Pítr Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Zdar, mám světlomety s xenony....chtěl bych v obrysových světlech nahradit žárovky W5W za diody....aby víc ladily ke xenonům a hlavně je to na pořád. V návodu k obsluze se píše..."U vozidel s xenonovými výbojkami provádí výměnu žárovky světla potkávacího, obrysového a dálkového servis ŠKODA". Je v té výměně nějaký zásadní problém? Z důvodu přístupnosti k žárovkám....demontuje se světlomet s xenony stejně jako světlomet s klasickými žárovkami? Díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Zdar,mám světlomety s xenony....chtěl bych v obrysových světlech nahradit žárovky W5W za diody....aby víc ladily ke xenonům a hlavně je to na pořád. V návodu k obsluze se píše..."U vozidel s xenonovými výbojkami provádí výměnu žárovky světla potkávacího, obrysového a dálkového servis ŠKODA". Je v té výměně nějaký zásadní problém? Z důvodu přístupnosti k žárovkám....demontuje se světlomet s xenony stejně jako světlomet s klasickými žárovkami? Díky za info. Musí se vytáhnout celé světlo. Za světlem je matka - povolit, uprostřed je takové táhlo a nad ním je taková ploška - tu nadzvednu a zatáhnu za to táhlo(vypadá to jako hák) a světlo je venku. Zbytek je jednoduchý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 tak hodně štěstí s těma diodama, pak napiš jak jsi dopad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vvcrx Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 tak hodně štěstí s těma diodama, pak napiš jak jsi dopad TAky mě to moc zajímá,až najdeš diody,které tam vydrží sviti,tak sem snima,myslím,že budeš velmi obdivován a oblíbem na foru :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superfatty Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 TAky mě to moc zajímá,až najdeš diody,které tam vydrží sviti,tak sem snima,myslím,že budeš velmi obdivován a oblíbem na foru :-) budeš přímo MAXI KING ouaaaaa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 tak oni by svítit vydržely, jen je trochu pruda každých 5s vypínat a zapínat světla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pítr Vloženo 21. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 21. leden 2008 (editace) Tak zas jsem se toho moc nedozvěděl.... ...chtěl jsem vědět zda se světlomet s xenony demontuje stejně jako klasický.....neb v návodu to zjevně nedoporučují....je tam servo pro automatický náklon světlometů....tak jestli v tom není nějaká komplikace....bohužel ani dílenská příručka není v tomto podrobná....je tam detailní popis výměnu zárovek u klasického světlometu a u kapitoly ke xenonům je jen obrázek auta...kde je světlomet, čidla náklonu a vpředu a vzadu....no úplně k ničemu proč by ty diody neměly svítit?...sehnal jsem diody jako náhradu klasické W5W žárovky....? Tak nevidím v čem by měl být problém....patice stejná, menší odběr, nehřejí se jako zárovky, žívotnost diody je vyšší....takže fakt nevim v čem by měl být problém....... Editováno: 21. leden 2008, autor: Pítr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Problém je právě v tom malém příkonu, který řídící jednotka světel vyhodnotí jako vadnou žárovku, no a vypne ji.Výměna žárovek u světel s xenony se má provádět v servisu z důvodu bezpečnosti, když to neumíš může tě to pěkně klepnout, je tam dost velké napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vvcrx Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Tak zas jsem se toho moc nedozvěděl.......chtěl jsem vědět zda se světlomet s xenony demontuje stejně jako klasický.....neb v návodu to zjevně nedoporučují....je tam servo pro automatický náklon světlometů....tak jestli v tom není nějaká komplikace....bohužel ani dílenská příručka není v tomto podrobná....je tam detailní popis výměnu zárovek u klasického světlometu a u kapitoly ke xenonům je jen obrázek auta...kde je světlomet, čidla náklonu a vpředu a vzadu....no úplně k ničemu proč by ty diody neměly svítit?...sehnal jsem diody jako náhradu klasické W5W žárovky....? Tak nevidím v čem by měl být problém....patice stejná, menší odběr, nehřejí se jako zárovky, žívotnost diody je vyšší....takže fakt nevim v čem by měl být problém....... Právě že problém je v tom,že