Přejít na obsah

Problem s klimou


KarlosTDi

Doporučené příspěvky

Zdravím a prosím o radu,

byl jsem se podívat v HR a při zpáteční cestě, venku +32°C, mi na hranicích začala nějka blbnout klima. Při rychlé jízdě celých 400km OK a na hranicích jak jsme popojížděli v zácpě najednou stávkovala. Z prosotru před spolujezdcem se ozvalo zhruba co 15sek takové zavrčrní, zapískání a klima přestala chladit. Mám novou náplň tak jsem myslel že to bude nějaké samoodvzdušnění, nebo prostě při přehřátém motoru (budík byl teda přesně v 1/2) a dlouhém provozu se klima sama odstavuje. Problém je ale v tom že to škublo i s motorem, otáčky při tom chrochtání (jak kdyby to najednou mlelo nějakej šrot) spadly na 800 a bylo to i cítit na pedálu brzdy. Vybroval a brzdilo to hůř. Což mě dost vydesilo, někde pojedu s klimou a nedobrzdím ... Pak po rozjezdu to bylo slyšet už jen párkrát (popojíždění městem, brždění) a při normální jízdě a menší venkovní teplotě už úplně OK, až domů (500km)

Koupal jsme i do motoru a cvakal tam ventil kousek od plnícího hrdla.

Nemáte někdo zkušenost? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moc media asi nedali, dělala to mašina a doplnila (podle vypisu) presne na 750g.

Zamrznuti je mozne, ale take myslim ze by se to takhle projevovat nemelo, prislo mi to az nebezpecne, kdyz se brzdovej pedal rozvibroval ... pravda dobrzdil jsem vzdycky.

Ted je to v pohode, kratke jizdy, uvidim jestli se to jeste nekdy objevi. Mozna se to nejak odvzdusnilo a bude klid ;)

Ale urcite zkusim zajet do servisu kde to plnili a zeptam se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nevím co by měla klima společného s brzdama. Odvzdušnění klimy je taky hloupost.

Takže to co popisuješ- nevím co ty zvuky, to by chtělo slyšet, ale pokud za jízdy chodí dobře a stávkuje to při stání auta, pak bych to odhadoval buď na nefunkční ventilátor na kondenzátoru (chladiči) nebo opravdu přeplněné (případně jinak špatně naplněné jako např. špatně vyvakuovaný okruh se zbytkem vzduchu nebo dusíku-pokud to tlakovali-pochybuji)

Vysvětlení: za jízdy se stačí kondenzátor ochladit náporem při popojíždění už pak to nemusí stačit, přehřeje, se tím se zvedne tlak na nějakejch 25-30Atp a klimu vypne přetlakové čidlo (umístěné někde na výtlačné straně=kompresor->kondenzátor->výparník

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je mi jasné že klima nemá s brzdama nic společného, jen že při tom jak klima blbla (zabručelo, zasyčelo, fakt mletí šrotu) se zhouply otáčky o 100 níž a při tom se žaškobrtnul i pedál brzdy. Možná jak klesl podtlak ...

Včera jsem si všiml že mám ztracenou jednu matku co drží ventilátor na sahaře a zbylé dvě jsou povolené a celý ventilátor tam je hooodně navolno. Možné teda je že když se točil sem tam se seknul, klima se přehřála a vypla. Ale to mě příjde divné ... nevím. Každopádně přitáhnu a uvidím. Snad se to nebude opakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě to dělá něco podobnýho... jenom když je fakt venku vedro, něco v motorovym prostoru začne drnčet a cítim vibrace v pedálech. Nedělá to pořád, taky se mi stalo že sem už 2x jel do servisu a zrovna to bylo v pohodě... to se pak něco těžko vysvětluje. Vysledoval sem, že to dělá jen při zaplé klimě, venku fakt vedro, nedělá to pořád (chvíli drnčí, pak přestane a zase), po vypnutí klimi to postupně slábne, jakoby se něco točilo a když sem poslouchal ten zvuk u motoru, tak to vychází jakoby z prostoru za motorem... Teď musim čekat zase na vedro, ať s tim můžu něco dělat :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čaute chlapi podla toho čo tu popisujete som mal podobne problemy už 2x a bol som za mechanikom skontroloval remenicu alternatora to je taka bolest vw motorov.Tá remenica má volnobeh do jednej strany a ked sa to zadrie tak to potom trha motorom a občas to vydáva zvuk ako šrotovnik nechladi klima a tak.Inač je to najlepšie a najrychlejšie zistiť ked zhodiš remen a potočiš remenicov altiku a vieš na čom si.Skuste to určite ako prvé je to najlacnejši variant ta remenica altiku stoji asi 2500sk. Ja mam 1,9tdi 81kw neviem či to je aj na inych motoroch,dobry mechanik to vie hneď podla kodu a tak.Čaute LOOFT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to bude asi něco jinýho.... zkoušel jsem, když to zrovna drnčí, otevřít motor, vypnul, rychle se vyběhl podívat jestli něco neuvidim... a jen sem poslouchal, jak to drnčení pomalu slábne... obě vrtule v pohodě, šlo to jakoby za motorem, jak sem psal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No možná by to mohlo být ono, páč opravdu to jakoby škublo s motorem. Na druhou stranu proč by altik blbnul jen při zaplé klimě a navíc jen při velkým vedru??? mě to teda začalo dělat až po doplění náplně, až bude čas stavím se v servisu kde to plnili. Protokol ale mám přesně na 750g a pochybuju že by mašina dávala víc.

