Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2010 (editace) Takže shrnuto, podtrženo a sečteno - v tom označování je úplně stejnej bordel, jako ve většině ostatních věcí tady v tom státě... Ještě se optám a rovnou všech, kteří s tímhle motorem (VW 1,4 16V/63kW) mají co do činění - jak se vám motor chová při prudkém dupnutí na plyn? Nebo tedy jak se zachová v následující situaci: - ohřátý motor na provozní teplotu, auto zabezpečené proti rozjezdu, osoba sedící za volantem prudce (kopnutím volnou nohou, nikoliv s patou položenou na podlahu vozu!!!) produpne plynový pedál až na doraz na podlahu a IHNED ho stejně rychle uvolní - to vše co nejvyšší rychlostí, které je schopna. Sleduje Váš motor otáčkami prakticky okamžitě pedál, nebo má "turbodíru" dlouhou tak, že otáčky při výše popsaném "testu" začnou stoupat až když pedál povolujete, nebo dokonce až když máte nohu z pedálu úplně zdviženou??? Setkal jsem se s názorem, že "turbodíra" je vlastnost motorů osazených "E-pedálem", ale protože tato technika se běžně používá v závodních vozech a žádné zpoždění tam nemá, mám pocit, že je to další z "kurvítek", o jejichž instalaci do vozidla se nám, uživatelům, výrobce jaxi-taxi opomněl zmínit... Editováno: 7. Červenec 2010, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2010 Nikdo nic, každý je naprosto spokojený? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 Co se týče plynu, tak prodleva mě občas přijde, ale hlavně při zrychlení z nižších otáček. Tam je chvilku úplně mrtvo. Nevím ale, jak moc je to charakterem 16V motoru spojeného právě s e-gas a nebo něčím jiným. V běžných otáčkách jsem nic podobného nějak nepostřehl. Na mojí 1.6/77kW se něco podobného nevyskytuje vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 Ano, potvrzuji - když na neutrálu prudce sešlápnu plyn a hned ho uvolním a pokud to udělám dostatečně rychle, otáčky motoru se moc nezvýší. V normálním provozu tenhle problém nezaznamenávám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 No ono to pomalejší přidání otáček by ani tak nevadilo (i když třeba meziplyn pro rychlé podřazení se s tím dělá opravdu blbě!!!) jako stejně pomalý nebo spíš zpožděný pokles otáček při ubrání plynu - řadím-li nahoru, měly by otáčky padnout IHNED po uvolnění pedálu plynu - což se neděje a protože hydraulicky ovládaná spojka vypíná bez znatelného zpoždění, motor stále "pod plynem" vyletí klidně i o 1000 otáček - přestože plynový pedál už je uvolněný... Na vykopnutí spojky je potřeba počkat a tak přestože řazení převodů je velice přesné a příjemné, opravdu rychlé přeřazení se bez "zařvání" odlehčeného motoru a tím pádem bez tejrání spojky udělat nedá. No co, zkusím najít někoho, kdo by autu domluvil přes VAG - a "neupejpal se" jako značkové servisy, které mám v okolí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 Mne tie popisovane reakci pripadaju uplne normalne. Elektronika predsa vie, ze motor je bez zataze, preto podla mna tak "cudne" reaguje. Inak vyletia otacky hned k omedzovacu a pochybujem, zeby stihol zareagovat. Co sa tyka zvyseniu otacok pri preradovani, predpokladam, ze je to zamer, nieco ako medziplyn. Tiez som sa dlho divil, ale uz to neriesim, zvykol som si. