Přejít na obsah

divne zvuky motoru HTP


petrator

Doporučené příspěvky

Ahoj vsem mam takovy dotaz,vcera jsem se vratil domu po asi 150 km v kuse auto jelo super nic jsem nepozoroval.Zastavil jsem u baraku normalne jsem to chcipl , a vse ok.Asi po 15 minutach jsem nastartoval a zacal se ozyvat takovy divny zvuk takove rachtani ale neumim to popsat,tata mi rekl ze to jsou hydrostosy,ze je to normalni ale prijde mi divne ze to delalo pri teplem motoru ,ale jak jsem pridal trochu plyn tak to prestalo a uz to neudelalo.Oleje tam je akorat,tak mam docela strach co to zase bude.Jo a rano jsem to bezel nastartovat,krasne to chytlo a zvuky zadne tak nevim mam to nekam vozit,nebo to nechat byt? .Je to 1.2 HTP 47kw rok vyroby je 11mesic 2004 a najeto 89000.Nemuze to byt jeste ten napinak rozvodaku nebo uz je tam ten delsi? Prosim poradte mi ,jsem z toho uz zoufaly DIKY MOC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to v jiné souvislosti už někdo popsoval. Mohlo by jít o to, že se nenatlakoval napínák řetězu. Popiš trochu přesněji jak dlouho to trvalo, než si přidal plyn. Většinou to dělá u studenýho motoru po nastartování asi 1-2 vteřiny. Příčina by mohla být "starý" olej. Popiš víc, proberem to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že tě to asi vyděsilo, ale popisuješ to dost hrůzostrašně - to co myslím já je jen takové krátkodobé zvýšení "hluku", ale řekl bych, že to je míň, než jak rachtal rozvoďák u stodvacitek. Už se tady popisovaly problémy s olejem u jedna dvojek - taky sem se dost přiučil, když sem si to přečet. Ale to co to dělalo tobě je fakt divný. Na olej to nevypadá, ale v systému by to být mohlo. Olejem jsou taky vymezovány vůle ventilů. Jde tam o to, že se olej zahřívá od katalysátorru a zhoršuje se jeho kvalita - hlavně těch kvalitnějších. Pak nastávají kvůli zakarbonování i problémy s ventilama, že se pomalu zavíraj a v krajním případě do nich narazí píst. Bylo doporučováno zkrátit proběh oleje. Taky sem se divil, že se kazí, jako u stopětky a to tam je polosyn. Takže ten větší hluk by moh bejt od ventilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem z toho jelen,al porad doufam ze to nic nebude.Nebo myslis ze to mam nekam odvest at se na to kouknou? dneska jsem jezdil a v poho musim to zatukat.Nebo co udelat rozvody treba by to pomohlo,ale kazdopadne ti moc dekuju -_-

Ale nevim jestli delat rozvody pri 90000km ale tim nic nezkazim.Nebo mam nechat zkontrolovat ty ventily?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem precetl cele forum o motoru,a nejak jsem nic nenasel uz nevim,mam strach s tim nekam jet ze to zase vypukne,ale divne je ze kdyz jezdim kratke trasy do prace a zpatky tak to neudelalo ani jednou,je to asi 30 KM.Opravdu mi nikdo neporadi co to muze delat?A co to znamena ze se nenatlakoval napinak retezu? to byl ten retez volny tu chvili nez jsem slapl na plyn?.Ja vim ze HTP obcas vydava divne zvuky ale ja mel od unora pokoj az jsem se divil,ale ja myslel ze je vecinou vydava studeny motor.Dneska s tim jedu do prace tak jsem zvedavy.Nevim jestli to vozit do servisu,to zase budu kolik dni bez auta a na nic neprijdou,a nebo prijdou a po..ru se z toho :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napínání řetězu je taky dělaný tlakem oleje - ale je těžký takhle na dálku identifikovat co by to mohlo být, když ten zvuk neslyšiš, nebo se ti to už nestalo. Z tvého popisu se mi ale nezdá, že i kdyby nebyl napnutej, že by dělal takovej rachot

Dělat rozvody je až poslední možnost - spíš bych zkusil změřit tlaky ve válci, mrknout na svíčky atd. prostě neinvazivním způsobem vyloučit zakarbonování.

