Přejít na obsah

Záměna šířky pneu


jirkaK

Doporučené příspěvky

náhodně jsem se koukal na nějaký 18" disky a výrobce u nich doporučoval dokonce 3 šířky, a to 205, 215 a 225 mm. Protože teď v zimě jezdím na 205 a vidím oproti těm letním 225 hned několik rozdílů, přemýšlím, že bych je dal na léto taky. Ta užší guma se ani zdaleka tak blbě na vnitřních hranách nesjíždí, a to v zimě nedělám ani geometrii (naopak v létě musím několikrát za sezonu), netahá mě to tolik ve vyjetých kolejích a v neposlední řadě mají ty užší gumy opravdu nižší spotřebu. Myslel jsem původně, že to je změnou jízdního stylu v zimě nebo že se mi to jen prostě zdá, ale opravdu je tam rozdíl min. 0,5 litru. Takže bych eventuálně hodil na ty RS 18" disky gumy o rozměru 205/45/18 (aspoň myslím). Má s tím někdo zkušenost ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný

takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil.

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá.

Zvykneš nebo zaplatíš - já vloni přezul ze zimních 16" na letní 18", neuvědomil si že tacho už měří dobře a stálo mě to dva body a litr :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní

Pomůže, prt. sice bude mít užší pneu, ale díky tomu, že bude profilové číslo vyšší, může se dostat na podobný obvod kola jako s širší a nižší pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní

Trochu ano guma 205/45 je vysoká od silnice k ráfku cca 92 mm, 205/50 je vysoká 102 mm a ten centimetr by měl přeci jen pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm.

Jak jsi došel k těm číslům?Asi jsi se někde spletl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se Ti 205/45R18 bude líbit jako alternativní ho tam klidně můžeš dát,odchylka tacho bude necelý 1%,zanedbatelná změna průměru kola 4mm k 225/40R18.

Nevýhoda bude úzký sortiment.

205/50 v 18" snad ani neseženeš a odchylky jsou větší než u 205/45.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu

Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený.

já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena.

No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná.

možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka.

Je to taky dané povolenou max. rychlostí "W" tj 270 km/h-nároky na kvalitu pneu pro tento rychlostní limit jsou veliké.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...