mají menší odběr jak klasické žárovky a ŘJ je vyhodnotí jako špatné :-) a budeš sviti jen pár vteřin..JInak k těm žárovkám se dostaneš lehce,obyč světlomety sem neviděl,ale rozdělával sem své xenony a nebyl žádný problém. Ale upřímně,tvůj pokus je zbytečný,pokud nemáš nějaké speciální LED,tak ti to prostě nepojede,už to zkoušelo mooooc lidí i s fora a pokaždé stejný výsledek,takže žofka má pravdu,pokud přijdeš na to,aby ti svítily,tak ti tady lidi budou říkat,superultrahybergeniální čoveče :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doli Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Tak zas jsem se toho moc nedozvěděl.......chtěl jsem vědět zda se světlomet s xenony demontuje stejně jako klasický.....neb v návodu to zjevně nedoporučují....je tam servo pro automatický náklon světlometů....tak jestli v tom není nějaká komplikace....bohužel ani dílenská příručka není v tomto podrobná....je tam detailní popis výměnu zárovek u klasického světlometu a u kapitoly ke xenonům je jen obrázek auta...kde je světlomet, čidla náklonu a vpředu a vzadu....no úplně k ničemu proč by ty diody neměly svítit?...sehnal jsem diody jako náhradu klasické W5W žárovky....? Tak nevidím v čem by měl být problém....patice stejná, menší odběr, nehřejí se jako zárovky, žívotnost diody je vyšší....takže fakt nevim v čem by měl být problém....... Myslim ze ho muzes bez obav vytahnout, ja uz jsem ho mel vytazeny...ale na 99% ti dioda svitit nebude (teda bude,ale jen chvilinku) staci procist par temat a zjistis proc...nekteri kluci uz na to prisli a pokousi se to vyresit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pítr Vloženo 21. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Ok...to s tou kontrolou odběru jsem věděl, ale že je to nastavený na odběr vlákna žárovky a ne na absolutní to ne.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doli Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Ok...to s tou kontrolou odběru jsem věděl, ale že je to nastavený na odběr vlákna žárovky a ne na absolutní to ne.... Jo, je to tak. Az budu mit cas tak to taky zkusim poresit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pítr Vloženo 21. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Pořešit by to šlo....na hulváta ten vstup se zatíýí odporem...ale za to bastlení mi to nestojí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asua Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Problém je právě v tom malém příkonu, který řídící jednotka světel vyhodnotí jako vadnou žárovku, no a vypne ji.Výměna žárovek u světel s xenony se má provádět v servisu z důvodu bezpečnosti, když to neumíš může tě to pěkně klepnout, je tam dost velké napětí. No nevim, ale ted jsem v jinem tematu zrovna rozebiral vymenu xenon. vybojky D1S a vsichni co mi odpovedeli byli za jedno, ze kopnout to, pokud budou vyple svetla, nemuze. A je tam dle nich jen 85 V. Ale co se tady Pítr ptal tak by me zajimalo taky, jak je to s odpojenim svetla s tim naklonem (servo pro automatický náklon světlometů) - jak to odpojit at se nic neznici? Nebo se tam nic neodpojuje a jen se povoli ta matice a vyhaci hacek? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Musíš samozřejmě rozpojit konektor, protože to světlo je třeba položit na ponk, myslím si že když nebudeš zapínat světla či zapalování s vyndaným světlem nic se na základním nastavení nerozhodí. Jaké je ve skutečnosti napětí na vysokonapěťové části výbojky to opravdu nevím, raději bych to nezkoušel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 (editace) Zdar,mám světlomety s xenony....chtěl bych v obrysových světlech nahradit žárovky W5W za diody....aby víc ladily ke xenonům a hlavně je to na pořád. V návodu k obsluze se píše..."U vozidel s xenonovými výbojkami provádí výměnu žárovky světla potkávacího, obrysového a dálkového servis ŠKODA". Je v té výměně nějaký zásadní problém? Z důvodu přístupnosti k žárovkám....demontuje se světlomet s xenony stejně jako světlomet s klasickými žárovkami? Díky za info. Ahoj, světlomet se demontuje jako klasický-viz detail z DP.napájecí napětí na výbojce D1S je 85V, proto se o ní hovoří jako o vysokém napětí, protože toto napětí je