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 ...Co sa tyka zvyseniu otacok pri preradovani, predpokladam, ze je to zamer, nieco ako medziplyn... Asi jsi nikdy bez plně synchronizované špajzky nejezdil, což? Jinak bys totiž věděl, že meziplyn se dává při řazení DOLŮ, ne nahoru (a taky bys věděl proč se dává) - takže výše popsaná "funkce" vyběhnutí otáček je při řazení nahoru na 1 i na 2 šlápnutí pro kočku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 Nie nie je a ked popatras, zistis, ze to robia daleko drahsie auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2010 Je - a slouží to leda jako kurvítko na spojku, která musí rozepínat ještě v momentě, kdy motor dodává výkon = víc se hřeje. Kdyby to k něčemu bylo, proč by taková funkce nebyla už ve starších systémech s klapkou poháněnou lankem od pedálu = nějaké zpoždění generované pružinou atp? A jestli mi chceš tvrdit, že i plně elektronické systémy řazení třeba ve formuli 1 dávají meziplyn, tak ano, dávají - ale stejně jako zkušený řidič taky jen při řazení dolů, při řazení nahoru právě jde o to, aby otáčky motoru co nejrychleji padly na hodnotu, odpovídající dalšímu vyššímu převodovému stupni a ne aby vylítly jak papírovej čert, takže žádný meziplyn... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JardaZ. Vloženo 12. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2010 U Roomstera po cca 7800km začal mít motor občas problém při studených startech - chvíli třepal celým autem a pak to přestalo. Na hlavě je značka VW Poland. A jednou jsem nastartoval až na opakovaný pokus a hned jsem to odvezl do servisu v Olomouci. Diagnostika nic nenašla, jen vyměnili jeden vstřik a přehráli software a že prý dobré. Za dva dny jsem byl zpět s tím, že jsem byl rád, že to nakonec nastartovalo. V servisu opět klid a údiv, co jako chci. Za tepla to totiž startovalo bez problémů. Za další 2 dny volali, že jsem asi koupil špatný benzín a že asi ten celý cirkus zaplatím. Vyprázdnili tedy nádrž a koupili podobně značkový benzín jako já předtím - byl jsem u toho. Další den jsem si pro auto měl přijít, ale hned po ránu volali, že závada - vibrace - trvá a že tedy změří tlaky. Třetí válec vykazoval poloviční hodnotu oproti ostatním. Takže půjde hlava dolů. Hlava dobrá, ale jsou zapečené kroužky. Takže nejspíš nový polomotor - výměna. Teď jen čekám, zda to stihnou během zákonných 30 dnů nebo vymění celé auto. Jinak inzerovaná záruka mobility je jenom na 3 dny, dále je to již řešeno jako běžné vypůjčení auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VladoFII Vloženo 17. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2010 Chcem sa opýtať okolo spotreby na tomto motore so zapnutou ale aj vypnutou klímou.. Včera som jazdil s autom po obede po Bratislave. Vonkajšia teplota bola 37°C siel som do mesta cca 30min. V meste som chodil s autom asi hodinu. Potreboval som niečo pokupovať takže som stal asi 6 krat. Premávka bola taka aka je v piatok v BA. Ked som sa vracal domov smerom na Šamorín teplota 35°C okolo 1830ho. Celú cestu som mal zapnutú klimatizáciu. Spotreba bola po príchode domov podľa PP priem. 8,2L. Prešiel som asi 60km. Akú máte približne spotrebu pri takejto prevádzke? Je to primeraná spotreba?? Pýtam sa preto, že ak robím podobne cesty po meste a aj mimo nej bez klímy tak spotrebu nemám nikdy vyššiu ako 7L. Auto už ma viac ako 40 tis.km. No musim povedať že ja som celkom spokojný so spotrebou na aute aj ked chodím domov. Jedna trasa cez 400km - dialnica 130-140 niekde mimo dialnice 90- 110, cez obce ako sa ma chodiť 50. V týchto horúčavách som mal zapnutú aj klímu na tejto trase asi z 5 hod. cesty 2 hodiny. Po príchode domov priem spotreba 6,4L/100km. Cesta z BA cez NR, BB, Donovaly PP SN GL. Ako ste spokojný so spotrebou na tomto aute a motore vy ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 18. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2010 Na popojíždění ve městě je to úplně normální. Já jedu klidně za 10, máme tady už trochu kopcovitější terén a ve spojení s hustější dopravou normálka. Jak se vyjede na roviny, spotřeba je výrazně nižší. Se svým (1.6) jezdím hlavně přes kopečky a dlouho jsem se nemohl dostat pod 8. Když jedu kolem Hradce nebo třeba do M. Boleslavi na vejlet, tak su schopnej jet za 6,2 i s klimatizací. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 18. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2010 Taky si myslím, že spotřeba je adekvátní podmínkám. Mám stejnou motorizaci a včera v těch vedrech jsme jeli na koupák - v autě 2 dospělí a prcek, teploměr ukazoval venkovní teplotu 38 st., v autě pohoda a klidek při cca 24 st. nejdřívé průjezd městem a pak okresky, celkem najeto asi 30 km a spotřeba cca 7,2l, než jsme vyjížděl z města bylo tam nějakých 8,2l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 21. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2010 Jen takový postřeh. Včera jsem měl možnost jet služební Fabii II 1,4 16V r.v. 2008 (bez klímy) a subjektivně mi přišlo, že to auto bylo celé jakési zatvrdlé, prostě to špatně jelo. Je to služební Fabia s náběhem 74 tis. km. Aby to vůbec jelo musel jsem více vytáčet, častěji řadit a silněji tlačit na plyn. Proč to píšu? Protože jako své vlastní mám taky FII se stejným motorem (najeto cca 7000) MR2010 a u svého nic takového nepozoruju, právě naopak dynamika vozu mi prijde k objemu ok. Ovšem to co jsem "zažil" v té služební mě docela dostalo. Byli tam sice 4 dospělí lidé, ale na druhé straně ve své soukromé už jsem taky jel se 4 dospělými + mimčo a 20 kg v kufru + klíma a pohoda. Říkal jsem si, že s přibývajícími km by se měl motor cítit lépe. Ve většině případů používám jako služební FI 1,4 59 kw (náběh 80 tis) a ten motor je úplná paráda a radost s ním jezdit. Byly snad provedeny nějaké změny na motoru nebo RJ v průběhu změn v MR u FII, nebo ty první kusy fakt tak "zajímavě" jezdí? Navíc já mám kombíka a todle byla fabča krátká. O tom, že by auto bylo špatně zaběhlé, bych pochyboval, spíše bych řekl, že dostávalo kapky již od počátku. Toť můj subjektívní postřeh, protože já jsem se svým autem spokojený a zrovna dneska, když jsem jel do práce jsem se na todle daleko více soustředil než kdy jindy a opravdu jsem se ujistil v tom, že dva identické motory a stejné auto, ale úplně rozdílné jízdní výkony, tak nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 25. Září 2010 Sdílet Vloženo 25. Září 2010 Ted jak se ochladilo tak při raním starování se motor mírně třepe, dělá Vám to také?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 Myslím, že ne. Jezdil jsem minulým táden každýn den do práce rano okolo 5h a v pohodě. Chvilku mu vždycky nechám ať si pobublá a pak vyjíždím. Nepozoroval jsem, že by se nějak chvěl. Jo a auto stojí celou noc venku:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 jak to tady tak procitam a dotazy typu "10s po startu se trepe motor" a "kdyz otevru okynko, tak motor susti", me privadi do rozpaku. rekl bych, ze tohle muze napsat nekdo, kdo presedl z favorita nebo nejakyho podobnyho auta a poprve v zivote si koupil novy auto a ted ho chce mit TOP. bohuzel dnesni motory uz nejsou co driv a to diky vsudepritomne elektronice, tudiz jejich chovani je jine jako u starych mechanickych motoru. netvrdim, ze nemuzou mit nove motory vyrobni vady, ale resit kazdou blbost a nechat si kvuli tomu vymenit pul motoru neni zrovna idealni. pokud auto nevykazuje primo nejaky problemovy chovani, tj. cukani za jizdy, ztrata vykonu....., tak bych to vubec neresil. mam totiz zkusenost, ze kdyz se do auta od nova takhle vrta a meni kde co, tak uz je problemovy po celou dobu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 Já teda nevím, ale pokud odjíždím do 30s po vlezení do auta, tak jsem rychlej. Jednoduše než projedu "cockpit dril" se vším všudy, motor se stihne dávno stabilizovat. Tenhle postup se mi osvědčuje už dá se říct desítky let, protože jsem si ho vytvořil ještě v době, kdy jsem jezdil na černo bez