Jump to content

Záměna šířky pneu


jirkaK

Recommended Posts

náhodně jsem se koukal na nějaký 18" disky a výrobce u nich doporučoval dokonce 3 šířky, a to 205, 215 a 225 mm. Protože teď v zimě jezdím na 205 a vidím oproti těm letním 225 hned několik rozdílů, přemýšlím, že bych je dal na léto taky. Ta užší guma se ani zdaleka tak blbě na vnitřních hranách nesjíždí, a to v zimě nedělám ani geometrii (naopak v létě musím několikrát za sezonu), netahá mě to tolik ve vyjetých kolejích a v neposlední řadě mají ty užší gumy opravdu nižší spotřebu. Myslel jsem původně, že to je změnou jízdního stylu v zimě nebo že se mi to jen prostě zdá, ale opravdu je tam rozdíl min. 0,5 litru. Takže bych eventuálně hodil na ty RS 18" disky gumy o rozměru 205/45/18 (aspoň myslím). Má s tím někdo zkušenost ?

Link to comment
Share on other sites

jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný

Edited by Luke288
Link to comment
Share on other sites

jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný

takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil.

Link to comment
Share on other sites

takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil.

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

Link to comment
Share on other sites

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Link to comment
Share on other sites

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

Zvykneš nebo zaplatíš - já vloni přezul ze zimních 16" na letní 18", neuvědomil si že tacho už měří dobře a stálo mě to dva body a litr :doh

Link to comment
Share on other sites

myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní

Pomůže, prt. sice bude mít užší pneu, ale díky tomu, že bude profilové číslo vyšší, může se dostat na podobný obvod kola jako s širší a nižší pneu.

Link to comment
Share on other sites

myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní

Trochu ano guma 205/45 je vysoká od silnice k ráfku cca 92 mm, 205/50 je vysoká 102 mm a ten centimetr by měl přeci jen pomoci.

Link to comment
Share on other sites

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm.

Link to comment
Share on other sites

Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm.

Jak jsi došel k těm číslům?Asi jsi se někde spletl.

Link to comment
Share on other sites

Jestli se Ti 205/45R18 bude líbit jako alternativní ho tam klidně můžeš dát,odchylka tacho bude necelý 1%,zanedbatelná změna průměru kola 4mm k 225/40R18.

Nevýhoda bude úzký sortiment.

205/50 v 18" snad ani neseženeš a odchylky jsou větší než u 205/45.

Link to comment
Share on other sites

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený.

Link to comment
Share on other sites

Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený.

já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena.

Link to comment
Share on other sites

já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena.

No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná.

Link to comment
Share on other sites

No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná.

možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka.

Link to comment
Share on other sites

možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka.

Je to taky dané povolenou max. rychlostí "W" tj 270 km/h-nároky na kvalitu pneu pro tento rychlostní limit jsou veliké.

Edited by Rosta1.8
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...