z elektrikářského hlediska dotykově životu nebezpčné , kdežto 12V el. soustava je dotykově bezpečná.Pokud bys manipuloval s výbojkou než na ni šáhneš vybij zbytkový náboj-izolovaným kabelem nebo el. zkoušečkou na 220V -přilož jeden konec na nulák v zásuvce 220V a druhým koncem se postupně dotkni jednotlivých kontaktů-vždy jen jednoho!!! Na to pozor.V patici výbojky bude určítě kondenzátor a je otázka jak vysoký zbytkový náboj v sobě drží, proto to preventivní vybití-je to jen bezpečnostní opatření. Pak už s ní můžeš bezpečně manipulovat-nešahej prsty na sklo. xen.1.pdf xen.2.pdf xen.3.pdf xen.4.pdf Editováno: 22. leden 2008, autor: Rosta1.8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 víte co je největší problém s tím když něco nejde ? vždycky se najde nějakej blbec kterej to neví a udělá to u mě (sice Audi ale taky s kontrolou žárovek) normálně svítí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 tak potom nechápu, proč jsi už dávno neprozradil způsob jak na to nebo aspon, že to umíš a za tolik a za tolik to uděláš, když tady se to řešilo už hodně dlouho a nikdo na nic nepřišel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doli Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 tak potom nechápu, proč jsi už dávno neprozradil způsob jak na to nebo aspon, že to umíš a za tolik a za tolik to uděláš, když tady se to řešilo už hodně dlouho a nikdo na nic nepřišel. Tady je to prozrazeno.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 aha, tohle vlákno nesleduju. takže už vlastně s LEDkama žádnej problém není a můžete svítit. tímto se Vašovi omlouvám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 29. leden 2008 Sdílet Vloženo 29. leden 2008 dosť nacvičujem s bixenonami doma a tam je D1S a po vypnuti ju môžeš odpojiť okamžite. Veď ten systém je predsa maximálne blbuvzdorný apson na tých HELLA a VALEO čo mám a musel by si tam pichať špendlík aby si sa dotkol živej časdti nehovoriac o tom že pokial na konci kábla výbojka neni, menič prestáva pracovať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 1. Únor 2008 Sdílet Vloženo 1. Únor 2008 (editace) Jelikož jsem zkoušel měnit parkovačky za LED , tak jsem musel taky rozebrat světlo a to následovně. Na světlu jsem povolil maitci co ho drží u kastle a vytáhnul jsem háček , světlo vyskočilo ven . Odklopil jsem ty dva jistící dráty co drží kryt na světle povolil jsem oba šroubky co drží ten kryt světla . Vyndal jsem parkovačku a dal novou . Jelikož zase hned zhasli tak jsem tam vrátil původní. Alespoň jsem zjistil že mám modré parkovačky . Nemusel jsem odpojovat konektor od světla . Vše se dá zvládnout na autě. Mám xenony. Editováno: 1. Únor 2008, autor: Bburago Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
F16 Vloženo 26. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2008 Zdravím, měl bych dotaz na výměnu žárovek: v zadních světlech jsem vyměnil oranžové žárovky směrových světel za LED žárovky a vše OK. Pokud vyměním tuto žárovku v hlavním světlometu za LED žárovku, tak vůbec nevítí (ostatní svítí - blikají, včetně těch zadních). Řešil někdo z Vás tento problém ? Předem děkuji za reakce. V.V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hajmen Vloženo 4. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2010 (editace) víte co je největší problém s tím když něco nejde ? vždycky se najde nějakej blbec kterej to neví a udělá to u mě (sice Audi ale taky s kontrolou žárovek) normálně svítí přikláním se k tvé odpovědi....LED parkovačky mám odzačátku, co jsem koupil Octavku (jetou) a normálně to maká.....světla jsem měl rozebrané víckrát, protože jsem experimentoval s druhy žárovek pro mlhovky ( používám je jako denní svícení ) tam jsem měla taky LED žárovky a nic neremcalo a vše svítilo ;-) patřim mezi blbce, kteří čtou návody, až když něco nejde .... :-D PS: koupil jsem obyč LEDparkovačky na Aukru Editováno: 4. Říjen 2010, autor: Hajmen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marthass Vloženo 28. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2010 Ja teda zkousel vymenit vadnou obrysovku u svetel s xenonama a fakt se mi to nepovedlo:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.