Přesněji popiš všechny projevy - a) nezaznamenal si zvýšenou spotřebu? - oleje, benzolu - pokud by "vysely" ventily tak pude spotřeba nahoru a výkon do háje

B) v jakech všech režimech to nastalo atd... všechno na co vzponeš - bez údajů je každá rada výstřelem do tmy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak vcera jsem najel asi 50 km a nic,dneska jsem byl v praci najel jsem asi 30km a taky nic,jinak spotreba je porad stejna na volnobeh asi nevim to z hlavy asi 0,5 jinak prumerna je asi 6,8,tak jak jsme s tim jely dal tak se jeste snizila.A prijde mi ze to jede porad stejne.Ten zvuk to udelalo jen jednou ale opravdu jenom chvilku.A svicky mi delaly pri oleji takze asi pred pul rokem,ja vim ze se spatne radi na dalku,ale ja tomu moc nerozumim,a bojim se aby to nebylo v haji mam to auto teprve pul roku,ale jeste jednou diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před chvílí tu běželo téma o přeskočení řetězu, bohužel nikdo již nereagoval, ale stalo by za to to někdy v budocnu připomenout. Byl to příspěvek řetěz HTP životnost výměna stojí celý za přečtení - je tam hodně poznatků od těch co mají nalítáno přes 150tis. Tak zatím. Kdyby něco bylo hned to nadhoď, snad se přidá i někdo další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna se mi trochu ztratil olej ale nijak drasticky,je ho tam tak akorat kdyz mi ho menil ten kluk tak jsem vyndal merku a bylo ho tam az nahoru,ale ted to je akorat trosku nad pulkou,ale jinak je to vse jak ma byt,budu to sledovat a dam vedet co to dela,ale doufam ze uz to neudela mrska jedna,doufam ze se mi nezacne ztracet nejak drasticky,co potom stim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mých zkušeností jezdí HTP téměř "na sucho" - za těch 5tis co mas na něm (oleji) nalítáno (jestli si pamatuju dobře) by měl být úbytek téměř neměřitelný. Moc se mi to nezdá. Když ti ho měnil určitě stál na rovině - udělej totéž a znovu změř. Pokud bude úbytek skoro půl rysky za 5000 tak je něco v háji. Zkus si nechat přeměřit ty tlaky ve válcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to prave nevim jestli to bylo na rovine,ale ted uz nejakou dobu je tam porad stejne,ted jsem koukal a porad to same.Ty tlaky ve valcich merej kde?.Tak jsem to byl navrcet a opravdu ten zvuk toho retezu je tam sliset asi ty 2 vteriny a pak ticho tak uz nevim,ted se budu zase nervovat ze mi to zere olej.A co kdyz ty tlaky budou spatne,co s tim potom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten olej se dá změřit docela spolehlivě - na měrce (mezi ryskami), když ji otřeš uvidíš příčné čárky tvořené miniaturními důlky. Takže najeď na rovinu - změř to teplý (cca 5min po dojezdu) protože se pak ten olej po opakovaném měření nerozmázne a nezkreslí to. No prostě si odpočítej jednotlivé rysky od shora - někam si to napiš, najeď nějakou porci alespoň těch 500 - 1000 kiláků a na stejnym místě to znova změř. Pokud by to vzalo rysku a víc tak by to byl problém. Samozřejmostí je že zkonrtoluješ vizuelně celej motor a podíváš, jestli to někde nerosí víc, než je zdrávo. Ale říkám motor by "týct" nikde neměl a ta spotřeba po cca 5000 (nemyslím 500 ale 5000) by měla být téměř neměřitelná - tak 1max 2rysky. Co se týče tlaků - ty ti změřéj každej autorizák (ofiko za určitý obolusk), ale záleží jestli tam máš známý, nebo jaký s nima máš vztahy - protože já po vlastních zkušenostech a to ne s jedním, jim nevěřim ani pozdrav. Měří to i soukromníci - je to neinvazivní - měřák se dá místo svíček a protočíš to na strtér - výsledek porovnáš s hodnotama u novýho motoru. NadhoŤ to jako nový téma s žádostí o pomoc - určitě ti někdo poradí kdo v tvém okolí by ti to udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak jsem dneska jeste jednou zkontroloval ten olej,a je to tak 3mm od vrsku,ale prvne jsem to koumal u tepleho motoru,doted jsem to zkousel u studeneho,osel no.Zitra zkusim zavolat do skodovky kvuli tem valcum,a uvidim co mi reknou.Potom dam vedet co mi rekli,odbornici.Ale ja koukam na motor porad a je naprosto suchy,i vana je sucha.Myslis ze je mozne ze mi ta merka ukazovala jine mnozstvi,protoze jsem to kontroloval pri studenem motoru?.Ja to vubec netusil,u feldy jsem to kontoloval u studeneho motoru a vzdy v pohode,tak jsem zase chytrejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu,že Tě to vylekalo,ale asi to moc řešíš.Já mám najeto skoro 70tis,motor taky občas zachrachtá,jednou mi i sám na křižovatce chcíp,někdy to na vypadá že se rozpadne,ale olej nežere,spotřeba je pořád stejná,jede normálně,normálně táhne,tak to neřešim.Je to holt tříválec a ten někdy vybruje víc,někdy chrochtá,stím nic neuděláš.Moje rada:pokud se to bude opakovat tak do tý škodovky zajeď,ale zatím je to spíše vyhození peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není chyba, že si to měřil u studenýho motoru - jenže felda měla stodvacítkovej motor - a tam měla měrka krátkou a rovnou dráhu na vytažení - takže si nic nerozmáz, ale u týhle dlouhý a zahnutý se to po prvním vytažení rozmázne a pak se to strašně špatně měří. U teplýho toho tolik na tý "trubce " nezůstane a po opětovném vytažení na ní zůstane "jen"nerozmázlá hladina. Jinak naprosto souhlasím s Vlastou, nezmatkuj a objektivně zjisti, zda opravdu nežere olej. Ale jak sem říkal, určitě máš známího kterej by ti byl schopnej vydnat svíčky a podle nich taky poznáš vše - ale svěř to jen někomu, kdo ví co dělá - u jednadvóji je to trochu složetější než u feldy. Popřípadě se mrkni, kdy ti je naposled měnili v servisu a kolik na nich máš nalítáno - jestli maj 15tis a víc, tak si je můžeš pro klid duše nechat vyměnit v autorizáku s tím, že chceš aby ti ty staré dali - podle jejich stavu a barvy se dá určit "kondice" motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,asi se taky přidám....mě tohle moje 1,2-47Kw taky dělá přesně vím jaký zvuk máš na mysli....je to takové velmi rychlé klepání spíš bych to přirovnal k cinkání....myslím že se vážně jedná o hydroštely....mám nové auto 1,5roku a poprvé mi to udělalo při najetých 130kilometrech...když sem jen vyjel kopeček před barákem a chcipl motor...pak asi za hodku nastartoval...z toho usuzuju hydroštely,nestihly se natlakovat olejem...tohle mi dělá celkem pravidelně když myju auto a vyjíždím zpět před barák :)

