Přejít na obsah

špatne brzdí zadní náprava


capo

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

rád bych se svěřil se svým problémem. Prakticky od doby, co jsem nechával měnit zadní nápravu (původní dostala ranku a nevycházela geometrie) mám trochu problém se zadními brzdami. Brzdí méně než by měly. Usuzuji tak ze skutečnosti, že na kotouči je obržděno pouze cca dvě třetiny jeho plochy (obržděné jsou třeba jen dvě třetiny blíže ke středu náboje kola, vnější třetina je prostě zrezlá).

Vše je subjektivní, možná si vše jen vymýšlím a auto brzdí dobře, asi se budu muset projet v octavii někoho jiného, abych to mohl porovnat.... Každopádně bych chtěl vědět na čem jsem.Auto nebrzdí nějak tragicky, jen prostě subjektivně o 20% méně než jsem byl zvyklý....

Desky i kotouče jsou stále původní (resp. ty samé co byly před výměnou nápravy). Dřív jsem toto nepozoroval. Auto jako celek prostě brzdí subjetivně méně, při zkoušce razantího brždění na suchém povrchu málokdy nastává smyk (či sepnutí ABS), prostě to tak nějak zvolna zastaví, ale ne že by to trhalo asfalt...

- jezdím často sám a nenaložen, takže je zadek hodně lehkej.

- jednotka ABS neukazuje žádnou závadu, a ABS funguje bez problémů

- auta s ABS nemají mechanický rozdělovač brzdné síly, vše řídí elektronika (pro info)

- vše se zdá být v pořádku odvzdušněné, pedál neklesá a zabírá nahoře

Varianty, které mě napadly, že by mohly vést k řešení, jsou :

a) vyměnit kotouče a desky

B) sundat třmeny a promazat je, jestli chodí dobře a hladce

c) zkusit uvést jednotku do základního nastavení (je potřeba zvednout celé auto, a povolovat střídavě odvzdušňovací šrouby)

d) jakákoliv kombinace výše zmíněného

Nejsem automechanik, a tak se mi do těchto úkonů na blind nechce.

Nezažil jste někdo něco podobného, nebo nenapadá vás nějaká příčina tohoto stavu?

Každý názor k tématu vítán... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni,

rád bych se svěřil se svým problémem. Prakticky od doby, co jsem nechával měnit zadní nápravu (původní dostala ranku a nevycházela geometrie) mám trochu problém se zadními brzdami. Brzdí méně než by měly. Usuzuji tak ze skutečnosti, že na kotouči je obržděno pouze cca dvě třetiny jeho plochy (obržděné jsou třeba jen dvě třetiny blíže ke středu náboje kola, vnější třetina je prostě zrezlá).

Vše je subjektivní, možná si vše jen vymýšlím a auto brzdí dobře, asi se budu muset projet v octavii někoho jiného, abych to mohl porovnat.... Každopádně bych chtěl vědět na čem jsem.Auto nebrzdí nějak tragicky, jen prostě subjektivně o 20% méně než jsem byl zvyklý....

Desky i kotouče jsou stále původní (resp. ty samé co byly před výměnou nápravy). Dřív jsem toto nepozoroval. Auto jako celek prostě brzdí subjetivně méně, při zkoušce razantího brždění na suchém povrchu málokdy nastává smyk (či sepnutí ABS), prostě to tak nějak zvolna zastaví, ale ne že by to trhalo asfalt...

- jezdím často sám a nenaložen, takže je zadek hodně lehkej.

- jednotka ABS neukazuje žádnou závadu, a ABS funguje bez problémů

- auta s ABS nemají mechanický rozdělovač brzdné síly, vše řídí elektronika (pro info)

- vše se zdá být v pořádku odvzdušněné, pedál neklesá a zabírá nahoře

Varianty, které mě napadly, že by mohly vést k řešení, jsou :

a) vyměnit kotouče a desky

B) sundat třmeny a promazat je, jestli chodí dobře a hladce

c) zkusit uvést jednotku do základního nastavení (je potřeba zvednout celé auto, a povolovat střídavě odvzdušňovací šrouby)

d) jakákoliv kombinace výše zmíněného

Nejsem automechanik, a tak se mi do těchto úkonů na blind nechce.

Nezažil jste někdo něco podobného, nebo nenapadá vás nějaká příčina tohoto stavu?

Každý názor k tématu vítán... :)

Než do toho začneš vrtat pokud je to tedy jen tvůj pocit tak si někam zajeď na válce. Pokud ne servis tak jsou i STK, které ti to udělají jako zkoušku brzd na žádost bez sundání známky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než do toho začneš vrtat pokud je to tedy jen tvůj pocit tak si někam zajeď na válce. Pokud ne servis tak jsou i STK, které ti to udělají jako zkoušku brzd na žádost bez sundání známky.

No ale poznají tam že to brzdí jako celek o něco méně? Nemyslím si, každopádně musím na technickou tenhle měsíc tak jako tak, tak to zmíním.

Co to takhle zkusit odvzdušnit? ;)

Odvzdušněno to je (klasicky, bez vagu)...

