jirkaK Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 náhodně jsem se koukal na nějaký 18" disky a výrobce u nich doporučoval dokonce 3 šířky, a to 205, 215 a 225 mm. Protože teď v zimě jezdím na 205 a vidím oproti těm letním 225 hned několik rozdílů, přemýšlím, že bych je dal na léto taky. Ta užší guma se ani zdaleka tak blbě na vnitřních hranách nesjíždí, a to v zimě nedělám ani geometrii (naopak v létě musím několikrát za sezonu), netahá mě to tolik ve vyjetých kolejích a v neposlední řadě mají ty užší gumy opravdu nižší spotřebu. Myslel jsem původně, že to je změnou jízdního stylu v zimě nebo že se mi to jen prostě zdá, ale opravdu je tam rozdíl min. 0,5 litru. Takže bych eventuálně hodil na ty RS 18" disky gumy o rozměru 205/45/18 (aspoň myslím). Má s tím někdo zkušenost ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 (edited) jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný Edited January 4, 2008 by Luke288 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted January 4, 2008 Author Share Posted January 4, 2008 jediný co tě zajímá je dodržení profilu a tím pádem obvodu. když dodržíš, pak no problém, ale podle mě bude 205 na tvý auto málo. když nedodržíš, proměřuje víc tacho, ale myslim, že tohle všechno dávno víš, takže bych se toho asi moc nebál. jen na jednu věc bacha. na pegasy obouvá škoda 225/45/17 a ví proč. když na nich mám 215/40/17 zimáky, není tam skoro žádná ochrana ráfku, takže u 18 to bude stejný takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 jasně, proměřuje víc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted January 4, 2008 Author Share Posted January 4, 2008 víš o kolik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 mezi 9-10km/h víc než skutečnost, na letních to je okolo 5-6 jestli si dobře pamatuju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 takže na zimních ti to taky musí kecat, když si změnil profil. Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted January 4, 2008 Author Share Posted January 4, 2008 Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá. no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischicka Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Na proměřování tacha si zvykneš, v tom bych neviděl problém-ostatně dnes je v každém městečku ten varovný měřák rychlosti a to jsou docela přesné přístroje takže na nich si ověříž jak moc ti tacho kecá.Spíš bude mít Luk pravdu, že budeš muset hlídat disky před poškozením-já bych ti doporučil spíš 205/50 R18 pokud se ten rozměr dělá. Zvykneš nebo zaplatíš - já vloni přezul ze zimních 16" na letní 18", neuvědomil si že tacho už měří dobře a stálo mě to dva body a litr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischicka Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní Pomůže, prt. sice bude mít užší pneu, ale díky tomu, že bude profilové číslo vyšší, může se dostat na podobný obvod kola jako s širší a nižší pneu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 to jo, ale jakým způsobem to řeší lepší ochranu ráfku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 myslíš, že vyšším profilem si pomůže? nemám zkušenosti s tim, jak se mění tvar gumy v souvislosti s profilem, ale podle mě je rozhodující šířka. jo a na to proměřování si opravdu zvyneš, to zimní mi vyhovuje víc než letní Trochu ano guma 205/45 je vysoká od silnice k ráfku cca 92 mm, 205/50 je vysoká 102 mm a ten centimetr by měl přeci jen pomoci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 jo takhle, tak pak jistě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Já myslím, že vejdou. Ráfek 18" má průměr 441 mm, s gumou 205/50 je celkový průměr 645 mm.S gumou 205/45 je celkový průměr 625 mm.Vždyť si z kartonu můžeš udělat šablonu a poměřit si to na voze.Pro úplnost schválený ráfek 17" s gumou 225/45 má celkový průměr 619 mm. Jak jsi došel k těm číslům?Asi jsi se někde spletl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikl Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Jestli se Ti 205/45R18 bude líbit jako alternativní ho tam klidně můžeš dát,odchylka tacho bude necelý 1%,zanedbatelná změna průměru kola 4mm k 225/40R18. Nevýhoda bude úzký sortiment. 205/50 v 18" snad ani neseženeš a odchylky jsou větší než u 205/45. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 no aby to už zase nebylo moc velký do podběhu Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 205/50 v 18" snad ani neseženeš a odchylky jsou větší než u 205/45. JJ máš pravdu nevyrábí se byla to jen teoretická úvaha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Jirko, koukl jsem pořádně na skutečně vyráběné pneu v 18 palcích a v šířce 205 mm jsou jen profilová čísla 40 a 45 nikoliv 50.Profilové číslo 45 vyrábí GoodYear a Dunlop, prof. číslo 40 vyrábí Michelin a Yokohama-všichni jsou to bezesporu kvalitní výrobci-do podběhu se ti vejdou jen budeš muset dávat pozor na díry a nerovnosti na silnicích abys nepoškodil ráfek.Výběr je samozřejmě dost omezený. já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 já to samozřejmě vím, díval jsem se taky. Navíc je krom velmi omezenýho výběru taky podstatně vyšší cena. No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkaK Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 No vyšší cena tu samozřejmě je ale na druhou stranu když sečteš náklady na seřízení geometrie, asi kratší životnost 225 možná, vyšší námáhání přední nápravy,možná,že se to v důsledku vyrovná. možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke288 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 tady to dělá atypickej profil, kterej není běžnej k týhle šířce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 (edited) možná jo, ale stejně to je divný. Obvykle roste cena spolu s velikostí gumy a tady to je trochu opačně. I když jde spíš o atypickej, nepříliš obvyklej rozměr. Tak to bude něco jako horská přirážka. Je to taky dané povolenou max. rychlostí "W" tj 270 km/h-nároky na kvalitu pneu pro tento rychlostní limit jsou veliké. Edited January 5, 2008 by Rosta1.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Komárek Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 (edited) Jirko, klidně to zaměň. Možná se zlepší dynamika jízdy.. Proč se o vozech Combi říká, že jsou dynamičtější než liftbacky? Edited January 5, 2008 by Komárek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.