Přejít na obsah

hlava - ventily HTP 6V


Jar_da

Doporučené příspěvky

toto téma je převážně řešeno ve FII a Room:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=40664

dávám to sem, protože se to týká spíše FI,

čerstvá zkušenost s HTP 6V:

pět let staré auto, najeto 110.000km, tak půl roku zpátky nepravidelný volnoběh (vyčištění klapky nepomohlo), občas na volnoběh zhaslo - převážně při pokusu o rozjezd, po změření tlaků ve válcích to bylo víceméně jasné, hodnota okolo 7,0 nebyla nic moc,

jedná se o auto se kterým se nejezdí v otáčkách, spíše je styl jízdy podotáčkový tak do 2.500 ot, brzo se řadilo na vyšší stupně, prostě ten člověk má takový styl ježdění, nevím jestli to mělo vliv, ale podle mě ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co já jsem zjišťoval, u tohoto poškození se musí měnit celá hlava, nestačí jen ventily. Škodovka o problému ví a mění to v rámci kulance. Na současně vyráběných motorech je na hlavě úprava a ty už tímto problémem netrpí.

a jaké jsou podmínky na bezplatnou výměnu? Přestal jsem z důvodu nespokojenosti po 4 letech jezdit do autorizovaného servisu a údržbu provádím sám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud není prasklá hlava jako že nee,tak dát nové ventily a normálně sedla zabrousit a bude to jezdit dalších 100tis. Na vyměnu hlavy je vždycky času dost,to jsme jenom tak zhyčkany a vše hned měníme za nové.I prasklá hlava se dá zavařit,zbrousit,Ventily jdou zabrousit u usadit.Jenom se to musí umět a hlavně chtít to udělat ono vyměnit hlavu za novou umí kde kdo.A ještě k tomuhle případu podtáčení se nelíbí žádnému motoru zvláště malooběmovému.Nevím kdo to koho učí ale jezdit 1.2 na 2 tis otáček je blbost,to skousne tak tak benzín. dvoulitr.Pokud vím tak ke každemu autu je nějaky ten manuál a určo tam nepíšou,že se u 1.2HTP řadí ve 2tis.otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozřejmě vím, že idelální přeřazení je ve vyšších otáčkách než 2tis, ale jinak si nedovedu představit spotřebu 5 l /100km než řadit v nízkých otáčkách a lochtat plyn. Při normálním stylu jízdy mam spotřebu cca 6,5 (přeřazení v cca 3 - 3,5tis ot/min)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud není prasklá hlava jako že nee,tak dát nové ventily a normálně sedla zabrousit a bude to jezdit dalších 100tis. Na vyměnu hlavy je vždycky času dost,to jsme jenom tak zhyčkany a vše hned měníme za nové.I prasklá hlava se dá zavařit,zbrousit,Ventily jdou zabrousit u usadit.Jenom se to musí umět a hlavně chtít to udělat ono vyměnit hlavu za novou umí kde kdo.A ještě k tomuhle případu podtáčení se nelíbí žádnému motoru zvláště malooběmovému.Nevím kdo to koho učí ale jezdit 1.2 na 2 tis otáček je blbost,to skousne tak tak benzín. dvoulitr.Pokud vím tak ke každemu autu je nějaky ten manuál a určo tam nepíšou,že se u 1.2HTP řadí ve 2tis.otáček.

Takto to prý bohužel nejde, hlava je načnutá ve vodítkách, kde se nový ventil znovu přidře a udělá zase hvězdičku. Bavil jsem se o tom přímo ze servisním technikem ze škodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Uz jsem to nasel voditko se da jednoduse vymenit (nekdo zde psal ze se neda sehnat coz neni pravda) kdyz je to potreba tak se frezuje sedlo pokud ne tak se jen osadi novym ventilem vse se zabrousi a jedeme dal. Samotne hlave (hlinikovemu odlitku) nic nebude. Ta se jen srovna. VODITKA a VENTILY vyrabi firma AE. Ja to urcite nedokazu ale je mnoho firem pro ktere to nebude problem. Uz nevim kde jsem to tu cetl ale snad v novych hlavach jsou jen delsi voditka o 3mm ale to je nepodlozena informace takze to nemusi byt vubec pravda a uprav je mozna vic. Voditka AE jsou dlouha 36mm a cena 170kc/kus.