řidičáku - na autoškolu jsem ještě neměl roky... Jednoduše když sednu do auta, tak nejdřív nastartuju motor a pak projdu postupně sekvenci - skla (setřít, ofuk+topení, v zimě ohřev), zrcátka (juknout, donastavit, případně zapnout ohřev), kontrolky a rafiky na palubce, zapnout pás, rozsvítit světla - a pak teprve řadím a rozjíždím se. V zimě k tomu ještě patří ometání sněhu a čištění skel od námrazy. Zkuste si tuhle proceduru poctivě projít bod za bodem a zjistíte, že i při normálním průběhu, kdy se nic nemusí donastavovat to trvá aspoň 15-20 vteřin, než poprvé šlápnete na plyn. To je spousta času pro ŘJ, aby mohla doladit chod a aby se motor aspoň minimálně prohřál pro stabilní chod a výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 Já teda nevím, ale pokud odjíždím do 30s po vlezení do auta, tak jsem rychlej. Jednoduše než projedu "cockpit dril" se vším všudy, motor se stihne dávno stabilizovat. Tenhle postup se mi osvědčuje už dá se říct desítky let, protože jsem si ho vytvořil ještě v době, kdy jsem jezdil na černo bez řidičáku - na autoškolu jsem ještě neměl roky... Jednoduše když sednu do auta, tak nejdřív nastartuju motor a pak projdu postupně sekvenci - skla (setřít, ofuk+topení, v zimě ohřev), zrcátka (juknout, donastavit, případně zapnout ohřev), kontrolky a rafiky na palubce, zapnout pás, rozsvítit světla - a pak teprve řadím a rozjíždím se. V zimě k tomu ještě patří ometání sněhu a čištění skel od námrazy. Zkuste si tuhle proceduru poctivě projít bod za bodem a zjistíte, že i při normálním průběhu, kdy se nic nemusí donastavovat to trvá aspoň 15-20 vteřin, než poprvé šlápnete na plyn. To je spousta času pro ŘJ, aby mohla doladit chod a aby se motor aspoň minimálně prohřál pro stabilní chod a výkon. s timhle naprosto souhlasim, delam to uplne stejne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 (editace) jak to tady tak procitam a dotazy typu "10s po startu se trepe motor" a "kdyz otevru okynko, tak motor susti", me privadi do rozpaku. rekl bych, ze tohle muze napsat nekdo, kdo presedl z favorita nebo nejakyho podobnyho auta a poprve v zivote si koupil novy auto a ted ho chce mit TOP. bohuzel dnesni motory uz nejsou co driv a to diky vsudepritomne elektronice, tudiz jejich chovani je jine jako u starych mechanickych motoru. netvrdim, ze nemuzou mit nove motory vyrobni vady, ale resit kazdou blbost a nechat si kvuli tomu vymenit pul motoru neni zrovna idealni. pokud auto nevykazuje primo nejaky problemovy chovani, tj. cukani za jizdy, ztrata vykonu....., tak bych to vubec neresil. mam totiz zkusenost, ze kdyz se do auta od nova takhle vrta a meni kde co, tak uz je problemovy po celou dobu. Já jsem s Favotita přesedl už hodně dávno to ty jsi možná ještě jezdil na koloběžce. Kdyby ti jak mě museli měnit v záruce celý motor, tak potom by jsi poslouchal každý zvuk který tam nepatří. Editováno: 27. Září 2010, autor: Escrito Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 Je to o tom, že moderní motor už se nemusí nastavovat na klidové hodnoty tak, aby za běhu ani netikl, ale má daleko volnější základní nastavení a o to má složitější řídicí jednotku a vymakanější řídicí algoritmus. Než se všecko po studeném startu po celonočním odstavení sešteluje, prostě ten motor klepe, šustí, vibruje a já nevím co ještě pod tou kapotou vyvádí. Rozhodně by ale neměl nic dělat právě po těch pár sekundách chodu a už vůbec ne po ohřátí aspoň na nějakých 40-50°C - to už by měl být chod absolutně stabilní a bezproblémový. Teplota kolem 40°C odpovídá asi tak kilometru střídmé městské jízdy. Pokud motor i po takové době dělá problémy, chcípá při ubrání plynu, vyloženě nepříjemně vibruje nebo vykazuje jiné nepravidelnosti v chodu, pak se dá říct, že je