Přejít na obsah

Fabia 1.4 MPI - kolísání otáček při úplně studeném motoru


Petr Filipi

Doporučené příspěvky

Dobrý den všem.

Při úplně studeném motoru se mi teď na podzim stává, že kolísají otáčky v rozmezí 800-1000. Když přidám plyn a pak ho prodce uberu, tak motor chcípne. Stačí podruhé (potřetí) nastartovat nebo ujet cca 50m a pak už se to chová normálně, tj. šlape jako hodinky. Diagnostika nic nehlásí (resp. hlásí chybu 16825 (Systém odvzdušnění palivové nádrže-chybný průtok) - ale to se objevovalo i dříve).

Neřešil jste někdo podobný problém?

Děkuji za rady.

Petr Filipi

Editováno: , autor: Petr Filipi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem hledal chybu 16825 a podle chybovníku jsem prověřil ventil N80. Na test akčích členů reagoval, pak jsem ho ještě připojil na 12V a profoukl - byl průchozí. Tady si myslím, že chyba nebude. Našel jsem mírně vysunutou hadičku spojující ventil N80 s škrtící klapkou,ale myslím, že to tam drželo ještě dost.

Ale při testování akčních členů (bez nastartovaného motoru, jen s rozsvícenými kontrolkami) mi to projelo jen asi 5 členů, pak se objvila nějaká chyba (že to není podporované nebo tak něco)- je to normální?

A ještě mám jeden poznatek - jak jsem tak seděl v nenastartovaném autě, tak začala najednout klepat škrtící klapka. Musel jsem vypnout zapalování a pak to samozřejmě přestalo. Pak se to stalo ještě jednou, ale to přestalo po chvilce samo. Je to normální?

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Dobrý den všem.

Při úplně studeném motoru se mi teď na podzim stává, že kolísají otáčky v rozmezí 800-1000. Když přidám plyn a pak ho prodce uberu, tak motor chcípne. Stačí podruhé (potřetí) nastartovat nebo ujet cca 50m a pak už se to chová normálně, tj. šlape jako hodinky. Diagnostika nic nehlásí (resp. hlásí chybu 16825 (Systém odvzdušnění palivové nádrže-chybný průtok) - ale to se objevovalo i dříve).

Neřešil jste někdo podobný problém?

Děkuji za rady.

Petr Filipi

Dobrý den všem,

mám přesně tento problém, po nastartování kolísají otáčky mezi 800-1000, při rozjezdu otáčky spadnou a motor zdechne. Po několika pokusech pak auto funguje normálně, nejsou další problémy při jízdě. Vše pouze při studeném motoru, navíc při sešlápnutí plynu není okamžitá reakce zvýšením otáček.

Prosím o radu, děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Dobrý den všem,

mám přesně tento problém, po nastartování kolísají otáčky mezi 800-1000, při rozjezdu otáčky spadnou a motor zdechne. Po několika pokusech pak auto funguje normálně, nejsou další problémy při jízdě. Vše pouze při studeném motoru, navíc při sešlápnutí plynu není okamžitá reakce zvýšením otáček.

Prosím o radu, děkuji

Zdarec,

stejný problém u stedeného motoru, po několika metrech chcípne jako kdybych se neuměl rozjet ...po dalším nastartování vždycky O.K. nechápu ?

škrt. klapka O.k.

svíčky O.K.

diagnostika nic nehlásí

že by ty vstřiky ? pomůže popř. ten přípravek do benzínu ?

vyřešil to někdo z vás ?

Dík za rady R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,

stejný problém u stedeného motoru, po několika metrech chcípne jako kdybych se neuměl rozjet ...po dalším nastartování vždycky O.K. nechápu ?

škrt. klapka O.k.

svíčky O.K.

diagnostika nic nehlásí

že by ty vstřiky ? pomůže popř. ten přípravek do benzínu ?

vyřešil to někdo z vás ?

Dík za rady R.

Mám stejný problém - Fabia 2001 MPI - první studený start - sbírá se to jako na 3 válce, po zahřátí startuje normálně. Zkusil jsem vyměnit: čidlo teploty, vstřikovací lištu, svíčky a mnoho dalšího. Zbývá mi: ŘJ motoru a čidlo nasávaného vzduchu - oboje celkem drahé (aby byla jistota nového dílu).

Navíc po chcípnutí nejde jen tak nastartovat!! Musí se tak 30 vteřin počkat - na křižovatce je to zážitek :-))

Jak jsem to vyřešil? SMÍŘIL JSEM SE!!! :-)))) - dost staré auto, abych z něj dělal novotu.. Bohužel, je to tak.. Smíření pomohlo. :-)

Mějte se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nerád, ale musím sa pridať. Z garáže to mám cúvaním do mierneho kopca a to sa studenému motoru vôbec nechce. Nemá vôbec ťah. Niekedy musím v polke kopca zošľapnúť spojku, aby mi nezdochol motor. Keď ho však nechám chvíľku drnčať na voľnobeh (10-20 sekúnd) nemá problém. VAG tiež vypisuje problém s odvetraním nádrže. Niekedy som pretankovával, tak chyby bude asi tam. Nádobku s akt. uhlím som však minule skúšal ústami prefúknuť a upchatá nebola. Počul som nejaké bublanie,asi benzín v nádrži. Ventil tiež cvaká (otvára,zatvára), tak neviem. Len tak bezhlavo sa mi meniť nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Zdarec,

stejný problém u stedeného motoru, po několika metrech chcípne jako kdybych se neuměl rozjet ...po dalším nastartování vždycky O.K. nechápu ?

škrt. klapka O.k.

svíčky O.K.

diagnostika nic nehlásí

že by ty vstřiky ? pomůže popř. ten přípravek do benzínu ?

vyřešil to někdo z vás ?

Dík za rady R.

Tak můj problém vyřešen :) netipoval sem to ale čidlo teploty chlad. kapaliny byl můj problém, protože při zahřátém motoru ukazoval VAG okolo 90°C myslel sem že je O.K. a nezabýval se tím , čidlo sem pak nachytal při studeném motoru jedno sobotní ráno ukazovalo o 15°C víc mrcha ! nechápu ale proč po opětovném startu po chcípnutí to už nikdy neudělalo, no hlavně že je to pryč a už se umím i rozjet ;) R

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Trochu pozdě, ale přesto reaguji na můj původní příspěvek, snad to někomu pomůže. V mém případě to dělalo taky čidlo teploty, i když bylo úplně nové. Po výměně za původní (které jsem vyměnil jenom proto, že jsem měnil celý termostat) chyba jako zázrakem přestala. Tak jsem tam nechal původní a šlape to jako hodinky. To bylo někdo v minulosti. Teď se mi podělalo i toto původní, nějak nemá vůbec odpor, asi uklepaný drátek uvnitř. Tak jsem kouoil další. To je něco mezi, po nastartování úplně studeného motoru to 10 sekund běží s dost velkým kolísáním otáček, pak se to ustálí a už to drží, takže to nechám takto. Ale hlavně to nechcípá při prvním rozjezdu.

Zvláštní je, že všechna čidla se chovala OK při teplém motoru a dvě blbla jen při úplně studeném motoru. Ale pak měřila teplotu dobře.

Čili - máte-li problém s rozjezdem u úplně studeného motoru, zkuste vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny (nejlépe z jiného auta, kde je to OK).

PF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...