Cena proti nove hlave je o mnoho nizsi :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma napadlo,ci by nepomohllo zaslepenie EGR.do zmesi by slo menej splodin a tym aj pod ventily.motorovy priestor by bol teda cistejsi a tym hadam aj voditka a sedla ventilov.Hlavne ma to napadlo preto ,ked sa dost vyuziva brzdenie motorom.

co vy na to. :D

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Avocet:

jdeš na to správně, vyměnit vodítka ventilů, ventily, nechat zabrousit sedla, slíznout hlavu, hlavy dělá spousta firem, chce si najít reference,

problém je ten, že se ventil ve vodítku přidírá a tím dřením vznikne velká vůle vodítka a ventil má pak možnost chvění ve vyběhaném vodítku a dochází často i k jeho ohnutí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma napadlo,ci by nepomohllo zaslepenie EGR.do zmesi by slo menej splodin a tym aj pod ventily.motorovy priestor by bol teda cistejsi a tym daham aj voditka a sedla ventilov.Hlavne ma to napadlo preto ,ked sa dost vyuziva brzdenie motorom.

co vy na to. :D

to s tím nemá nic společného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem to nasel voditko se da jednoduse vymenit (nekdo zde psal ze se neda sehnat coz neni pravda) kdyz je to potreba tak se frezuje sedlo pokud ne tak se jen osadi novym ventilem vse se zabrousi a jedeme dal. Samotne hlave (hlinikovemu odlitku) nic nebude. Ta se jen srovna. VODITKA a VENTILY vyrabi firma AE. Ja to urcite nedokazu ale je mnoho firem pro ktere to nebude problem. Uz nevim kde jsem to tu cetl ale snad v novych hlavach jsou jen delsi voditka o 3mm ale to je nepodlozena informace takze to nemusi byt vubec pravda a uprav je mozna vic. Voditka AE jsou dlouha 36mm a cena 170kc/kus.

Cena proti nove hlave je o mnoho nizsi :D

Citam tuto diskusiu a moja Fabia akurat prekonava operaciu v servise. Pred necelym rokom som mal presne tento problem. ypatlane voditka. Hlavu mi urobil chlapik v strojarnach za 100 €, plus nove vyfukove ventily 3ks, k tomu tesnenie 35€, potom chlapik - automechnik "profik" to dal dokopy za 150 €. Teraz necely rok hlava zasa v haji. Tlak na valci slaby. motor trasie atd... V skodovke za 2 dni roboty vezmu 160 €, cela sada X -kova hlava, tesnenia, NOVE SRUBY, ktore mimochodom musia byt, a k tomu katalyzator ( 700 € ) tak cela sada v cene 620€. Super cena. Ked to rozobrali, tak zistili, ze ten exot, ktory to skladal tam natrepal vela silikonu ako tesnenia a ten sa roztiahol do stran- vonku ale aj do vnutra. upchal kanaliky. ktore maju mazat vackovy hriadel a ten sa opotreboval v miestach ulozenia, takze som musel dokupit novy vackovy hriadel za 350 €. Takze ma ta oprava z povodnych 24 000 sk vyjde na 34 000 sk, kvoli tym akoze majstrom. Dajte si pozor na taketo opravy. Tiaz som sa vyhybal servisu skoda, no stalo ma to 20 000 sk navyse. Prva oprava 10 000, novy vackovy hriadel 10 000. Podotykam,. ze stara hlava zopakuje to iste, takze sa novej repasovanej aj tak nevyhnete. No a praca ma stoji o 10 €, teda 300 Sk viac v servise ako u toho chlapika, ktoremu vdacim za odfajceny vackovy hriadel.....

UZ NIKDY VIAC NEDAM AUTO-hlavne motor DO RUK "MAJSTROM". Mimochodom obaja mali u nas v meste dobre referencie.

Takze to zhrniem, nebyt poskodeneho vackoveho hriadela, tak za 24 000 Sk mam: repasovanu X-kovu hlavu, ona je vlastne nova, robena v skodovke, akurat si vezmu vasu staru na zreparovanie, rozdiel medzi novou a x-kovou vlastne ani nieje, iba v cene Nova 30 000 Sk, a vasu pokazenu si mozete nechat., dalej 6, alebo 8 srub, teraz presne neviem, tesnenie pod hlavu, vlastne vsetky tesnenia a NOVY katalyzator. Ta x-ova hlava ma nove ventily, vahatka vsetko okrem vacky. V tom je aj praca.

Za 10 000 som dostal : staru akoze opravenu hlavu, ktora sa zacala kazit uz po pol roku, stare sruby a kopu tesniaceho tmelu, co mi posral vackovy hriadel. Katalyzator ostal samozrejme stary..... Z tych 10 000 bola 4500 Sk praca mechanika, samozrejme bez dokladu a ZARUKY, a 3000 Sk na ruku za " opravu " hlavy.