Jo a když jsem zastavil a koukal pod kapotu tak sem nic neviděl, motor se prostě zaklepal, padly otáčky ale ten chrapot to zrovna neudělalo. Jen jsem slyšel jak cvaká ten ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to fakt poriadne šrotuje pozri tu volnobežku a ešte skontroluj tu malu španovaciu kladku s tym tlmičom tam može byť suche ložisko ktore tiež može vrzgať je to celkom humus zvuk.Ešte k tej volnobežke:keď dlhodobo jazdiš s tou volnobežkov zadretov tak ti to može odtrhnuť rotor v altiku lebo vždy keď vypneš motor tak ti nasilu pretača rotor altenatoru zotrvačnostou cez remen ktory ti pomali naťahuje až sa ti ta španovacia kladka posunie na doraz a tam potom trepoce.Takže pozri tri veci:1.volnobežka alternatora či spravne funguje tj:volnobeh ako na bicykli 2.ložisko španovacej kladky či nieje suche 3.porovnaj dlžku remena ak je priliš dlhy daj tam nový pravdepodobne bude natiahnuty ak bola volnlbežka zadretá.Chlapci tak sa majte a dajte vedeť ako ste dopadli.Čaute Looft

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to fakt poriadne šrotuje pozri tu volnobežku a ešte skontroluj tu malu španovaciu kladku s tym tlmičom tam može byť suche ložisko ktore tiež može vrzgať je to celkom humus zvuk.Ešte k tej volnobežke:keď dlhodobo jazdiš s tou volnobežkov zadretov tak ti to može odtrhnuť rotor v altiku lebo vždy keď vypneš motor tak ti nasilu pretača rotor altenatoru zotrvačnostou cez remen ktory ti pomali naťahuje až sa ti ta španovacia kladka posunie na doraz a tam potom trepoce.Takže pozri tri veci:1.volnobežka alternatora či spravne funguje tj:volnobeh ako na bicykli 2.ložisko španovacej kladky či nieje suche 3.porovnaj dlžku remena ak je priliš dlhy daj tam nový pravdepodobne bude natiahnuty ak bola volnlbežka zadretá.Chlapci tak sa majte a dajte vedeť ako ste dopadli.Čaute Looft

OK díky zkusím to zkontrolovat ...

jen se teď zeptám jak lama, jak moc obtížné je sundat a znovu nasadit řemen? přijde mi že bych si spíš uhryzal pazouru než se mi to v tak malém prosotru povede. A dá se to ložisko + napínák nějak namazat nebo musím měnit?

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako piše mirdasr32 daš dole tie kryty a posunieš ten španovak zložiš remen.Keď chceš premazať kladku na španováku musíš zložit dolu ten španovák celý a je tam potom jedna skrutka na torx ktora drži tu samotnu kladku odskrutkuj a vyber to.Ložisko je nanitovane priamo na tej kladke neda sa vymeniť iba premazať ak bude mať volu v axialnom smere tak musiš kupiť celý ten diel včetne španovaku ak to bude OK tak to premažeš tak že opatrne vylupneš ochranne prachovky z ložiska umyješ to v benzíne dáš do ložiska novu vazelinu poskladáš spat tie prachovky a je.V servise to nerobia oni ti vymenia celý komplet španovak zoberu za to 4000sk a je to.Pokial na tom ložisku nieje vola tak je to uplne zbytočne vyhodeny peniaz.Ložisko utichne a je pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Vyřešeno, tak píšu co s tím bylo ...

Způsobila to ta blbost, že se mi uvolnila jedna matička na držáku velkýho ventilátoru. Našel jsem ji v krytu pod motorem :) Vrtule se komíhala a škrtala o držák tak dlouho, až se spálil motor. Poznal jsme to podle přepálený pojistky na baterce.

Ventilátor jsem vymontoval, rozdělla a zjistil že ten celej pertinaxovej domeček s ložeskem a uhlíkama se tak hřál až se seškvařil, pokroutil, polámali s euhlíky a motorek šel do skratu. Proto ta pojistka.

Nový motorek i s vrtulí (1500kč) a pojistka (40A - 63kč) = klima OK ;)

Bylo to tím že při velkým vedru se spustil ventilátor, ale ten se tak mlel a skratoval že to škubalo i s alternátorem. Po přepálení pojistky motor už neškubal, ale klima se jen zapínala a vypínala protože byla přehřátá a jedinej malej funkční ventilátor ji nedokázal uchladit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...