něco vyhnilého ve státě dánském - a servisy by měly být od toho, aby to uvedly do pořádku. Chvilkový zvuk "jako dýzl" těsně po studeném startu by rozhodně neměl být příčinou nějaké nespokojenosti s motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Září 2010 Sdílet Vloženo 26. Září 2010 Já jsem s Favotita přesedl už hodně dávno to ty jsi možná ještě jezdil na koloběžce. Kdyby ti jak mě museli měnit v záruce celý motor tak potom by jsi poslouchal každý zvuk který tam nepatří. Tak kdyz uz jsi tak starej, tak by jsi nemusel delat hrubky. Bez urazky, ale kdyz nekdo neumi spravne psat, tak je to ostuda. Menit nejakou cast v motoru nebo v prevodovce behem zaruky je hodne smutna vec a rozhodne bych to nikomu nepral. Proto si vetsina z nas kupuje novy auto, aby se vyhla problemum s porizenim ojetiny. Ja jsem chtel jenom poukazat na totalne stupidni prispevky, ktere by se tu nemusely objevovat za predpokladu, ze si dotycny precte navod k vozu, prip. neni absolutni technicky antitalent a dokaze pouzivat to, co nosi nasazeno na krku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 28. Září 2010 Sdílet Vloženo 28. Září 2010 To jsem se toho dozvěděl. Tady je diskuze (poučování) mimo téma. Proč někteří lidé místo aby poradili tak jen poučují, když nemohu nebou nic o tom nevím tak nepíšu rady mimo téma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Září 2010 Sdílet Vloženo 28. Září 2010 Třepe se ti, protože je ztuhlý olej a startér musí překonávat větší odpor. Během protáčení motorem pak ten odpor kolíše, jak se jednotlivé písty dostávají do komprese a jak zapalují jednotlivé svíce - prostě ten odpor kladený startéru není konstantní. Jak motor naskočí, mělo by se třepání stabilizovat, jednak proto, že vibrace za chodu na volnoběh jsou "posazené" frekvenčně výš než při startovacích otáčkách a silentbloky je daleko snáz utlumí, druhak proto, že během samotného startu i krátké doby po natočení udělá ŘJ do provozních konstant motoru (čas a množství vstřiku, předstih) určité zásahy, vycházející z teploty vstupního vzduchu a samotného motoru - a usnadňující jak jeho spuštění, tak následující chod, dokud se neohřeje na teplotu aspoň těch 40-50°C, kdy už je schopný běhu na normální konstanty, na které běží při své běžné provozní teplotě kolem 80-90°C. Uvědom si, že startovací otáčky motorů jsou běžně někde v oblasti 120-150 otáček za minutu a jak asi je v této oblasi chod motoru stabilní - ŘJ musí zajistit co nejrychlejší přechod do oblasti, kde chod už stabilní je a tam motor udržuje - to jsou právě dnes běžné volnoběžné otáčky kolem 850-900 za minutu. Prostě to "protřepání" během startu neřeš, pokud motor neběží po startu na 3 válce nebo nemusíš dlouho motat startérem, elektronika si s tím poradí. Pokud se po natočení motor chová normálně a nedělá žádné vylomeniny, maximálně bych se na to poptal v servise, myslím že ale jinou odpověď než tady tu ode mne nedostaneš. Pamatuju si, že staré Š-1000MB/100/110 měly na volnoběh (ohřáté, bez sytiče) dost brblavý zvuk, odhadem kolem 450-500 otáček za minutu a dost možná ještě míň a že když přišly první "šáde" z řady 105/120 a měly nominální otáčky volnoběhu bez sytiče 800±50 za minutu, tak se nám to zdálo moc rychlé... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 28. Září 2010 Sdílet Vloženo 28. Září 2010 Vormene-jestli ti vadí,když někdo dělá hrubky,tak ho nepoučuj zde.Tohle je forum o autech a každý dříve narozený neměl takový štěstí aby mohl studovat.Spletls sis forum.Tomu se říká počítačová šikana Hlavně si to po sobě přečti. Pomalou klapku začal kvůli emisím Ford na escortu.Meziplyn kde je kat,se udajně nemá dávat i když to právě ta elektronika omezí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.