Myslim, ze uz k tomu nemam co viac dodat. Vela stastia, aby ste nedopadli ako ja. :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tím nemá nic společného

nema spolocne myslis preto ze sa jedna o 6V ktory nema EGR?

som myslel skor na 12V.myslel som,ze keby to ako nasavalo cistejsu zmes bez recyrk. spalin. Ale to je asi blbost.

No a zaujmalo by ma meranie kompresnych tlakov cim a daky postup.skvor postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jojoba71: Tos mel smulu ale pouze si narazil na cloveka ktery asi nezna tenhle motor pokud by ten blb udelal vse podle dilenske prirucky tak verim ze bys jezdil dlouho bez problemu.

Tlouš˘ka těsnicího prostředku ve tvaru housenky nesmí

přesáhnout 3 mm, jinak by se nadbytečný těsnicí

prostředek dostal do olejových kanálů a mohl by způsobit

poškození motoru.

♦ Víko hlavy válců se musí namontovat do 15 minut po

nanesení těsnicího prostředku.

– Pozor, aby všechna vahadla správně dosedla nakonce

dříků ventilů -1- a na příslušná hydraulická zdvihátka

Editováno: , autor: Avocet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jojoba71: Tos mel smulu ale pouze si narazil na cloveka ktery asi nezna tenhle motor pokud by ten blb udelal vse podle dilenske prirucky tak verim ze bys jezdil dlouho bez problemu.

Uz je to za mnou. Dnes som bol pre auto v servise skoda v Bardejove, velmin ochotní ludia, klobuk dole. stalo to komplet 1088 €, dali mi na vsetko maximalnu moznu zlavu, auto umyte, no parada. Ta sada, co poslala skodovka v krabici je uplne nova, a moju staru hlavu mi nechali, takze aspon nejake stastie po dlhom case. Nebyt tej vacky...., mohlo to byt spravene s novou hlavou a katalyzatorom za cca 800 €. No co uz...

Ten mechanik , co mi to robil pracoval v Citroen servis, nebol to nejaky babrak, no a predsa to posral. :feve:

Teraz som uz len zvedavy, ako dlho ta hlava vydrzi, lebo vraj problem zacina od katalyzatora, no a preto je v novej sade aj katalyzator , aby sa vymenil, tak som zvedavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nema spolocne myslis preto ze sa jedna o 6V ktory nema EGR?

som myslel skor na 12V.myslel som,ze keby to ako nasavalo cistejsu zmes bez recyrk. spalin. Ale to je asi blbost.

No a zaujmalo by ma meranie kompresnych tlakov cim a daky postup.skvor postup.

Postup: odpojis cievky z kazdeho valca, jednoducho stlacis poistku a vytiahnes

vytiahnes cievku z kazdeho valca

vysrubujes sviecky

odpojis vstrekovanie paliva, tiez velmi jednoducho

potom do kazdej dierky po sviecke strcis merak, niektory sa srubuje, iny sa len takou gumou pritlaci a drzis, kym tvoj partak startuje na prazdno.

hodnotu tlakov si odratas na papieriku, alebo je digitalna, aleboaka...podla meraka

Neviem , ci ti to pomoze. Prilkadam foto

post-15025-1266607627_thumb.jpg

post-15025-1266607643_thumb.jpg

post-15025-1266607658_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postup: odpojis cievky z kazdeho valca, jednoducho stlacis poistku a vytiahnes

vytiahnes cievku z kazdeho valca

vysrubujes sviecky

odpojis vstrekovanie paliva, tiez velmi jednoducho

potom do kazdej dierky po sviecke strcis merak, niektory sa srubuje, iny sa len takou gumou pritlaci a drzis, kym tvoj partak startuje na prazdno.

hodnotu tlakov si odratas na papieriku, alebo je digitalna, aleboaka...podla meraka

Neviem , ci ti to pomoze. Prilkadam foto

post-15025-1266608661_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik, uz mam v tom jasnejsie :palec2:

Celkom fajny merak. ;)

Musim to pomerat na tom mojom 12V. Sa mi zda,ze v poslednom case to pri rozbiehani (myslim tym z miesta,ked stoja kolesa) ma tendenciu ako by to chcelo chcipnut.Musim viac cez spojku.Viem ze Hatatyly su take ale sa mi zda ako by to kedysi slo lepsie.Hlavne som si to vsimol ,ked mi to trosku zacalo "horisie"

startovat.presnejsie povedane,musel som viac starterom tocit.pokial to ide nebudem to riesit,samozrejme. Najazdene sa mi zda 75t.

Ale koho by nelakalo vediet ake ma tie tlaky,ze lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...