Jinak olej mám 5W30 Elf pro prodloužený interval....ale měním po 15 000Km..o té zkrácené výměně jsem už slyšel a asi na tom něco bude...jinak myslím že s tímhle problémem to asi souvislost moc nemá...

Ale určitě jak se zde vzpomínaly rozvody tak bych si nechal zjistit jestli už máš delší napínáky a jestli ne popř. je vyměň..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak dneska se mi to ozvalo zase,ten samy zvuk akorat mi neprisel tak hlasity,a je to zvuk jako kdyz rachta spojkove lozisko,takove klepani,ale zase chvilku.Ale spotreba je na volnobeh 0,4az 0,6 a jede to v pohode,a pak uz je beh motoru jak ma byt.To opravdu nikdo neporadi jestli uz tento rok ma dlouhou listu na rozvodech?je to 11mesic 2004 rok ,ja si myslim ze uz ma dlouhou listu,ale jisty si nejsem,poradte mi nekdo prosim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec. Jestli má dluhou nebo krátkou lištu ti nepovim, ale myslim si, ať je tam jakákoli, tak na ten hluk by to mít vliv nemělo. Lištu jsme řešili jen v souvislosti s přeskočenim řetězu. Už to udělalo víckrát, tak popiš přesně jak dlouho to trvalo a zda si přidal plyn nebo ne. Čím dál víc se mi to jeví jako rozvody - pozdě se vymezej vůle ventilů. ten zvuk možná popisuješ víc než dobře - ventily sou ovládaný přes rolničky - snížili tím tření, takže pokud je tam velká vůle a nedochází k odvalovaní, ale k "úderu" (samo že v mezích jednotek desetin mm) tak by to možná odpovídalo. Tlakem oleje jako takovím to nebude - to by svítilo oko - spíš to vidim na za..nesený ventil v hydrozdvihátku. Nebo tam prostě už něco blbě těsní. Nejezdil si někdy jen popojížděčky v zimě - mířím na to že by olej byl v háji třeba už po 8 000km a pak tahle jemná mechanika mohla doznat újmy. Taky by něškodilo jí občas trochu protáhnout v točkách na hranici červenýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...