a dalsich 100 EUR na okolnostiach s tym suvisiacich (odtah+prijazd k autu+riesenie problemu...)

 

dmiklos - som prekvapeny, ze ti tie sviecky funguju a si spokojny nechapem tomu skutocne nechapem...

Tie sviečky su zaujimave. Dal som nove sviečky do 6V a začalo isť na dva valce hned po naštartovani. VAG že druhy valec tak som dal nazad stare svičky a krasne bežal motor. Ešte 1/2 roka to tak bežalo potom sa auto vyradilo a predalo tak neviem čo bolo dalej. Predpokladal som že je načata cievka a je na odchode ale ešte 1/2 roka auto behalo.

swift: "dmiklos - som prekvapeny, ze ti tie sviecky funguju a si spokojny nechapem tomu skutocne nechapem... "

Tak zmetek může být čína i BRISK (jsou celkem nové, takže fejk lze asi vyloučit, i když...). Je to o tom, že každý chceme něco vyzkoušet (jinak nemlátíme ani pazourkem).

První můj pokus byl s tuningovými brisky DOR14LGS - měli suprovou startovatelnost, řekl bych lehce lepší spotřebu, motor táhnul pěkně až do červenýho, ale bylo to takový "gumový" nemělo prostě bod, kdy se začne něco dít. Ne že by to nejelo - táhlo to na všechny rychlosti, ale v těch 3; 3,5 tisících ten motor prostě neožil.

Pak jsem zkusil BOSCH Super 4 - řekl bych horší spotřeba a startovatelnost (i když stále výborná, ale ne na první převalení pístu), ale zmizela taková ta "mldlost" nebo jak to nazvat.

A nyní tedy ty EVO brisky - starovatelnost o chloupeček pomalejší, než u těch tuningovejch, ale suprová i v mrazech, spotřeba dobrá a motor od těch 3-3,5 krásně táhne až k omezovači. Jak už jsem psal když jsem na ně po pár tisících koukal byly suchý, vypálený, žádný náznak tavení nebo tak něco a bylo vidět, že opravdu pálí po celém obvodu. Nemůžu si stěžovat, u tohodle motůrku nejde ani tak o to že by mu přibylo několik koní, ale spíš o to, aby zapálili 100x ze sta.... se všemi následnými pozitivy.

Díky za podrobné skúsenosti. Ani by som nečakal že rôzne druhy sviečok budú mať až taký vplyv na jazdu.

Boli to všetko sviečky s predpísanými parametrami (teplota, odtrh), či si experimentoval s mierne odlišnými?

Máš skúsenosti ešte s inými typmi - ja používam NGK tak ma zaujímajú hlavne tie.

Všechny měly hodnoty určené pro AZQ (tedy hlavně teplota) jiskra u těch kruhových je extrémně dlouhá, to se sériovými nedá srovnávat. Pak je samo více zatěžováno zapalování a nezanedbatelný je i stav motoru - moje spotřeba oleje je od výměny k výměně (cca do 10tis.) 00 nic, ale umím si představit, že pokud se tyto svíčky zaolejují, že prostě přestanou pálit. Pak jedině laborovat s teplejšími, ale tam je i riziko jejich destrukce. NGK jsem zatím nezkoušel, nemám takové nájezdy jako Malta a aby s jedním typem byly nějaké zkušenosti, je potřeba s nimi pár tisíc najet a absolvovat všechna roční období...(nebo alespoň zimu a léto). Až budu za cca 4tis. měnit olej tak na ně zase číhnu ( budou mít najeto 12, 13tis) tam už se dá hodnotit, v jakém budou stavu. Když bude zájem, můžu sem pak dát foto...

Ale jak říkám, záleží na tom, jak na tom je konkrétní motor - spotřeba oleje, karbonové úsady, tlaky atd. co jednomu vyhovuje, druhý nezkousne. Je to chuti zkoušet. Odtrh, předstih ani směs už holt jako u š105/120 nevyladíme...

  • 2 měsíce později...

Len pre info  BME pri 152tkm

tak vypadajú NGK po 40tkm. Motor bežal normálne. Výmena len preventívna Zaujímavé sú depozity na elektródach... ak niekto podľa toho diagnostikuje stav motora...

Vymenil som za Denso, motor stíchol na volnobeh o 1dB (objektívne namerané...). Pri pridaní plynu je zvuk motora s novými Denso hladší s NGK mal ostrejší (raceový) zvuk. Zaujímavé Denso má iný tvar elktród. Dal som Denso lebo mám s nimi lepšie skúsenosti s moto. NGK už asi nieje čo bývalo.

NGK.jpg

DENSO-NGK.jpg

Upraveno od mode
doplnok

  • 1 měsíc později...

Jak jsem v lednu slíbil, dávám foto těch EVO Brisků. Stav po 12 001 km.

P1020429.thumb.JPG.b5a24f4be3c7308b868c8597ef7623ed.JPGP1020430.thumb.JPG.e77991e909d6fe7c7ba48825fe487334.JPG

ja som prekvapeny, ze ti motor s tymi svieckami funguje vobec, ako som pisal vyssie tie moje Brisky EVO mi sposobili spotrebu o 2 l/100 km vyssiu, trasenie motora a vydrzali 800 km a nenastartoval som nakoniec vobec a starosti s odtahom a vsetkym za dalsich 150 EUR kvoli svieckam.

 

Dal som ich na reklamaciu z BRISKu prislo vyjadrenie, ze tym svieckam nic neni, napriek tomu mi ale z Autotechny vratili peniaze takze aspon z ich strany ferovy pristup.

 

Odkedy som vymenil Brisky EVO za obycajne DENSO mam klud vsetko funguje a najazdenych 12.000 km bez problemov...

Upraveno od Pawouk
Odstraněna citace - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje!

ja som prekvapeny, ze ti motor s tymi svieckami funguje vobec, ako som pisal vyssie tie moje Brisky EVO mi sposobili spotrebu o 2 l/100 km vyssiu, trasenie motora a vydrzali 800 km a nenastartoval som nakoniec vobec a starosti s odtahom a vsetkym za dalsich 150 EUR kvoli svieckam.
 
Dal som ich na reklamaciu z BRISKu prislo vyjadrenie, ze tym svieckam nic neni, napriek tomu mi ale z Autotechny vratili peniaze takze aspon z ich strany ferovy pristup.
 
Odkedy som vymenil Brisky EVO za obycajne DENSO mam klud vsetko funguje a najazdenych 12.000 km bez problemov...


Takhle vypadaji moje svičky ,když jsem ke teď měnil.Jsou to taky Brisk,ale origo co tam patří.376e201ad173de1b1c307368b26de96d.jpg3b8087f4b78b6385f0a956a13705a8b3.jpg3a54bd6e32b7dbdf126f40234a8ee91e.jpg

Odesláno z mého Metal pomocí Tapatalk

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.