Ty orezlé kotouče na to mají samozřejmě vliv. Přiklonil bych se k tomu, že je to příčina Tvého problému.Jsou dvě možnosti. Pokud jsou kotouče dost silné, tak je stočit a srovnat destičky,

pokud ne, tak dát nové kotouče i desky.

No jo, to sice vypadá jako logické, ale třeba je spíš řešit příčinu, proč k tomu došlo - měl jsem tam ty kotouče od nova a na začátku brzdily celou plochou a dost dobře. Deska by si ke kotouči časem sedla, kdyby bylo něco křivě, a začala by zase brzdit po celé ploše, ale vypadá to, že tam jde malý tlak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale poznají tam že to brzdí jako celek o něco méně? Nemyslím si, každopádně musím na technickou tenhle měsíc tak jako tak, tak to zmíním.

Odvzdušněno to je (klasicky, bez vagu)...

No jo, to sice vypadá jako logické, ale třeba je spíš řešit příčinu, proč k tomu došlo - měl jsem tam ty kotouče od nova a na začátku brzdily celou plochou a dost dobře. Deska by si ke kotouči časem sedla, kdyby bylo něco křivě, a začala by zase brzdit po celé ploše, ale vypadá to, že tam jde malý tlak....

To že kotouče oreznou od kraje je asi normální jev. Je to jen ocel.

Na zadku na ně nepůsobí takový tlak jako na předku.

Obzvlášť v zimě, kdy brzdíš s větším citem, tak zadek skoro nebrzdí a

tím pádem se kotouč neobrzdí a pracuje koroze.

Měl jsem odrezlé celé kotouče na Ritmu na předku, protože stálo asi čtyři roky v kopřivách

a taky to brzdilo mizerně. Pedál byl jak gumový- pružil.

Snad jsem Ti to vysvětlil. Hoď sem kdyžtak foto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pro Luldu přidávám foto. Je na něm vidět, jak je vnější strana brzdné plochy zrezlá. Bylo to ještě malinko horší, před focením jsem zkoušel jet chvilku se zataženou ručkou :)

Dnes jsem byl na technické, a auto brzdí přesně jak má. Technik se přiklonil k tomu, že zadek je hodně lehkej, a tak tam jednotka ABS nepouští moc sil.... Jezdím každopádně s hodně lehkou nohou na brzdě, tak i to má svůj vliv.

Každopádně má obava se nepotvrdila, a problém neexistuje.

Díky pepo za radu....

post-178-1205773514_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Pro Luldu přidávám foto. Je na něm vidět, jak je vnější strana brzdné plochy zrezlá. Bylo to ještě malinko horší, před focením jsem zkoušel jet chvilku se zataženou ručkou :)

Dnes jsem byl na technické, a auto brzdí přesně jak má. Technik se přiklonil k tomu, že zadek je hodně lehkej, a tak tam jednotka ABS nepouští moc sil.... Jezdím každopádně s hodně lehkou nohou na brzdě, tak i to má svůj vliv.

Každopádně má obava se nepotvrdila, a problém neexistuje.

Díky pepo za radu....

mam podobny problem jenze k tomu jeste te 2/3 co vypadaj ze by mohli brzdit maji taky korozi... co se tyce brzdeni nepocitujem nedostaky jenze i kdyz sem mel stk tak na valci pri brzdnei ruckou se to snazilo vyhodit z valcu ale nevyhodilo.. a normalnu brzdu ani nevim jestli skusil :(

fotku prihodim jen musis odfotit

jinak auto ma ani ne 90t km najeto

takze fotky: post-2618-1209915620_thumb.jpgpost-2618-1209915632_thumb.jpg

post-2618-1209915595_thumb.jpgpost-2618-1209915608_thumb.jpg

Editováno: , autor: Rudyno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam podobny problem jenze k tomu jeste te 2/3 co vypadaj ze by mohli brzdit maji taky korozi... co se tyce brzdeni nepocitujem nedostaky jenze i kdyz sem mel stk tak na valci pri brzdnei ruckou se to snazilo vyhodit z valcu ale nevyhodilo.. a normalnu brzdu ani nevim jestli skusil :(

fotku prihodim jen musis odfotit

jinak auto ma ani ne 90t km najeto

No dám k dobru to, že brzdy brzdí v poměru 70 % ku 30 % (předek/zadek), a při prohlídce ve Škodovce mi mechanik říkal, že je třeba destičky očistit a nečím natřít aby pořádně sedly na kotouč, po roce mi jiný řekl, že to chce nové kotouče! Tak zítra jdu měnit komplet na celém autě!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dám k dobru to, že brzdy brzdí v poměru 70 % ku 30 % (předek/zadek), a při prohlídce ve Škodovce mi mechanik říkal, že je třeba destičky očistit a nečím natřít aby pořádně sedly na kotouč, po roce mi jiný řekl, že to chce nové kotouče! Tak zítra jdu měnit komplet na celém autě!

sa mi to zda divne kazdy meni zadek tak po 200t a ja ho teda nemienim menit po par kilometroch.. zda sa mi to divne.. skusal som tie brzdy aj poradine zahrait a nic :( no nic nehcam to ceknut a uvidime... ekby mal niekto nejaku radu tak sem snou.. dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...